Koren till Djurgårdens IF

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7080

    #41
    Jaja, ser at den internasjonale storklubben AIK har ordnet overgang for den internasjonale storspilleren og livsfarlige-foran-mål-spissen Bernt Nicolai Hulsker. Der humres!
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Vegar Hjermundrud
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 423

      #42
      Opprinnelig skrevet av trigz
      Jaja, ser at den internasjonale storklubben AIK har ordnet overgang for den internasjonale storspilleren og livsfarlige-foran-mål-spissen Bernt Nicolai Hulsker. Der humres!
      AIKs sportssjef Stefan Söderberg: - Vi har skaffet oss en spiller som er svært aggressiv i straffeområdet.

      Hvorfor begrense aggressiviteten til sekstenmeteren?
      Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

      Kommentar

      • Do'h
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 1891

        #43
        LSK FOR GULL 2006

        Kommentar

        • KristofferØ
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 587

          #44
          Opprinnelig skrevet av Sälklubbaren
          "För er sjunger vi sönder och samman bakfulla en söndag. Men det vet ni ju redan. F.ö. kanske ni skulle ta och vinna något innan ni låtsas vara en klubb som överhuvudtaget kan mäta sig med DIF. Börja med tippeligan. Var väl ett tag sen ni vann den va? Om mediokra Vålerenga kan vinna kanske ni också kan göra det en dag. Kan dock bli en intressant match om vi möts i Royal League. Läktarmatchen vinner vi antagligen på W.O. På planen blir det nog svårare, men inte mycket.

          F.ö. är det ju ingen skräll att Norge inte gick till VM, ni har inte vad som krävs helt enkelt. RBK har jag respekt för, men seriöst, ni andra är inte mycket att hänga i julgranen. Känns logiskt att ni andra sticker upp under deras mellanår men dom lär ju vara tillbaks på tronen nästa år igen. Så kan ni andra släss om 2-14 platsen."
          Asså, av ren nysgjerrighet så spør jeg:

          1. Hvor mange DIF spillere er det på landslaget? 1-2-3?
          2. Hvor godt følger du med på norsk fotball?
          3. Vet du hvilken plass tok RBK i årets Tippeliga? Og vet du hvor mange samer og vestlendinger de punger ut for i året?
          4. Hvorfor skal en av SKANDINAVIAS beste offensive midtbanespillere dra til Stockholm når han akkurat har flytta inn med samboeren i ny leilighet i Lillestrøm?
          5. Vet du at hvis du tar den tonen der i Lillestrøm Sentrum så kommer jeg og resten av "kru'et" mitt i Fetsund Kanaris og kjører over deg med den nye Massey'n vår?

          bitsj... Eneste langpanna svenskeidioten jeg har respekt for pr. dags dato er Magnus Powell.. Så dra det høye hårfestet ditt nedover ryggen og lukk igjen lommeboka.. for Robbie skal INGEN steder - takk for meg..
          I år så tar vi ostepop
          Vi elsker Lillestrøm
          HEI!

          Kommentar

          • Sälklubbaren
            Juniormedlem
            Bøffelpromp
            • Dec 2005
            • 17

            #45
            "Jeg tør vedde på at om Dyregården hadde vært med i Tippeligaen så hadde det ikke blitt noe medalje på dem. Den norske ligaen er bedre. Basta! Hvorfor tror du forresten spillere stort sett går fra Sverige TIL Norge?? Magnus Powell og Christoffer Andersson er eksempler fra min klubb."

            Vi hade troligtvis vunnit. Att ni har en medioker anfallare som Magnus Powell i er klubb är ju näppeligen något att vara stolt över. Sören Larsen hade ägt tippeligan. Tror du att något blir som du vill för att du säger det tillräckligt många gånger?

            "At LSK ikke har vinni noe de senere årene er bare tilfeldigheter, med en rekke semifinaler i cupen og også en finale. Sølvmedaljer i serien også, og bare ett poeng bak RBK i 2001. Med 56 poeng, 10 mer enn det Vif vant serien med i år. "

            Jag förstår att du sympatiserar med bajen. "Vi borde ha vunnit" och " ..om inte dom gjort mål så... " och "domaren var elak" och "det regnade ute".
            Ni vann inte. Punkt. Inte någonting. Det gör er till ett losergäng i mina ögon tills ni bevisar motsatsen. Precis som bajen. Fulla av bortförklaringar. Jag kan säga redan nu att DIF inte har det starkaste laget på pappret. Men den vilja, den moral och den vinnarinstinkt vi har, den lär inte ni vara i närheten av.

