Den store Intertoto-tråden 2006

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

Den nord-irske serien avsluttes 29.april.
    Det er fire seriekamper igjen å spille.

Etter å ha vært inne på hjemmesiden til Irish FA begynner jeg
    å håpe på Lisburn Distillery. Bedriftslag med eget fludium? Men mangler
    UEFA-lisens? Hadde blitt en klassiker

"However, just who our representatives will be is still very much in the melting pot with Dungannon Swifts, Ballymena United, Cliftonville and - making a late charge - Lisburn Distillery all in contention providing, of course, that their application for a UEFA licence is successful".

Kommentar

• Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

Opprinnelig skrevet av Paddis
      Tommy Lund - kjukk og rund som vi kalte ham på skolen
      SILA Lund? Nei takk!
      LSK Norges beste lag

Kommentar

• chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

Hva i all verden kommer det av at så mange ønsker et godt engelsk lag? Man må jo bare satse på å få så enkel motstand som mulig....

Ellers heller jeg mer og mer i retning av at hele Intertoto er tull. Vi var slitne i går, og hva forventer man da midt i sesongen med kanskje skader, karantener og mer? Den berømte bredden i stallen er vel også så som så, etter det vi har sett de siste dagene.

Nei, sannsynligheten for å komme videre er ganske minimal og den kan i tillegg ødelegge for serien.

Håper jeg tar feil.
        Bølerkanaris

Kommentar

• Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

Er også skeptisk til deltagelse i en cup på dette tidspunktet. Men jeg mener at sjangsene ikke er så dårlige for å gå videre. Vi møter uansett ikke noe storlag i andre runde, og i tredje runde er det ganske klart at vi ikke møter noen av de beste engelske lag der heller. Og med tanke på turen tar jeg helst Charlton da jeg en stor fan av London som by og da vil ta meg en langhelg der.
          Last edited by Henrik; 10.04.2006, 20:21.

Kommentar

• sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

Keflavik tar fram våre tidligere islandske spillere i sin presentasjon
            av Lillestrøm som motstander. Faktisk litt moro å prøve og lese
            norrønsk.

Dregið í InterToto-keppninni

Í morgun var dregið í InterToto-keppninni en eins og flestir vita tökum við þátt í keppninni í sumar. Enn er ekki orðið endanlega ljóst hvaða lið leika í keppninni enda lýkur flestum deildum í Evrópu ekki fyrr en í vor. Í drættinum var löndunum því raðað saman. Alls taka 49 lið þátt í keppninni og leika í þremur umferðum. Ellefu lið komast áfram úr 3. umferðinni og fara inn í UEFA-keppnina. Leikið er heima og heiman í hverri umferð.

Í 1. umferðinni lendum við á móti liði frá Norður-Írlandi. Miðað við stöðuna í deildinni þar eru það Dungannon, Cliftonville og Ballymena sem berjast um það sæti. Fyrri leikirnir í 1. umferð verða 17.-18. júní en þeir síðari 24.-25. júní. Komist Keflavík áfram í 2. umferð verða andstæðingar okkar norska liðið Lilleström. Það lið er kunnuglegt enda hafa fjölmargir íslenskir leikmenn leikið með því í gegnum árin, m.a. Rúnar Kristinsson, Ríkharður Daðason, Gylfi Einarsson og Heiðar Helguson. Næsta skref þar á eftir er síðan 3. umferðin og þá tekur við lið frá Englandi. Eins og stendur er það Bolton sem situr í InterToto-sæti þar í landi en það er aldrei að vita nema stórlið eins og Arsenal endi í keppninni.
            Það er því spennandi keppni framundan, leikið verður á Keflavíkurvelli og með góðum stuðningi eiga okkar strákar fína möguleika á að gera góða hluti í keppninni.
            Last edited by sparwasser; 10.04.2006, 20:16.

