Nettavisen: Raste mot Olivier Occean

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Nettavisen: Raste mot Olivier Occean



    Motstanderne raste mot ham. LSK-trener Uwe Rösler var redd for at han skulle bli utvist. Olivier Occean svarte med et nytt mål for Lillestrøm.

    Av Dag Langerød

    LA MANGA (TV 2 Nettavisen): LSK-RUBIN KAZAN 2-0: - Det var en vennskapskamp. Han burde ikke spille på den måten, med albuene sine, sier Rubin Kazans Macbeth Sibaya til TV 2 Nettavisen.

    - I en duell kan det skje at albuene brukes, men ikke før ballen kommer, la den tidligere Rosenboerg-spilleren oppgitt til.

    Occean fikk gult kort etter en halv time, og tilsnakk like etter. Trener Uwe Rösler fryktet rødt ettersom temperaturen etter hvert nådde kokepunktet.

    - Jeg var redd for at Olivier og Espen Søgård skulle få rødt. Men vi slapp skader. Og vi slapp røde kort. Dermed ble dette en bra test for oss. Det er sånne treningskamper som er bra å få med oss før serien og Royal League starter opp igjen.

    Occean selv forstod lite av dommeren, og like lite av Rubin Kazans irritasjon.

    - Jeg vet ikke hva som skjedde. Jeg bruker albuene for å beskytte meg selv. Ikke for å skade motstanderne. Det er min måte å hoppe opp på. Jeg har aldri opplevd dette før, sier han oppgitt.

    Uwe Rösler mener Occean må ta det som et kompliment at Kazan-spillerne klaget.

    - At motstanderne misliker å spille mot deg, er det beste komplimentet man kan få som spiss. Det var det samme for meg da jeg spilte. Men Olivier er fair, og blir selv tatt av motspillerne, påpeker han.

    Occean hadde ikke sin aller beste dag på jobben lørdag, men scoret likevel LSKs 2-0-mål. Dermed står han med tre mål på fire kamper for Lillestrøm.

    - Han kan score mange, mange mål for oss, men jeg vil ikke legge noe press på ham ved å si et spesifikt tall. Men jeg håper han har satt noen egne mål, sier Uwe Rösler.

    - Mitt mål er å score ett eller to mål i hver eneste kamp jeg spiller, sier Occean selv.

    - Det betyr 26-52 mål totalt?

    - Hehe. Man kan si så mye, men man vet ikke hva som skjer. Det viktigste er å vinne, prestere og målet mitt er altså å score i hver eneste kamp jeg spiller, sier han.

    Lillestrøm vant fortjent i lørdagens kamp. De var klart best det første kvarteret, før det viktigste for begge lag i en lang periode ble dommeren. Det jevnet seg ut, og Heinz Müller tok frem sitt aller best da han reddet et russisk straffespark i 2. omgang. Det var likevel fortjent da Arild Sundgot og Occean scoret målene som ga 2-0-seier. Christoffer Andersson og Anders Rambekk fortjener for øvrig en ekstra pluss i margen for romerikingene.

    LSK møter Murcia i sin siste kamp på La Manga.
Working...