Den nye kongen av Åråsen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Den nye kongen av Åråsen?

    Helt siden Heidar forlot oss, har jeg savnet en ny helt. Noen vil sikkert
    trekke frem Frode Kippe, Pål Strand eller Magnus Powell. Disse tre er
    utvilsomt alle spillere med landslagspotensiale, guts og innsatsvilje.
    Likefullt er de ikke heltemateriale som Ståle var det, som Diallo var det,
    og sist, men overhodet ikke minst, Heidar Helguson.

    Denne sesongen har det altså dukket opp en mann mange av oss kanskje
    hadde avskrevet som en middelmådig midtbanefighter med mye uforløst
    potensial. Vi ante nok at han hadde det i seg, men ingen ante hva gutten
    skulle komme opp med denne vårsesongen. Etter vinterens innkjøpsfest var forventningene store. Robert Koren(han har også hjälte-potensiale) skulle styre midtbanen, Romanus Orijenta skulle bli vårt svar på Lucas Radebe, og Andersson var svensk landslagspiller.

    Vårsesongen har som vi alle vet gått rakt til helvete, med et forjævlig tap mot "Sandefjord" og mer til. Også, til alt overmål, ble kaptein og galleislave-spiss Magnus Powell skadet. Det jeg har innsett er at dette var "a blessing in disguise". Hadde det ikke vært for Powells skade, hadde ikke Gylfi slått til i like stor grad.

    Vi ble tvunget til å legge om til 4-5-1, og Gylfi har vært konge siden.
    Målene som tidligere har manglet har rent inn, seinest mot Bodø/Glimt i sist søndag.
    Det som kjennetegner Gylfi som spiller er innbitt kjemping, kombinert med glimrende teknikk(i norsk målestokk) og en sjelden giftighet foran mål.

    Jeg har tidligere lansert en "teori" om at Gylfi ville blitt en spiss av god
    klasse, men etter å ha sett ham spille i fremskutt posisjon på midten de
    siste ukene kan jeg bare konstatere jeg tok feil. Gylfi trenger ikke ny
    posisjon. Gylfi trenger fornyet tillit der han er selv når kaptein Magnus er
    tilbake. Faktisk tror jeg det kan være en god ide å legge om til 3-5-2, selv
    om dette vil gå på bekostning av Shane Stefanutto. Om ikke annet for å legge forholdene til rette for fortsatt eminent spill fra krigshesten Gylfi.

    Jeg vil her og nå få legge frem Viking-Gylfi som kandidat til tittelen "den
    nye kongen av Åråsen". Hvis det må flere argumenter til: da Stian Ohr
    sprinta i garderoben med vondt i håret, gikk Gylfi rolig inn, med fremskutt brystkasse. Haglebygger skremmer ikke Einarsson, en ekte viking selv Egil Skalagrimson ville vært stolt av!

    Kongen er "død"(trodde dere virkelig jeg hadde glemt Torgeir?), LENGE LEVE KONGEN! Gylfi, du er min nye helt! Til resten av dere: følg mitt eksempel!
    Ni principe ni rey...

    D10S!
  • SuperErik
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 535

    #2
    Ingen tvil om at Gylfi er en tøffing nei :wink:

    Håper virkelig han får tilbud om ny kontrakt snart.
    Håper og tror at Uwe har Einarsson med i sine fremtidsplaner.
    - Tycker det är otrolig elektricitet i LSK-klacken. Får en liten känsla av en strålande sommardag, ute på öppet hav med den nytjärade ekan och herr Taube i bakgrunden -

    <Djurgården-supporter etter LSK-DIF 1-0>

    Kommentar

    • Bolsen3
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 1061

      #3
      Gylfi har vært min ynglingsspiller i LSK i 2 år nå. Gledelig å se at andre også har fått øya opp for ham...

      Kommentar

      • HanseFrank
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Mar 2004
        • 221

        #4
        Re: Den nye kongen av Åråsen?

        Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)

        Vi ble tvunget til å legge om til 4-5-1, og Gylfi har vært konge siden.
        Målene som tidligere har manglet har rent inn, seinest mot Bodø/Glimt i sist søndag.

        Faktisk tror jeg det kan være en god ide å legge om til 3-5-2, selv
        om dette vil gå på bekostning av Shane Stefanutto.
        Et veldig bra innlegg, Grusomme B, men her synes jeg du bommer. 3-5-2 er langt unna 4-5-1. 2 backer og 2 kanter blir til 2 vingbacker. Pål Strand og Andersson, som nok er de mest aktuelle kandidatene som vingbacker, vil aldri kunne skape de samme to mot en situasjonene på kanten.

