Skal Megafon brukes og evt. hvordan?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • brattsomf
    Juniormedlem
    Bøffel
    • Jul 2005
    • 22

    Opprinnelig skrevet av iL
    problemet er at kantene enten speeder opp, eller synger for sakte i forhold til sangstarter, det så vi på briskeby nå.

    Det som er viktig er at det er plassert ut "forsangere" med jevne mellomrom, som må fungere slik at ingen gjør dette.
    Og da hjelper det med ropert!!??!!



    Arve

    Kommentar

    • Raskolnikov
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1453

      [quote=e.d]argumenter:

      -Vi er nødt til å fornye oss, vi kan ikke gå rundt og tro vi er verdens beste fans fordi vi sang ut enga i fjor, det var det flere andre som også gjorde.

      Den beste måten å bli bedre er å bli flere. Så enkelt/vanskelig er det. Man når etterhvert et naturlig høydepunkt når det gjelder samsynging og organisering. Jeg tror vi er ganske nær det høydepunktet.

      -Vi kan bli mye bedre og må hele tida utvikle oss. Innsatsen borte mot enga i fjor holder ikke neste år, vi må opp enda et nivå!

      Det er mange veier til å bli bedre.

      -Uansett svar får vi ikke greie på hvordan dette funker i Kanarifansen før det er prøvd ut.

      Dette argumentet faller på sin egen urimelighet. Du kan si at det vil bli en suksess før det er prøvd ut, mens du argumenterer for at andre ikke kan si at det ikke vil bli en suksess.

      -Vi trenger det kanskje ikke på Åråsen, men på borteturer trenger vi det, hvertfall når vi er over 600 stk...

      Det er vel ikke akkurat ofte vi er over 600 stk på borteturer?

      -Nå som det virker som om man har bestemt seg for å prøve dette, foreslår jeg at vi går over til å diskutere hvilken type vi skal kjøpe inn.

      Mulig det er bestemt, men for meg virker det som om det flertallet er imot.

      -I kampene vi spiller på Ullevål er dette er must.

      Helt uenig. Vi har vist mange ganger at vi greier å synge bra sammen på Ullevål. På cupfinalen, kanskje, men det blir en annen sak. Dessuten var det mye annet som ikke fungerte der.

      -Tenk dere hvordan vi kommer til å irritere livet av de latterlige anal-apene nå da!! klansfolket jamrer allerede så det griner etter på VGD pga. tromma vår. Når dem får se at vi bruker dette i tillegg tar de vel helt av. Og alt som kan irritere de innavla nissene er positivt i seg sjøl.

      Tja. Skarptromma til Bodø/Glimt kan oppfattes som irriterende eller morsomt alt ettersom hvordan man ser det. Tror det blir det samme med en megafon. De får noe å irritere seg over og noe å le av. Uansett blir det feil fokus å tenke på hva de synes. Det driter vi i. Vi må bare støtte fugla.

      -Jeg kan ikke forstå at det er mulig å være kategorisk moe før man har forsøkt. Minner meget om situasjonen rundt tromme i fjor.

      -Dette vil bli en suksess NÅR vi prøver det ut. Sånn er det bare, dere andre har feil og jeg har rett

      Et lysende eksempel på et godt argument.

      -For å forsterke vårt hegemoni som Norges beste supportere er det viktig at vi fortsetter å lete etter noe som kan gjøre oss enda bedre
      Dere andre får ha tiltro til oss som vet hva vi snakker om.

      Blir litt merkelig å starte en debatt med utgangspunktet "vi vet mye bedre enn dere". Enig i at vi må lete etter ting som kan gjøre oss bedre, uenig i at megafon er en slik ting.

      -Viktig at man ikke lener seg tilbake å tror at den gode stemningen skal komme av seg selv.

      Eneste forskjellen er for Tommy. Skal han starte sangene med eller uten megafon.

      konkl.
      Etter denne overbevisende argumentasjonsrekken kan ikke kanarifansen unngå å ta ibruk megafon,klappere, trompet, hvite tørkler, eller whatever.

      Konklusjon: Du tar feil. Selv om trompet hadde vært veldig morsomt (og sikkert irritert mange det også). Organiseringen til KFL er gjennomgående veldig bra. Veien til å bli bedre er å få flere folk å organisere. Spesielt må det jobbes med å få flere folk til å dra på bortekampene. Vi kan slå oss selv på brystet så mye vi vil, men på det området er vi absolutt ikke Norges beste supportere.

      Takk for oppmerksomheten.
      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        Opprinnelig skrevet av brattsomf
        Og da hjelper det med ropert!!??!!



        Arve

        mm nei, jeg foreslo bare å ha forsangere utover bedre en det vi har hatt før, feks mot fredrikstad var det ett høl etter Tony, og hele venstresiden sang i uttakt.
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • Kanariz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2005
          • 2507

          Robert må vi bruke mot enga... Er så kjipt når vi synger 2 forskjellige sanger, og når vi ikke synger likt..

          Kommentar

          • Spiri
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Apr 2006
            • 200

            Syns ikke roperten funka så veldig bra... man hører nesten bedre hva folk sier uten den... blir så uttydelig.... men men.. ikke vet jeg, kanskje det blir bedre når vi blir vant til det.....:???:

            Kommentar

            • brattsomf
              Juniormedlem
              Bøffel
              • Jul 2005
              • 22

              I fjor på Ullevål sang vi ut klanen, det var tidenes beste på bortebane i følge de fleste her på forumet.

              Da sto det flere forsangere med headset og mic.
              Dette fungerte.
              Hvorfor prøve å overgå det, med noe så uprøvd som ropert.

              Eneste vi oppnår med ropert, tror jeg blir(som nevnt i en annen tråd) trippelkanon og full forvirring.


              Arve

              Kommentar

              • Matti
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2005
                • 895

                Få tak i en megafon! Forutsatt at dette brukes riktig.

                Er f. eks. et veldig fint middel til å gi korte beskjeder anngående tifo og korrigere på sanger. Blant annet Elska, forhatte hvor tempoet kan senkes ved å noen instrukser via megafon.

                Ja for faen, vi kan ikke slå oss til ro med å være best i norden, er faen ikke godt nok.

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  Opprinnelig skrevet av Kanariz
                  Robert må vi bruke mot enga...
                  Helt enig. Han må vi bruke hver kamp helt til han forsvinner til en europeisk storklubb.

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Helt enig. Han må vi bruke hver kamp helt til han forsvinner til en europeisk storklubb.
                    Blir det ikke feil å bruke han som forsanger da?

                    Han har vel mer å bidra med ute på banen?
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    Working...