Den store Intertoto-tråden 2006

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

Må ikke glemme at de er i den skotske cupfinalen og da.
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

hører til den over

Opprinnelig skrevet av trigz
      Jeg vil gjerne ha Gretna fra Skottland i så fall. Pengeklubb som kom inn i det skotske ligasystemet i 2004, feide gjennom skotsk tredjedivisjon med ny poengrekord (typ 120 poeng) og lekte seg gjennom 2. divisjon i år.

Kommentar

• theriksen
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Apr 2005
        • 123

Opprinnelig skrevet av xeR
        Må ikke glemme at de er i den skotske cupfinalen og da.
        Det er fryktelig imponerende, ettersom Keflavik er fra Island og Dungannon er fra Nord-Irland.
        Tor H. Eriksen
        Sleeping is a form of art,
        hence am I an artist.

Kommentar

• xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

Opprinnelig skrevet av theriksen
          Det er fryktelig imponerende, ettersom Keflavik er fra Island og Dungannon er fra Nord-Irland.
          sjekk posten under, glemte å trykke på quote, snakker om Gretna fra skottland.

Kommentar

• sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

Seriespillet på Island startet 14.mai uten å skape de helt store overskriftene her hjemme på berget.

Keflavik har åpnet med en seier og et tap.

14.05.06: IBV- Keflavik 2-1

19.05.06: Keflavik - Vikingur 2-1

UEFA.com is the official site of UEFA, the Union of European Football Associations, and the governing body of football in Europe. UEFA works to promote, protect and develop European football across its 55 member associations and organises some of the world’s most famous football competitions, including the UEFA Champions League, UEFA Women’s Champions League, the UEFA Europa League, UEFA EURO and many more. The site features the latest European football news, goals, an extensive archive of video and stats, as well as insights into how the organisation works, including information on financial fair play, how UEFA supports grassroots football and the UEFA HatTrick funding scheme.

Kommentar

• LSK N/B
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 830

Ser at Roeder har tro på at Newcastle møter oss. Da er vel saken grei da

03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

Nei til NFF!

Kommentar

• Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                Ser at Roeder har tro på at Newcastle møter oss. Da er vel saken grei da

http://www.southtynesidetoday.co.uk/...icleID=1515463
                Han bekrefter også at Newcastle har hjemmekamp først. Da er det vel bare å gå inn på www.ryanair.com og booke reisen.

Kommentar

• Tobben
                  Jeg elsker å kjøre trikk
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2005
                  • 1666

Jeg booker ingenting før første motstander er slått!

Kommentar

• 10.09.50
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1410

Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Han bekrefter også at Newcastle har hjemmekamp først. Da er det vel bare å gå inn på www.ryanair.com og booke reisen.
                    Ifølge www.nufc.com er det fortsatt uavklart hvem som skal spille hjemme først. Det samme melder den skandinaviske bataljonen av Toon Army,se http://www.newcastle.no/nussc/lsk.htm og http://www.newcastle.no/kampene/intertoto.htm (selv om de i en annen melding siterer den samme artikkelen LSK N/B viser til ovenfor). De norske Toongutta skal arrangere tur til begge matchene og virker veldig opptatte av disse oppgjørene. I den siste av de to linkene sier de at "Det er per i dag ikke bestemt hvem som skal ha hjemmekamp først i runde to og tre. Vi kommer tilbake og oppdaterer så snart vi vet dette, men dette vil trolig ta noe tid for UEFA å sette opp."

Ikke vet jeg hvem man skal tro på. På UEFAs sider har det for øvrig ikke kommet noen verdens ting om Intertoto siden trekningen 10. april.

Kommentar

• Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

Hvis det Torolf opplyste er riktig med at Newcastle har hjemmekamp først, betyr det at vi eventuelt møter Newcastle på Åråsen 22. juli, og borte 15. eller 16. juli skal vi tro denne linken: http://www.newcastle.no/kampene/intertoto.htm. Men først skal Dungannon eller Keflavik møtes. Det blir nok litt enkelere motstand enn mot Zeljeznicar sist gang vi spilte i en europeisk turnering, men tradisjonellt er islandsk og nord-Irlansk motstand vonde å bryte ned.

