Skal Megafon brukes og evt. hvordan?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rubinho
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2005
    • 1501

Hvorfor ikke kjøre med Rema 1000 metoden: det ENKLE er det beste!

Bedre at vi holder oss til tromma enn at vi risikerer å bli hørenes ut som bartene mot zenit og at vi gjør ting mer komplisert enn nødvendig!

Tromma fungerte veldig bra ifjor og fula sang alle av banene ifjor uten megafon!

Kommentar

• Marianne
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Sep 2005
      • 179

Jeg synes det holder i massevis med tromma. Jeg er skeptisk, veldig skeptisk, til megafon. Men, for all del, det går da an å prøve, så får vi høre hvordan det blir.

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2004
        • 1470

Opprinnelig skrevet av Rubinho

Tromma fungerte veldig bra ifjor og fula sang alle av banene ifjor uten megafon!
        Problemet er at ikke alle synger likt, eller endog samme sang, fordi de ikke hører starten av sangen, feks hamar, cupfinalen, parken.

Megafonen skal vel egentlig IKKE høres mer enn 5 sek og kun for de som skal synge, den skal fungere som alternativ til dirigent og taktstokk.
        "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• Rubinho
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2005
          • 1501

Referer til siste linja i sitatet mitt :wink:

Kommentar

• Tony
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4737

Bedre at vi holder oss til tromma enn at vi risikerer å bli hørenes ut som bartene mot zenit og at vi gjør ting mer komplisert enn nødvendig!

Hvis alle tenker som deg så bli vi stående på stedet hvil og vil ikke utvikle oss videre. Feks mot Kamma i fjor fløy jeg og Erling fram og tilbake for å få folk inn på samme sted da det aldri var samsynging. Mot Fredrikstad ifjor var det dårlig. Mot Enga med en ropert så vil svingen synge samla mye tidligere i sangen enn hva man har gjort før.

Og nei, man skal IKKE synge hele sangen i megafonen,kun for å starte, gi ut info, dra igang sanga når de debber ut

Kommentar

• Rubinho
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2005
              • 1501

Opprinnelig skrevet av Tony

Hvis alle tenker som deg så bli vi stående på stedet hvil og vil ikke utvikle oss videre. Feks mot Kamma i fjor fløy jeg og Erling fram og tilbake for å få folk inn på samme sted da det aldri var samsynging. Mot Fredrikstad ifjor var det dårlig. Mot Enga med en ropert så vil svingen synge samla mye tidligere i sangen enn hva man har gjort før.

Og nei, man skal IKKE synge hele sangen i megafonen,kun for å starte, gi ut info, dra igang sanga når de debber ut
              Ok..men er redd det skal bli som med Bartene for det var IKKE bra!

Kommentar

• Kølla Riisa
                Seniormedlem
                • Jun 2004
                • 1021

Enig med siste taler, trøndera sin måte er misbruk og jeg er sikker på at vi ALDRI kommer til og høre sånn ut.

Forøvrig var synginga i Parken ikke så knakende bra, jeg sto nede i "cowboyland"(et sted der alle starter sine egne sanger) og det var ganske variablet der.

Vanskelig og få med seg når sangene ble startet oppe. Når man først kom inn i det begynte de oppe og dabbe av og derfor ble det aldri maks.

Synes argumentet "tromme holder", blir for tamt.

Tromme holder faktisk ikke, det så jeg i Parken.

Kommentar

• Tony
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4737

Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                  Enig med siste taler, trøndera sin måte er misbruk og jeg er sikker på at vi ALDRI kommer til og høre sånn ut.

Forøvrig var synginga i Parken ikke så knakende bra, jeg sto nede i "cowboyland"(et sted der alle starter sine egne sanger) og det var ganske variablet der.

Vanskelig og få med seg når sangene ble startet oppe. Når man først kom inn i det begynte de oppe og dabbe av og derfor ble det aldri maks.

Synes argumentet "tromme holder", blir for tamt.

Tromme holder faktisk ikke, det så jeg i Parken.
                  En tromme hjelper til med å holde takta,men noen må jo starte sangen...

Kommentar

• Kølla Riisa
                    Seniormedlem
                    • Jun 2004
                    • 1021

[quote] En tromme hjelper til med å holde takta,men noen må jo starte sangen

Ja, og når det er vanskelig og høre de som starter sanger er det greit og ta i bruk sterkere saker, nemlig megafon.

Er sikker på at det løftet oss noen hakk, ihvertfall i Parken.

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Oct 2004
                      • 4583

Megafonen skal ikke brukes som kjernen brukte den mot zenit, det har vel blitt sagt 101 ganger nå at den kun skal brukes til å starte sanger og når sangene er i ferd med å dø ut!

