Skal Megafon brukes og evt. hvordan?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vegar Hjermundrud
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 423

    #21
    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
    Det er jo ikke meninga en skal stå og rope i den hele jævla matchen, den skal brukes slik at alle hører når sangene startes og kan bli med fra begynnelsen. Så da dropper vi nei takk før dere enten har stått sammen med en klack som bruker megafon eller før vi har prøvd det på noen av stormatcha. Bønder.... :lol:
    IRRIDUCIBILI UFC
    Mange ser poenget med megafon på brede bortefelt, men er skeptisk til å bruke den på Åråsen. For min egen del er jeg for alt som bidrar til at alle starter synginga omtrent samtidig, og ikke er nødt til å vente at sangen sprer seg utover. Derfor - vi prøver megafon som Vestfold Kanaris vil bruke den.
    Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

    Kommentar

    • frodekippe
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 480

      #22
      Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
      Det er jo ikke meninga en skal stå og rope i den hele jævla matchen, den skal brukes slik at alle hører når sangene startes og kan bli med fra begynnelsen. Så da dropper vi nei takk før dere enten har stått sammen med en klack som bruker megafon eller før vi har prøvd det på noen av stormatcha. Bønder.... :lol:
      IRRIDUCIBILI UFC
      Mange ser poenget med megafon på brede bortefelt, men er skeptisk til å bruke den på Åråsen. For min egen del er jeg for alt som bidrar til at alle starter synginga omtrent samtidig, og ikke er nødt til å vente at sangen sprer seg utover. Derfor - vi prøver megafon som Vestfold Kanaris vil bruke den.
      Men Vegard.......På Åråsen?...er ikke det noe overkill?
      FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

      Bjørn Lindahl

      Kommentar

      • Vestfold Kanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Oct 2004
        • 4583

        #23
        Jeg tror vi kommer til å bli enda bedre med megafon, også på Åråsen. Får vi det til så kommer trøkket til å være der fra starten av sangen.

        Ja takk! :wink:
        LOUD
        PROUD
        ULTRA

        Kommentar

        • Matti
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 895

          #24
          Sånne ting bør ikke være uprøvd hvis vi skal opprettholde standaren som norges best supporter-gruppering. Dette minner sterkt om tromme-debatten, og oppsluttningen på ja og -nei siden var vel omtrent den sammen. Men takket være et par ild-sjeler med Tony i frpnt ble prosjektet gjennomført.

          Kommentar

          • lsk_fugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 864

            #25
            jeg er igrunnen litt positiv til å bruke megafon såå lenge den ikke blir brukt konstant.. bare til å starte sanger eventuelt andre ting.. for det å bruke det hele tiden ville vært suuper harry!! :P :P

            Kommentar

            • andee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 1191

              #26
              Opprinnelig skrevet av McGuffy
              "Det va han Arild, det va han Arild osv.." type Aspmyra?
              Runar, var det vel broren til Mini sang.

              Som VF skriver så hjelper det ikke med flere forsangerfelt så lenge de ikke hører hverandre. Vi som står på c-feltet starter aldri helt likt med b, sånn er det bare. Med høyere røst på mannen i midten vil vi kunne gjøre det.

              Opprinnelig skrevet av Torolf
              Nei takk! Det vil gi et inntrykk av at vi ikke klarer å synge høyt nok uten hjelpemidler. Hva blir det neste, mikrofoner og høyttalere som på Røkkeløkka?
              Nå skal vel ikke Tommy synge solo med den eventuelle megafonen, bare starte sanger høyt nok så alle er med fra første sekund. Alle veit at vi greier å synge høyt nok uten hjelpemidler.

              Jeg er absolutt for å prøve ut megafon, men syns det blir litt snaut å bare teste det én match. Trøkket i åpningskampen mot RBK blir sikkert bra uansett, så tror det er for tidlig å hylle eller slakte den allerede da. På matcher hvor vi er færre folk på feltet har jeg større tro på at innsnevring av plassen (med bannere, flagg etc.) vil øke trøkket, men det kan vi kanskje diskutere et helt annet sted.
              TS05 - Felt C

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5099

                #27
                Opprinnelig skrevet av andee
                Opprinnelig skrevet av McGuffy
                "Det va han Arild, det va han Arild osv.." type Aspmyra?
                Runar, var det vel broren til Mini sang.
                Vet det. Jeg oversatte den til et scenario på Åråsen. :wink:

                Kommentar

                • JhnY
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 975

                  #28
                  Altså når du står på kfl felte å det er en del folk så hører du ikke hva tommy(forsanger) synger med det første, dette prob. kan bli løst med megafon . Jeg stemmer JA til megafon =)

                  Kommentar

                  • frodekippe
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 480

                    #29
                    ...så la oss prøve da...Skaff til veie en megafon og la oss se hvordan dette fungerer...

                    Men som en skrev, så skal ikke Tommy synge solo. Han skal jo bare starte opp....
                    FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

                    Bjørn Lindahl

                    Kommentar

                    • Latino_forza
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Sep 2005
                      • 20

                      #30
                      ALDRI MEGAFON!!!! hjelp!! det ville ødelagt fullstendig...... det MÅ ALDRI prøves ut en eneste gang! det vil føre til at mange i fansen finner seg et annet sted å stå.

                      for det andre så vil jeg ikke klare å synge fordi latterkrampene blir for voldsomme.... :lol:


                      DØD OVER MEGAFONEN OG ALLE SOM KJEMPER FOR DEN!! :twisted:
                      FORZA ALLEZ!