        Og jeg tror heller ikke tre stoppere er nødvendig, før vi eventuelt spiller mot oss selv (dvs lag som slår utpreget langt, uten at det blir noen debatt her ;-)

        Og når det gjelder Gylfis standing? Vel, han har vært min favoritt siden han kom hit, men mest på bakgrunn av det jeg har sett på treningene, hvor han hele tiden i spillsituasjoner har overgått Espen. Dessverre fikk han en hodeskade borte mot Godset i 2. serierunde 2001......

        Forleng Gylfis kontrakt. NÅ!!!!!
        HanseFrank
        - på den andre siden...

        Kommentar

        • Kristoffer
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Nov 2003
          • 172

          #5
          Den nye kongen av Åråsen vil bli Pål Steffen, du ser han har kvaliteter som man kan bygge på. Har troa på at han blir en meget god spiller.
          Lillestrøm, Evig og for Alltid, Med Stolthet og Med Ære, Vi ELSKER Lillestrøm!!

          Kommentar

          • general
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2004
            • 1150

            #6
            et veldig bra innlegg som åpner denne diskusjonen!!

            er veldig enig i det du sier. Er det noen som er "bankers" på lsk nå, så er det Gylfi. Nr 2 på toppscorer lista vår og alt. En fighter på lik side med Espen. Håper vi for se han i gult og svart i mange år fremover. Han har jo endelig fått vist noe av de tingene han ble hentet for å tillføre oss.

            La oss alle synge for Gylfi på søndag!!
            Seriegull 2016!!!

            Kommentar

            • andee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 1191

              #7
              Re: Den nye kongen av Åråsen?

              Opprinnelig skrevet av HanseFrank
              Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)

              Vi ble tvunget til å legge om til 4-5-1, og Gylfi har vært konge siden.
              Målene som tidligere har manglet har rent inn, seinest mot Bodø/Glimt i sist søndag.

              Faktisk tror jeg det kan være en god ide å legge om til 3-5-2, selv
              om dette vil gå på bekostning av Shane Stefanutto.
              Et veldig bra innlegg, Grusomme B, men her synes jeg du bommer. 3-5-2 er langt unna 4-5-1. 2 backer og 2 kanter blir til 2 vingbacker. Pål Strand og Andersson, som nok er de mest aktuelle kandidatene som vingbacker, vil aldri kunne skape de samme to mot en situasjonene på kanten.

              Og jeg tror heller ikke tre stoppere er nødvendig, før vi eventuelt spiller mot oss selv (dvs lag som slår utpreget langt, uten at det blir noen debatt her ;-)

              Og når det gjelder Gylfis standing? Vel, han har vært min favoritt siden han kom hit, men mest på bakgrunn av det jeg har sett på treningene, hvor han hele tiden i spillsituasjoner har overgått Espen. Dessverre fikk han en hodeskade borte mot Godset i 2. serierunde 2001......

              Forleng Gylfis kontrakt. NÅ!!!!!
              Hvis det går an, så er jeg faktisk ganske enig med dere begge! Utrolig stor forskjell på de to formasjonene, men jeg har også likevel lekt med tanken 3-5-2 (både fordi vi har tre tacklingssterke og raske stoppere (PSA, Kippe og Roma) og muligens også pga. den nye treneren...) Hvis vi for eksempel tar bortekampen mot Odd som eksempel, så greide vinga (Påsan og Stoffe) med hjelp fra nærmeste indreløper (Gylfi og Winsnes) og skape nokså mange to mot én-situasjoner i en kamp hvor backene våre (Shane og Werni) ikke var ofte over midtstreken. Hvis vi får noe sånt til å fungere i en slags 3-5-2-formasjon, vil vi ha motsatt ving, indreløper, den "sentrale" midtbanespilleren og to spisser (i de beste tilfelle også den indreløperen som var med og skapte to mot én-situasjonen på kanten) inne i boksen når for eksempel da Påsan eller Stoffe kommer seg til dødlinja. I dagens 4-4-2/4-5-1-formasjon (uten at jeg skal være så opptatt av tall, for da blir man jo lynsja her inne :wink: ) har vi i beste fall (når backen er med og bygger opp spillet) sju mann i angrep. Når dette ikke er tilfelle (som det ofte ikke er når det blir slått mye langt) står hele fireren igjen bak. Dette vil jo aldri skje i en eventuell 3-5-2 hvor vingbacka alltid vil være med. Powell er vel tilbake om noen uker, og det også kan jo ha fremprovosert disse tankene. Gilbert kan jo ikke settes ut, en skadefri kaptein er vel bankers på laget og da må vi uansett bort fra den "akkurat nå veldig fungerende" 4-3-3'n vår. Går vi tilbake til 4-4-2 (som i følge noen er så&si forretningsideen til Sportsklubben :lol: ) må en av våre meget gode sentrale midtbanespillere ut. I tillegg kommer det jo muligens på plass en meget god spiss OG høyre kantspiller i løpet av kort tid (ryktene svirrer om at Uwe/Fjøra har fått 15 mill til disp)... Jævlig glad ikke JEG skal velge elleve spillere og formasjon/taktikk til dissa matchene! Og det er sikkert dere òg
              TS05 - Felt C

