Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Spør du meg er det faktisk litt sjarmerende at noen henger litt etter i starten..
Sjarmerende? Synes ikke det er særlig sjarmerende om vi høres ut som en gjeng høns som alle kakler hver sin regle..
Er faktisk ikke, som noen andre har nevnt før meg, alle sanger som er like fine i kanon..
Hvis det er så, er spørsmålet åssen megafon vi skal ha.
Da kvaliteten på disse varierer veldig. (Og prisen)
Nå som det virker som om man har bestemt seg for å prøve megafon, foreslår jeg at vi går over til å diskutere hvilken megafon vi skal kjøpe inn. Jeg kom over denne siden: http://www.olav-hansen.dk/megafoner.htm
De fleste modellene har sirene! Jeg går for Megafon 35 W med Sirene til DKK 1699 (DKK 1529 per stk. hvis man kjøper to).
Synes ikke det er særlig sjarmerende om vi høres ut som en gjeng høns som alle kakler hver sin regle..
Er faktisk ikke, som noen andre har nevnt før meg, alle sanger som er like fine i kanon..
Hvor ofte skjer nå dét? Det forekommer, og da er det jo bare gøy. Uten å si noe for eller i mot megafon.
Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.
Men når det er sagt, så var det et sangmøtet som bar frukter. På Rosenborg-kampen vil det bli delt ut megafoner ved oppgangene til Kanarifeltet. Vel bekomme. (Uten å ha sagt noe for eller i mot megafon)
Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.
I kampene vi spiller på Ullevål er megafon er must.
Med megafon kan hele svingen starte å synge samtidig, istedet for at når de på siden hører hvilken sang som går, gjenstår det 5 sek av sangen. Tromma vil deretter hjelpe oss å holde takten.
Ser ingen gode argumenter for at vi ikke skal bruke megafon på Ullevål.
I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)
Tenk dere hvordan vi kommer til å irritere livet av de latterlige anal-apene nå da!! klansfolket jamrer allerede så det griner etter på VGD pga. tromma vår. Når dem får se at vi bruker megafon til å starte sanger tar de vel helt av. Og alt som kan irritere de innavla nissene er positivt i seg sjøl.
Men er forsanger Tommy positiv til å bruke megafon i starten på sangene?
Vet ikke med Tommy, men Tony er rimelig klar vil jeg tro :wink: Som det sies over her er megafon et must på Ullevaal og stemninga kommer til å bli mye bedre.
Mange i klanen ønsker seg både tromme og megafon, det blir hyggelig å ønske kopiklanen velkommen etter nok en gang.
Vet ikke med Tommy, men Tony er rimelig klar vil jeg tro :wink: Som det sies over her er megafon et must på Ullevaal og stemninga kommer til å bli mye bedre. Mange i klanen ønsker seg både tromme og megafon, det blir hyggelig å ønske kopiklanen velkommen etter nok en gang.
Jeg kan ikke dy meg, men kopierer inn et utdrag av Kjernens spådommer for mai måned i 2006:
"Klanen begynner med tromme. - Klanen har alltid brukt tromme, det var faktisk Klanen som oppfant trommen. Og det er bare Klanen som trommer på riktig måte, sier en talsmann for Klanen."
Med megafon kan hele svingen starte å synge samtidig, istedet for at når de på siden hører hvilken sang som går, gjenstår det 5 sek av sangen. Tromma vil deretter hjelpe oss å holde takten.
Du snakker om her a?
På Ullevaal mot VIF har det vært organisert tre forsanger-felt de to siste åra (lenger tilbake husker jeg ikke =). Ett er naturlig nok i midten, de to andre på hver flanke.
Sanger blir tatt raskt ute på sidene, fordi forsangere og andre er sin oppgave bevisst. Du har vel lagt merke til hvor stort fokus det er på synging på disse kampa, med løpesedler både i hue og ræv?
VIF-kampen på Ullevål ble en av milepælene i år, og det i en 0-0 kamp, så du er helt på jordet (nesten på Råholt) med de fem sekunda dine. Hvor fort folk begynner å synge avhenger først og fremst av hvor gira de er på å vinne tribunekampen, og støtte sitt eget lag. Med tanke på at dette er vårt største prestisjeoppgjør, er folk rimelig klare - noe det bygges oppunder vha. løpesedler og oppladning på Martins og på vei til stadion.
Hvis det virkelig var så dårlig som du skal ha det til, hvorfor skrudde speakeren opp "Vålerenga kjerke" flere ganger før matchen?
Vel og bra med 3 forsangerfelt, men alikevel så har det vært sånn at man har hengt litt etter på sidene. Ingen som benekter at stemningen var enorm på Ullevål i fjor, men det kan fortsatt bli mye bedre, viktig at man ikke lener seg tilbake å tror at den gode stemningen skal komme av seg selv.
Du snakker om her a?
På Ullevaal mot VIF har det vært organisert tre forsanger-felt de to siste åra (lenger tilbake husker jeg ikke =). Ett er naturlig nok i midten, de to andre på hver flanke.
Sanger blir tatt raskt ute på sidene, fordi forsangere og andre er sin oppgave bevisst. Du har vel lagt merke til hvor stort fokus det er på synging på disse kampa, med løpesedler både i hue og ræv?
VIF-kampen på Ullevål ble en av milepælene i år, og det i en 0-0 kamp, så du er helt på jordet (nesten på Råholt) med de fem sekunda dine. Hvor fort folk begynner å synge avhenger først og fremst av hvor gira de er på å vinne tribunekampen, og støtte sitt eget lag. Med tanke på at dette er vårt største prestisjeoppgjør, er folk rimelig klare - noe det bygges oppunder vha. løpesedler og oppladning på Martins og på vei til stadion.
Hvis det virkelig var så dårlig som du skal ha det til, hvorfor skrudde speakeren opp "Vålerenga kjerke" flere ganger før matchen?
Vi som alltid står ytterst på vg-tribunen er ikke enig i det, vi slet til tider mot vif sist med å få med oss hvilke sanger som gikk, de mange forsangerne forbedret mye, men det fungerte ikke optimalt.
Sier ikke at det var dårlig synging, tvert imot, det var kanskje beste stemningen noensinne. poenget er at det vil bli ENDA bedre med megafon, så kom heller med argumenter for hvorfor vi IKKE skal bruke megafon på Ullevål.
I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)
Kommentar