Opp som en løve, .....

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    #21
    Opprinnelig skrevet av Glenn
    Opprinnelig skrevet av gilbert
    (...)da Mifsud ankom Åråsen, lot seg friste til en liten utlegning om det særegne språket maltesisk, som har arabisk struktur og grammatikk, men italiensk- og noe engelsk-influert ordforråd og uttale
    Hvor er det innlegget!?!
    Et stykke ned i denne tråden, fra 22. juli 2004:



    gilbert

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7092

      #22
      Tja, hvordan kan vi rangere de forskjellige lagdelene hos LSK?:

      Keeper (Müller): Blant de fire-fem beste. VIF har TLs beste keeper i Arason, mener jeg helt klart. Heinz har dog et stort potensiale.

      Høyreback: Stoffe er best i landet.

      Midtstoppere: PSA/Kippe/Rambukk er et ekstremt sterkt trekløver. Av enkeltspillere er kanskje folk som Wæhler og Soma bedre, men som en enhet er kanskje midtforsvaret til LSK, uansett kombinasjon av disse tre, landets beste. Litt minus for begrensede tekniske ferdigheter.

      Venstreback: Her har vi mye å gå på. Strand har vel alle sett at ikke bør spille venstreback. Shane er ujevn og tildels dårlig i plasseringsspillet, men en god offensiv ressurs. Rambekk er habil på backen, men ikke noe mer enn det. Mange som er bedre enn oss her.

      Def. midtbane (Kiko, Wehrman): To forskjellige spillertyper. Kiko er playmaker med et mektig overblikk og evne til å dirigere spillet. Wehrman har noen av de samme egenskapene, men er mye mer defensivt orientert, nærmest i en slags Makelele-rolle. Kiko er en playmaker i Tippeligatoppen. Jeg sliter faktisk med å se folk som har et bedre overblikk - aberet er at han gjør enkelte vurderingsfeil, som vi så i fjor. Wehrman i form er et suverent defensivt anker. Minuset ved ham er at han spiller på vel små marginer litt for ofte, selvom han ble bedre på dette feltet i fjor.

      Høyre flanke: BH Riise har stort potensiale, men er voldsomt ustabil. Når han er skrudd på er han meget god. Når han ikke er skrudd på er han fryktelig frustrerende å se på. Espen Søgård har også hospitert på høyreflanken, men er ingen flankespiller, selvsagt. Her er vi foreløpig midt på treet i rikssammenheng.

      Venstre flanke: Pål Strand har en delikat pasningsfot, men er jo skadet halve sesongen. Trond Olsen har voldsom fart og sykt god cornerfot, og et stort utviklingspotensiale. Vi har en potent venstreside, men endel å gå på.

      Offensiv midtbane: Robert Koren er Gud.

      Spisser (Occean, Mifsud, Haddad, Sundgot, Myklebust): Disse fem er det ingen andre klubber i landet som kan matche i kraft av bredde. Norges beste spissrekke.

      Konklusjon: Vi har etter min mening Tippeligaens beste sentrallinje, og det er i stor grad disse som vinner mesterskap. Med en kanongod høyreback, to habile flanker og en spilleteknisk meget kompetent defensiv midtbane har vi etter min mening alle forutsetninger for å ta hjem gullet i år.

      Og bare så det er sagt: Jeg er notorisk pessimist.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Rubinho
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2005
        • 1501

        #23
        Det er ên ting til som jeg må nevne som gjør at jeg har klokke tro på årets sesong: Ûwe "Fûhrer" Røssler

        Det har vist seg gang på gang hvor mye den riktige treneren har å si :!:
        (Rbk, Manu, hopplandslaget, skøytegutta...)

        Med den bredden (hvis miffe, robbi, stoffe blir da :?: :? ), så har vi gode sjanser, og i tillegg så har Lsk etter min mening en utrolig leder og trener i Ûwe! Han er en suksess faktor vi ikke må glemme..husk ambisjonene hans for ifjor..4. plass og cupgull - riktignok fikk vi ikke cupen men vi var ivertfall i finalen (etter å ha feid apene av banen..hadde nesten bare kunne satt støvla på matta før den kampen og gått hjem )

        Uansett, så tror jeg dette blir et år som er preget av Ûwe`s gode lederegenskaper samt mye godt spill av gutta :!:

        Forza fula ohlê ohlê

        Kommentar

        • LSK-supp.
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 1023

          #24
          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
          Samtidig ser jeg ikke at Vålerenga har en angrepsrekke som i noen grad skal kunne kjempe om seriegullet, men at Viking har et godt lag under oppbygging.
          Må vel ta ett lite forbehold i og med at de KAN får ett stk. flo og ett stk. ivers i slag i år. Krysser selfølgelig fingrene for at det ikke skjer.
          Ha ha ha! For de spissene der lukter det mål av :lol:

          Er vel bare rbk som har et like godt lag som LSK på papiret i 2006. Start hadde super-medgang i fjor og ender et stykke ned på tabellen.

          Vif suger offensivt

          Brann får det aldri til, uansett hvem de kjøper.

          Viking når ikke helt opp

          Lyn har et spennende ungt lag, men mangler gode spisser.
          I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

          Kommentar

          • Ola
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1651

            #25
            Opprinnelig skrevet av trigz
            Midtstoppere: PSA/Kippe/Rambukk er et ekstremt sterkt trekløver. Av enkeltspillere er kanskje folk som Wæhler og Soma bedre, men som en enhet er kanskje midtforsvaret til LSK, uansett kombinasjon av disse tre, landets beste.
            Lyn har nok landets beste forsvarsrekke i Berntsen og Lustu i tillegg til gode backer i Eriksen, Onstad og Dahl. VIF har nok beste forsvar totalt sett, med bredden som sin store fordel. Både VIF og Lyn rangerer jeg foran oss hva angår forsvar.

            Vi må nok kjempe om 3-plassen sammen med RBK og Start. (Altså 3-plassen i best forsvar. Totalt sett er vi selvfølgelig best. )

            Kommentar

            Working...