RB:Banker rusten av Frode.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    RB:Banker rusten av Frode.

    Banker rusten av Frode

    LA MANGA:
    Søndag ble han svimmel av å bli rundspilt av USA. Denne uka har han vært døgnvill etter reisen til Spania med en tidsforskjell på ni timer fra California.

    Av: Per Kristian Torvik
    – Frode er litt rusten etter å ha vært borte lenge, reist mye og er nok enda preget av jetlag, sier LSK-trener Uwe Rösler.

    Selv mener LSK-kapteinen at siste del av rusten bankes ut av kroppen i løpet av dagen i dag. Han er klar for kamp mot Rubin Kazan i morgen.

    – Kampen mot USA var forferdelig. Å tape så mye med flagget på brystet, etter å ha blitt rundspilt på den måten, er aldri moro. Men det er glemt nå. Jeg gleder meg til å spille for LSK igjen.

    – Du trenger et par kamper før de viktige Royal League-kampene mot FC København og Brøndby?

    – De to kampene vi skal spille her nede blir bra for meg. Men jeg tror ikke det er noen fare med formen. Vi trente godt på USA-turen, og reisetretthet er en forbigående sak. Jeg føler meg egentlig ganske pigg.

    Imponert
    Som de fleste andre var Frode imponert over hva lagkameratene presterte mot Vålerenga.

    – Alle virket pigge. At vi skapte så mye mot et vanligvis godt forsvarslag som Vålerenga er betryggende.

    Uwe Rösler er ikke bekymret over formen til sin kaptein.

    – Frode var ekstremt god i november og desember. Han har vært skadefri. At han har vært sliten nå er helt normalt. Men jeg ser jo også at å tape 0-5 i en landskamp kan gjøre noe med en spiller. Jeg så kampen på tv og syntes synd på Frode og Brede Hangeland som midtstoppere. De fikk jo alt rett på seg uten noe hjelp fra medspillere.

    Frode håper landskampen ikke får noen betydning for hans sjanser på landslaget utover sesongen.

    – Jeg tror at hvis jeg spiller godt nok for LSK, så blir jeg aktuell, sier han.

    Rambekk makker
    Lørdag spiller sannsynligvis Anders Rambekk sammen med Frode i midtforsvaret.

    – Anders var meget god mot Vålerenga, som han var det mot Hønefoss. Jeg ønsker å se både ham og Pål Steffen i par med Frode, sier Uwe.

    Han vurderer også en formasjonsendring til oppgjøret mot russiske Rubin.

    – Hvis spillerne holder seg skadefri, og vi ikke trenger gjøre store forandringer, kan det hende vi prøver 4-3-3.

    Søndag får sannsynligvis spillerne fri. Neste uke begynner Uwe å tenke på kampen mot FC København neste søndag. Ståle Solbakkens mannskap får han både se i kveld mot Salzburg og mot Rosenborg mandag.

    TILBAKE: LSK-trener Uwe Rösler er glad for å ha Frode Kippe tilbake etter landskamp. Men han tror kapteinen trenger enda et par dager for å ha riste USA-turen ut av kroppen. FOTO: GORM KALLESTAD, SCANPIX

Working...