TV 2 Nettavisen: Rösler: - Jøss, så gode vi var

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gj
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3359

    TV 2 Nettavisen: Rösler: - Jøss, så gode vi var

    Lillestrøm herjet med seriemester Vålerenga i 75 minutter. Det overrasket trener Uwe Rösler.

    LA MANGA (TV 2 Nettavisen): LSK-VIF 4-3: Lillestrøm kunne glise bredest etter treningskampen mot Vålerenga.

    I 75 minutter herjet romerikingene med Oslo-laget, og hadde Michael Mifsud og Arild Sundgot scoret når det egentlig var vanskeligere å bomme, kunne det fort stått 6-1 på lystavla.

    I stedet raknet de gule og svarte det siste kvarteret, og Tom Henning Hovi og Ronny Johnsen fikk redusere to ganger.



    Egen kommentar:
    Morsomt å se at TV 2 Nettavisen ser det nødvendig å opplyse om når LSK tok seriegull sist [nederst i artikkelen]...
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    Re: TV 2 Nettavisen: Rösler: - Jøss, så gode vi var

    Uwe Rösler til Nettavisen: - Vi ble nummer fire i fjor. Målet i år er å etablere oss i toppen. Vi vil kjempe om medaljer, og hvem vet hva som skjer hvis vi har litt flaks. Men hovedmålet er å kvalifisere oss til Europa denne sesongen. De som sier at vi er gullfavoritt er nok som oftest opptatt av å få flyttet fokuset bort fra seg selv, sier Rösler.

    Jeg synes dette blir for defensivt. Vi tapte gullet i fjor fordi vi ikke var villige til å justere målsettingen da anledningen bød seg. Med det mannskapet vi har nå er vi nødt til å gå for gull - og da må vi også tore å si det. Det er ikke sikkert vi har like gode muligheter i 2007 - hvis Mifsud, Koren og Andersson forsvinner.

    Kommentar

    • lsk_fugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2004
      • 864

      #3
      i år så tar vi alt Detta er konge bra av Lillestrøm..

      Kommentar

      • artois
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • May 2004
        • 176

        #4
        Re: TV 2 Nettavisen: Rösler: - Jøss, så gode vi var

        Opprinnelig skrevet av Torolf
        Jeg synes dette blir for defensivt. Vi tapte gullet i fjor fordi vi ikke var villige til å justere målsettingen da anledningen bød seg.
        Du kan vel ikke for fullt alvor mene at selve grunnen til at vi ikke tok seriegull i fjor er at vi ikke justerte målsettningen på høstparten???

        Så vidt meg bekjent er det tross alt de beina utpå banen som gjør jobben, ikke hva som sies utenfor banen.
        Seinest etter at vi slo vålerengens if i semifinalen ymtet Uwe frempå at dersom vi hadde flyten og fortsatte det gode spillet vårt var mulighetene gode til gull.
        Man taper tross alt ikke gull og edelt metall på hva som står i planene, man taper fordi man rett og slett ikke er god nok. Start hadde vel ikke akuratt en målsettning om å ta seriesølv??
        (Var vel kanskje derfor de tapte gullet også etter din logikk).
        Mortus vivis praecipant
        ¤ Brigate Giallo ¤

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #5
          Re: TV 2 Nettavisen: Rösler: - Jøss, så gode vi var

          Opprinnelig skrevet av artois
          Opprinnelig skrevet av Torolf
          Jeg synes dette blir for defensivt. Vi tapte gullet i fjor fordi vi ikke var villige til å justere målsettingen da anledningen bød seg.
          Du kan vel ikke for fullt alvor mene at selve grunnen til at vi ikke tok seriegull i fjor er at vi ikke justerte målsettningen på høstparten???

          Så vidt meg bekjent er det tross alt de beina utpå banen som gjør jobben, ikke hva som sies utenfor banen.
          Seinest etter at vi slo vålerengens if i semifinalen ymtet Uwe frempå at dersom vi hadde flyten og fortsatte det gode spillet vårt var mulighetene gode til gull.
          Man taper tross alt ikke gull og edelt metall på hva som står i planene, man taper fordi man rett og slett ikke er god nok. Start hadde vel ikke akuratt en målsettning om å ta seriesølv??
          (Var vel kanskje derfor de tapte gullet også etter din logikk).
          Jeg er overbevist om at vi hadde tatt gull hvis vi hadde justert målsettingen i fjor sommer, istedenfor å snakke om en plass blant de fire beste. Med en målsetting om gull ville vi ha gått mer offensivt ut i flere kamper hvor vi var fornøyde med uavgjort, f.eks. bortekampen mot VIF. Start tapte gullet på marginer, dvs. summen av feilaktige dommeravgjørelser i VIFs favør og Starts disfavør i løpet av sesongen.