            "hvis du går rundt og tror at Sverige fortsatt er storebror så får du ta fingern ut av rasshølet og stikke den i jorda isteden
            Det er ikke jeg som oppsøker forumer til nabofaen og sprer rundt meg med dritt, hoho! "

            Det är lite svårt att se det på något annat sätt. Speciellt om man jämför hur mycket Sverige uppmärksammas i Norge med hur lite Norge uppmärksammas i Sverige. Vi är större, mer framgångsrika och ska spela VM som nordens enda representant. Se mig som en lärare som berättar för dig hur världen ser ut utanför lilla Norge.

            "1. Hvor mange DIF spillere er det på landslaget? 1-2-3?
            2. Hvor godt følger du med på norsk fotball?
            3. Vet du hvilken plass tok RBK i årets Tippeliga? Og vet du hvor mange samer og vestlendinger de punger ut for i året?
            4. Hvorfor skal en av SKANDINAVIAS beste offensive midtbanespillere dra til Stockholm når han akkurat har flytta inn med samboeren i ny leilighet i Lillestrøm?
            5. Vet du at hvis du tar den tonen der i Lillestrøm Sentrum så kommer jeg og resten av "kru'et" mitt i Fetsund Kanaris og kjører over deg med den nye Massey'n vår? "

            1. Menar du Sveriges landslag eller A-landslag i övrigt? Det är f.ö. svårare att bli uttagen till Sveriges landslag, ett VM-lag, än t.ex. Norges. Men visst. Jonsson, Arneng, Hysen och Concha var uttagna i senaste truppen. Siyabonga Nomvethe är landslagman för Sydafrika och är just nu är borta och spelar afrikanska mästerskapen. Sen har vi Kari Arnason och Sölvi Ottesen, båda spelade från start i Svergies landskamp mot Island. Och så har vi Toni Kuivasto och Daniel Sjölund som båda gjort landskamper nyligen för Finland. Räknar inte dom som inte varit med på ett tag.
            2. Tillräckligt.
            3. Jag vet vilken plats dom tog. Jag såg också hur jävla lite dom fick justera och hur enkelt dom vände på trenden i slutet av säsongen. Svackor kommer alltid. RBK visade dock klassen på slutet.
            4. Vet inte, och bryr mig inte heller. Har aldrig sett Koren spela och inte snackat något om honom i tråden heller. Testa och läs innan du skriver grabben.
            5. Ok, nu har jag inte bott i Norge och pratat ert Kalle Anka-språk på ett tag så jag fattar inte riktigt allt , men herregud vakna upp lite va? Lilleström Centrum? Tre affärer och en kemtvätt? Ta mig ton. Hahahahaha. Allvarligt talat. Det finns inget land som är så säkert och ofarligt som Norge, speciellt inte en liten bit ut på landet där Lilleström ligger. Så jag kan nog ledigt ställa mig i Lilleström "centrum" och ta mig vilken ton jag vill.


            "LSK vs Djurgården? Vel, jeg tror det hadde blitt en jevn kamp. Men det må være lov å spørre seg hvorfor så mange svenske toppspillere muligheten går til norske klubber og ikke blir i Sverige. Trafikken motsatt vei er jo ikke-eksisterende, og i de tilfellene der norske spillere har gått til Sverige ser vi jo at de har fått en status i Allsvenskan som de bare kunne ha drømt om i Norge. For eksempel middelmådigheter som Karl Oskar Fjørtoft og Fredrik Winsnes. I Tippeligaen er de knapt synlige, i Sverige ble de stjerner. Men klacken til Djurgården er bra, den. "