Kommentar

• gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3228

Nord-irsk motstand: Litt mimring

Opprinnelig skrevet av Canário
                        tradisjonellt er islandsk og nord-Irlansk motstand vonde å bryte ned.
                        Islandsk kanskje, men sist Fugla møtte nord-irsk motstand gikk det meget bra, også videre i UEFA-spillet:

Glentoran-Lillestrøm (10. august 2000): 0-3 (Powell, 21; Berntsen, str. 38, Sundgot, 53). Baron, Helland, Berntsen, Bjarmann, Hansén, Nilsen, Kihlberg, Kristinsson, Fjeldstad, Powell, Sundgot.

Lillestrøm-Glentoran (24. august 2000): 1-0 (Powell, 61). Baron, Helland, Berntsen, Bjarmann, Hansén, Berget, Kihlberg, Kristinsson, Strand, Powell, Sundgot. Her fikk da 17-årige Anders Eriksen (nå i Ull/Kisa) rødt kort (90) etter en stygg tackling etter fem minutter på banen, og Glentoran prøvde å starte et masseslagsmål.

Etter dette møtte Fugla Dinamo Moskva, overrumpla dem med 3-1 hjemme (Runar etter 8 og 14 minutter, Kihlberg etter 68 minutter) og holdt tapet til 2-1 etter en avgjørende skåring av Sundgot (71) borte. Fugla gikk videre for å møte spanske Alavés, som vant 3-1 på Åråsen (Helland), mens vi klarte 2-2 borte etter skåringer av Strand og en jypling fra rånermiljøet i Fetsund; noen korte minutter etter at Espen skårte 1-2-målet kunne det se ut som om Fugla, meget nær en tredje skåring, kunne gå til ekstraomganger. Alavés gikk som kjent videre helt til finalen, der de tapte 5-4 for Liverpool på Golden Goal etter å ha knust RBK (4-2), Inter Milan (5-3), Rayo Vallecano (4-2) og Kaiserslautern (9-2).

Fuglas beste prestasjon i Europa på meget lang tid. Måtte den bare bli fulgt opp i år.

gilbert
                        Last edited by gilbert; 20.05.2006, 19:20.

Kommentar

• Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

Opprinnelig skrevet av gilbert
                          Fugla gikk videre for å møte spanske Alavés, som vant 3-1 på Åråsen (Helland),
                          På Åråsen? Jeg syntes omgivelsene minnet om Marienlyst.

Kommentar

• gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3228

På Åråsen? Jeg syntes omgivelsene minnet om Marienlyst.
                            Sorry, kampen mot Alaves var naturligvis på Marienlyst (den gangen vi ikke hadde flomlys...). Kampen mot Dinamo Moskva, der russerne ikke var ferdig med oppvarminga før Runar hadde putta to ganger, gikk på Åråsen.

gilbert

Kommentar

• 10.09.50
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1410

Opprinnelig skrevet av gilbert
                              Islandsk kanskje, men sist Fugla møtte nord-irsk motstand gikk det meget bra, også videre i UEFA-spillet
                              Nord-irsk motstand er avgjort et godt omen. Vi har travet gjennom kvalikkene med hell en del ganger, men når sant skal sies har vi bare vært i annen ordinære runde av de forskjellige europacupene tre ganger, nemlig i serievinnercupen i 1978 og 1987 og i UEFA-cupen i 2000. Og hver gang åpnet vi mot nord-irsk motstand. Det var Linfield de to første gangene og Glentoran i 2000.

Historien taler sitt entydige språk: Heia Dungannon!

Kommentar

• RoyVaadal
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 4055

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                Som Glenn skriver så er det 11 lag som går inn i UEFA-cupen.
                                For å være mer presis så er det de 11 lagene som vinner sine oppgjør i Intertoto 3.runde.

Sitat:
                                Opprinnelig skrevet av Lars
                                2. runde Intertoto
                                3. runde Intertoto
                                2. Kval. runde UEFA-cup
                                1. Runde UEFA-cup
                                Gruppespill UEFA-cup

For å vurdere disse rundene litt nøkternt, så er det sannsynlig at vi avanserer fra 2. Intertoto-runde (80% ?)
                                Det er sannsynlig at vi ryker i 3.runde Intertoto. (20% for avansement ?)

Merk at i 2.kval av UEFA-cupen så har vi bare 6,921 ranking-poeng mot Moldes 8,921. Det betyr at vi garantert blir useeda i 2.kval av UEFA-cupen. Grunnen til at vi har så dårlig ranking skyldes at vi bare en gang de siste fem åra har kjempa om UEFA-cup-poeng og den ene gangen tapte vi begge kampene for Zeljeznicar som gir null uttelling og vi ender opp med minstepoenga for alle norske lag.
                                Det er likevel lettere motstandere i snitt i denne runden enn i 3. Intertoto-runde og jeg anser det for å være 40% sjanse for avansement.

