Fjøra en amatør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Fjøra en amatør

    Det mener manageren i Hannover med det klingene navnet Ilja Kaenzig.

    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    Re: Fjøra en amatør

    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
    Det mener manageren i Hannover med det klingene navnet Ilja Kaenzig.

    http://www.dagsavisen.no/sport/article1931291.ece
    Synes Fjørtoft fortjener ros for profesjonell opptreden. Hannover 96 har totalt misforstått hvordan spillermarkedet fungerer. De hadde sjansen til å sikre seg en knallgod spiller for 500 000 euro. Nå forsvinner han antakelig til en konkurrent som er villig til å tilby ham gode betingelser. Det er irrelevant for Hannover 96 hvor mange kamper han har igjen å spille for LSK. Regnestykket om kostnad per kamp er totalt meningsløst.

    Kommentar

    • lsk_fugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2004
      • 864

      #3
      er helt enig. kan ikke selge en så god spiller for så lite.. nå får vi også god tid til å se etter en erstatter.

      Kommentar

      • Rubinho
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2005
        • 1501

        #4
        Man må ty til usakligheter når man slipper opp for argumenter og ikke får det som man vil :!:

        Aufwiedersen Hannoofffer :twisted:

        Kommentar

        • Lillestrøm Kirke
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 1470

          #5
          Re: Fjøra en amatør

          Opprinnelig skrevet av Torolf
          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
          Det mener manageren i Hannover med det klingene navnet Ilja Kaenzig.

          http://www.dagsavisen.no/sport/article1931291.ece
          Synes Fjørtoft fortjener ros for profesjonell opptreden. Hannover 96 har totalt misforstått hvordan spillermarkedet fungerer. De hadde sjansen til å sikre seg en knallgod spiller for 500 000 euro. Nå forsvinner han antakelig til en konkurrent som er villig til å tilby ham gode betingelser. Det er irrelevant for Hannover 96 hvor mange kamper han har igjen å spille for LSK. Regnestykket om kostnad per kamp er totalt meningsløst.
          Jeg er ikke enig. Regnestykket er ikke totalt meningsløst, men fullstendig reellt. Hvis han går gratis til sommeren og vi kunne fått 3 mill idag, og han spiller 10 kamper, betyr det at han koster LSK 300 000 pr kamp (+ lønn!).
          "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #6
            Re: Fjøra en amatør

            Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
            Opprinnelig skrevet av Torolf
            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
            Det mener manageren i Hannover med det klingene navnet Ilja Kaenzig.

            http://www.dagsavisen.no/sport/article1931291.ece
            Synes Fjørtoft fortjener ros for profesjonell opptreden. Hannover 96 har totalt misforstått hvordan spillermarkedet fungerer. De hadde sjansen til å sikre seg en knallgod spiller for 500 000 euro. Nå forsvinner han antakelig til en konkurrent som er villig til å tilby ham gode betingelser. Det er irrelevant for Hannover 96 hvor mange kamper han har igjen å spille for LSK. Regnestykket om kostnad per kamp er totalt meningsløst.
            Jeg er ikke enig. Regnestykket er ikke totalt meningsløst, men fullstendig reellt. Hvis han går gratis til sommeren og vi kunne fått 3 mill idag, og han spiller 10 kamper, betyr det at han koster LSK 300 000 pr kamp (+ lønn!).
            Regnestykket er selvsagt relevant for LSK, men for Hannover 96 betyr det ingenting.

            Kommentar

            • thomasg
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Nov 2003
              • 122

              #7
              Noe man glemmer her er at Christoffer ikke bare kommer til å spille 10 kamper i år. Selvom han kan skrive under for en ny klubb til sommeren er han fremdeles Lillestrøm spiller ut året og kommer til å spille hele sesongen med unntak av eventuell VM deltagelse for Sverige

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                #8
                Syns det er helt greit av fjøra. Hannover MÅ betale en del for å sikre seg spilleren, fordi når kontrakten går ut kan han gå til hvem-som-helst.

