Skal Megafon brukes og evt. hvordan?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • JhnY
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 975

    #61
    som nordby sa i stad så kan mann gi besjed om tifo ting via megafon. Når det er snakk om synging så må det være et hælvette å være forsanger å stå der å skrike ut hele stemmen etter en omgang. Jeg er veldig for megafon

    Kommentar

    • RuneK
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 861

      #62
      Vet ikke om det er sagt av andre i denne tråden, men for oss i tifo gruppa ville dette bety meldig mye.
      Det å kunne gi beskjed med en megafon vil hjelpe enormt de gangene som feks halve Kanari-Fansen hiver kasterullene før spillerne har kommet på banen.
      Eller som i fjor når vi hadde delt ut ballonger på Ullevål i 5 timer og resultatet ble en dårlig vits fordi ingen gadd å lese lappen som var festet til ballongene. Skal si at dette ville hjelpe enormt frem til alle forstår hvorfor vi legger en lapp på setet eller gir en løpeseddel til alle som kommer på feltet.

      Rune K
      FuglaTifo
      Støtt FuglaTifo
      Kontonr: 6201 05 41919

      Kommentar

      • Vestfold Kanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Oct 2004
        • 4583

        #63
        Megafon kommer til å fungere, men det er spesielt på stormatchene vi virkelig trenger megafon, i særdeleshet enga borte. Det trøkket vi kan få til når hele svingen starter sangene samtidig kommer lett til å overgå det vi klarte borte mot enga i år.

        Megafon vil bli en suksess NÅR vi prøver det ut. Sånn er det bare, dere andre har feil og jeg har rett :lol:


        IRRIDUCIBILI UFC
        LOUD
        PROUD
        ULTRA

        Kommentar

        • lsk_fugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2004
          • 864

          #64
          det er jo bare å prøve! går det dårlig går det dårlig.. det er jo ikke no stress.. men visst det funker å stemninga blir bedre så er jo ingen ting bedre! :P

          Kommentar

          • Latino_forza
            Juniormedlem
            Bøffel
            • Sep 2005
            • 20

            #65
            Ja MEGAFON ER KNALL BRA til å gi beskjeder med som f.eks om tifo og kun til det foreløpig.

            nå må ikke vært eneste "fornyende" forslag bli tatt imot med åpne armer fordi tromma ble en suksess. vi må være litt kristiske til om alt er like aktuelt å ta ibruk.

            dessuten er ikke megafon nytt det er brukt av mange store grupperinger i norge som f.eks isberget og tannbørstene fra nord.
            FORZA ALLEZ!

            Kommentar

            • Vestfold Kanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Oct 2004
              • 4583

              #66
              Og akkurat som med tromma sammenligner noen oss med supportera til glimt osv... :lol:
              LOUD
              PROUD
              ULTRA

              Kommentar

              • mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

                #67
                Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                Megafon vil bli en suksess NÅR vi prøver det ut. Sånn er det bare, dere andre har feil og jeg har rett
                Kan ikke bli mer enig (...og det er vi jo sjelden :lol: )! Funker det ikke kan vi ihvertfall se oss tilbake og si at vi forsøkte.

                * Ønsker vi at KFL skal heve seg enda et hakk siden ifjor?
                * Er vi redd for hva Apeberget måtte mene?

                Ifjor viste vi, til gangs, hvem som er best av supportergruppene i Norge. Målet iår må bli å heve oss på de "mindre viktige" kampene (hvis det er lov å kalle seriekamper for akkurat det...) samt å samle HELE kfl i felles trøkk på storkampene. Kan vi klare det uten megafon? Neppe!
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                Mvh
                Mr.Jordbakke

                Kommentar

                • Vestfold Kanaris
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Oct 2004
                  • 4583

                  #68
                  Alltid ment at du er en bra mann Jordbakke :wink:
                  LOUD
                  PROUD
                  ULTRA

                  Kommentar

                  • lsk_fugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 864

                    #69
                    nå som synginga og den gode stemninga i kanarifansen skal sprees rundt på stadion kan megafon være nøkkelen til suksess

                    Kommentar

                    • King_Raymond
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4987

                      #70
                      For å forsterke vårt hegemoni som Norges beste supportere er det viktig at vi fortsetter å lete etter noe som kan gjøre oss enda bedre. Tromma gjorde oss flere hakk bedre forrige sesong. Kommende sesong kommer vi til å bli enda bedre da vi sannsynligvis blir flere syngende supportere. Megafon kan vise seg å være enda en ting som gjør oss bedre, en ting som er helt sikkert er at vi hvertfall ikke blir dårligere av å prøve det i noen kamper.

                      Har ett inntrykk av at de fleste av de som er positive til megafon er de samme som var positive til tromme før fjorårets sesong. Dere andre får ha tiltro til oss som vet hva vi snakker om.



                      FRIHET FOR ULTRAS
                      Ultras Felt C Lillestrøm

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #71
                        Jeg kan ikke forstå at det er mulig å være kategorisk moe før man har forsøkt. Minner meget om situasjonen rundt tromme i fjor.
                        Jeg stoler kategorisk på vurderingene til de som skal bemanne megafonen(e).

                        Detta blir bra!
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • Latino_forza
                          Juniormedlem
                          Bøffel
                          • Sep 2005
                          • 20

                          #72
                          La oss prøve det ut da så ser alle at det ikke blir noen bedre stemning. den forblir like bra som den har vært og dermed blir megafonen overflødig bortsett fra ved info og beskjeder.