Vi er nødt til å fornye oss, vi kan ikke gå rundt og tro vi er verdens beste fans fordi vi sang ut enga i fjor, det var det flere andre som også gjorde. Vi kan bli mye bedre og må hele tida utvikle oss. Innsatsen borte mot enga i fjor holder ikke neste år, vi må opp enda et nivå!

Synginga i parken hørtes ikke verst ut på tv, men jeg synes den var heller laber store deler av matchen. Kun de første 15 av 1.omg og etter utligninga var bra etter min mening.

Så nå kan alle dere som tror Tony skal synge i 90 min pluss med megafonen ta det helt med ro :wink:

ULTRA MENTALITA
                      LOUD
                      PROUD
                      ULTRA

Kommentar

• Kanariz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2005
                        • 2507

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                        Megafonen skal ikke brukes som kjernen brukte den mot zenit, det har vel blitt sagt 101 ganger nå at den kun skal brukes til å starte sanger og når sangene er i ferd med å dø ut!

Vi er nødt til å fornye oss, vi kan ikke gå rundt og tro vi er verdens beste fans fordi vi sang ut enga i fjor, det var det flere andre som også gjorde. Vi kan bli mye bedre og må hele tida utvikle oss. Innsatsen borte mot enga i fjor holder ikke neste år, vi må opp enda et nivå!

Synginga i parken hørtes ikke verst ut på tv, men jeg synes den var heller laber store deler av matchen. Kun de første 15 av 1.omg og etter utligninga var bra etter min mening.

Så nå kan alle dere som tror Tony skal synge i 90 min pluss med megafonen ta det helt med ro :wink:

ULTRA MENTALITA

Les folkens!!!!! Det var 20 stk som klikka når tromma kom, men nå elsker de den! Det er sikkert 20 stykker som klikker når megafonen kommer, men dere kommer til å elske den og!

Kommentar

• Jaren-kanari
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Mar 2004
                          • 185

Faen heller, PRØV UT megafon mot IFK,så ser vi fort om det funker !!!!Syns heller ikke at vi skal bruke den på alle sangene, men på noen utvalgte sanger og rop ; feks. Forza fugla inn kula, Skarru værra..., Lillestrøm er de beste og Forza fugla". Andre sanger kan startes med tromma ; feks."dunk-dunk-dunk-dunk - LIIIILLESTRØM EVIG OG FOR ALLTID...
                          Mener vi må passe oss for å bli for ensidige og monotone også.
                          Tror det kan bli fett med litt variasjon jeg.... :twisted:
                          Jaren-kanari
                          Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

Kommentar

• e.d
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 688

argumenter:

-Vi er nødt til å fornye oss, vi kan ikke gå rundt og tro vi er verdens beste fans fordi vi sang ut enga i fjor, det var det flere andre som også gjorde.

-Vi kan bli mye bedre og må hele tida utvikle oss. Innsatsen borte mot enga i fjor holder ikke neste år, vi må opp enda et nivå!

-Uansett svar får vi ikke greie på hvordan dette funker i Kanarifansen før det er prøvd ut.

-Vi trenger det kanskje ikke på Åråsen, men på borteturer trenger vi det, hvertfall når vi er over 600 stk...

-Nå som det virker som om man har bestemt seg for å prøve dette, foreslår jeg at vi går over til å diskutere hvilken type vi skal kjøpe inn.

-I kampene vi spiller på Ullevål er dette er must.

-Tenk dere hvordan vi kommer til å irritere livet av de latterlige anal-apene nå da!! klansfolket jamrer allerede så det griner etter på VGD pga. tromma vår. Når dem får se at vi bruker dette i tillegg tar de vel helt av. Og alt som kan irritere de innavla nissene er positivt i seg sjøl.

-Jeg kan ikke forstå at det er mulig å være kategorisk moe før man har forsøkt. Minner meget om situasjonen rundt tromme i fjor.

-Dette vil bli en suksess NÅR vi prøver det ut. Sånn er det bare, dere andre har feil og jeg har rett

-For å forsterke vårt hegemoni som Norges beste supportere er det viktig at vi fortsetter å lete etter noe som kan gjøre oss enda bedre
                            Dere andre får ha tiltro til oss som vet hva vi snakker om.