                      Kommentar

                      • Sem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2005
                        • 1626

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Latino_forza
                        ALDRI MEGAFON!!!! hjelp!! det ville ødelagt fullstendig...... det MÅ ALDRI prøves ut en eneste gang! det vil føre til at mange i fansen finner seg et annet sted å stå.

                        for det andre så vil jeg ikke klare å synge fordi latterkrampene blir for voldsomme.... :lol:


                        DØD OVER MEGAFONEN OG ALLE SOM KJEMPER FOR DEN!! :twisted:
                        Det var da voldsomt :shock:

                        Kommentar

                        • JhnY
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2005
                          • 975

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Latino_forza
                          ALDRI MEGAFON!!!! hjelp!! det ville ødelagt fullstendig...... det MÅ ALDRI prøves ut en eneste gang! det vil føre til at mange i fansen finner seg et annet sted å stå.

                          for det andre så vil jeg ikke klare å synge fordi latterkrampene blir for voldsomme.... :lol:


                          DØD OVER MEGAFONEN OG ALLE SOM KJEMPER FOR DEN!! :twisted:
                          Om kfl tenker som det så klarer vi ikke holde posisjonen som den beste fansen i norge. Derfor må vi tenke nytt, om med dette så har jeg stor tro opå det

                          Kommentar

                          • Latino_forza
                            Juniormedlem
                            Bøffel
                            • Sep 2005
                            • 20

                            #33
                            Selvfølgelig må man tenke nyskapenede skal vi holde oss på toppen som supportere i norge.

                            men jeg ser rett å slett ikke hensikten med megafon. er det for fleipens skyld? at alle som møter skal tenke "he he den var god".
                            det finnes overhodet ingen som helst god grunn til å starte med et sånt prosjekt når ting fungerer bra. det vil lamme oss mer en det vil effektivisere på dette tidspunktet. flere som drar i gang sanger er et bedre alternativ.

                            dette kan jeg vel ikke være alene om å mene?
                            FORZA ALLEZ!

                            Kommentar

                            • lsk_fugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 864

                              #34
                              flere som drar i gang sanger er et bedre alternativ.

                              så du mener at grupper skal stå å synge forskjellige sanger? :P

                              Kommentar

                              • hthaug
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2004
                                • 433

                                #35
                                Megafon? Den dagen den kommer så finner jeg meg plass et annet sted.

                                Kommentar

                                • lsk_fugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2004
                                  • 864

                                  #36
                                  men er det ikke lov til å prøve? det kan gå rett til dundass eller det kan bli suksess! hvem vet?!

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av lsk_fugl
                                    men er det ikke lov til å prøve? det kan gå rett til dundass eller det kan bli suksess! hvem vet?!
                                    Hvis megafon prøves, så gjør det i en kamp uten TV-dekning og mot en uinteressant motstander, slik at stuntet får minst mulig oppmerksomhet. Jeg er redd dette kan bli en pinlig affære for Kanari-Fansen. Vi lyktes med det meste i fjor og har aldri vært bedre på tribunen. Ikke la oss ødelegge det med bruk av kunstige stimuli.

                                    Kommentar

                                    • Vestfold Kanaris
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Oct 2004
                                      • 4583

                                      #38
                                      Pinlig? fire-fem andre supporterklubber i Norge bruker megafon på matchene allerede. Kan ikke si jeg synes det er pinlig.

                                      Når kfl har blitt så store trengs det megafon, I Sverige er det en nødvendighet for å starte sanger.

                                      Kfl kommer til å ta enda et steg framover med bruk av megafon.

                                      Dere som er i mot kan umulig ha vært på en match med megafon bruk. Bønder :wink:


                                      IRRIDUCIBILI UFC
                                      LOUD
                                      PROUD
                                      ULTRA

                                      Kommentar

                                      • Kanariz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2005
                                        • 2507

                                        #39
                                        Megafon passer kun til 2 sanger, det er "ja for faen" og "forza fugla", det er de eneste sangene tomme skriker og vi svarer, hadde han hatt megafon der hadde vi kanskje fått med RB tribunen mer men jeg ser ikke helt grunnen til at vi må prøve dette.

                                        Kommentar

                                        • Vestfold Kanaris
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Oct 2004
                                          • 4583

                                          #40
                                          Like pinlig som med tromma da eller??? :lol:

                                          Herregud så patetisk.. Å nei, noen kan se eller høre oss mens vi kanskje driter oss ut... uff og uff... :lol:

                                          Nå er det jo på de største matchene vi virkelig trenger megafon, derfor må det testes ut på de største matchene. Det er jo egentlig ingenting å teste ut, det kommer til å fungere og kfl blir enda bedre på tribunen!

                                          Skjerp dere bønder :lol:
                                          LOUD
                                          PROUD
                                          ULTRA

                                          Kommentar

                                          Working...