Skal Megafon brukes og evt. hvordan?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ChriZza
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 4265

Opprinnelig skrevet av fugla_4_ever
    Spør du meg er det faktisk litt sjarmerende at noen henger litt etter i starten..
    Sjarmerende? Synes ikke det er særlig sjarmerende om vi høres ut som en gjeng høns som alle kakler hver sin regle..
    Er faktisk ikke, som noen andre har nevnt før meg, alle sanger som er like fine i kanon..

For Megafon jeg ihvertfall...

Kommentar

• Trondeo
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3062

Jeg er for megafon når det gjelder informasjon spredning.
      Jeg er mot megafon når det gjelder synging.

Men har ikke noe imot at vi kunne prøvd det ut en gang, kan hende det er bedre enn vi tror?

Kommentar

• lsk_fugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2004
        • 864

men det er vel ikke mer å diskutere, vi får tak i en megafon. prøver det ut non matcher. og ser hvordan det går! :wink:

Kommentar

• Mr.Lee
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2006
          • 736

Hvis det er så, er spørsmålet åssen megafon vi skal ha.
          Da kvaliteten på disse varierer veldig. (Og prisen)

Kommentar

• Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

Opprinnelig skrevet av Mr.Lee
            Hvis det er så, er spørsmålet åssen megafon vi skal ha.
            Da kvaliteten på disse varierer veldig. (Og prisen)
            Nå som det virker som om man har bestemt seg for å prøve megafon, foreslår jeg at vi går over til å diskutere hvilken megafon vi skal kjøpe inn. Jeg kom over denne siden: http://www.olav-hansen.dk/megafoner.htm

De fleste modellene har sirene! Jeg går for Megafon 35 W med Sirene til DKK 1699 (DKK 1529 per stk. hvis man kjøper to).

Kommentar

• Per Arne
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2347

Opprinnelig skrevet av ChriZza
              Synes ikke det er særlig sjarmerende om vi høres ut som en gjeng høns som alle kakler hver sin regle..
              Er faktisk ikke, som noen andre har nevnt før meg, alle sanger som er like fine i kanon..
              Hvor ofte skjer nå dét? Det forekommer, og da er det jo bare gøy. Uten å si noe for eller i mot megafon.
              Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

Kommentar

• ON
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3639

Megafon ble diskutert på årsmøtet. Kommer vel snart et referat tenker jeg...i løpet av noen dager bør det minst være ute!

Kommentar

• Per Arne
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2347

Opprinnelig skrevet av Nordby
                  Megafon ble diskutert på årsmøtet.
                  Feil. Det ble diskutert på sangmøtet, din tifosi!
                  Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

Kommentar

• ON
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3639

Opprinnelig skrevet av gulost
                    Opprinnelig skrevet av Nordby
                    Megafon ble diskutert på årsmøtet.
                    Feil. Det ble diskutert på sangmøtet, din tifosi!
                    Sorry da, sangmøtet var rett etterpå, din amøbe!

Skal vi danse?

Kommentar

• Per Arne
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2347

Rett skal være rett, din flyndre!

Men når det er sagt, så var det et sangmøtet som bar frukter. På Rosenborg-kampen vil det bli delt ut megafoner ved oppgangene til Kanarifeltet. Vel bekomme. (Uten å ha sagt noe for eller i mot megafon)

Kommentar

• Latino_forza
                        Juniormedlem
                        Bøffel
                        • Sep 2005
                        • 20

var det ingen som tente på klappere og skarptrommer?? :lol: :lol: :lol:
                        FORZA ALLEZ!

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Oct 2004
                          • 4583

Du kan jo late som om du ikke mente det :lol: :lol: :lol:
                          LOUD
                          PROUD
                          ULTRA

Kommentar

• LSK-supp.
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 1023

I kampene vi spiller på Ullevål er megafon er must.

Med megafon kan hele svingen starte å synge samtidig, istedet for at når de på siden hører hvilken sang som går, gjenstår det 5 sek av sangen. Tromma vil deretter hjelpe oss å holde takten.

Ser ingen gode argumenter for at vi ikke skal bruke megafon på Ullevål.
                            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• veiron
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6267

Tenk dere hvordan vi kommer til å irritere livet av de latterlige anal-apene nå da!! klansfolket jamrer allerede så det griner etter på VGD pga. tromma vår. Når dem får se at vi bruker megafon til å starte sanger tar de vel helt av. Og alt som kan irritere de innavla nissene er positivt i seg sjøl.

Men er forsanger Tommy positiv til å bruke megafon i starten på sangene?

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Oct 2004
                                • 4583

Vet ikke med Tommy, men Tony er rimelig klar vil jeg tro :wink: Som det sies over her er megafon et must på Ullevaal og stemninga kommer til å bli mye bedre.