I 1.runde i UEFA-cupen kan vi nesten bare få gode motstandere og jeg anslår det til å være 15% sjanse for avansement, for å være snill.

Sjansen for å nå gruppespillet i UEFA-cupen = 0,8 * 0,2 * 0,4 * 0,15 = ca. 1 prosent.

Skulle vi lykkes med å komme til gruppespillet er det altså en bragd som enten overgår det meste i trekningsflaks, eller alle norske prestasjoner tidligere i europacupene. Men jeg garanterer at Fugla likevel ikke får den oppmerksomheten de fortjener for denne bragden.
                                Nå som vi veit hvilke mulige motstandere vi har i de to første av fire hinder fram mot UEFA-gruppespill, så kan jeg sette opp nye odds for de to første rundene. Her er RoyVaadals oppdaterte odds for å nå UEFA-gruppespillet:

0,95 (Sjansen for å slå ut Keflavik/Dungannon) * 0,1 (Sjansen for å slå ut Newcastle) * 0,4 * 0,15 = ca. 1 prosent.

Pga. avrunding mot prosent så synes det ikke at sannsynligheten egentlig har endret seg en del. Mens vi før trekninga hadde ca. 9,6 promille sjanse for å nå gruppespillet i UEFA-cupen så er vi nå gått ned til bare 5,7 promille sjanse, dvs. betydelig svekkede sjanser.
                                RoyVaadal.

Kommentar

• Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

Her er RoyVaadals oppdaterte odds for å nå UEFA-gruppespillet:

0,95 (Sjansen for å slå ut Keflavik/Dungannon) * 0,1 (Sjansen for å slå ut Newcastle) * 0,4 * 0,15 = ca. 1 prosent.
                                  Jeg ser ingen grunn til at vi ikke skal kunne slå ut et ferieslapt Newcastle. Anser sjansen for avansement for 20-30 prosent.

Kommentar

• 10.09.50
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 1410

Her er RoyVaadals oppdaterte odds for å nå UEFA-gruppespillet:

Jeg er uenig i at det bare er ti prosent sjanse for å gå videre mot Newcastle. Vi er midt i sesongen, de er i de tidlige stadier av pre-season. Shearer har lagt opp, og de har tre mann i VM som neppe er tilgjengelige allerede 15. juli. Jeg sier ikke at vi er favoritter, men hadde vi fått prøve oss ti ganger under disse omstendighetene, tror jeg vi ville ha gått videre iallfall tre ganger.

Deilig tema, forresten. Fotball er best når den måles i prosenter. Dette er en fotballdiskusjon Drillo ville fått ståpikk av.

EDIT: Ser at Torolf i mellomtiden har gitt uttrykk for omtrent akkurat det samme. Melodi Grand Prix fenger ikke dere heller, skjønner jeg. Men vi får neppe høre noe fra Rønner'n før etter midnatt.

Kommentar

• RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

Jeg ser ingen grunn til at vi ikke skal kunne slå ut et ferieslapt Newcastle. Anser sjansen for avansement for 20-30 prosent.
                                      Jaja. La oss prøve å sette inn 25% for å slå ut Newcastle. Likevel så blir sjansen for å nå gruppespillet i UEFA-cupen avrundet til 1 prosents sjanse.

Rösler har vel tidligere sagt at den brede stallen vi har er viktig når vi skal ut i Intertoto. Jeg lurer på om de beste blir spart til Intertoto/UEFA-kampene eller Eliteserien, eller om det blir litt her og litt der. I mine odds så har jeg i utgangspunktet kalkulert med at vi stiller med de beste.
                                      RoyVaadal.

Kommentar

• Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                        EDIT: Ser at Torolf i mellomtiden har gitt uttrykk for omtrent akkurat det samme. Melodi Grand Prix fenger ikke dere heller, skjønner jeg. Men vi får neppe høre noe fra Rønner'n før etter midnatt.
                                        Litauen var bra: "We will win the Eurovision! Vote for us! Vote for us!"

Kommentar

• F.s
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Jan 2006
                                          • 128

Er det klart om når vi møter newcastle?
                                          Og er kampene satt opp?

Nå vet ikke jeg mye om intertoto, men greit å få noen datoer på kampene og hvor de spilles

Kommentar

Working...