-Viktig at man ikke lener seg tilbake å tror at den gode stemningen skal komme av seg selv.

konkl.
                            Etter denne overbevisende argumentasjonsrekken kan ikke kanarifansen unngå å ta ibruk megafon,klappere, trompet, hvite tørkler, eller whatever.
                            synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• Jaren-kanari
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Mar 2004
                              • 185

Opprinnelig skrevet av e.d
                              argumenter:

konkl.
                              Etter denne overbevisende argumentasjonsrekken kan ikke kanarifansen unngå å ta ibruk megafon,klappere, trompet, hvite tørkler, eller whatever.
                              Enig i alt, men vil foretrekke gule og svarte tørkler :lol:
                              Jaren-kanari
                              Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

Kommentar

• Bekkis
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 441

på cupfinalen var det nesten 5 sekunder forskyving fra midten og ut til siden... Greit nok, vi lager kanskje mye lyd, men det er ikke det som er det hele poenget. Vi har fete sanger, derfor er det dumt at de høres ut som mumling. Når vi synger likt samtidig vil det høres mye kraftigere og vi vil få et løft...

Hvis vi ikke fornyer oss ender vi opp som enga... regner med at det er få som vil det...

Kommentar

• Dinho
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2006
                                  • 884

Jeg er ikke helt sikker på hvem som har annsvar for dette med Megafon. Men hvis den personen (tommy, petter, tony??:S) kan komme med en konklusjon og en bestemmelse anngående dette temaet så ville det vært meget fint.

Vi kan vel oppsummere det med at Folket er FOR megafon. Jeg er for.

Men hvis jeg husker riktig, så blir ikke dette førstegangen vi bruker megafon. Vi har forsøket dette tidliggere, selv om jeg ikke er sikker på utfallet ved det tilfellet.
                                  twitter @amundsakis
                                  ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

På årsmøtet virket det litt som om vi kun skulle vurdere megafon på ullevål, eller i de 2 største kampa på åråsen..vis ikke jeg bare drømmer da?

Kommentar

• brattsomf
                                      Juniormedlem
                                      Bøffel
                                      • Jul 2005
                                      • 22

Til noens fortvilelse og andres enorme glede har nå roperten blitt borte.(må den aldri bli funnet):twisted:

Det ble gjort forsøk med ropert i kampen mot Fredrikstad, men de fleste så vel at det ble ganske mislykket. Jeg sto rett bak der Tommy sto i første, sånn ca. på midten. I andre omgang sto han ved klokka. det som da skjedde var at de som sto borterst mot klokka lå ca et 1/2 sekund før oss og de som sto på andre enden et 1/2 sekund etter oss.

Da blir det vanskelig å synge. (hvis du da ikke holder deg for begge øra)

Jeg tviler på at lyden beveger seg raskere med ropert.

Det eneste jeg tror hjelper da er headset med mic, som ble brukt på Ullevål i fjor. Der ble sangene nærmest perfekte.

Arve

Kommentar

• Raskolnikov
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1453

King Raymond skrev:
                                        "I bortekampene mot kamma, fredrikstad og Skien så er stemningen aldri spesielt bra, den er stort sett grei, men ikke veldig bra. Med hjelp av megafon så kommer det til å bli ett mye bedre trøkk. "

Med det oppmøtet som var på Briskeby nå sist tror jeg det blir veldig vanskelig å lage noe særlig bedre enn grei stemning uansett. Må også huske på at det har en god del å si om man står under tak eller ikke. Selv synes jeg megafon er helt unødvendig. Fint å være nyskapende, men unødvendig å skape seg behov som ikke finnes. På Åråsen er det ikke noe problem med samsynginga slik jeg ser det. Har aldri opplevd at jeg ikke har fått det med meg når Tommy roper "skarru værra...". På bortebane er det sjeldent at vi er så mange folk at det skulle være nødvendig. Forhåpentligvis blir det et større problem med årene.

Når det gjelder cupfinalen tror jeg at det største problemet var de faste plassene og at masse folk som ikke gidder å synge dro på den kampen. Mange som ikke gadd å synge i det hele tatt, selv om de hørte forsangeren helt greit. For meg var det en smule provoserende når de samma folka sang velvillig til Heia Tufte i pausen. Det er det man kan kalle bønder!

Det viktigste, slik jeg ser det, er at vi synger samtidig. Sangene som startes sprer seg fort nok som det er. Tromma hjelper veldig bra til dette og til å holde sangene gående. Megafon tror jeg vil ha liten effekt. Bortsett fra å høres teit ut. Ærlig talt, ingen skal påstå at et megafonrop høres bra ut! Bra med nye idéer, men denne er ikke jeg noen tilhenger av. Er det forresten så veldig nyskapende å kopiere fans i andre land?
                                        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• iL
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 10771

problemet er at kantene enten speeder opp, eller synger for sakte i forhold til sangstarter, det så vi på briskeby nå.

Det som er viktig er at det er plassert ut "forsangere" med jevne mellomrom, som må fungere slik at ingen gjør dette.
                                          Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

Working...