Mange i klanen ønsker seg både tromme og megafon, det blir hyggelig å ønske kopiklanen velkommen etter nok en gang.

Kanarifansen Vs. Klanen
                                Kvalitet Vs. Kvantitet
                                LOUD
                                PROUD
                                ULTRA

Kommentar

• Vegar Hjermundrud
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 423

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                  Vet ikke med Tommy, men Tony er rimelig klar vil jeg tro :wink: Som det sies over her er megafon et must på Ullevaal og stemninga kommer til å bli mye bedre. Mange i klanen ønsker seg både tromme og megafon, det blir hyggelig å ønske kopiklanen velkommen etter nok en gang.
                                  Jeg kan ikke dy meg, men kopierer inn et utdrag av Kjernens spådommer for mai måned i 2006:

"Klanen begynner med tromme. - Klanen har alltid brukt tromme, det var faktisk Klanen som oppfant trommen. Og det er bare Klanen som trommer på riktig måte, sier en talsmann for Klanen."
                                  Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Oct 2004
                                    • 4583

:lol: :lol: :lol:
                                    LOUD
                                    PROUD
                                    ULTRA

Kommentar

• Per Arne
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 2347

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.

Med megafon kan hele svingen starte å synge samtidig, istedet for at når de på siden hører hvilken sang som går, gjenstår det 5 sek av sangen. Tromma vil deretter hjelpe oss å holde takten.

Du snakker om her a?

På Ullevaal mot VIF har det vært organisert tre forsanger-felt de to siste åra (lenger tilbake husker jeg ikke =). Ett er naturlig nok i midten, de to andre på hver flanke.
                                      Sanger blir tatt raskt ute på sidene, fordi forsangere og andre er sin oppgave bevisst. Du har vel lagt merke til hvor stort fokus det er på synging på disse kampa, med løpesedler både i hue og ræv?

VIF-kampen på Ullevål ble en av milepælene i år, og det i en 0-0 kamp, så du er helt på jordet (nesten på Råholt) med de fem sekunda dine. Hvor fort folk begynner å synge avhenger først og fremst av hvor gira de er på å vinne tribunekampen, og støtte sitt eget lag. Med tanke på at dette er vårt største prestisjeoppgjør, er folk rimelig klare - noe det bygges oppunder vha. løpesedler og oppladning på Martins og på vei til stadion.

Hvis det virkelig var så dårlig som du skal ha det til, hvorfor skrudde speakeren opp "Vålerenga kjerke" flere ganger før matchen?

Kommentar

• King_Raymond
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4987

Vel og bra med 3 forsangerfelt, men alikevel så har det vært sånn at man har hengt litt etter på sidene. Ingen som benekter at stemningen var enorm på Ullevål i fjor, men det kan fortsatt bli mye bedre, viktig at man ikke lener seg tilbake å tror at den gode stemningen skal komme av seg selv.
                                        Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• LSK-supp.
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 1023

Opprinnelig skrevet av gulost
                                          Opprinnelig skrevet av LSK-supp.

Du snakker om her a?

På Ullevaal mot VIF har det vært organisert tre forsanger-felt de to siste åra (lenger tilbake husker jeg ikke =). Ett er naturlig nok i midten, de to andre på hver flanke.
                                          Sanger blir tatt raskt ute på sidene, fordi forsangere og andre er sin oppgave bevisst. Du har vel lagt merke til hvor stort fokus det er på synging på disse kampa, med løpesedler både i hue og ræv?

VIF-kampen på Ullevål ble en av milepælene i år, og det i en 0-0 kamp, så du er helt på jordet (nesten på Råholt) med de fem sekunda dine. Hvor fort folk begynner å synge avhenger først og fremst av hvor gira de er på å vinne tribunekampen, og støtte sitt eget lag. Med tanke på at dette er vårt største prestisjeoppgjør, er folk rimelig klare - noe det bygges oppunder vha. løpesedler og oppladning på Martins og på vei til stadion.

Hvis det virkelig var så dårlig som du skal ha det til, hvorfor skrudde speakeren opp "Vålerenga kjerke" flere ganger før matchen?
                                          Vi som alltid står ytterst på vg-tribunen er ikke enig i det, vi slet til tider mot vif sist med å få med oss hvilke sanger som gikk, de mange forsangerne forbedret mye, men det fungerte ikke optimalt.

Sier ikke at det var dårlig synging, tvert imot, det var kanskje beste stemningen noensinne. poenget er at det vil bli ENDA bedre med megafon, så kom heller med argumenter for hvorfor vi IKKE skal bruke megafon på Ullevål.
                                          I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

Working...