Storskjerm på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

    #61
    Opprinnelig skrevet av okb
    .. men Kim Fredrik. Til 8 millioner blir vel bare det et tapsprosjekt?

    -okb!
    Det er jo nettopp det vi prøver å argumentere for at det ikke nødvendigvis trenger å være. Greit nok at det kanskje er litt risky, men sånn er det jo med alle invisteringer. Det var jo tross alt risky å betale åtte millioner for Occean, men slik han har spillt hittil syns jeg absolutt han synes å være verdt pengene (dog det fortsatt er litt tidlig å si dét). Som flere av oss har poengtert kan en storskjerm medføre en dominoeffekt, som kan føre en del flere tilskuere til Åråsen. Vi skjønner jo også at en eller to storskjermer alene ikke trekker 2000 ekstra tilskuere, men mulighetene for at det, som tidligere nevnt, skaper en dominoeffekt som kan øke tilskuertallene nok til å dekke utgiftene er absolutt der. Det hele dreier seg om å skape en ramme i tillegg til selvefotballkampen.
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

    Kommentar

    • Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

      #62
      Deter ikke mange klubber i området som kan skilte med storskjerm, det vil garantert trekke mennesker.

      Alle slike ting er selvfølgelig prioriteringssak, jeg vil og gjerne beholde Koren noen sesonger til, men storskjermen(e) vi stå i mange år og vil en gang ha nedbetalt seg selv.

      Dersom man dropper å utvikle fasilitetene, så sakker man akterut.

      LSK er en pioner, og bør fortsette å være det.

      hva søpla serverer limsnifferne på sine tribuner, er meg likegyldig
      LSK Norges beste lag

      Kommentar

      • Rubinho
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2005
        • 1501

        #63
        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
        Deter ikke mange klubber i området som kan skilte med storskjerm, det vil garantert trekke mennesker.

        Alle slike ting er selvfølgelig prioriteringssak, jeg vil og gjerne beholde Koren noen sesonger til, men storskjermen(e) vi stå i mange år og vil en gang ha nedbetalt seg selv.

        Dersom man dropper å utvikle fasilitetene, så sakker man akterut.

        LSK er en pioner, og bør fortsette å være det.

        hva søpla serverer limsnifferne på sine tribuner, er meg likegyldig
        Og et faktum: flere folk- flere penger..tror ikke det er så dumt med storm skjerm, må jo gå fremover også på det ekstriørmessige..

        Kommentar

        • Fritz
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2004
          • 1033

          #64
          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
          Deter ikke mange klubber i området som kan skilte med storskjerm, det vil garantert trekke mennesker.
          Kall meg dum, men jeg forstår ikke hva som garanterer at en stor TV-skjerm trekker flere mennesker til Åråsen?

          Jeg skjønner at det å kunne vise høydepunkter på storskjerm øker kampopplevelsen noe, men har det virkelig så mye å si som enkelte her later til å tro?

          Dersom det er riktig at en slik skjerm koster 4 millioner kroner, tror jeg at LSK heller burde prioritere tiltak som gjør det lettere å gå på kamp: man kan med hell kutte ned på tiden det tar å kjøpe billett på stadion, eller hva med en ordentlig supporterbutikk på Åråsen? Kioskutvalget kan med hell forbedres, etc.

          Poenget mitt: en storskjerm er sikkert fint og flott, men jeg mener at det er mye annet LSK bør investere i først, dersom hensikten er å forbedre opplevelsen av å gå på Åråsen.

          Kommentar

          • Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

            #65
            Jeg skal ikke kalle deg dum, men jeg er rimelig sikker på at bedre fasiliteter trekker folk. Bare se på hva som skjedde nå som Viking fikk nytt stadion i sesongen 2005 f.eks. Plutselig fikk et i utgangspunktet sportslig skuffende lag fulle hus på alle kamper. Se på AaFK. Se på nye Lerkendal.

            Poenget er at folk er ikke bare stolte av laget, fordi spillerne kommer og går, man er stolte også av draktfargene, historien til klubben og stadionet. Jo mer imponerende stadion, jo flottere dets fasiliteter,,, desto flere folk vil komme. Alle erfaringer viser dette i alle fall.

            Det er også med sikkerhet en grunn til at dette kommer i flere og flere ligaer i Europa. I de virkelig store ligaene har "alle" klubbene som betyr noe storskjermer alt på sine stadioner. Man kan vise mer enn scoringer i reprise, spillernes draktnummer under spill f.eks. Etter kampslutt markere neste hjemmekamp mm mm. Kun fantasien setter grensen.
            Husk og det kommer generasjoner etter oss som skal fylle stadionene som er mer familiære med moderne teknologi. LSK-produktet må ikke forgubbes.