Kommentar

• 10.09.50
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 1410

Opprinnelig skrevet av Henrik
              Men jeg mener at sjangsene ikke er så dårlige for å videre. Vi møter uansett ikke noe storlag i andre runde, og i tredje runde er det ganske klart at vi ikke møter noen av de beste engelske lag der heller.
              Muligheten for å komme helskinnet gjennom Intertoto som en av de 11 vinnerne, er avgjort til stede. Men som RoyVaadal har påpekt en rekke ganger venter det da to kvalikrunder før vi eventuelt får plass i gruppespillet i UEFA-cupen. Kvalikrundene spilles i slutten av juli og begynnelsen av august, og det blir ikke enkle kamper. Den samlede muligheten for å gå til gruppespillet er derfor ikke stor.

Og som jeg selv har tillatt meg å hevde tidligere i denne tråden: Når det gjelder interesse og spenning er det omtrent samme forhold mellom Mesterligaen og UEFA-cupen som det er mellom olympiaden og Paralympics. Er det virkelig noen vits i å risikere tett kampprogram og slitasje for å få en marginal mulighet til deltakelse i UEFA-cupen? Jeg sier nei. Men jeg tror jeg blir med til England.

Kommentar

• gj
                Seniormedlem
                • Nov 2003
                • 3360

Har laget en sak med linker til de interessante ligaenes tabeller:

Kommentar

• Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                  Muligheten for å komme helskinnet gjennom Intertoto som en av de 11 vinnerne, er avgjort til stede. Men som RoyVaadal har påpekt en rekke ganger venter det da to kvalikrunder før vi eventuelt får plass i gruppespillet i UEFA-cupen. Kvalikrundene spilles i slutten av juli og begynnelsen av august, og det blir ikke enkle kamper. Den samlede muligheten for å gå til gruppespillet er derfor ikke stor.

Og som jeg selv har tillatt meg å hevde tidligere i denne tråden: Når det gjelder interesse og spenning er det omtrent samme forhold mellom Mesterligaen og UEFA-cupen som det er mellom olympiaden og Paralympics. Er det virkelig noen vits i å risikere tett kampprogram og slitasje for å få en marginal mulighet til deltakelse i UEFA-cupen? Jeg sier nei. Men jeg tror jeg blir med til England.
                  Jeg er helt enig med deg både i at det er liten vits i å delta, og i at det blir England tur uansett.

Kommentar

• sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

Opprinnelig skrevet av Glenn
                    Har laget en sak med linker til de interessante ligaenes tabeller:
                    http://www.kanari-fansen.no/les.php?id=42

UEFAs tabell for Premier League i Nord-Irland er ajour pr. 8. april.
                    Viser situasjonen etter 26 kamper, ikke 25 som hos "NIFS".
                    Flisespikkeri, ja jeg vet.

UEFA.com is the official site of UEFA, the Union of European Football Associations, and the governing body of football in Europe. UEFA works to promote, protect and develop European football across its 55 member associations and organises some of the world’s most famous football competitions, including the UEFA Champions League, UEFA Women’s Champions League, the UEFA Europa League, UEFA EURO and many more. The site features the latest European football news, goals, an extensive archive of video and stats, as well as insights into how the organisation works, including information on financial fair play, how UEFA supports grassroots football and the UEFA HatTrick funding scheme.

Kommentar

• sparwasser
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3185

Ny serierunde i Nord-Irland i dag, lørdag 15.april.
                      Dette er den 27.serierunden, det spilles i alt 30 kamper.
                      Ny runde allerede på tirsdag, 18.april.

Serien avsluttes 29.april.

Helt sprøtt. Følger med på fotballen i Nord-Irland for
                      å se hvilket lag som kan bli en mulig motstander i Intertoto-cupen.

Toalt hekta og fortapt.

Kommentar

• gj
                        Seniormedlem
                        • Nov 2003
                        • 3360

Hehe, det er jaggu sant også. Selv følger jeg ikke med på Premier League til vanlig, men nå som vi kanskje kan komme til (med alle mulige forbehold) å møte 7. plassen, følger jeg den tabellen også. =)

Kommentar

• sparwasser
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3185

Nord-Irland:
                          Dungannon holder fortsatt 4.plassen på tabellen etter lørdagens kamper.
                          Etter 1 - 1 hjemme mot Newry.

