Fortsett diskusjonen her
Skal Megafon brukes og evt. hvordan?
Collapse
X
-
-
Nei takk!
Jeg innrømmer at jeg tok feil med tromma, men megafon blir helt feil. Det vil gi et inntrykk av at vi ikke klarer å synge høyt nok uten hjelpemidler. Hva blir det neste, mikrofoner og høyttalere som på Røkkeløkka?Kommentar
-
"Det va han Arild, det va han Arild osv.." type Aspmyra?
Fra spøk til litt mer alvor..
Etter det jeg har fått med meg inneholder organiseringa på Åråsen kommende sesong flere forsangerfelt enn før, og da mener vi absolutt IKKE trenger megafon.
Bedre å satse på flere forsangere uten megafon enn få forsangere med megafon.
Det blir rett og slett litt latterlig om vi bruker megafon på lille Åråsen.
Ser poenget under cupfinalen og andre annledinger der vi står "bredt" osv, men på megafon på Åråsen? Nei takk!Kommentar
-
Syns ting har fungert bra slik det er, men vi kan "ha det i bakhodet" dersom vi oftere skulle få lignende problemer som på cupfinalen, fordi vi er blitt så mange....Jaren-kanari
Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!Kommentar
-
har sakt det før, megafon høres jævelig dumt ut og det må da være bedre viss vi får til flere forsangere som klarer og kommunisere..
På ullevol under cupfinalen er jeg enig i at trøkket kunne blit noe bedre med en megafon.
Men viss megafon er det som skal til får og gjøre Kfl enda bedre, så er jeg selvfølgelig for d...Kommentar
-
Som jeg har svart tidligere på dine innlegg grillkongen hjelper det ikke om vi har 200 forsangere..
Når vi står så bredt som i kampene på ullevaal og andre kamper vi er mange på så hjelper det ikke hvor godt forsangera kommuniserer. Mange av sangene er ferdig sunget på midten før dem når sidene. Derfor trenger vi megafon til å starte sanger der vi er mange.
Det brukes i alle land med suksess, det hadde også funka for oss. For å ta ytterligere et steg fremover bør vi prøve det ut. Stemninga/trykket blir mye bedre når alle starter sangen samtidig, som vi får til ved hjelp av megafon.
Det er jo ikke meninga en skal stå og rope i den hele jævla matchen, den skal brukes slik at alle hører når sangene startes og kan bli med fra begynnelsen. Så da dropper vi nei takk før dere enten har stått sammen med en klack som bruker megafon eller før vi har prøvd det på noen av stormatcha. Bønder.... :lol:
IRRIDUCIBILI UFCKommentar
-
Megafon kan være bra, hvis det bruker hensiktsmessig.
Forsåvidt akkurat det samme med tromme.
Skjønner ikke hvorfor folk er så bastante, når det ikke er prøvd ut engang kan man ikke si at det ikke funker.
Er folk redd for at det blir for mange forandringer? Tromme og megafon på 2 år?
Uansett, megafon på matcher hvor vi står bredt og det er mange syngende(freksta, ullevål, briskeby) kunne det vært ok og prøve det.
Føler ikke at vi trenger det på Åråsen enda.Kommentar
-
Mange lag i sydlanske strøk har hatt stor suksess med megafon, og at mange tusener av fans i svingen utrolig nok klarer å synge samstemt, skyldes megafonen. I de kampene vi står brett vil megafonen være et ulitimat hjelpemiddel, men på feltet der det er ganske kompakt og tett, kan det vurders om det er nødvendig. I sydlanske strøk der de bruker megafonen flittig, står de gjerne på en curva´ med 20.000, og det kan definitivt ikke sammenlignes med Kanari-Fansens boltringsplass, og det spørs hva den kan gi oss på det lille fulgleredet vårt. Alikevel vil det være et fint hjelpemiddel til å gi ut informasjon, og at det hinder folk i en større grad til å ikke begynne å synge 10 forskjellige sanger rundt om på feltet.
Uansett mener jeg det er verdt å prøve ut, vi har ingen ting å tape på det. Det kan også resultere i at vi får et mer sammstemt Kanari-felt en noen gang, og på diverse rop og for å få med folk i en større grad kan det åpenbart bli en suksess.Kommentar
-
på cup-finalen trenkte vi det...men når vi er på åråsen er det jo ikke noe poengKommentar
-
Opprinnelig skrevet av GlennMen det FCK-eksempelet synes jeg var ekstremt. Å ha en som skal gaule i megafonen konstant sier jeg i hvert fall nei takk til.
Det med at den kan brukes før kamp i pausen og til å henge ut Sundgot hatere er jeg for.
Viss d skal prøves ut, måtte jo det bli ganske tidelig i sesong da det kommer mange folk, eller så er det vel ingen vits.
Men det hørers jævla dumt ut får det..Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Vestfold KanarisSom jeg har svart tidligere på dine innlegg grillkongen hjelper det ikke om vi har 200 forsangere..
Når vi står så bredt som i kampene på ullevaal og andre kamper vi er mange på så hjelper det ikke hvor godt forsangera kommuniserer. Mange av sangene er ferdig sunget på midten før dem når sidene. Derfor trenger vi megafon til å starte sanger der vi er mange.
Det brukes i alle land med suksess, det hadde også funka for oss. For å ta ytterligere et steg fremover bør vi prøve det ut. Stemninga/trykket blir mye bedre når alle starter sangen samtidig, som vi får til ved hjelp av megafon.
Det er jo ikke meninga en skal stå og rope i den hele jævla matchen, den skal brukes slik at alle hører når sangene startes og kan bli med fra begynnelsen. Så da dropper vi nei takk før dere enten har stått sammen med en klack som bruker megafon eller før vi har prøvd det på noen av stormatcha. Bønder.... :lol:
IRRIDUCIBILI UFCFUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD
Bjørn LindahlKommentar
Kommentar