Skal Megafon brukes og evt. hvordan?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    Skal Megafon brukes og evt. hvordan?

    Fortsett diskusjonen her
  • morten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2156

    #2
    Nei takk!
    Badekar
    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

    Kommentar

    • McGuffy
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 5099

      #3
      Nei takk!

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #4
        Nei takk!
        Jeg innrømmer at jeg tok feil med tromma, men megafon blir helt feil. Det vil gi et inntrykk av at vi ikke klarer å synge høyt nok uten hjelpemidler. Hva blir det neste, mikrofoner og høyttalere som på Røkkeløkka?

        Kommentar

        • iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

          #5
          Nei takk. Men jeg inrømmer at vi kunne ha trengt det på ullevål under cupfinalen.
          Kanarifugla flyr høyt i år!

          Kommentar

          • bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 2936

            #6
            kommer det megafon i fansen da blir jeg flau ass. alltid vært for tromma, men megafon blir for dumt. det er så bastionen
            I år så tar vi alt

            Kommentar

            • JhnY
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 975

              #7
              Jeg synes vi burde prøve det ut en kamp og se hvordan det funker.. Husker det var mange i mot tromma...

              Kommentar

              • Mr.Lee
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2006
                • 736

                #8
                Opprinnelig skrevet av JhnY
                Jeg synes vi burde prøve det ut en kamp og se hvordan det funker.. Husker det var mange i mot tromma...
                Enig.

                Kommentar

                • LSKOG
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Oct 2005
                  • 131

                  #9
                  Bruk gjerne megafon til å gi beskjeder før kamp og i pausen, pluss å stoppe kjeften på Sundgot hatere, men jeg synes IKKE forsangeren burde bruke dette.

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5099

                    #10
                    "Det va han Arild, det va han Arild osv.." type Aspmyra?

                    Fra spøk til litt mer alvor..
                    Etter det jeg har fått med meg inneholder organiseringa på Åråsen kommende sesong flere forsangerfelt enn før, og da mener vi absolutt IKKE trenger megafon.
                    Bedre å satse på flere forsangere uten megafon enn få forsangere med megafon.
                    Det blir rett og slett litt latterlig om vi bruker megafon på lille Åråsen.

                    Ser poenget under cupfinalen og andre annledinger der vi står "bredt" osv, men på megafon på Åråsen? Nei takk!

                    Kommentar

                    • Jaren-kanari
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Mar 2004
                      • 185

                      #11
                      Syns ting har fungert bra slik det er, men vi kan "ha det i bakhodet" dersom vi oftere skulle få lignende problemer som på cupfinalen, fordi vi er blitt så mange....
                      Jaren-kanari
                      Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

                      Kommentar

                      • Grillkongen
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Oct 2005
                        • 67

                        #12
                        har sakt det før, megafon høres jævelig dumt ut og det må da være bedre viss vi får til flere forsangere som klarer og kommunisere..
                        På ullevol under cupfinalen er jeg enig i at trøkket kunne blit noe bedre med en megafon.
                        Men viss megafon er det som skal til får og gjøre Kfl enda bedre, så er jeg selvfølgelig for d...
                        Fetsund Kanaris

                        www.tribunekultur.com

                        Kommentar

                        • Vestfold Kanaris
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Oct 2004
                          • 4583

                          #13
                          Som jeg har svart tidligere på dine innlegg grillkongen hjelper det ikke om vi har 200 forsangere..

                          Når vi står så bredt som i kampene på ullevaal og andre kamper vi er mange på så hjelper det ikke hvor godt forsangera kommuniserer. Mange av sangene er ferdig sunget på midten før dem når sidene. Derfor trenger vi megafon til å starte sanger der vi er mange.

                          Det brukes i alle land med suksess, det hadde også funka for oss. For å ta ytterligere et steg fremover bør vi prøve det ut. Stemninga/trykket blir mye bedre når alle starter sangen samtidig, som vi får til ved hjelp av megafon.

                          Det er jo ikke meninga en skal stå og rope i den hele jævla matchen, den skal brukes slik at alle hører når sangene startes og kan bli med fra begynnelsen. Så da dropper vi nei takk før dere enten har stått sammen med en klack som bruker megafon eller før vi har prøvd det på noen av stormatcha. Bønder.... :lol:

                          IRRIDUCIBILI UFC
                          LOUD
                          PROUD
                          ULTRA

                          Kommentar

                          • Kanariz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2005
                            • 2507

                            #14
                            Heller en tromme til enn en megafon! Dropp megafon og heller tenk på å få opp trøkket på RB tribunen!