          Kommentar

          • lsk_fugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 864

            #6
            blir vel ikke noe lettere jobb for rösler å dempe forventningene med en kam som dette mot vif

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #7
              Re: TV 2 Nettavisen: Rösler: - Jøss, så gode vi var

              Opprinnelig skrevet av Glenn
              Lillestrøm herjet med seriemester Vålerenga i 75 minutter. Det overrasket trener Uwe Rösler.

              LA MANGA (TV 2 Nettavisen): LSK-VIF 4-3: Lillestrøm kunne glise bredest etter treningskampen mot Vålerenga.

              I 75 minutter herjet romerikingene med Oslo-laget, og hadde Michael Mifsud og Arild Sundgot scoret når det egentlig var vanskeligere å bomme, kunne det fort stått 6-1 på lystavla.

              I stedet raknet de gule og svarte det siste kvarteret, og Tom Henning Hovi og Ronny Johnsen fikk redusere to ganger.



              Egen kommentar:
              Morsomt å se at TV 2 Nettavisen ser det nødvendig å opplyse om når LSK tok seriegull sist [nederst i artikkelen]...
              Glenn: Jeg veit at du ikke er tilhenger av å lime inn hele teksten.
              Men hvis du bare klipper noe av artikkelen så må du være veldig tydelig på at du bare har hentet noe av teksten, ellers vil mange droppe å klikke seg inn på linken fordi de tror du har klipt inn alt.
              Hvis du ikke opplyser om dette, så synes jeg det er bedre at du nøyer deg med linken.

              Glenn: For øvrig synes jeg du er en av Forumets beste bidragsytere.
              Takk skal du ha og stå på videre!!

              Jeg er derimot en kjeltring og tilhenger av å lime inn alt:
              ==========================================
              Rösler: - Jøss, så gode vi var
              Lillestrøm herjet med seriemester Vålerenga i 75 minutter. Det overrasket trener Uwe Rösler.

              Av Dag Langerød RELATERTE SAKER
              - Kompliment å bli kalt amatør

              LA MANGA (TV 2 Nettavisen): LSK-VIF 4-3: Lillestrøm kunne glise bredest etter treningskampen mot Vålerenga.

              I 75 minutter herjet romerikingene med Oslo-laget, og hadde Michael Mifsud og Arild Sundgot scoret når det egentlig var vanskeligere å bomme, kunne det fort stått 6-1 på lystavla.

              I stedet raknet de gule og svarte det siste kvarteret, og Tom Henning Hovi og Ronny Johnsen fikk redusere to ganger.

              Ikke klasseforskjell
              Likevel - resultatet var flatterende for seriemesteren.

              - Jeg er ikke enig i at det var klasseforskjell, men Lillestrøm var bedre. Det innrømmer jeg, sier Kjetil Rekdal.

              - Men vi mangler også utrolig mange folk. Vi har åtte-ni førstelagsspillere med potensial til å gå rett inn på laget som ikke er med i dag, legger han til.

              LSK-trener Uwe Rösler kjøper imidlertid ikke forklaringen sånn uten videre.

              - Jeg hørte at de skulle stille med et juniorlag, men med unntak av to spillere, så så jeg bare toppspillere der ute, sier han.

              Begge har et poeng. VIF startet med ungguttene Steinar Strømnes (høyreback) og Glenn Roberts (spiss).

              Ungguttene fikk sjansen
              Senere ble de to byttet ut til fordel for to andre unggutter – Mohammed Fellah (venstre midtbane) og Jalal El-Gharbi (spiss). Det var altså aldri mer enn to unggutter på banen samtidig. Men serielederen manglet også kjente navn som Daniel Fredheim Holm, Thomas Holm, Tore André Flo, Arni Gautur Arason, Amund Skiri, Magne Hoset, Jarl André Storbæk og Kjetil Wæhler. Alexander Mathisen og Mbulelo Mabizela var heller ikke med.

              Men også LSK manglet folk. Andreas Haddad, Kasey Wehrman, Bjørn Helge Riise, Johan Petter Winsnes og Pål Strand var ikke i aksjon.