            Pengar främst givetvis. Dock är det inga spelare som har gått från DIF till Norge (förutom Dorsin kanske, dock var det ett ömsesidigt ointresse som fixade den dealen; dessutom valde Dorsin Norge av en enda anledning. Han kunde inte se sig spela för ett annat Svenskt lag än DIF) och inte lär det hända heller. Vi köpte hem Arneng från VIF, han har nu utvecklats till en defensiv mittfältare av nordiskt toppsnitt, vi bjöd lätt över Lyn när dom skulle köpa Tobbe Hysen. Tobbe Hysen är nu allsvenskans bästa vänsterytter och skulle spelat i Norges landslag om han varit norsk, bakom Riise. Vi lånade ut Dembo till VIF när vi hade Andreas Isaksson och Rami Shabaan och plockade hem honom när vi behövde. Sen vad andra klubbar gör är en annan femma. Dock har knappast Winses och Fjöldoft blivit stjärnor. Dom har spelat i bajen och tidningarna gillar spelarna i bajen, speciellt när dom är små och tekniska. Stjärnorna i allsvenskan vid den tidpunkten hette t.ex. Kim Källström, Andreas Isaksson,Johan Elmander och Afonso Alves. Även killar som Andreas Johansson., Ijeh och Majstorovic var långt större stjärnor. Tror att både ni och er media kraftigt överskattar vad Winsnes och Fjöldoft åstadkom i allsvenskan. Dessutom är det ju underligt att Jon-Inge Höjland spelar i Sverige i sånt fall, men tanke på att han är landslagsman. Varför har ingen norsk klubb köpt honom?

            Sen att vissa spelare lyckas i vissa ligor är ju en helt annan sak. Det handlar ju om att den ligorna är olika i sig. Sören Larsen är ett bra exempel. Ingen kan hävda att han inte var nordens bästa anfallare innan han stack till Shalke, ändå fick han inte spela i Bröndby innan han kom till DIF. Det finns mängder av exempel. När jag var i norge var det ett jäkla snack om hur lovande Pa Moduh Kah var. Och han sög åsneballe i gnaget. Underbart tyckte jag, men ni kanske fattar min poäng.

            Ger dig dock rätt i en sak. Det hade blivit en rätt jämn fight. Väldigt få skandinaviska lag är väldigt mycket bättre än andra på den här nivån över enstaka matcher. Över en hel säsong tror jag dock att vi är bättre än er och även att vi hade mäktat med att vinna tippeligan. Även under enstaka matcher hade vi antagligen krigat ner er. Men att resultaten ofta blir missvisande då ett laddat BIF med ordinarie manskap knappast skulle förlora mot er, eller i princip något annat lag heller, medan ni spelar 0-0 mot KFF på hemmaplan. KFF, ett riktigt pisslag.

            Sen är det ju ganska intressant att se hur väldigt lite som skiljer tippeligan från allsvenskan (om något alls) trots att ni hävdar att ni har "våra största stjärnor och". Är inte det ett duktigt underbetyg åt er?

            "Tippeligaen er mye, mye bedre enn allsvenskan og det styrker overhodet ikke Korens sjanse til landslagsspill å være i den fotball bakgården..

            Derimot frykter jeg at vi kan miste han til sommeren, men da til en respektabel liga."

            Sitter och kollar på resultaten i grupp 1 i Royal League. Svenska ligafyran - och då är det loserbajen som kom fyra - ligger före norska ligaettan och ligatvåan. Jävlar vilken skitserie vi har. Jag hoppas innerligt att vi möts i Royal League. Så ni kan få er en lektion, både på planen och på läktarna.

            Kommentar

            • Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

              #46
              Nåja, jeg er ikke så sikker på om det blir noen leksjon. Men det kan bli en meget bra match. Ses i finalen, muligens? :wink:

              Men for å forsøke å gi f... i skitsnakket: Robbie er Tippeligaens antagelig beste midtbanespiller. Jeg skriver antagelig fordi jeg som de fleste andre her inne på forumet, er lite objektive når det gjelder eget lag (og det gjelder vel deg også, Sälklubbaren :wink: ). Jeg føler meg ikke så veldig sikker på at Koren spiller i LSK etter 31. desember i år, dessverre. Men jeg tror neppe at han forlater LSK til fordel for DIF, eller noen annen svensk klubb for den saks skyld. Og nei, jeg har overhode ingen preferanser når det gjelder svensk klubb-fotball. Og jeg har ingen problemer med å innrømme at svenskene er bedre enn oss nordmenn på landslagsnivå. Både som lag, og spiller for spiller.

              Lykke til med serie og Royal League (med mindre dere møter LSK, selvfølgelig ).
              Knurr...

