Skal Megafon brukes og evt. hvordan?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vestfold Kanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Oct 2004
    • 4583

    Hey, løken. Jeg var endel av forsangerfeltet nærmest klanen og vet hva jeg snakker om. Ingen har vel benekta at stemninga var bra på øl&vold stadion i fjor, men den kan bli mye bedre og det skal vi klare neste år.

    Skal vi sette oss på ræva og si oss fornøyd med den stemninga vi laga borte mot enga i fjor, trukke det. Vi har myye mer å gå på. Den dagen hele jævla svingen deltar på hoppinga og synginga skal jeg si meg fornøyd. Klanen kommer til å mobilisere noe inn i helvete foran den matchen neste år(På flere fora tørster de etter hevn og lover at de aldri skal bli så syngi ut igjen) og vi må heve oss enda mer neste gang for å igjen bevise hvem som regjerer på tribunene her i landet.

    Mange av sangene kommer ikke ut på sidene før midten er ferdig, det er det som er problemet. Du har tydeligvis ikke skjønt hva det handler om i det hele tatt brunost og er nå fritatt fra å delta i denne tråden :lol:
    LOUD
    PROUD
    ULTRA

    Kommentar

    • veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

      Vestfold Kanaris, jeg tror du har misforstått hva et debattforum er for noe, siden du "fritar" folk fra å bli med videre i tråden ettersom de har en annen mening enn deg. Minner litt om fascisme.

      Ellers er jeg forøvrig enig med deg! :wink:
      Jeg sto selv helt ytterst på Ullevaal i fjor, og det tok alt for lang tid før sangene kom seg helt ut på kantene. Og noen ganger var sangene ferdig på midten når vi begynnte der ute. JA til megafon i de store kampene!

      Kommentar

      • Per Arne
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2347

        Skreiv jeg no gæærnt i innlegget mitt? Jeg skreiv IKKE at det var optimalt; Jeg skreiv IKKE at det ikke kan bli bedre; Jeg tok heller ikke stilling til hva en megafon kan gjøre med stemninga på en slik match; Men jeg måtte jo gå inn og takle når LSK-supporteren prøvde seg med den overstegsfinta.

        Dere tok ikke tak i det eneste ikke-dokumenterte faktum i innlegget mitt, nemlig "Hvor fort folk begynner å synge avhenger først og fremst av hvor gira de er på å vinne tribunekampen, og støtte sitt eget lag."

        Er dere i enig i det?

        Vil megafonen få med seg de som følger mer med på kampen enn hvilken sang som startes?
        Vil den ha noen effekt på etternølerne, tror dere?
        Uansett svar får vi ikke greie på hvordan en megafon funker i Kanarifansen før det er prøvd ut.

        Kan vi få høre om noen eksempler på god bruk, fra egne opplevelser i utlandet?

        Poenget er at det KAN bli bedre med megafon, muligens vil bli, jeg veit ikke.
        Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

        Kommentar

        • King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

          Opprinnelig skrevet av gulost
          Dere tok ikke tak i det eneste ikke-dokumenterte faktum i innlegget mitt, nemlig "Hvor fort folk begynner å synge avhenger først og fremst av hvor gira de er på å vinne tribunekampen, og støtte sitt eget lag."

          Er dere i enig i det?

          Vil megafonen få med seg de som følger mer med på kampen enn hvilken sang som startes?
          Vil den ha noen effekt på etternølerne, tror dere?
          Uansett svar får vi ikke greie på hvordan en megafon funker i Kanarifansen før det er prøvd ut.

          Kan vi få høre om noen eksempler på god bruk, fra egne opplevelser i utlandet?

          Poenget er at det KAN bli bedre med megafon, muligens vil bli, jeg veit ikke.
          Er delvis enig i at folk blir med å synger fortere og mer når dem er veldig gira på å vinne tribunekampen. Dessverre så er det sånn at det er veldig få av oss som er like interresert i å vinne på tribunen som å følge med på kampen.

          En megafon lager høyere lyd enn det stemmen til forsangerne gjør, derfor så tror jeg at de som står å følger intenst med på kampen og ikke bryr seg om hvem sang som blir startet kommer til å høre megafonen tydeligere enn stemmen til en forsanger og derfor kommer til å bli med å synge fortere enn dem ellers ville ha gjort.

