Storskjerm på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    Storskjerm på Åråsen

    Nå som nye fllomlys er på plass og Åråsen begynner å bli en moderne stadion, MÅ vi ha en storskjerm.

    Tenk hvor deilig det blir å se alle målene vi scorer i reprise på Åråsen.. tror det blir veldig mange repriser.
    I tillegg får vi se andre severdige høydepunkter, noe som gjør trangen etter å beine hjem etter kampslutt, mye mindre. I dag er det sannsynligvis mange prosentandeler av publikum, som får mark i rompa i det kampen nærmer seg finito. Å få se fine gule og svarte mål igjenn og igjenn er jo helt orgasme. Og i dag er eneste altenativ televisjon.

    Det er sikkert ( dessverre ) mange som holder seg hjemme, ved tv-overførte kamper, fordi de føler det er bedre føre der.
    Og disse blir det sannsynligvis flere og flere av siden LSK kommer til å etablere seg som en toppklubb.

    Jeg digger Åråsen, som hør og bør, og elsker å gå på kamp. Det er det over 7 000 andre som også gjør. Men ved å gjøre Åråsen til en deiligere godbit vil det selvfølgelig komme flere for å smake.

    Jeg tror storskjerm + litt annet snacks, som bedre pauseunderholdning,
    vil øke snittet på Åråsen med ca 3000 til 4000 mennesker.
  • lsk_fugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 864

    #2
    storskjerm hadde vært greit! :wink:

    Kommentar

    • demian
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Apr 2005
      • 228

      #3
      kall meg gjerne gammeldags men jeg skjønner ikke hva åråsen skal med en storskjerm.
      ULTRAS FELT C

      Kommentar

      • Kanariz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2005
        • 2507

        #4
        Etter at det ble leid inn storskjerm til noen kamper for noen år siden husker folk gledet seg til å komme på kamp fordi d var storskjerm der, men folk ble skuffa når den ikke var der!

        Det er stort å ha storskjerm og jeg håper at Åråsen snart får det!

        Kommentar

        • gj
          Seniormedlem
          • Nov 2003
          • 3360

          #5
          Vel. Det er nok ikke tvil om at en storskjerm kan bidra til å skape det lille rundt kampen som frister flere tilskuere til Åråsen. For eksempel til bruk før og etter kampen, samt i pausen.

          Spørsmålet blir om det er verdt er kostnadene. Regner med at en slik storskjerm må leies inn.

          Personlig er jeg litt skeptisk, er man ikke på stadion for å se kampen?

          For å bryte argumentasjonen med scoring i reprise vil det med den nye medieavtalen i år komme et magasin seinere på kvelden som de fleste vil rekke.

          Kommentar

          • Do'h
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 1891

            #6
            Først bør vi få tribuner i svinga.
            2 etasjer, kanskje 3.
            100 tommers høytalere bak hvert sete og en automatisk rævtørker på dassene.
            LSK FOR GULL 2006

            Kommentar

            • Bolsen3
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 1061

              #7
              Personlig gir jeg fullstendig faen i om Åråsen har storskjerm eller ikke. Jeg skal bare se kampen live, og that's it!

              Men det er klart, det kunne kanskje få flere til å gå på kamp, så hvis det ikke er for dyrt, så stiller jeg meg positiv til det. Dessverre tror jeg det er ganske dyrt, så er skeptisk...

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #8
                Personlig gir jeg fullstendig faen i om Åråsen har storskjerm eller ikke. Jeg skal bare se kampen live, og that's it!
                Er ikke storskjerm ett av kravene NØFF stiller, og som alle klubber må oppfylle innen et eller annet år?

                Mvh
                Gammer`n
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • morten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2156

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Do'h
                  Først bør vi få tribuner i svinga.
                  2 etasjer, kanskje 3.
                  100 tommers høytalere bak hvert sete og en automatisk rævtørker på dassene.
                  Kunne ikke vært mer enig
                  Badekar
                  http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #10
                    Jeg tipper at vi kommer til å leie storskjerm i fem år.
                    Så finner vi ut at det er billigere å eie, enn å leie,
                    og vi kjøper et permanent anlegg.
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                      Personlig gir jeg fullstendig faen i om Åråsen har storskjerm eller ikke. Jeg skal bare se kampen live, og that's it!
                      Er ikke storskjerm ett av kravene NØFF stiller, og som alle klubber må oppfylle innen et eller annet år?