              Kommentar

              • veiron
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6267

                #47
                Hei igjen, sälklubbaren (din løk) :lol:

                Her var det mye å ta tak i. For det første så vrir du på fakta som bar en klanskalle kan. Magnus Powell som du tar som et eksempel på dårlig overgang har ikke alltid vært "over the top". han kom til LSK det året Helsingborg vant serien. han dro altså fra den svenske seriemesteren TIL Norge og LSK. Stoffe gadd du ikke å kommentere en gang ser jeg. Og du nevner Pa Madouh Kah som gikk andre veien og har vært dårlig? Ingen bombe, han var alltid oppskrytt. Men sånn er det her i Norge. Er en spiller på vif eller rbk er han i verdensklasse i norske media.
                Hvem faen er Sören Larsen??? Haha!
                Du snakker om middelmådige spisser? LSK kjøpte nettopp Olivier Occean, en klassespiss, og har i tillegg U21 spiller Magnus Myklebust og Mifsud som også er landslagsspiller. I tillegg er Sundgot en spiller som alltid scorer en del mål hvert år.
                Og hva får deg til å tro at Dyregården hadde vunnet den norske ligaen?? PISSPRAT! Det er minst 4-5 lag i Norge som hadde gjort det bedre over en hel sesong. Og RBK som har vært suverne i Norge har gjort det bra i CL. Hvor har svenske lag vært? Hvor mange svenske lag er med i CL? Og hvorfor er ikke Dyregården med der om dere er så forbanna gode?

                Du presterer også å nevne at LSK spilte uavgjort mot Kalmar FF hjemme, men unnlater å nevne at vi slo dem 2-0 borte. I tillegg ble de rundspilt på Åråsen, og ifølge alle svenske medier var KFF utrolig heldige som ikke dro hjem som slakt. Og hvis Kalmar FF er et pisslag så sier jo det utrolig mye om det latterlige nivået på allsvenskan ettersom de tross alt tok medalje.
                Vil også minne deg på at Lillestrøm LEDER sin gruppe i RL etter bla. en sterk seier borte mot Brøndby. Og ikke kom å si at de tok lett på den kampen, for etter uttalelser fra Laudrup så skjønner man at det ikke er tilfelle. FC Køpenhavn var også svakere enn LSK på Åråsen. bare mål manglet.

                Hvem andre enn LSK har ikke sluppet inn mål i RL og er ubeseiret??

                Kommentar

                • veiron
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6267

                  #48
                  Håper LSK møter Dyregården så vi kan pisse på dem

                  Kanskje jeg til og med skal dra til Sverige og se Hammarby banke DIF senere?? :lol:

                  Kommentar

                  • Sälklubbaren
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Dec 2005
                    • 17

                    #49
                    Nåja, jeg er ikke så sikker på om det blir noen leksjon. Men det kan bli en meget bra match. Ses i finalen, muligens?

                    Men for å forsøke å gi f... i skitsnakket: Robbie er Tippeligaens antagelig beste midtbanespiller. Jeg skriver antagelig fordi jeg som de fleste andre her inne på forumet, er lite objektive når det gjelder eget lag (og det gjelder vel deg også, Sälklubbaren ). Jeg føler meg ikke så veldig sikker på at Koren spiller i LSK etter 31. desember i år, dessverre. Men jeg tror neppe at han forlater LSK til fordel for DIF, eller noen annen svensk klubb for den saks skyld. Og nei, jeg har overhode ingen preferanser når det gjelder svensk klubb-fotball. Og jeg har ingen problemer med å innrømme at svenskene er bedre enn oss nordmenn på landslagsnivå. Både som lag, og spiller for spiller.

                    Lykke til med serie og Royal League (med mindre dere møter LSK, selvfølgelig ).
                    Om Koren ens är hälften så bra som du säger (och då antar jag att han är ungefär som Kim Källström var i allsvenskan, 26 mål på 52 matcher och dominant på mittfältet) så kommer han givetvis inte att spela i DIF. Jag kikade bara in här för att kolla vad ni tyckte om killen. Det är silly seasong ffs.

                    Det är dock intressant att se att det är våra lag som hittils tagit flest poäng i Royal League (ni i en rätt svår grupp dessutom, vår grupp ganska mycket enklare). Kanske blir det inte en så lätt match som någon av oss tror. Moralisk final? :P

                    Det jag vände mig mot var väl att en DIF-snubbe kommer in hit och får ta kopiösa mängder skit av ingen anledning. Faktum är ju att ni ännu inte tagit några titlar med det lag ni förfogar över idag. Vi har 3 guld och 3 cupguld de senaste 4 åren. Ni kommer kanske bli dominanter i Norge, men jag förstod bara inte hur ni kunde sabla ner DIF totalt utan någonting i bagaget. Sån skillnad är det inte mellan ligorna. Vi spelade jämt både med RBK och FCK 2002, då dom båda lagen var bättre än nu. RBK var visserligen bara en träningsmatch. Men en prestigefylld sådan. FCK slog vi ut ur UEFA-cupen.

