Storskjerm på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    #41
    Det er ikke akkurat opplest og vedtatt at det kommer veldig mange flere tilskuere om vi setter opp en storskjerm, og det er en investering som LSK uansett ikke har råd til. Om da ikke Per Berg setter på seg spanderbuksene igjen.

    Kommentar

    • KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

      #42
      Vet ikke om det kommer fram, men det er vel et betydelig potensiale for reklameinntekter som gjør at det kan være lukrativt med storskjerm?

      Kommentar

      • Jan Banan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 809

        #43
        Opprinnelig skrevet av McGuffy
        Opprinnelig skrevet av stolte bønder
        hva skal åråsen med storskjerm lizzom!! det er litt liten stadio til det! synes vi skal få bygd størrre tribuner før det der! eller??
        Hvorfor det, lizzom? Hvorfor er den for liten til storskjerm lizzom?

        Litt usikker på plasseringa lizzom.. Men men..
        Selv om du selv ikke bruker f.eks "lizzom" så er det ikke nødvendig å herme for å drite ut.

        Men det er den perfekte måten å få folk til å føle seg uønsket på på KFL-forum, det skal du ha. Tror faktisk jeg også skal begynne å hakke løs på skrivefeil, slang og feil tegnsetting istedet for å holde meg til tema.
        (Ja, i "lizzom"-innlegget stilte du faktisk spørsmål om temaet, så ikke gidd å bruke det som et svar på dette innlegget.)

        Og det vi ønsker er at disse sidene skal være for et lukket fåtall...eller?
        - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

        Stuart Baxter har forstått det.

        Kommentar

        • Trondeo
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3062

          #44
          Opprinnelig skrevet av Jan Banan
          Opprinnelig skrevet av McGuffy
          Opprinnelig skrevet av stolte bønder
          hva skal åråsen med storskjerm lizzom!! det er litt liten stadio til det! synes vi skal få bygd størrre tribuner før det der! eller??
          Hvorfor det, lizzom? Hvorfor er den for liten til storskjerm lizzom?

          Litt usikker på plasseringa lizzom.. Men men..
          Selv om du selv ikke bruker f.eks "lizzom" så er det ikke nødvendig å herme for å drite ut.

          Men det er den perfekte måten å få folk til å føle seg uønsket på på KFL-forum, det skal du ha. Tror faktisk jeg også skal begynne å hakke løs på skrivefeil, slang og feil tegnsetting istedet for å holde meg til tema.
          (Ja, i "lizzom"-innlegget stilte du faktisk spørsmål om temaet, så ikke gidd å bruke det som et svar på dette innlegget.)

          Og det vi ønsker er at disse sidene skal være for et lukket fåtall...eller?
          Enig, slutt klag på hvordasn andre skriver!

          Kommentar

          • 3xplosiv3
            Medlem
            Hoffnarr
            • Feb 2006
            • 48

            #45
            Jeg tror storskjerm hadde vært en bra idé...
            Mange som ville kommet til fort åråsen da, istedenfor å sitte hjemme for å se reprisene.
            Bjørn Bergmann Sigurdarsson kommer til å nå langt!

            Kommentar

            • Dinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 884

              #46
              enig med eksplosiv. 2000 ekstra på tribunen hver match!
              twitter @amundsakis
              ΘΥΡΑ 13

              Kommentar

              • hoyt
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 2850

                #47
                Opprinnelig skrevet av Dinho88
                2000 ekstra på tribunen hver match!

                Litt vel optimistisk kanskje.. Har du noen gang hørt dette bli brukt som et argument? "Bli med på stadion, de har storskjerm!" Om folk kommer på stadion avhenger av andre ting, som hvordan Lsk gjør det, kamptidspunkt og hva slags oppgjør det er osv..
                "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                - Nosa

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                  Det jeg tidvis mangler av selve godfølelsen når jeg er på Åråsen er intimiteten som er der når vi passerer 10000 tilskuere. Trur nok det er endel som gjerne stikker på flere kamper hvis de vet at det blir mange folk og ekstra god stemning. Dette vil sikkert igjen smitte av på spillerne.