                Det Hannover altså må betale for er å unngå at andre klubber enn dem selv gir ham et bedre tilbud når kontrakten hans går ut.

                Betaler for forkjøpsrett på en måte...
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av mooph
                  Syns det er helt greit av fjøra. Hannover MÅ betale en del for å sikre seg spilleren, fordi når kontrakten går ut kan han gå til hvem-som-helst.

                  Det Hannover altså må betale for er å unngå at andre klubber enn dem selv gir ham et bedre tilbud når kontrakten hans går ut.

                  Betaler for forkjøpsrett på en måte...
                  Akkurat! Det var vel derfor LSK var villige til å betale 8 mill. for Occean. Alternativet var ikke å hente ham gratis om ett år.

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    #10
                    Det er helt håpløst å forsøke å forsvare hannover her. Dem oppfører seg som idioter, og ut i fra hva jeg har lest om dette, har de hatt en fremgangsmåte som kun kan kalles uforskammet og arrogant. Når de har fått klar beskjed om at en låneavtale er uaktuelt, er det helt håpløst å komme med enda flere tilnærmelser om det. Forbanna drittsekker. Håper dem rykker ned i femte regionalliga.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • B-Boys
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Jun 2005
                      • 56

                      #11
                      De jævla Han&¤¤/(96 folka kan ihvertfall gi faen i å slenge dritt om fjøra, da er dem på tynn is... Forbanna lederhossen tyskere..
                      U-land kanaris

                      Kommentar

                      • JhnY
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 975

                        #12
                        Jeg hadde liten tro til fjøra når han starta i lsk for et år siden. Så langt har han gjort en utrolig bra jobb. Stå på fjøra

                        Kommentar

                        • Kølla Riisa
                          Seniormedlem
                          • Jun 2004
                          • 1021

                          #13
                          Fjøra slår tilbake:

                          Kommentar

                          • lsk_fugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 864

                            #14
                            Sier bare! Go fjøra!! virker som om han vet hva han holder på med!! og det er bra :P

                            Kommentar

                            • Lars_K!
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2006
                              • 271

                              #15
                              Da jeg gikk forbi narvesen i dag så jeg fjøra på forsiden av uke avisen ledelse. Hadde ikke tid til å kjøpe den, men da jeg kom hjem sjekka jeg det opp på nettet. Og der har frank grønlund uttalt seg om det å lede en fotball klubb i.f.h.t å være en spiller...

                              Sjekk ut artikelen på

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Lars_K!
                                Da jeg gikk forbi narvesen i dag så jeg fjøra på forsiden av uke avisen ledelse. Hadde ikke tid til å kjøpe den, men da jeg kom hjem sjekka jeg det opp på nettet. Og der har frank grønlund uttalt seg om det å lede en fotball klubb i.f.h.t å være en spiller...

                                Sjekk ut artikelen på
                                www.ukeavisenledelse.no
                                Veldig kloke ord av Frank. Artikkelen burde vært pensum for alle fotballedere.

                                Kommentar

                                • RoyVaadal
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 4055

                                  #17


                                  Stjerner på fotballbanen – lykkes de som ledere?
                                  Fotballspillere går rett til toppjobber: Kort tid etter å ha scoret sitt siste mål for Viking, vrengte Egil Østenstad av seg sin svette spilleskjorte og tok på seg finklærne for å bli administrativ leder i sin kjære fotballklubb i Stavanger.



                                  Per Lars Tonstad
                                  30.01.2006




                                  – Selvsagt er det ikke gitt at jeg vil lykkes like godt som leder som med knotter under fotballskoene. Men det handler om å prestere begge steder, og jeg vil yte alt jeg kan også som sportslig administrativ leder, sier Østenstad til Ukeavisen Ledelse.
                                  Seinest i fjor var Egil Østenstad landslagsspiss for Norge. Så var karrièren på grønt gress over, og Viking var raskt frampå og tilbød ham lederjobb.