                    (kan lite med svansen mellan benen berätta att jag jublar åt en norrman varje Lördag. Han heter Jon-Arne och spelar i Liverpool )

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      #50
                      [quote="Sälklubbaren"]
                      (kan lite med svansen mellan benen berätta att jag jublar åt en norrman varje Lördag. Han heter Jon-Arne och spelar i Liverpool )
                      Der kom beviset på at svensken ikke er den skarpeste i skuffen!
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • sniper
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 5254

                        #51
                        [quote="superbøffel"]
                        Opprinnelig skrevet av Sälklubbaren
                        (kan lite med svansen mellan benen berätta att jag jublar åt en norrman varje Lördag. Han heter Jon-Arne och spelar i Liverpool )
                        Der kom beviset på at svensken ikke er den skarpeste i skuffen!
                        Trenger du bevis på det da? Han er jo svensk jo.

                        Petter

                        Kommentar

                        • Sälklubbaren
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Dec 2005
                          • 17

                          #52
                          @veiron


                          Jag antar att du vet vem Sören Larsen är. Han gick till Shalke 04 efter att ha gjort 10 mål på 11 matcher i allsvenskan och samtidigt gjort 2 mål på sina två första A-landskamper med Danmark. Att jämföra Larsen med Powell är som att jämföra Koren med Fjöldoft antar jag. Han Occean har jag hört ska vara duktig men inte i närheten av Sören Larsen (eller Mattias Jonson för den delen heller). Att gå in som förste anfallare i konkurrens med Ebbe Sand, Morten Skoubo och i viss mån Jon-Dahl Tomasson (då i AC Milan) i danska landslaget, och direkt leverera två klassmål, visar vilken nivå han höll. Christoffer Andersson är en duktig högerback absolut. Och inte oväntat är det våran högerback och eran högerback som är uttagna i Svenska (b-)landslagstruppen.

                          Anledningen till att jag säger att KFF är ett pisslag, trots att dom kom trea, är följande. DIF var 2002-2003 ett av nordens absolut starkaste lag. Med en centrallinje av Isaksson - Dorsin - Källström - A. Johansson (Wigan nu) - Elmander massakerade vi allsvenskan. Dock blev vi sönderköpta. 2004 hade vi det svårare men vann ändå cupen. Förra året skulle vara vårat uppbyggnadsår. Inte förrens efter en sju-åtta matcher stämde spelet, men när alltid satt kunde ingenting stoppa oss. Flera andra lag gjorde också en mindre bra säsong förra året, med MFF som den värsta underpresteraren. KFF är ett riktigt skitgäng. Dock stämde det mesta för dom förra säsongen (vi slog dom givetvis hemma och borta). Sen vet du ju själv att sånt där funkar båda vägarna. VIF var bleka mot Hammarby som också slog Start borta. DIF slår Lyn komfortabelt borta, trots en bedrövlig plan som gynnar det mindre tekniska och passningsorienterade Lyn mer. Man kan ju dock undra hur ett skitlag som Start med spelare som Stefan Bärlin (har spelat i DIF, petades och såldes för att han inte hade rätt karaktär och var för dålig för vår bänk) kunde komma tvåa i tippeligan, före er t.ex. Jag är övertygad om att med vårat lagspel och våran moral hade vi tagit hem tippeligan. Det kan man dock aldrig veta. Men efter att ha sett VIF och Lyn spela är jag väl inte så oerhört imponerad om man säger så...

                          Vi har ett gäng landslagspelare vi med, nio stycken tror jag som nyligen varit uttagna om du vill mäta kukar. Roligast är kanske att sex av dom nio har blivit A-landslagspelare under sin tid hos oss (Concha, Hysen, Arneng, Ottesen, Arnason och Sjölund).

                          RBK har jag stor beundran för. Å andra sidan har dom haft gynnasammare lottning. Vi har fallit mot Partizan Beograd (1-1; 2-2) och Juventus (2-2; 1-4) i våra kval. Inget att skämmas för. Ni har väl inte spelat CL vad jag vet?