Tabell:
                          UEFA.com is the official site of UEFA, the Union of European Football Associations, and the governing body of football in Europe. UEFA works to promote, protect and develop European football across its 55 member associations and organises some of the world’s most famous football competitions, including the UEFA Champions League, UEFA Women’s Champions League, the UEFA Europa League, UEFA EURO and many more. The site features the latest European football news, goals, an extensive archive of video and stats, as well as insights into how the organisation works, including information on financial fair play, how UEFA supports grassroots football and the UEFA HatTrick funding scheme.

Resultater:

England:
                          Tett som hagl, men West Ham er nå oppe på 7.plassen.

Kommentar

• Kef1r
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 730

håper vi tar denne sjanse jeg fugla skal til europa hurra hurra !

Kommentar

• Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                              Vi møter i utgangspunktet laget fra engelsk Premier League som blir nr. 7 hvis vi går videre fra Intertotos 2.runde (der vi kommer inn).
                              Tror det bare er dersom den engelske representanten fra FA-cupen ikke er blant de syv beste lagene. Dersom f.eks. Chelsea eller Liverpool vinner FA-cupen, mener jeg at vil plassen som cupvinner i UEFA-cupen tilfaller 7. plassen og at 8. plassen vil få Intertoto.

Eller er det slik at eventuelt tapende finalist får e-cup dersom vinneren allerede er kvalifisert via seriespill?

Redigert: Ser nå at dersom vinneren av FA-cupen er kvalifisert for CL, så vil tapende finalist få plassen i UEFA-cupen. Jeg ser også at vinneren av Ligacupen også får en plass i UEFA, men det ble jo United så det blir ikke aktuelt.

Så i følge dagens tabell blir det West-Ham, men dersom de tar seg til finalen får de en av plassene i UEFA som cupvinner (enten vinner de cupen eller taper mot Liverpool/Chelsea). Da blir det lag nr. 8 som får plassen i Intertoto. Uansett hvilken engelsk representant det blir, håper jeg de møter LSK....
                              Last edited by Rønnern; 17.04.2006, 16:02.
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

Nord-Irland:

Dungannon festet et solid grep om 4.plassen etter gårsdagens 3-0 seier over
                                Cliftonville på bortebane. Mye som taler for at det blir Dungannon mot Keflavik
                                i Intertoto-cupen. Dungannon er fire poeng foran nummer fem på tabellen og
                                det er to kamper igjen å spille i serien.

Tabell:

England:

Newcastle holder nå 7.plassen, men bare pga. bedre målforskjell enn Wigan.
                                Bolton ligger to poeng bak disse to, men med en kamp mindre spilt.

Tabell:
                                Last edited by sparwasser; 19.04.2006, 10:49.

Kommentar

• bøllefrø
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2004
                                  • 462

Heller Wigan enn Bolton for å si det sånn....

Kommentar

• trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7154

Opprinnelig skrevet av bøllefrø
                                    Heller Wigan enn Bolton for å si det sånn....
                                    Og disse kampene spilles vel også i slutten av juli, stemmer det? Gladtidspunkt å møte engelske lag på, de kommer til å være blytunge i beina etter sesongoppkjøringa.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Fridtjof
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2005
                                      • 2120

Første kampen spilles 15. eller 16. juli, og returmatchen spilles 22. juli.
                                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• gj
                                        Seniormedlem
                                        • Nov 2003
                                        • 3360

Kampdatoene ligger i Kanarikalenderen som kan sees av registrerte brukere.

Kommentar

• Lanka
                                          Juniormedlem
                                          Bøffel
                                          • Apr 2006
                                          • 24

Hvorfor vil man møte Bolton? De kan faktisk ødelegge våre sjanser til å komme til Uefa-cupen. Vil heller håpe på Wigan. Sterke i høst var de, men fullt mulig for et sterkt Lillestrøm-lag å slå disse engelsmennene.

Kommentar

Working...