                          en annen ting som jeg har tenkt på en stund har vært bruk av instrumenter under syngingen. vi har nå kommet godt igang med tromme noe som har blitt en braksuksess. men jeg synes kanskje tiden for å ta det et skritt lenger.

                          landslaget i håndball har ofte brukt "klappere" som en stemingsøker på kampene. dette tror jeg hadde ført til ett sinnsykt trøkk med over 2000 klappere på feltet (selvfølgelig uten reklame). på grekern og mange andre låter ville det fungert ypperlig. tommy kan evt starte med sine klappere slik at det blir synkronisert best mulig.

                          bruken av tromme kan evt utvides til bruk av skarptromme ved enkelte anledninger. som før hymna f.eks for å markere starten på noen av våre faste travere.

                          dette regner jeg med at fler enn meg anser som starten på en ny æra når det gjelder supporterliv i norge. la oss bli de første til å bruke mer instrumenter enn kun vår egen stemme.
                          FORZA ALLEZ!

                          Kommentar

                          • semper fi
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 823

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Latino_forza
                            La oss prøve det ut da så ser alle at det ikke blir noen bedre stemning. den forblir like bra som den har vært og dermed blir megafonen overflødig bortsett fra ved info og beskjeder.

                            en annen ting som jeg har tenkt på en stund har vært bruk av instrumenter under syngingen. vi har nå kommet godt igang med tromme noe som har blitt en braksuksess. men jeg synes kanskje tiden for å ta det et skritt lenger.

                            landslaget i håndball har ofte brukt "klappere" som en stemingsøker på kampene. dette tror jeg hadde ført til ett sinnsykt trøkk med over 2000 klappere på feltet (selvfølgelig uten reklame). på grekern og mange andre låter ville det fungert ypperlig. tommy kan evt starte med sine klappere slik at det blir synkronisert best mulig.

                            bruken av tromme kan evt utvides til bruk av skarptromme ved enkelte anledninger. som før hymna f.eks for å markere starten på noen av våre faste travere.

                            dette regner jeg med at fler enn meg anser som starten på en ny æra når det gjelder supporterliv i norge. la oss bli de første til å bruke mer instrumenter enn kun vår egen stemme.

                            Håper for all del dette er kødd!!!!!!!!!! SERIØST!!!!!
                            -After Dark Ultras-

                            Kommentar

                            • Vestfold Kanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Oct 2004
                              • 4583

                              #74
                              Din løk... :lol: Jeg håper for din del at det innlegget var veeeeldig ironisk skrevet...

                              Å foreslå bruk av klappere, ironi eller ei fortjener prisen for største dusteinnlegg, da er også debattantene på vgd tatt med i vurderingen.

                              God bedring :wink:
                              LOUD
                              PROUD
                              ULTRA

                              Kommentar

                              • lsk_fugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2004
                                • 864

                                #75
                                greit at vi kan prøve megafon ogsånt! men klappere er heller ikke jeg så veldig begeistret for!! :wink:

                                Kommentar

                                • bjarmann
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 2936

                                  #76
                                  ok, er med på at megafonen kan brukes til å gi beskjeder men håper ikke noen synger i den ass, da blir jeg flau
                                  I år så tar vi alt

                                  Kommentar

                                  • Vegar Hjermundrud
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 423

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Latino_forza
                                    La oss prøve det ut da så ser alle at det ikke blir noen bedre stemning. den forblir like bra som den har vært og dermed blir megafonen overflødig bortsett fra ved info og beskjeder.

                                    en annen ting som jeg har tenkt på en stund har vært bruk av instrumenter under syngingen. vi har nå kommet godt igang med tromme noe som har blitt en braksuksess. men jeg synes kanskje tiden for å ta det et skritt lenger.

                                    landslaget i håndball har ofte brukt "klappere" som en stemingsøker på kampene. dette tror jeg hadde ført til ett sinnsykt trøkk med over 2000 klappere på feltet (selvfølgelig uten reklame). på grekern og mange andre låter ville det fungert ypperlig. tommy kan evt starte med sine klappere slik at det blir synkronisert best mulig.

                                    bruken av tromme kan evt utvides til bruk av skarptromme ved enkelte anledninger. som før hymna f.eks for å markere starten på noen av våre faste travere.

                                    dette regner jeg med at fler enn meg anser som starten på en ny æra når det gjelder supporterliv i norge. la oss bli de første til å bruke mer instrumenter enn kun vår egen stemme.
                                    He-he! Når ikke argumenter nytter lenger er veien videre enten trusler eller ironi. Er det nå jeg skal følge opp med å foreslå Lillestrøm skolekorps (med både skarptrommer og basstromme) i svingen og damekoret på Skjetten sammen med oss på feltet?!
                                    Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                                    Kommentar

                                    • Mr.Lee
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2006
                                      • 736

                                      #78
                                      Kanariz Orchestra

                                      Kommentar

                                      • ChriZza
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 4265

                                        #79
                                        Hold klappere utenfor dette please..

                                        Kommentar

                                        • fugla_4_ever
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 467

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                          ok, er med på at megafonen kan brukes til å gi beskjeder men håper ikke noen synger i den ass, da blir jeg flau
                                          Enig der. Det blir bare flaut at vi trenger en megafon for å organisere oss. Megafon hører hjemme til tyske hærførere som slavisk skal passe på at alle masjerer rett. Spør du meg er det faktisk litt sjarmerende at noen henger litt etter i starten, og noen prøver å dra i gang sanger innemellom. Vi må ikke høres ut som et jævla kor der alt er innøvd og alt stemmer perfekt, det blir for dumt. Nei til megafon!

                                          Kommentar

                                          Working...