Opp som en løve, .....

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

Opp som en løve, .....

Det er vel ikke fritt for at livet smiler ganske så mye til oss gamle LSK-supportere for tiden. En relativt trygg ledelse i RL-puljen, angrepsfotball, vilje til å satse blandt investorer, en ledelse som ikke gir ved dørene når andre klubber ønsker å kjøpe spillere, en stadig voksende supporterskare, og en lokalavis som begynner å vise tendenser til økende positivitet.

Men, som LSK-supporter i over 30 år, så vet man av erfaring at lyset i tunnellen gjentatte ganger har vist seg å være et møtende lokomotiv. :cry:
    Og det er ikke fritt for at enkelte spørsmål begynner å snike seg inn i bakhodet:
    - Får laget en falsk trygghetsfølelse etter en rekke gode prestasjoner?
    - Kommer formtoppen på etfullstendig feil tidspunkt?
    - Er resultatene så gode, at motstanderne kommer til å klare å mobilisere ekstra mot et lag de vet er godt?
    - Takler laget et eventuelt favorittstempel?

Det er to og en halv måned til første seriekamp, og jeg er allerede i underskudd på negler... :lol:

Men misforstå for all del ikke: som foran alle foregående sesonger, så tipper jeg The Double til LSK.
    Knurr...
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6101

double? går vel for treble nå?

Kommentar

• veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

Litt off topic, men jeg må fortelle om at jeg i morges hadde en sinnsykt deilig drøm om at jeg var på Åråsen og LSK scora! Det var så deilig!
      Helt til vekkerklokka som jeg hadde satt på "snooze" ringte igjen midt i jubelen :x
      Men det illustrerer bare hvor mye dette laget svirrer rundt i hodet også nå på vinteren

Gleder meg som en unge til å se dem i Køben og til serien starter igjen. Dette året blir vårt, garantert!

Kommentar

• lsk_fugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2004
        • 864

alt som skjer nå tyder på at detta skal bli året vårt.. men vi bør ikke bli alt for kjepp høye.. trur ikke det er alt for bra. selv om jeg egentlig aldri har hatt så sinnsykt god følelse før!

Kommentar

• Fjeller'n
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 905

Opprinnelig skrevet av lsk_fugl
          alt som skjer nå tyder på at detta skal bli året vårt.. men vi bør ikke bli alt for kjepp høye.. trur ikke det er alt for bra. selv om jeg egentlig aldri har hatt så sinnsykt god følelse før!
          Jada. Alt tyder på at dette skal bli knallbra. Derfor tryner vi. Igjen.
          Problemet er at jeg virkelig begynner å bli optimist. Det har jeg vært bare to ganger før:
          -Foran 1991-sesongen.
          -Foran semifinalen 2001.

Stian
          "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

Kommentar

• veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
            Jada. Alt tyder på at dette skal bli knallbra. Derfor tryner vi. Igjen.
            Problemet er at jeg virkelig begynner å bli optimist. Det har jeg vært bare to ganger før:
            -Foran 1991-sesongen.
            -Foran semifinalen 2001.

Stian
            Hold kjeft a, din bonde :wink:
            Ikke kom her og drep optimismen vår!!

8)

Kommentar

• trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7134

Foran sesongen 1991?! Da var jeg overbevist om at alt kom til å gå til helvete og at vi ville rykke ned etter at vi såvidt hadde tatt Bryne i kvalik året før.

Jeg tror LSK i år blir knallsterke, og under forutsetning av at vi får beholdt Robbie og Stoffe helt til slutten av sesongen kan vi vinne serien. Absolutt. Rosenborg blir nok favoritter, tror jeg, og de vil være rågode i år, så mye er sikkert - generasjonsskiftet er gjennomført og nå har de omsider en kompetent trener igjen. Samtidig ser jeg ikke at Vålerenga har en angrepsrekke som i noen grad skal kunne kjempe om seriegullet, men at Viking har et godt lag under oppbygging. Lyn blir kjipe og gode som i fjor, og samtidig finnes jo fortsatt Brann i Tippeligaen.

Skal lage tabelltips på forumet når det nærmer seg sesongstart, men foreløpig holder jeg LSK som en av kanskje tre gullkandidater. Jeg tror kompetansen på trenersida, bredden i stallen og det utrolig gode angrepet vi har nå borger for at vi ikke kommer til å floppe i 2006. Uwe kommer ikke til å tillate det, og han hadde jeg fankern meg gått i krigen med. For en fyr!
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

Samtidig ser jeg ikke at Vålerenga har en angrepsrekke som i noen grad skal kunne kjempe om seriegullet, men at Viking har et godt lag under oppbygging.
                Må vel ta ett lite forbehold i og med at de KAN får ett stk. flo og ett stk. ivers i slag i år. Krysser selfølgelig fingrene for at det ikke skjer.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Fjeller'n
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 905

[quote="trigz"]Foran sesongen 1991?! Da var jeg overbevist om at alt kom til å gå til helvete og at vi ville rykke ned etter at vi såvidt hadde tatt Bryne i kvalik året før.

Du har helt rett. Det var selvølgelig foran 1990-sesongen jeg hadde denne naive, optimistiske gløden. Før 1991-sesongen var jeg selvfølgelig tilbake med sort sinn.

Stian
                  "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

Kommentar

• christoffer
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2004
                    • 326

Har RBK gjennomført genrasjonsskifte?? Det har ikke jeg fått med meg..

Brattbak, berg, Johnsen, Riseth, Basma, Kvarme og Strand. Ja her snakker vi om de unge lovende rbk-spillerene

En ting bekymrer meg foran årets sesong, jeg tror vi lsk-supportere er ganske så blåøyde, vi tror alle mann at våre menn er de beste i Norge.

