RB: Klar for Occean-mania

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

Dem(vi) er så jævla best at hver dag blir en fest! Men bare for dem(oss).
    Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• 10.09.50
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1410

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
      Jeg tar et lite forbehold siden jeg ikke har snakket med Occean sjølv og siden dobbel c er litt uortodoks fransk.
      Jeg har hatt det for meg at den doble c'en skal uttales tsj omtrent som på italiensk, og derfor har mine assosiasjoner gått mer i retning av Abdullah Öcalan enn Oliver Twist - uten at jeg vil foreslå Öcalan som kallenavn heller.

Et raskt google-søk avslører at Occean er et svært uvanlig navn. Jeg finner noen hundre treff på Olivier selv og noen titalls tafatte forsøk på å stave hav på engelsk, men ellers klarer jeg bare å oppdrive Caroline som har drevet med friidrett og nå er ungdomsskolelærer i Lexington, Massachusetts og en professor Vilsaint Occean fra Haiti som etter alt å dømme bruker det meste av tiden sin på kampsport.

For andre som har litt for lite å drive med på en onsdagskveld (dårlig tv-dag, gitt), vil jeg anbefale denne tråden på et kanadisk fotballforum der en rekke kanadiere diskuterer hvorfor Occean valgte Lillestrøm fremfor Odd. Én av dem hevder hardnakket å ha snakket med Olivier selv, og har en rekke tungtveiende argumenter.

Kommentar

Working...