                  Dersom storskjerm er det som skal til for å starte en slik dominoeffekt, noe som jeg godt kan tenke meg, skjønner jeg ikke hvorfor noen i det hele tatt er motstander av dette.
                  Helt enig, godt skrevet. Og JA, det er en grunn til at mer eller mindre alle store klubber ute i Europa nå har storskjermer i sine anlegg. Eller har vi oppdaget noe de ikke vet ??

                  Jo fortere vi kan få finansiert storskjermer (vha sponsorer?) desto bedre. Det vil gjøre det lettere å holde styr på alle scoringene våre gutter skal score hjemme neste sesong:-)

                  Mifsud, Myklebust, Olsen er jo så raske at slowmotion er eneste måten å se de score neste år... Sundgots scoringer vil man kunne vise i real time, ha, ha... no disrespect fordi han putter 10-15 nye bankers gogutten vår. Occean 15-20 !!!

                  Foreslår at vi disker opp med noen mindre tribuner i de åpne svingene med storskjermer over.

                  da kan 1) bønder slutte å disse oss fordi flytoger går forbi i bakgrunnen
                  2) flere tilskuere komme inn på høyprofilerte kamper, som når vi slår VIF, RBK, og selvfølgelig når vi tar seriemesterskapet.

                  Ny publikumsrekord i 2006 vil jeg gjerne ha!
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    #49
                    Når man så har vunnet seriemasterskapet 4-5 år på rad, og folk spør deg "VIF, er det en avlegger av felleskjøpet?" og "RBK, ja de lager fine joggesko", og alle mennesker i Oslo og Østlandet har oppdaget at det kun finnes en skikkelig Fotballklubb på Østlandet og at den heter LSK, ja da....Kan vi bygge "TOM LUND-TRIBUNEN" = ny hovedtribune alla kortsiden til Aston Villa eller Borussia Dortmund

                    På toppen av den tribunen kan man lage en special feature, et podium for fallskjernhoppere :-) slik at de slipper å falle gjennom taket der flere ganger
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av hoyt
                      Opprinnelig skrevet av Dinho88
                      2000 ekstra på tribunen hver match!

                      Litt vel optimistisk kanskje.. Har du noen gang hørt dette bli brukt som et argument? "Bli med på stadion, de har storskjerm!" Om folk kommer på stadion avhenger av andre ting, som hvordan Lsk gjør det, kamptidspunkt og hva slags oppgjør det er osv..
                      Det er den totale pakka, eller den totale fotball-opplevelsen om du vil, som avgjør hvor mange som kommer på match. En storskjerm, brukt riktig, vil være med på å heve den opplevelsen for de aller fleste mennesker, ergo jo før desto bedre
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • hoyt
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 2850

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                        Det er den totale pakka, eller den totale fotball-opplevelsen om du vil, som avgjør hvor mange som kommer på match. En storskjerm, brukt riktig, vil være med på å heve den opplevelsen for de aller fleste mennesker, ergo jo før desto bedre
                        Helt enig. Men jeg er ikke enig i at en storskjerm alene, brukt så riktig du bare vil, drar 2000 ekstra til Åråsen, som det ble skrevet tidligere.
                        Og en storskjerm koster mye penger. Jeg vil heller ha Koren i noen år til, enn en storskjerm, for å si det på den måten..
                        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                        - Nosa

                        Kommentar

                        • okb
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2377

                          #52
                          Jeg tror ikke folk vurderer om de skal holde seg hjemme eller reise på Åråsen fordi det er en storskjerm der. Jeg tror heller Supporteralliansens undersøkelse for noen år siden har mer rett. Folk kommer til stadionene for å se fotball. Spiller laget bra og vinner kamper, kommer flere. Spiller laget dårlig og taper kamper, kommer færre.