          Min egne opplevelse med bruk av Megafon kommer fra bortekamper med Bajen fans. Der blir megafonen brukt for å starte sanger, for å holde liv i sanger når dem holder på å ebbe ut og for å prøve å hausse opp stemningen hvis det er labert i perioder. Så personlig så har jeg bare positive opplevelser med Megafon
          Ultras Felt C Lillestrøm

          Kommentar

          • Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

            Bruken av evt megafon vil vel være komplett avhengig av HVEM som bruker den. Kan sikert testes ut på en kamp i 2006 sesongen, eller borte mot køben ?
            LSK Norges beste lag

            Kommentar

            • Vestfold Kanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Oct 2004
              • 4583

              Megfon må isåfall testes ut på en stormatch, det er da vi virkelig har behov for den!
              LOUD
              PROUD
              ULTRA

              Kommentar

              • mr.sandass
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2005
                • 972

                JEg er vel forsåvidt for megafon. Men satt nettop og så på parma-roma. Forsangern hos parma fansen brukte megafon og han overdøvde jo alle. Viss vi skal ha en megafon så bør vi for all del passe veldig på at den blir brukt riktig. Hørtes ikke akkurat jævli lekkert ut med han parmaforsangern :?
                www.ultrasfeltc.net

                Kommentar

                • mr.Jordbakke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3845

                  Kan ikka alle bruke ropert, da? :P
                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                  Mvh
                  Mr.Jordbakke

                  Kommentar

                  • Vestfold Kanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Oct 2004
                    • 4583

                    Jordbakke da :wink:

                    Som det har blitt nevnt her inne endel ganger skal megafon kun brukes til å starte sanger og når sangene holder på å dø ut for å den i gang igjen. Det skal ikke være sånn at en luring står og synger hele sanger i den... :wink:
                    LOUD
                    PROUD
                    ULTRA

                    Kommentar

                    • Fjeller'n
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 905

                      Megafon er gammelt nytt. Skal vi pusse støvet av "Megamann" ?


                      Stian
                      "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                      Kommentar

                      • Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

                        :lol: eller ikke... :lol:
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

                        Kommentar

                        • Latino_forza
                          Juniormedlem
                          Bøffel
                          • Sep 2005
                          • 20

                          Når jeg tenker meg om kan jeg faktisk se behovet av en Megamann på ullevål mot enga.

                          da er det så utrolig vanskelig å få de som står ytterst til å starte å synge i takt med resten av feltet.

                          men på Åråsen er det fortsatt helt unødvendig.
                          FORZA ALLEZ!

                          Kommentar

                          • Tony
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4737

                            Er det noen som er imot megafon som har ombestemt seg etter Parken nå eller?

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              Opprinnelig skrevet av Tony
                              Er det noen som er imot megafon som har ombestemt seg etter Parken nå eller?
                              Nei, ikke jeg i hvert fall. Jeg skifter aldri mening før det er bevist at jeg tok feil. Hva var det i Parken som beviste at megafon er løsningen?

                              Kommentar

                              • Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

                                Opprinnelig skrevet av Torolf
                                Opprinnelig skrevet av Tony
                                Er det noen som er imot megafon som har ombestemt seg etter Parken nå eller?
                                Nei, ikke jeg i hvert fall. Jeg skifter aldri mening før det er bevist at jeg tok feil. Hva var det i Parken som beviste at megafon er løsningen?
                                Håpløst å starte sangerfordi de var mange somstarta sanger og ike klarte å samkjøre synginga
                                Mange som ikke var med å sang
                                Vi fikk ikke Tommy opp i høyden pga håpløse vakter
                                I tillegg så hørte ikke de nede hva de oppe begynte å synge

                                Det som gjorde at vi sang sammen i går var tromma

                                Dette er noen av punktene

                                Kommentar

                                • Kanariz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 2507

                                  Jeg er for megafon nå! Hadde vi hatt megafon i parken hadde sangene blitt dobbelt så bra!

                                  Vi trenger kanskje ikke megafon på Åråsen, men på borteturer trenger vi det, hvertfall når vi er over 600 stk...

                                  Joa, vi trenger d på Åråsen og

                                  Kommentar

                                  • Vestfold Kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Oct 2004
                                    • 4583

                                    Parken matchen beviste at vi trenger megafon, håpløst å høre noenting som helst når man stod litt unna midten. I tillegg ble det starta både to og tre sanger samtidig ofte i går noe vi hadde unngått hadde vi hatt megafon!
                                    LOUD
                                    PROUD
                                    ULTRA

                                    Kommentar

                                    • Kanariz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2005
                                      • 2507

                                      Så da regner jeg med at jeg ser megafon på Åråsen mot RBK, Eller i kvartfinalen i RL. Da skal vi vise at det hjelper!

                                      Kommentar

                                      • Vestfold Kanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Oct 2004
                                        • 4583

                                        Gi oss bajen så det blir avgjort hvem som er Nordens beste fans!
                                        LOUD
                                        PROUD
                                        ULTRA

                                        Kommentar

                                        • King_Raymond
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4987

                                          Savnet av megafon har sjelden vært større enn under matchen på søndag. Trøkket virket sikkert greit for dere som sto i nærheten av tromma og for dere som var mere opptatt av billig øl enn kampen, men for oss som sto litt lenger ned eller på en av sidene så var det ganske håpløst. Vanskelig å få med seg hvem sang som ble startet, samtidig som det ble startet sanger i øst å vest.
                                          Ultras Felt C Lillestrøm

                                          Kommentar

                                          Working...