              Med skadelista og de 75 gode minuttene i tankene, innrømmet også Uwe Rösler at han var overrasket over gode LSK femstod.

              - Jeg hadde ikke trodd at vi var så gode allerede nå. Vi spilte gjennom midtbanen. Ikke bare langpasninger. Det var en fin mix. Så ja, jeg er overrasket, sier han.

              Skal etablere oss i toppen
              - Hva sier du til dem som nå begynner å snakke om LSK og gull?

              - Vi ble nummer fire i fjor. Målet i år er å etablere oss i toppen. Vi vil kjempe om medaljer, og hvem vet hva som skjer hvis vi har litt flaks. Men hovedmålet er å kvalifisere oss til Europa denne sesongen. De som sier at vi er gullfavoritt er nok som oftest opptatt av å få flyttet fokuset bort fra seg selv, sier Rösler.

              Men for de som lurer. 1989 var forrige gang Lillestrøm ble seriemestere.
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #8
                Re: TV 2 Nettavisen: Rösler: - Jøss, så gode vi var

                Opprinnelig skrevet av Nettavisen
                Men også LSK manglet folk. Andreas Haddad, Kasey Wehrman, Bjørn Helge Riise, Johan Petter Winsnes og Pål Strand var ikke i aksjon.
                Og da glemte de Kippe og Heinz.
                Tipper at fire av spillerne ville gått inn i en toppa ellever: Heinz, Kippe, Påsan og Riise.
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • artois
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • May 2004
                  • 176

                  #9
                  Re: TV 2 Nettavisen: Rösler: - Jøss, så gode vi var

                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                  Med en målsetting om gull ville vi ha gått mer offensivt ut i flere kamper hvor vi var fornøyde med uavgjort, f.eks. bortekampen mot VIF. Start tapte gullet på marginer, dvs. summen av feilaktige dommeravgjørelser i VIFs favør og Starts disfavør i løpet av sesongen.
                  Man kan jo tro man leser en eller annen konspirasjonsteori ala JFK-mordet når man leser det her.

                  For det første;
                  hjemmekampen mot Odd henter vi opp 0-2 til 2-2, og har vel noe sånt som fire spisser etter at vi går opp til 2-2, det kan knappest kalles deffensivt og at vi er fornøyd. Corneren før Odd scorer til 2-3, har Anders Rambekk en av tidenes muligheter til å score, men setter den utenfor.
                  Kampen mot vålerengens if borte var Uwe klar i sin tale før kampen, vi skal ut på Ullevål for å vinne. Mot slutten har vi vel nesten tre rene spisser, og Haddad hadde to vasse muligheter til å sette kula i nota.
                  Hva er felles for blant annet disse to kampene?
                  Jo, vi mangler den enorme giftigheten som Michael Mifsud representerte. Det er vel liten tvil at det er en større årsak til at vi "tapte gullet" (vi ledet jo aldri og tapte jo således aldri gullet), fremfor at vi ikke justerte en målsettning.

                  For det andre;
                  Å hevde at et lag gjennom en sesong blir dømt mer i disfavør og et annet i favør av dommerne blir jo veldig veldig konspirasjonsaktig da...

                  At en målsettning gjør at man vinner eller taper ett seriegull blir jo rett og slett litt for dumt. Start justerte vel sin målsettning midtsommers fra å overleve i Tippeligaen til at de skulle ta seriegull, de tok seriesølv. Teitur har X antall ganger gått ut og sagt at han skal bli seriemester med Brann og Lillestrøm, mannen har enda til gode å vinne en tittel i Norge.
                  Målsettninger er riktig og viktig å ha, slik at man har noe å strekke seg mot, men at det avgjør hvordan du gjør det til slutt blir for dumt å hevde syns nå jeg da....
                  Da kunne jo alle bare justert målsettningene sine underveis da jo....
                  Mortus vivis praecipant
                  ¤ Brigate Giallo ¤

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    #10
                    Re: TV 2 Nettavisen: Rösler: - Jøss, så gode vi var