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                #8
                Seks svar på en dag...Wheeeeee!!! Jævlig motiverende. Nå tror jeg jaggu jeg skal skrive en odyssé-aktig sak om Arne Erlandsen liv og gjøremål.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4377

                  #9
                  de fleste er nok enig i det du skriver.. så det er liksom ikke så mye mer å si
                  ..................

                  Kommentar

                  • Håkon Henriksen
                    Administrator
                    • Nov 2003
                    • 6411

                    #10
                    Erlend da.....

                    Hva kan man liksom si.......

                    Ja jeg er enig... men med formange slike svar ser det jo nesten ut som om man prøver kun å få mange innlegg...

                    Men Ja, Jeg er enig....

                    .
                    Håkon Henriksen
                    -
                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                    -
                    ALT FOR FUGLA

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      #11
                      Prøver ikke nødvendigvis å få så mange svar som mulig, men det er jo tross alt moro å høre hvordan andre oppfatter ens egne meninger...Men Arne-odyssen er reell den. Hadde jo vært artig.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                        Prøver ikke nødvendigvis å få så mange svar som mulig, men det er jo tross alt moro å høre hvordan andre oppfatter ens egne meninger...Men Arne-odyssen er reell den. Hadde jo vært artig.
                        Grunnen til at jeg ikke svarte var fordi jeg er veldig enig i det du skriver, og da er det liksom ikke så mye mer å si. Sånn som det er hver gang Gilbert skriver innlegg
                        Ultras Felt C Lillestrøm

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          #13
                          Joda, jeg har jo rett(hydrhydr), men antallet visninger er også ganske labert... Sutre, sutre sutre. Sutre sutre sutre, sutre syte.
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • King_Raymond
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4987

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                            Joda, jeg har jo rett(hydrhydr), men antallet visninger er også ganske labert... Sutre, sutre sutre. Sutre sutre sutre, sutre syte.
                            Ja det er virkelig trist, føler med deg :wink:
                            Ultras Felt C Lillestrøm

                            Kommentar

                            • fugla_4_ever
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 467

                              #15
                              Re: Den nye kongen av Åråsen?

                              Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                              Helt siden Heidar forlot oss, har jeg savnet en ny helt. Noen vil sikkert
                              trekke frem Frode Kippe, Pål Strand eller Magnus Powell. Disse tre er
                              utvilsomt alle spillere med landslagspotensiale, guts og innsatsvilje.
                              Likefullt er de ikke heltemateriale som Ståle var det, som Diallo var det,
                              og sist, men overhodet ikke minst, Heidar Helguson.

                              Denne sesongen har det altså dukket opp en mann mange av oss kanskje
                              hadde avskrevet som en middelmådig midtbanefighter med mye uforløst
                              potensial. Vi ante nok at han hadde det i seg, men ingen ante hva gutten
                              skulle komme opp med denne vårsesongen. Etter vinterens innkjøpsfest var forventningene store. Robert Koren(han har også hjälte-potensiale) skulle styre midtbanen, Romanus Orijenta skulle bli vårt svar på Lucas Radebe, og Andersson var svensk landslagspiller.

                              Vårsesongen har som vi alle vet gått rakt til helvete, med et forjævlig tap mot "Sandefjord" og mer til. Også, til alt overmål, ble kaptein og galleislave-spiss Magnus Powell skadet. Det jeg har innsett er at dette var "a blessing in disguise". Hadde det ikke vært for Powells skade, hadde ikke Gylfi slått til i like stor grad.

                              Vi ble tvunget til å legge om til 4-5-1, og Gylfi har vært konge siden.
                              Målene som tidligere har manglet har rent inn, seinest mot Bodø/Glimt i sist søndag.
                              Det som kjennetegner Gylfi som spiller er innbitt kjemping, kombinert med glimrende teknikk(i norsk målestokk) og en sjelden giftighet foran mål.