                            Kommentar

                            • Kølla Riisa
                              Seniormedlem
                              • Jun 2004
                              • 1021

                              #15
                              Megafon kan være bra, hvis det bruker hensiktsmessig.
                              Forsåvidt akkurat det samme med tromme.

                              Skjønner ikke hvorfor folk er så bastante, når det ikke er prøvd ut engang kan man ikke si at det ikke funker.

                              Er folk redd for at det blir for mange forandringer? Tromme og megafon på 2 år?

                              Uansett, megafon på matcher hvor vi står bredt og det er mange syngende(freksta, ullevål, briskeby) kunne det vært ok og prøve det.

                              Føler ikke at vi trenger det på Åråsen enda.

                              Kommentar

                              • Canário
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1471

                                #16
                                Mange lag i sydlanske strøk har hatt stor suksess med megafon, og at mange tusener av fans i svingen utrolig nok klarer å synge samstemt, skyldes megafonen. I de kampene vi står brett vil megafonen være et ulitimat hjelpemiddel, men på feltet der det er ganske kompakt og tett, kan det vurders om det er nødvendig. I sydlanske strøk der de bruker megafonen flittig, står de gjerne på en curva´ med 20.000, og det kan definitivt ikke sammenlignes med Kanari-Fansens boltringsplass, og det spørs hva den kan gi oss på det lille fulgleredet vårt. Alikevel vil det være et fint hjelpemiddel til å gi ut informasjon, og at det hinder folk i en større grad til å ikke begynne å synge 10 forskjellige sanger rundt om på feltet.

                                Uansett mener jeg det er verdt å prøve ut, vi har ingen ting å tape på det. Det kan også resultere i at vi får et mer sammstemt Kanari-felt en noen gang, og på diverse rop og for å få med folk i en større grad kan det åpenbart bli en suksess.

                                Kommentar

                                • gj
                                  Seniormedlem
                                  • Nov 2003
                                  • 3360

                                  #17
                                  Prøv det for all del ut. Vi kan jo ikke si noe før det er prøvd.

                                  Men det FCK-eksempelet synes jeg var ekstremt. Å ha en som skal gaule i megafonen konstant sier jeg i hvert fall nei takk til.

                                  Kommentar

                                  • Bæng
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Nov 2005
                                    • 146

                                    #18
                                    på cup-finalen trenkte vi det...men når vi er på åråsen er det jo ikke noe poeng
                                    Fetsund Kanris...

                                    Ufc www.ultrasfeltc.com

                                    Kommentar

                                    • Grillkongen
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Oct 2005
                                      • 67

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Glenn
                                      Men det FCK-eksempelet synes jeg var ekstremt. Å ha en som skal gaule i megafonen konstant sier jeg i hvert fall nei takk til.
                                      Det er sånne tilfeller jeg forestiller meg det blir det blir på feltet.
                                      Det med at den kan brukes før kamp i pausen og til å henge ut Sundgot hatere er jeg for.
                                      Viss d skal prøves ut, måtte jo det bli ganske tidelig i sesong da det kommer mange folk, eller så er det vel ingen vits.

                                      Men det hørers jævla dumt ut får det..
                                      Fetsund Kanaris

                                      www.tribunekultur.com

                                      Kommentar

                                      • frodekippe
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 480

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                        Som jeg har svart tidligere på dine innlegg grillkongen hjelper det ikke om vi har 200 forsangere..

                                        Når vi står så bredt som i kampene på ullevaal og andre kamper vi er mange på så hjelper det ikke hvor godt forsangera kommuniserer. Mange av sangene er ferdig sunget på midten før dem når sidene. Derfor trenger vi megafon til å starte sanger der vi er mange.

                                        Det brukes i alle land med suksess, det hadde også funka for oss. For å ta ytterligere et steg fremover bør vi prøve det ut. Stemninga/trykket blir mye bedre når alle starter sangen samtidig, som vi får til ved hjelp av megafon.

                                        Det er jo ikke meninga en skal stå og rope i den hele jævla matchen, den skal brukes slik at alle hører når sangene startes og kan bli med fra begynnelsen. Så da dropper vi nei takk før dere enten har stått sammen med en klack som bruker megafon eller før vi har prøvd det på noen av stormatcha. Bønder.... :lol:

                                        IRRIDUCIBILI UFC
                                        Jeg er enig i slike settinger som på Ullevvål Stadion når det blir 25000 mennesker. Men ikke på Åråsen
                                        FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

                                        Bjørn Lindahl

                                        Kommentar

                                        Working...