Stem frem the one and only logo!
Collapse
X
-
Men hvordan står det til egentlig i den norske logofaunaen?
Bare noen få vil jeg gi godkjent. Brann ser ut som de er i frossenfiskbransjen, Viking driver skolekorps og VIF Fotballs burde få enhver kanari til å styre unna Esso-bensinstasjonene, og den rød skriften er som marshmallow, søte men svært kvalmende i mengder ;-). VIF Fotball har i tillegg slengt på "Stiftet" - akkurat som om vi ikke skjønte at det var det datoen dreide seg om.
FFKs minner meg om dekorasjonen på Stovner T-banestasjon på 70-tallet. Tro meg på det! Og i dag er det farlig nært Grønnlands flagg ...
Driver Molde med oval ballidrett? Rugby eller amerikansk gridiron? Molde Dandies? Molde Preachers? OK, nå søker jeg opp feilene sjøl.
FC Lyn Oslo burde kanskje kaste skia i peisen etter navnebyttet, men er ellers en ganske grei logo. Trømsøs brutale krigsfonter burde få enhver grafisk designhomo til å grine, men Dagbladet til å juble, på samme måte som Sandefjords fonter oser lite fotball og idrett.
Det er ikke noe krav, men logoens farger bør kanskje gjenspeile klubbfargene. Hva Start og Viking har hatt i tankene aner jeg ikke.
Og hva med LSKs? Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om det er svartfargen som ligger oppå den gule, eller om det er den gule som stikker ut av det svarte som en hamburgerlogo. En liten optisk illusjonsnøtt. Tallene vi hadde, men da bare "1917", bør komme tilbake for å vise at vi driver med sport, og datotall har vært normen fra dag én i norske klubblogoer. Ellers må man jo selvfølgelig bare like vårt
eget klubbmerke. :-)Kommentar
-
Håpløst at folk ikke forstår hensiktene med avsteminga. Den første er å kamuflere at avisa ble avslørt som de rævdiltende klanskallene de er, og det andre er at man skal stemme på den man synes er finest, ikke laget man holder meds logo. Jeg synes ham-kams er best, og stemte på hamkams. Vår egen er helt kurrant, men heller ikke mye mer. Vi kunne gjerne ha lært endel av både britene og italienera, dem KAN logo. Forøvrig burde vi spille med kfl-logoen, selvsagt med visse strategiske endringer i tekst og farger(mørkere gulfarge, f.eks.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Fugla
Vår er rett og slett STYGGYvonneKommentar
-
Men du er gla i den heller?!
Om mora mi var stygg hadde jeg iallefall aldri sagt det!Skam deg!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av mortenSkam deg!
Hun har en stor utgave av den klassiske, med stiftelsesdato, tatovert på ryggen.
Du trenger ikke være enig med henne, men hun har lov til å mene at den nye er stygg.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av mortenMen du er gla i den heller?!
Om mora mi var stygg hadde jeg iallefall aldri sagt det!Skam deg!
Hva har det med morra'ri å gjøre :lol:
Skammer meg ikke for noe jeg....
ulfpulf: har jeg kledd av meg for deg? :oops: hehehehehe.YvonneKommentar
-
Opprinnelig skrevet av LSK-jentaulfpulf: har jeg kledd av meg for deg?
Det gjør deg til en av veldig få som kan si hva de vil om klubbmerket.
Og som ikke fortjener dritt fra noen når du gjør det.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av ulfpulfOpprinnelig skrevet av LSK-jentaulfpulf: har jeg kledd av meg for deg?
Det gjør deg til en av veldig få som kan si hva de vil om klubbmerket.
Og som ikke fortjener dritt fra noen når du gjør det.Kommentar
-
Årsmøtevedtak fra 2005. Den gamle logoen skal hvis mulig benyttes på spillerdraktene, noe vi ser resultatet av i år.
Jeg vil om mulig, i fremtiden ta logoen 100% tilbake.
Men det er vel ikke mulig å gjøre dette før om noen år, da meningene var ganske sterke på å ikke skifte i fjor, store kostnader forbundet med det, styret i LSK gikk imot.
PetterKommentar
-
Opprinnelig skrevet av petterÅrsmøtevedtak fra 2005. Den gamle logoen skal hvis mulig benyttes på spillerdraktene, noe vi ser resultatet av i år.
Jeg vil om mulig, i fremtiden ta logoen 100% tilbake.
Men det ser mulig å få gjort det først om noen år.
PetterYvonneKommentar
Kommentar