RB: Keeperduellen (Heinz vs. Otto)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

RB: Keeperduellen (Heinz vs. Otto)

Keeperduellen

som Heinz Müller festet grepet på

LA MANGA:
    Tirsdag kveld festet Heinz Müller grepet på keeperduellen i LSK – uten at han en gang var på benken mot Vålerenga.

SKJERPET: Keepertrener Kjell Lier sier konkurransen om hvem som skal stå i mål i LSK er skjerpet. Men akkurat nå ligger Heinz Müller (t.v.) er hakk foran Otto Fredrikson og vil stå i Royal League. FOTO: GORM KALLESTAD, SCANPIX

– Jeg er så godt som kvitt strekkskaden i låret og håper å spille mot Rubin Kazan lørdag, sier Heinz.

Mot Vålerenga så han klubbkameraten og konkurrenten Otto Fredrikson tabbe seg ut to ganger – og gi oslolaget et resultat de kunne leve med. Likevel er ikke keepertrener Kjell Lier bekymret.

– Otto har en god del å gå på i feltarbeidet. Denne gangen er han oppmerksom på feilene han har gjort. Men vi har to veldig gode keepere i klubben nå. Det er opp til dem å prestere i kamp og på trening, sier han.

Stor selvtillit
    Heinz Müller opptrer med stor selvtillit om dagen. Kjell Lier er ikke snau med rosen:

– Heinz har vist stor framgang i posisjonering og er blitt flinkere til å snakke med forsvaret. Han er kanskje eliteseriens beste skuddstopper og er ekstremt vanskelig å møte én mot én. I fjor hadde han en svakhet på utspill. Der er han blitt betydelig bedre.

Lier mener også Otto Fredrikson skal gis karakter for alle sine gode sider.

– Han er meget god med begge bein, dyktig til å dirigere forsvaret og modig til å gå på innlegg. Men vurderingsevnen hans må bli bedre.

Den sviktet altså mot Vålerenga – og gjorde sannsynligvis trener Uwe Röslers keepervalg enkelt foran oppgjørene i Royal League mot FC København og Brøndby.

– Jeg håper Heinz blir så bra at han kan spille de to kampene vi har igjen her på La Manga. Det trenger han for å være på sitt beste når vi kommer til Danmark, sier Uwe.

Uten baklengs
    Heinz Müller hadde uflaks da han ble skadet mot Odd i mai i fjor. Da var det paradoksalt nok Olivier Occean som kom borti hånda hans, så han brakk fingeren.

Med en overraskende patent Claus Reitmaier på plass, ble det benken på Müller resten av sesongen.

– Jeg lærte mye av fjoråret og av Claus. Det tar jeg med meg nå, sier Heinz.

Comebacket var formidabelt etter at LSK tapte cupfinalen. På fire kamper i Royal League holdt han nullen. Før LSK avgjorde mot Brøndby rett før jul, holdt han laget inne i kampen med en rekke gode redninger. Nå er han klar for mer suksess i den skandinaviske turneringen.

– Jeg har aldri hatt strekk før. Skaden jeg pådro meg fikk jeg i 15 kuldegrader. Jeg tror ikke dette er noe som vil plage meg mer, sier Heinz, som gleder seg til lørdag da han etter alt å dømme er klar for kamp igjen.
    RoyVaadal.
  • lsk_fugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 864

gjør aldri noe med litt konkuransse.. da må de jo vise seg frem får å beholde plassen! :wink:

Kommentar

• Trondeo
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3062

Opprinnelig skrevet av lsk_fugl
      gjør aldri noe med litt konkuransse.. da må de jo vise seg frem får å beholde plassen! :wink:
      Og det å vise seg frem er vel ingen negativ ting? Eller kanskje til en viss grad? Får håpe dem ikke prøver å presistere over dems egen evne
      Dette blir et stort år med mange utrolige redninger, viss ballen klarer å komme seg ned til heinz eller Otto i det hele tatt da :lol:

Kommentar

• bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2994

har stor tro på heinz i år jeg. han var jævla god helt til claus den fantastiske kom :wink: heinz er nesten like sikker i mål som claus, men bare nesten
        I år så tar vi alt

Kommentar

• Per Arne
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2347

Den sikkerheten som Heinz har vist i Royal League-kampene er veldig betryggende! I hver kamp har han gjort kvalifiserte redninger, og sågar holdt nullen. Han holdt også tett i sin første treningskamp siden Brøndby(RL) i desember, og videreførte prestasjonene med å holde målet fritt for baller, ved blant annet å redde ei straffe.
          TOP NOTCH!
          Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

Kommentar

Working...