                      Mvh
                      Gammer`n
                      Jeg tror ikke det. Foreløpig er det slik at man må søke om lisens innen 1.4. hvert år for å få lov til å bruke storskjerm. For storskjermfetisjister har jeg klipt ut NFFs retningslinjer for bruk av storskjerm i Tippeligaen:

                      Vedlegg 2.
                      Retningslinjer for bruk av storskjerm/videoskjerm
                      For at informasjonen, opplevelsen og underholdningen for tilskuerne skal være optimal, tillates bruk
                      av storskjerm(videoskjerm) på arenaene under avvikling av fotballkamper.
                      De følgende retningslinjer er laget for å veilede arrangør til hvordan de kan bruke storskjerm, for derigjennom
                      på best mulig måte å ivareta alle involvertes interesser.
                      Retningslinjene er ment å være slik at arrangøren er sikret at bruken er forsvarlig, ikke innvirker på
                      spillet, ikke underminerer autoriteten på eller innvirker på dommernes rolle, eller fører til uheldige forhold
                      blant tilskuerne.
                      Storskjermen må være plassert slik på arenaen at den ikke influerer på spillet, spillerne og dommerne,
                      eller på noen som helst måte innvirker på kampen som spilles.
                      Arrangøren skal oppnevne en kompetent person(er) som er ansvarlig for bruken av storskjermen.
                      Personen(e) er på vegne av arrangøren ansvarlig for bildene og lyden som fremkommer på storskjermen.
                      Det er arrangørens ansvar å klargjøre for oppnevnt person(er) om dette reglementet og følgene
                      dersom de ikke følges.
                      Arrangører må søke Forbundsstyret om lisens for håndtering av storskjerm.
                      Bruk av storskjerm skal følge disse retningslinjene:
                      a) Det kan vises bilder på storskjermen fra kampen på arenaen mens spillet er i gang.
                      (livebilder), men dette anbefales ikke. Det kan ikke vises bilder fra andre kamper mens spillet
                      er i gang; d.v.s. i løpet av første omgang, andre omgang eller eventuelle ekstraomganger eller
                      i løpet av tid tillagt for skader, innbyttere etc.
                      b) Bilder, uten lyd, kan sendes på storskjerm som repriser, under kampens gang eller i pausen
                      eller etter kampen. Repriser bør sendes mens det er stopp i spillet.
                      Klubben er ansvarlig for innholdet i og konsekvensene av repriser som vises på storskjermen.
                      Dersom visningen fører til at sikkerheten for kampens aktører eller publikum reduseres eller visningen
                      svekker dommerens integritet eller autoritet, vil Forbundsstyret kunne trekke tilbake
                      lisensen for bruk av storskjermen for en periode, og forholdet kan føre til Sanksjon mot klubben.
                      c) Ingen bilder eller lyd fra de to innbytterbenkene kan vises på storskjerm.
                      d) Storskjermen skal under ingen omstendighet benyttes på en slik måte at det kan
                      skade fotballens anseelse, klubbers, spilleres, dommeres eller andre enkeltpersoners
                      renommé eller på annen måte ramme NFF eller andre organisasjonsledd.
                      e) Bildene som skal vises på storskjermen skal være bilder produsert av rettighetshaver, eller av
                      produsent godkjent av rettighetshaver. Arrangøren er ansvarlig for alle kostnader tilknyttet
                      dette, dersom ikke annet er avtalt.
                      Billedrettighetene forblir hos rettighetshaver.
                      f) Arrangøren skal forsikre seg om at ingen reklame, avertissement eller annen form for
                      ”branding” blir gjennomført på storskjermen, utenom de fastsatte retningslinjene for dette.
                      g) Dersom arrangøren ønsker å benytte egne grafiske elementer på storskjermen, skal disse
                      godkjennes av NFF, dersom disse ikke er produsert av NFF.
                      h) Arrangøren skal, på NFFs anmodning, stille til rådighet en VHS videotape av hele storskjerm
                      produksjonen.
                      i) Dersom en arrangør ikke oppfyller disse kravene og/eller ikke følger de pålagte retningslinjene,
                      kan NFF når som helst, trekke lisensen tilbake.
                      j) Vanlig meldetjeneste fra kamper som finner sted samtidig, kan vises fortløpende på
                      storskjermen. Denne meldetjenesten skal kun inneholde målscore og scorer.