            LSK bør ikke være de siste i Norge, heller blant de første synes jeg.
            Jeg er for.
            LSK Norges beste lag

            Kommentar

            • Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

              #66
              PS Fritz: de andre forbedringene står ikke i konflikt.
              Dette burde være relativt lett for LSK å gjøre bedre...uten at det skal koste millioner. Gode forslag forøvrig. Synes selv at køene og ventetiden kan bli vel lang på kampdag, og nesteår, med det kanonlaget vi har... vil det bli enda værre. LSK bør forberede seg på dette!

              Og det bør ikke være Svein Grønlund som står der og veksler 200-lapper med billetter for å få unna køen, selv om jeg personlig synes det var spenstig å oppleve det fra en leder. Var vel når vi banka RBK ut av cupen sist...hvis jeg ikke tar feil. Stort!!!
              LSK Norges beste lag

              Kommentar

              • andee
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 1191

                #67
                Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                Og det bør ikke være Svein Grønlund som står der og veksler 200-lapper med billetter for å få unna køen, selv om jeg personlig synes det var spenstig å oppleve det fra en leder. Var vel når vi banka RBK ut av cupen sist...hvis jeg ikke tar feil. Stort!!!
                Selvfølgelig småplukk i en ellers fin historie, men Frank Grønlund. :wink:

                Angående diskusjonen rundt storskjerm: Hvis LSK hadde gått til innkjøp av en slik en, hvor ville dere helst hatt den? Forrige gang var den vel plassert i hjørnet mellom RB- og Strømmen Storsenter-tribunen. Hva med å hengt den på taket av Diadora-tribunen, litt sånn som den med rulletekst henger nå (alle ser den, bortsett fra bortesupportera). Ikke døvt i fjor med "cupen skal hjem til Lillestrøm", "vi gratulerer Start med sølvet" osv. For ikke å snakke om all moroa den ga oss på lørdagstreninga før cupfinalen! "en pølse til på felt c, takk!" "Dessverre, Team Scooter. Vi har (heldigvis?) ikke låta "One" (always hardcore) for hånden".

                Men hvis det er alvor at en slik skjerm koster fire millioner, så bør man før investeringen være rimelig skråsikre på at det trekker en god del ekstra folk. For det er noe med det "Fridtjof" skriver om tidligere i tråden, at det nærmest skjer noe magisk med stemninga på intime Åråsen rundt omkring 10.000 og opp. Og hvis det hadde vært slik at en storskjerm var alt som skulle til for at vi skulle få oppleve det både titt og ofte, ja da hadde det egentlig ikke vært noe spørsmål heller.
                TS05 - Felt C

                Kommentar

                • okb
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2377

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                  Vi skjønner jo også at en eller to storskjermer alene ikke trekker 2000 ekstra tilskuere, men mulighetene for at det, som tidligere nevnt, skaper en dominoeffekt som kan øke tilskuertallene nok til å dekke utgiftene er absolutt der. Det hele dreier seg om å skape en ramme i tillegg til selvefotballkampen.
                  Jeg tror det er viktigere områder som LSK bør bruke penger på, enn en gadget til 8 millioner kroner. Blant annet oppgradering og vedlikehold av øst-tribunen.

                  -okb!
                  Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                  Kommentar

                  • okb
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2377

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                    Deter ikke mange klubber i området som kan skilte med storskjerm, det vil garantert trekke mennesker.
                    Jeg har aldri hørt om noen som reiser på fotballkamp fordi det er storskjerm på stadion. Publikumstilstrømningen har ALT med sportslige resultater å gjøre. Spiller LSK i toppen, kommer også folk.

                    -okb! - ikke motstander av storskjerm. bare forkjemper for andre alternativer til å få folk til Åråsen.
                    Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                    Kommentar

                    • 10.09.50
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 1410

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av okb
                      Jeg har aldri hørt om noen som reiser på fotballkamp fordi det er storskjerm på stadion. Publikumstilstrømningen har ALT med sportslige resultater å gjøre. Spiller LSK i toppen, kommer også folk.
                      Sportslige resultater er ganske sikkert den viktigste faktoren for publikumstilstrømningen, men stadion og dens fasiliteter spiller også inn. Det er synd å si det, men Coca og popcorn er ikke uten betydning. Ingen innbiller seg vel at en storskjerm alene skal starte en folkevandring fra Grorud til Åråsen, men skjermen er ytterligere en greie som forbedrer totalopplevelsen.

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av okb
                        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                        Deter ikke mange klubber i området som kan skilte med storskjerm, det vil garantert trekke mennesker.
                        Jeg har aldri hørt om noen som reiser på fotballkamp fordi det er storskjerm på stadion. Publikumstilstrømningen har ALT med sportslige resultater å gjøre. Spiller LSK i toppen, kommer også folk.

                        -okb! - ikke motstander av storskjerm. bare forkjemper for andre alternativer til å få folk til Åråsen.
                        Dersom kun sportlige prestasjoner ligger bak en klubbs tiltrekningskraft på publikum, hvordan forklarer man da Viking's drastiske økning, der de gikk fra en 3-4 plass i 2004, til en lodden 5. plass og tidlig cupexit krydret med trener- og spillerflukt i 2005 ?