                    Jeg er derimot en kjeltring og tilhenger av å lime inn alt:
                    Jeg er Kjell.T.Ring!
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      #11
                      artois, jeg tror nok at Torolf er av den oppfatning at LSK burde ha justert målsetningen fordi forholdene lå til rette for at de kunne gjøre det. Å sammenligne det med Teitur sine uttalelser blir helt borti natta. I motsetning til hvordan LSK fremstod i fjor sommer, så mangler Teitur alt (unntatt selvtillit :roll: ).
                      Selv om det nok er å dra det litt langt å si at målsetningen betyr alt, så er det nå engang slik at vi mennesker gjerne vil ha rett. Og når man hele tiden går ut og sier at "rett= x" så ender man gjerne opp med å oppnå "x". For LSK i fjor var målsetningen å bli blandt de fire beste, underforstått at de var fornøyd om det ble fjerdeplass. Utviklingen i serien viste at LSK hadde gode grunner til å kunne sette seg nytt mål utpå sommeren. Dette ville høyst sannsynlig fått betydning for det mentale arbeidet hos spillere, trenere og ledere.

                      Et eksempel på dette kan vi forhåpentligvis få se når status for Royal League skal gjøres opp.

                      Jeg er forsåvidt delvis enig i din vurdering av hvilken betydning skaden til Mifsud fikk. Men om laget som sådan hadde hatt en felles klar målsetning om å vinne serien, så tror jeg at denne skaden ville fått mindre betydning.
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • Kimito
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 2600

                        #12
                        Problemet med å gå så offensivt til verk som enkelte hevder at det burde ha blitt gjort er jo at dette senere blir brukt mot en.

                        La oss si man hadde justert målsettingen i fjor til seriegull i tillegg til at man hadde sagt at det bør vinnes i år. Da kunne både media og supportere begynt å gneldre ved enden av denne sesongen hvis laget tar inn en tredjeplass med fire poeng opp til toppen.

                        Etter at man har hatt slike målsettinger så er det enklere å påstå at man burde ha tatt gull i begge sesonger. Slik fremstår plutselig en trener som realsitisk sett har vært rimelig suksessfull, som ute av stand til å oppfylle lagets potensiale.

                        Eksempelet Brann gir et godt eksempel da de setter gull som målsetting nesten hvert år. Hvor lett har ikke dykige som udyktige trenere blitt sparket derfra? Og hvor mange gull har dem tatt? (Det er ikke bare under Teitur Brann har skullet surfe inn gullet.)
                        Ferdigskåra

                        Kommentar

                        • artois
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • May 2004
                          • 176

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                          Utviklingen i serien viste at LSK hadde gode grunner til å kunne sette seg nytt mål utpå sommeren. Dette ville høyst sannsynlig fått betydning for det mentale arbeidet hos spillere, trenere og ledere.
                          Vi har vel også sett relativt mange eksempler på at ting går virkelig på tverke når man skal mobilisere for gull. Lyn i 2002 og Bodø/Glimt i 2003 er vel gode eksempler på det?
                          Hele tiden har Uwe sagt at han har en tre-års plan for klubben, planen for i fjor var netopp det han fikk til; blant de fire beste i serien (altså fra 1. plass til og med 4. plass) og komme til Cupfinalen. Hadde Uwe gått ut på sommeren (når vi tross alt jaget og ikke var i posisjon til å avgjøre selv), og sagt at vi skal ta seriegullet, kunne det fort satt et umenneskelig press på en del av våre unge spillere som er i lærefasen. Hadde vi derimot ledet serien, og var i posisjon til å avgjøre det selv, så tror jeg nok pipen hadde fått en annen lyd, og da ville det også vært mere naturlig å si det.


                          Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                          Jeg er forsåvidt delvis enig i din vurdering av hvilken betydning skaden til Mifsud fikk. Men om laget som sådan hadde hatt en felles klar målsetning om å vinne serien, så tror jeg at denne skaden ville fått mindre betydning.
                          Det ble vel aldri fokusert så veldig mye på at når Mifsud ble skadet så raknet alle våre muligheter for suksess i løpet av året...
                          Sportsklubben har hatt en felles målsettning om å ta seriegull en rekke ganger; 1995, 1996 og underveis i 2001, hvor mange seriegull tok vi på disse tre årene?

                          Eneste jeg ville frem til var at det å hevde at en målsettning alene avgjør hvilken plassering du får i serien er hinsides enhver normal form for psykologi. Hadde det vært så enkelt som å si at "nei nå gutter, nå skal vi jaggu ta seriegull!", da hadde du jo hatt 14 seriemestere hvert år!
                          Det var dette poenget jeg ville til livs, intet annet!
                          Mortus vivis praecipant
                          ¤ Brigate Giallo ¤

                          Kommentar

                          Working...