Hvor gode er våre spillere egentlig??

Dette minner meg litt om 95, da hadde vi hentet noen av de beste spillerene i Norge, alle husker hvordan det gikk...

Men for all del, jeg har trua!! (men det har jeg jo vært år på denne tiden)

Kommentar

• lsk_fugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2004
                      • 864

vi får bare ta som det kommer! vi hadde et greit år i fjor. og i år er vi bedre.. jeg har hvertfall trua..!

Kommentar

• Harvest
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2006
                        • 855

Sier som jeg alltid sier hver eneste vinter: I år blir det gull på Fugla!
                        Iron Maiden's gonna get you.

Kommentar

• iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

Opprinnelig skrevet av christoffer
                          En ting bekymrer meg foran årets sesong, jeg tror vi lsk-supportere er ganske så blåøyde, vi tror alle mann at våre menn er de beste i Norge.
                          Denne "alle mann" har ikke jeg fått med meg iallefall.

Jeg tror vi har norges beste midtbanespiller i Koren, vi har en av de beste spissene i Ocean, og en av de beste bekkene i Stoffe.

Resten? Nei der er det mange som er bedre en gutta våres.
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• lsk_fugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 864

ja enig, vi mener ikke at alle, men det er jo bare sannheten at hvertfall de 3 er hvertfall en av de beste spillerne her i norge! sånn er det bare! :wink:

Kommentar

• Sem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2005
                              • 1626

Regner med det er et ordtak overskriften peker til. Noen som kan hjelpe meg med resten av ordtaket? Kjenner det ikke :oops:

Kommentar

• Fridtjof
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2005
                                • 2120

Det er det eldgamle ordtaket "Opp som en fugl, ned som en ape". Løver har jeg ikke hørt om
                                Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3218

Opprinnelig skrevet av Sem
                                  Regner med det er et ordtak overskriften peker til. Noen som kan hjelpe meg med resten av ordtaket? Kjenner det ikke :oops:
                                  .... ned som en skinnfell.

Bør ikke blandes sammen med uttrykket "Å strekke seg lenger enn skinnfellen rekker", ei heller med ordtaket "Selg ikke skinnet før bjørnen er skutt". Hvis man glemmer seg bort her kan man fort få konstruksjoner i retning av "Strekk ikke løven lenger enn skinnfellen rekker før den er skutt".

Men faren for sammenblanding er jo der, siden alle tre ordtakene dreier seg om å advare mot for store ambisjoner i forhold til de faktiske prestasjonene og ressursene.

Og dette var dagens forelesning i norsk filologi fra

gilbert

som vanligvis holder seg til temaet fugla og fotball, men tidligere også har belært klanskaller (grundig) om forskjellen på amerikanske (og nesten utrydda europeiske) bisonokser, asiatiske vannbøfler og afrikanske bøfler, og, da Mifsud ankom Åråsen, lot seg friste til en liten utlegning om det særegne språket maltesisk, som har arabisk struktur og grammatikk, men italiensk- og noe engelsk-influert ordforråd og uttale

PS: Takk til Torolf for korrekturlesning på dobbel nektelse. Men jeg tror du i de fleste ordbøker finner "Opp som en løve, ned som en SKINNfell"; uansett om det strengt filologisk kan være en pleonasme, altså smør på flesk, er det slik ordtaket har vært på folkemunne i mange generasjoner. DS

Kommentar

• Sem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2005
                                    • 1626

Opprinnelig skrevet av gilbert
                                    Opprinnelig skrevet av Sem

Bør ikke blandes sammen med uttrykket "Å strekke seg lenger enn skinnfellen rekker", ei heller med ordtaket "Selg ikke ikke skinnet før bjørnen er skutt". Hvis man glemmer seg bort her kan man fort få konstruksjoner i retning av "Strekk ikke løven lenger enn skinnfellen rekker før den er skutt".

Men faren for sammenblanding er jo der, siden alle tre ordtakene dreier seg om å advare mot for store ambisjoner i forhold til de faktiske prestasjonene og ressursene.

Og dette var dagens forelesning i norsk filologi fra

gilbert

som vanligvis holder seg til temaet fugla og fotball, men tidligere også har belært klanskaller (grundig) om forskjellen på amerikanske (og nesten utrydda europeiske) bisonokser, asiatiske vannbøfler og afrikanske bøfler, og, da Mifsud ankom Åråsen, lot seg friste til en liten utlegning om det særegne språket maltesisk, som har arabisk struktur og grammatikk, men italiensk- og noe engelsk-influert ordforråd og uttale
                                    Takk for glimrende informasjon!

Kommentar

• Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

Eller vanligere: ... ned som en fell. Da fell betyr "pels brukt som overbredsel", blir det smør på flesk å snakke om skinnfell.

.... Bør ikke blandes sammen med uttrykket "Å strekke seg lenger enn skinnfellen rekker", ei heller med ordtaket "Selg ikke ikke skinnet før bjørnen er skutt".
                                      Det første ordtaket kjenner jeg ikke, men i det andre holder det lenge med ett "ikke". Hvis ikke får vi dobbel nektelse.

Kommentar

• gj
                                        Seniormedlem
                                        • Nov 2003
                                        • 3360

(...)da Mifsud ankom Åråsen, lot seg friste til en liten utlegning om det særegne språket maltesisk, som har arabisk struktur og grammatikk, men italiensk- og noe engelsk-influert ordforråd og uttale
                                        Hvor er det innlegget!?!

Kommentar

Working...