                        Folk kom fordi de hadde fått et deilig nytt staion med alle fasiliteter. Den totale OPPLEVELSEN av og gå på kamp, med alt det som hører til for den enkelte (og det er individuelt, det er mulig det finnes noen som synes det er ok og se fotball på en frossen åker 150 bak mål på Nadderud. Andre synes det er ræva og blir heller hjemme) son var blitt så mye bedre. Møkkalaget de kom for å så, var det samme, om mulig enda ner vasent. Snittet økte med ca 50% på ett år
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          #72
                          Daegen: laptop-tastaturer ruler...NOT
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            #73
                            La oss leke litt med tall... La oss f.eks forsiktig anslå at en slik skjerm koster 5 mill i innkjøp og montering, og la oss si at løpende driftskosnadene dekkes av mer-sponsorinntektene. La oss si at at skjermen har en levetid på 8 år, hvor den så er avskrevet i sin helhet.

                            Med disse nøkkelfaktorene har vi gjennomsnittlige års-kostnader på kr. 625.000 over en 8-års periode. Hva er 625.000 pr år??

                            - Lønn til en god spiller/muligheten til å ha èn ekstra spiller i stallen.
                            - Publikumsinntektene for 5000 personer.
                            - Lønn til to personer i administrasjonen.
                            - Omtrent det samme som de totale årlige medlemsinntekter i KFL.

                            Andre ting man kunne brukt pengene på:

                            - Skifte ut de lyserosa setene på gamletribuna.
                            - Leie inn folk til å betjene billettlukene på kampdag.
                            - Tilrettelegge en god løsning for elektronisk salg av billetter.
                            - Kreativ markedsføring av klubben og hjemmekampene.
                            - Subsidiere bussbilletter for publikum på kamper.
                            - Skifte lyspæra i fotgjengerundergangen før Åråsen.
                            - Fyre opp undervarmen 3 ganger pr år, UTEN å benytte oss av banen.

                            Kommentar

                            • trond21
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Jan 2006
                              • 49

                              #74
                              en ting jeg ikke skjønner er hvorfor ikke LSK lager nytt tak, og setr inn nye seter på gamletribunen... det ville jo sett mye bedre ut... er det ingen som er enig med meg... helheten på stadion ville jo blitt veldig bra... akurat på tv å sånn ser det ut som vi har en gammel stadion... hehe
                              Forza Fugla

                              Kommentar

                              • King_Raymond
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4987

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av trond21
                                en ting jeg ikke skjønner er hvorfor ikke LSK lager nytt tak, og setr inn nye seter på gamletribunen... det ville jo sett mye bedre ut... er det ingen som er enig med meg... helheten på stadion ville jo blitt veldig bra... akurat på tv å sånn ser det ut som vi har en gammel stadion... hehe
                                Det er en nødvendig og lønnsom innvestering mener du?
                                Ultras Felt C Lillestrøm

                                Kommentar

                                • lillestrøm-gutt 2
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Feb 2006
                                  • 193

                                  #76
                                  storskjerm hadde vært konge :P STÅ PÅ :!:
                                  Er du dum er du sta holder du med Vål\'enga,
                                  er du bli er du gla holder du med FUGLA

                                  FORZA FUGLA

                                  Kommentar

                                  • Simen
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Jan 2006
                                    • 112

                                    #77
                                    Ja til stror skjerm! Alle store å nys stadioer i Norge har storskjerm, så da bør også LSK skaffe seg en
                                    Fugla!

                                    Kommentar

                                    • Lars_K!
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2006
                                      • 271

                                      #78
                                      Etter og under kampen på søndag så ser jeg så absolutt behovet for storskjerm.

                                      Få Storskjerm på Åråsen nå, det er flere ting jeg ville sett flere ganger. Bl.a perlen til Robert koren!!

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Lars_K!
                                        Etter og under kampen på søndag så ser jeg så absolutt behovet for storskjerm.

                                        Få Storskjerm på Åråsen nå, det er flere ting jeg ville sett flere ganger. Bl.a perlen til Robert koren!!
                                        Jeg vil mye heller ha Koren i tre år til enn en simpel storskjerm på Åråsen.

                                        Kommentar

                                        • Lars_K!
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2006
                                          • 271

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                                          Jeg vil mye heller ha Koren i tre år til enn en simpel storskjerm på Åråsen.
                                          Hvem vil ikke det?
                                          Men kan vi fp begge deler sier jeg ikke nei takk iallefall!
                                          Men nå tror ikke jeg det er LSK det står på for å få han til å signere, jeg tror det er Koren selv som bestemmer, og jeg tror han har et godt tilbud fra LSK..

                                          Kommentar

                                          Working...