                      Kommentar

                      • Gjest

                        #12
                        Selv om jeg har en lei storskjermfetish, må jeg innrømme at reglene kun fikk rompehårene til å reise seg. Og grunnen til at de gjorde det, er at jeg "dreit i reglene".

                        Men tanken på storskjermer over målene får alle kroppshårene til å reise seg! Få med seg høydepunkter og mål mens man er på kamp er jo helt konge..

                        Kommentar

                        • bjarmann
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 2936

                          #13
                          på lerkendal har dem skjerm og der har dem jo en sånn dust som løper rundt på banen o intervjuer osv. dem viser også gamle klipp å annet snacks, det burde dem også få til på åråsen syns jeg
                          I år så tar vi alt

                          Kommentar

                          • iL
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 10771

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av bjarmann
                            på lerkendal har dem skjerm og der har dem jo en sånn dust som løper rundt på banen o intervjuer osv. dem viser også gamle klipp å annet snacks, det burde dem også få til på åråsen syns jeg
                            nei fyfaen det greiene der er til å bli kvalm av. snakk om sjøldigging.
                            Kanarifugla flyr høyt i år!

                            Kommentar

                            • e.d
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 688

                              #15
                              skjønner ikke hva vi skal med storskjerm. Synes det er jævli stygt og ødeleggende for estetikken på stadion og er kun et iritasjonmoment.og de kommer til å kjøre reklame på fullguffe. (fordi det er jo hele poenget med å ha storskjerm).
                              synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av e.d
                                skjønner ikke hva vi skal med storskjerm. Synes det er jævli stygt og ødeleggende for estetikken på stadion og er kun et iritasjonmoment.og de kommer til å kjøre reklame på fullguffe. (fordi det er jo hele poenget med å ha storskjerm).
                                Jeg siterer fra reglementet ovenfor:

                                f) Arrangøren skal forsikre seg om at ingen reklame, avertissement eller annen form for ”branding” blir gjennomført på storskjermen, utenom de fastsatte retningslinjene for dette.

                                Kommentar

                                • e.d
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2005
                                  • 688

                                  #17
                                  Og hva er det disse fastsatte retningslinjene tillater da? At det er greit med reklame før kampen, i pausa og etter kampen?
                                  synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                  Kommentar

                                  • Gjest

                                    #18
                                    Penget med storskjerm er tiltrekke seg publikum, gjøre publikum fornøyd.
                                    Storskjerm er noe som kalles en fasislitet. Vanlige mennesker liker fasiliteter.
                                    Pølseboder og toaletter er noen andre, men du liker sikkert ikke sånne heller. La oss gå tilbake til steinalderen. Vi erstatter fotballer med stokker, og målene med pinner. Det ville du vell likt e.d...

                                    Kommentar

                                    • Do'h
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 1891

                                      #19
                                      Storskjerm på Åråsen ville aldri tatt seg ut.
                                      [img][/img]
                                      LSK FOR GULL 2006

                                      Kommentar

                                      • Fridtjof
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2005
                                        • 2120

                                        #20
                                        Som vanlig glimter du til med piss D'oh. Har du i det hele tatt vært på Åråsen med Storskjerm?

                                        Det funka fint det. Fikk til og med se tissen til Christer George en gang, og da skal bildet forstørres ganske mye...
                                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                        Kommentar

                                        Working...