Jeg våger påstanden at LSKs spissrekke er Norges beste nå, hvertfall på papiret. Det er ikke mange gitt å kunne disponere Sundgots egenskaper som target man, ballfordelingsegenskaper og luftstyrke; Occeans plasseringssans, fysikk og målteft; Miffes rakettempo og Haddads tekniske egenskaper og duellstyrke.
Spørsmålet nå er hvilken konstellasjon Uwe vil velge i år. Jeg ser for meg en primær oppstilling med
Müller
Stoffe-Kippe/Rambekk-PSA-?
---------Wehrman/Moelhi-----
Riise/Søgård------Olsen/Strand
-------------Koren---------------
-------Occean---Sundgot-------
mot motstandere som avkrever et balansert spill med mye possession. Både Mifsud og Haddad kan være suverene alternativer å kaste innpå for å skape variabler i spillemønsteret. Venstrebacken er et åpent spørsmål - Rambekk har vært ålreit der, men har lite å tilføre offensivt, mens offensive Shane ofte har slitt med den defensive biten. Pål Strand vil jeg ikke ha som venstreback, og tror ikke det er en god ide. Rambekk er selvsagt også en glimrende midtstopper, og har fungert best sammen med PSA.
På den annen side:
---------------------Müller----------------
------Stoffe---Kippe/Rambekk---PSA--
--------------Wehrman/Moelhi----------
Riise/Søgård---Koren---Olsen/Strand
-----------------Sundgot----------------
------------Occean---Mifsud (Haddad)-
vil kunne brukes med hell, kanskje spesielt på bortebane, da vi vil bli liggende mer bakpå. En rambukk-variant uten særlig bredde, men med
-------------------Müller-----------------
------Stoffe---Kippe/Rambekk---PSA - ?
---------------Moelhi/Wehr-------------
----------Søgård---------Koren--------
--------------Sundgot-Mifsud----------
------------------Occean---------------
kan også være en mulighet. LSK fungerte tidvis best i 3-5-2 i fjor og jeg tror Uwe vil legge opp til et spillemønster med to spisser, flankering og mye bredde.
Haddad må vel nå bruke vintereren på å trene opp fysikken og vise seg frem som et reellt alternativ også fra start; pr nå mener jeg at han vil være et fjerdevalg.
Andreas Haddad er fjerdevalg! Tenk på det et øyeblikk. Hvem andre har en spiller som Andreas bloody Haddad som fjerde spissvalg??! For to år siden ville jeg blitt delirisk over å kunne ha en spiller som ham som stjerna på laget.
Spørsmålet nå er hvilken konstellasjon Uwe vil velge i år. Jeg ser for meg en primær oppstilling med
Müller
Stoffe-Kippe/Rambekk-PSA-?
---------Wehrman/Moelhi-----
Riise/Søgård------Olsen/Strand
-------------Koren---------------
-------Occean---Sundgot-------
mot motstandere som avkrever et balansert spill med mye possession. Både Mifsud og Haddad kan være suverene alternativer å kaste innpå for å skape variabler i spillemønsteret. Venstrebacken er et åpent spørsmål - Rambekk har vært ålreit der, men har lite å tilføre offensivt, mens offensive Shane ofte har slitt med den defensive biten. Pål Strand vil jeg ikke ha som venstreback, og tror ikke det er en god ide. Rambekk er selvsagt også en glimrende midtstopper, og har fungert best sammen med PSA.
På den annen side:
---------------------Müller----------------
------Stoffe---Kippe/Rambekk---PSA--
--------------Wehrman/Moelhi----------
Riise/Søgård---Koren---Olsen/Strand
-----------------Sundgot----------------
------------Occean---Mifsud (Haddad)-
vil kunne brukes med hell, kanskje spesielt på bortebane, da vi vil bli liggende mer bakpå. En rambukk-variant uten særlig bredde, men med
-------------------Müller-----------------
------Stoffe---Kippe/Rambekk---PSA - ?
---------------Moelhi/Wehr-------------
----------Søgård---------Koren--------
--------------Sundgot-Mifsud----------
------------------Occean---------------
kan også være en mulighet. LSK fungerte tidvis best i 3-5-2 i fjor og jeg tror Uwe vil legge opp til et spillemønster med to spisser, flankering og mye bredde.
Haddad må vel nå bruke vintereren på å trene opp fysikken og vise seg frem som et reellt alternativ også fra start; pr nå mener jeg at han vil være et fjerdevalg.
Andreas Haddad er fjerdevalg! Tenk på det et øyeblikk. Hvem andre har en spiller som Andreas bloody Haddad som fjerde spissvalg??! For to år siden ville jeg blitt delirisk over å kunne ha en spiller som ham som stjerna på laget.
Kommentar