                          -okb!
                          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7089

                            #53
                            Storskjerm åpner for den samme typen amerikanisert, gjennomkommersialisert opplevelse som alle som har vært på VIF-kamp på Ullevål kjenner og hater. Høylytt, intrusiv reklamebombardement fra ende til annen, selv når du er på dass i pausen. Sånn vil jeg ikke ha det på Åråsen. Gode fotballag trekker tilskuere, ikke storskjermer.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • bjarmann
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 2931

                              #54
                              jan banan, jeg kan ikke bli mer enig med deg. det er jævla mange som hakker på andre her innpå forumet og det irriterer meg no jævlig! ser ikke grunnen til at vi skal drive hakke på hverandre, vi står da sammen for samme sak og det er at vi elsker lsk!

                              men over til storskjerm saken, personlig mener jeg ikke at det er et stort behov for at åråsen skal ha storskjerm men det hadde jo vært litt kult. men hvis det koster jævla mye penger så mener jeg at vi bør droppe det
                              I år så tar vi alt

                              Kommentar

                              • okb
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 2377

                                #55
                                .. det koster jævla mye penger. Ligger vel rundt 1 mill eller noe over det.

                                -okb!
                                Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                Kommentar

                                • Gjest

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av okb
                                  .. det koster jævla mye penger. Ligger vel rundt 1 mill eller noe over det.

                                  -okb!
                                  Han anslår prisen per skjerm til et sted mellom tre og fire millioner kroner, hvilket betyr at totalprisen fort kommer opp i rundt åtte millioner.
                                  - Det er mye penger, men vil definitivt være verd hver krone, tror Start-eieren.

                                  Ga publikumsvekst for RBK
                                  - Den publikumsveksten Rosenborg har opplevd de siste ti-tolv årene hadde garantert ikke vært like stor uten storskjermer. Vi tror at det å gi et bedre tilbud til folk har blitt en viktig del av det å komme til Lerkendal, sier RBKs nylig avgåtte arrangementssjef, Endre Storholt.

                                  Kommentar

                                  • okb
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 2377

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av biggie
                                    Opprinnelig skrevet av okb
                                    .. det koster jævla mye penger. Ligger vel rundt 1 mill eller noe over det.

                                    -okb!
                                    Han anslår prisen per skjerm til et sted mellom tre og fire millioner kroner, hvilket betyr at totalprisen fort kommer opp i rundt åtte millioner.
                                    - Det er mye penger, men vil definitivt være verd hver krone, tror Start-eieren.
                                    Haha. Noe over det ;-)

                                    Verdt hver krone? Gi meg heller spillere for åtte millioner kroner. ;-)

                                    -okb!
                                    Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                    Kommentar

                                    • Kim Fredrik
                                      Medlem
                                      Bøffel
                                      • May 2004
                                      • 34

                                      #58
                                      Vi husker vel alle episoden hvor Fetsundrånern dro ned shortsen på daværende Rosenborg-spiller Hassan El Fakiri, og det ble vist på storskjerm i pausen Hadde vel ikke sagt nei til å se Fugla-scoringer og tunnelene til Koren i pausen heller.
                                      Åååh! Vi er Lillestrøm oh ah!
                                      Vi er Lillestrøm, Lillestrøm, vi er Lillestrøm

                                      Kommentar

                                      • okb
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 2377

                                        #59
                                        .. men Kim Fredrik. Til 8 millioner blir vel bare det et tapsprosjekt?

                                        -okb!
                                        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                        Kommentar

                                        • Gjest

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av okb
                                          .. men Kim Fredrik. Til 8 millioner blir vel bare det et tapsprosjekt?

                                          -okb!
                                          Tapsprosjekt?
                                          Et par tusen flere mennesker på stadion gir rundt 5 mill ekstra i kassa hvert år..
                                          I tillegg er det snakk om ekstra reklameinntekter..

                                          Kommentar

                                          Working...