                                  Østenstad er langt fra den første som går fra kortbukse og gule kort til pensko og ansvarsfulle lederjobber. Rekken er lang – Rune Bratseth i Rosenborg, Jan Åge Fjørtoft i Lillestrøm, Per Ove Ludvigsen i Brann, Lars Bohinen i Vålerenga, Torgeir Bjarmann i Lyn, Alf Inge Håland i Bryne, for å nevne noen.

                                  Fra jubel til jobb
                                  Felles for alle er at de har levd et privilegert fotballiv. Tjent gode penger, vært idoler for ungdom og supportere, skrevet autografer og omgitt seg med andre kjendiser. De har trent og spilt kamper og lest godord om seg selv i riksaviser dagen derpå. Men det gode liv varer ikke evig, en dag knirker det i knær og ryggen verker, talentet på 18 år slår en tunnel på den falmende stjerne – grei beskjed: yrkeslivet venter.

                                  Frank Grønlund er daglig leder i Lillestrøm. En gang var han en klippe i LSKs forsvar, kjent for tøffe taklinger og lange baller, tempo var aldri hans beste egenskap. Nå styrer han klubben i sitt hjerte.

                                  – Jeg er overrasket over hvor mange spillere som går rett til lederstillinger i eliteklubber. De møter en helt annen verden. Den største forandringen er at de må jobbe, omtrent 24 timer i døgnet. Som spillere ble de styrt i alt de gjorde, nå er de den som skal styre. Om de var en suksess på banen, er det slett ikke sikkert at de blir en suksess i klubbledelsen, sier Frank Grønlund til Ukeavisen Ledelse.

                                  Kan ikke leke butikk
                                  Selv hadde han en sivil karrière før han tok over LSK-skuta. Han er utdannet bygningsingeniør og var mellomleder før han ble daglig leder på Åråsen.

                                  – Mange spillere stiller på bar bakke når de overtar lederjobber i eliteklubber. 80 prosent av jobben dreier seg ikke om fotball. Trenerne tar seg av laget og treningene. De skal lede bedrifter med omsetning på 30 millioner kroner og oppover. Det dreier seg om økonomistyring, personalbehandling, lover og regler. Det er svært krevende. Eiere som har bidratt med midler, gjør det ikke bare for å være hyggelige. De forventer at midlene forvaltes godt og at driften helst skal gå i pluss. En kan ikke leke butikk. Av og til risikerer en å måtte stå skolerett for eierne, påpeker Frank Grønlund.



                                  Dette er et utdrag av artikkelen, som sto i Ukeavisen Ledelse nr 4, 2006.
                                  RoyVaadal.

                                  Kommentar

                                  • Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

                                    #18
                                    Meget bra av Fjørtoft å ikke gi bort spillere. De idiotiske uttalelsene til Hannover-dusten sier vel mer om han enn om Fjøra... Og Stoffe selv mener at prisen til LSK er riktig, så det bygger forsåvidt oppunder Fjøra sin versjon.

                                    Til Grønlund sine uttalelser, så er det vel bare én ting å si: klappp
                                    Knurr...

                                    Kommentar

                                    • bøllefrø
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2004
                                      • 462

                                      #19
                                      Det positive i det er at det ikke ser ut som vi er helt kjørt økonomisk, og må selge spillere på billigsalg for å redde stumpene. Nå har vi is i magen, og råd til å beholde en spiller som bare har en sesong igjen. Dette er den ultimate testen på om vi har råd til å satse på å bli et stabilt topplag. Og det setter jeg utrolig stor pris på at vi tydeligvis har.

                                      Kommentar

                                      • Gjest

                                        #20
                                        Han Hannover-duden må jo knaske illegale drops eller være helt blåst i topplokket. Makan til oppførsel og inteligens skal en lete lenge etter, blir jo som å lete etter snøballer i Sahara. For en sabla gjøk! 4 mill for Andersson er jo et heidundranes scoop!
                                        Argumentasjonen til mr. Mongo hører hjemme på innesperra avdeling i crazyland!
                                        Blir helt sjokket over at det går ann å lire av seg sånne kommentarer!
                                        Er han Hannover-kødden broren til George Bush eller??

                                        Kommentar

                                        Working...