                              Jeg har tidligere lansert en "teori" om at Gylfi ville blitt en spiss av god
                              klasse, men etter å ha sett ham spille i fremskutt posisjon på midten de
                              siste ukene kan jeg bare konstatere jeg tok feil. Gylfi trenger ikke ny
                              posisjon. Gylfi trenger fornyet tillit der han er selv når kaptein Magnus er
                              tilbake. Faktisk tror jeg det kan være en god ide å legge om til 3-5-2, selv
                              om dette vil gå på bekostning av Shane Stefanutto. Om ikke annet for å legge forholdene til rette for fortsatt eminent spill fra krigshesten Gylfi.

                              Jeg vil her og nå få legge frem Viking-Gylfi som kandidat til tittelen "den
                              nye kongen av Åråsen". Hvis det må flere argumenter til: da Stian Ohr
                              sprinta i garderoben med vondt i håret, gikk Gylfi rolig inn, med fremskutt brystkasse. Haglebygger skremmer ikke Einarsson, en ekte viking selv Egil Skalagrimson ville vært stolt av!

                              Kongen er "død"(trodde dere virkelig jeg hadde glemt Torgeir?), LENGE LEVE KONGEN! Gylfi, du er min nye helt! Til resten av dere: følg mitt eksempel!

                              Enig i det meste, men ut med Shane? Oj da, jeg har vist relativt annerledes syn på LSK enn deg. Han er kanskje den aller viktigeste spilleren vår. Har aldri vært så mye "trøkk" oppover på banen som når han spiller.

                              Kommentar

                              • Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

                                #16
                                Sånn ja! A wee bit of debate! Luverly!

                                Shane er god, misforstå meg rett. Den formasjonen jeg ser for meg er en litt skeiv 3-4-3, der Strand er mer offensiv på sin kant enn hva Andersson er. Uansett, vi har et luksusproblem, og det liker jeg!
                                Ni principe ni rey...

                                D10S!

                                Kommentar

                                • Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

                                  #17
                                  3-5-2, med to offensive vingbacker og enten Kippe eller PSA som midtstopper. Skulle bli plass til Shane da.
                                  Så får vi plass til Kasey som defensiv midtbane, og Koren som offensiv.

                                  Alternativt en 3-2-3-2 formasjon:
                                  Shane - Kippe/PSA - Andersson bakerst
                                  Kasey - Romanus som fremskutt forsvar.
                                  Strand - Koren - Søgård som fremskutt midtbane.
                                  Gylfi/Mifsud - Sundgodt/Powell på topp

                                  Hmmmmm - ser ut til at LSK har for mange gode spillere til å få plass til alle! Meget bra.
                                  Alle mann i angrep!!!!!!!!
                                  Knurr...

                                  Kommentar

                                  • HanseFrank
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Mar 2004
                                    • 221

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                                    3-5-2, med to offensive vingbacker og enten Kippe eller PSA som midtstopper.

                                    Alternativt en 3-2-3-2 formasjon:
                                    Shane - Kippe/PSA - Andersson bakerst
                                    Kasey - Romanus som fremskutt forsvar.
                                    Strand - Koren - Søgård som fremskutt midtbane.
                                    Gylfi/Mifsud - Sundgodt/Powell på topp
                                    Herre Jemeni.

                                    Dette er vel det første systemet jeg har sett hvor jeg ikke ønsker en tallbenevnelse, men et navn. Tør jeg foreslå Harakiri?
                                    HanseFrank
                                    - på den andre siden...

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      #19
                                      Indeed, eksil. Det der er gung-ho kamikaze!
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • LSK-supp.
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 1023

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                                        3-5-2, med to offensive vingbacker og enten Kippe eller PSA som midtstopper. Skulle bli plass til Shane da.
                                        Så får vi plass til Kasey som defensiv midtbane, og Koren som offensiv.

                                        Alternativt en 3-2-3-2 formasjon:
                                        Shane - Kippe/PSA - Andersson bakerst
                                        Kasey - Romanus som fremskutt forsvar.
                                        Strand - Koren - Søgård som fremskutt midtbane.
                                        Gylfi/Mifsud - Sundgodt/Powell på topp

                                        Hmmmmm - ser ut til at LSK har for mange gode spillere til å få plass til alle! Meget bra.
                                        Alle mann i angrep!!!!!!!!
                                        For mange gode spillere, men alikevel ligger vi på 7'ende plass....
                                        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                        Kommentar

                                        Working...