                          Sen har jag förståelse för att du vill åka över till Stockholm och bonda med bajarna. DIF mot rubbet brukar man säga. Vi är vana vid att ha varenda jävel emot oss. Vi tycker det är bäst så. Då är det så mycket skönare när man vinner.

                          Kommentar

                          • christoffer
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2004
                            • 326

                            #53
                            Robert Koren ville nok neppe dratt til Djurgården, men man vet jo aldri.. Stockholm har jo blant annet litt mer å by på en Lillestrøm som by. Så hvis jeg hadde vært fra Slovenia, så kunne veid litt for. Tror også at Lillestrøm og Djurgården stiller ganske så likt sportslig.

                            HUsk at IFK faktisk har vunnet ch leauge (den gang uefa-cup) det har aldri et norskt lag gjort, og det kommer aldri et norskt til å gjøre..

                            Kommentar

                            • Sälklubbaren
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Dec 2005
                              • 17

                              #54
                              @christoffer

                              Nja, IFK har vunnit Uefa-cupen, men inte Europacupen (f.d. CL). Det har inget nordiskt lag gjort tror jag. Däremot har dom varit i semifinal och MFF har varit i final, 1979.

                              Och jag tror fortfarande inte att Koren skulle vilja gå till DIF. Jag hoppas inte heller att vi köper honom med tanke på vilken hög lön han kommer att ha.

                              Kommentar

                              • ON
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3639

                                #55
                                Om dere så må gi han 2 mill (NOK :lol: ) i lønn, så skal jeg love deg at han over tid ville vært verdt det

                                Kommentar

                                • Sälklubbaren
                                  Juniormedlem
                                  Bøffelpromp
                                  • Dec 2005
                                  • 17

                                  #56
                                  @Nordby

                                  Han verkar ju onekligen vara något alldeles extra. Därför är det ju tjänstefel av DIF att inte kolla in killen :P

                                  Absolut kan en sån kille vara värd investeringen, men knappast i det här skedet. Är han så bra som ni säger släpper ni näppeligen honom för under 20m NOK i transfer och då ska han antagligen ha sign-on på 3-4m plus en väl tilltagen lön. Då ser jag hellre att vi värvar 2-3 andra spelare, främst en centertank.

                                  Men nu när det finns lite folk som inte skriker på mig. Hur är han som spelare? Jag antar att ni känner till Kim Källström. Hur står han sig i jämförelse med honom?

                                  Kommentar

                                  • christoffer
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2004
                                    • 326

                                    #57
                                    [quote="Sälklubbaren"]@christoffer

                                    Nja, IFK har vunnit Uefa-cupen, men inte Europacupen (f.d. CL). Det har inget nordiskt lag gjort tror jag. Däremot har dom varit i semifinal och MFF har varit i final, 1979.

                                    Och jag tror fortfarande inte att Koren skulle vilja gå till DIF. Jag hoppas inte heller att vi köper honom med tanke på vilken hög lön han kommer att ha

                                    Koren er nok litt overvurdert av oss med gul/svarte øyne, Men skal du sammenligne han med noen i allsvenskan må det bli djoric som spilte/spiller i Halmstad.

                                    Kommentar

                                    • Sälklubbaren
                                      Juniormedlem
                                      Bøffelpromp
                                      • Dec 2005
                                      • 17

                                      #58
                                      @christoffer

                                      Givetvis övervärderar man sina favoriter. Jag ville ha 50 miljoner för Andreas Isaksson men fick nöja mig med att DIF fick 18 miljoner. Samma sak för Kim Källström. Å andra sidan vann dom två guld åt oss, dom två första sedan 1966 så då sket man i pengarna.

                                      Jag var dessutom övertygad om att dom skulle ta Europa med storm, men så enkelt var det tydligen inte. Nu spelar dom i Rennes och det går bra, men jag trodde dom skulle gå till lite större klubbar.

                                      Kommentar

                                      • christoffer
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2004
                                        • 326

                                        #59
                                        To spillere som jeg har respekt for i Sverige er "Fimpen" og vår alles Dennis Schiller

                                        Kommentar

                                        • Sälklubbaren
                                          Juniormedlem
                                          Bøffelpromp
                                          • Dec 2005
                                          • 17

                                          #60
                                          Två norrmän jag har gillar skarpt är Espen "shampoo" Knutsen och Patrik Thoresen, fel sport iofs 8)

                                          Fimpen är väl bajare? :x

                                          Kommentar

                                          Working...