RB: Grovarbeideren (Søgård)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kølla Riisa
    Seniormedlem
    • Jun 2004
    • 1021

    RB: Grovarbeideren (Søgård)

  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    #2
    Re: RB: Grovarbeideren (Søgård)

    Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
    http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article1938210.ece
    Grovarbeideren

    LA MANGA:
    (LSK – Rubin Kazan 2-0). Hallvar Thoresen sa en gang til Espen Søgård at det var en ting han kunne bli best på – å løpe. I går la hans oppofrende jobbing grunnlaget for seier mot russiske Rubin.

    JOBBER: Espen Søgård jobber, sliter og står på i 90 minutter og går gjerne opp i knallharde luftdueller – til glede for LSK og ikke minst for lagkameratene som seter pris på grovjobben.FOTO: GORM KALLESTAD, SCANPIX
    Av: Per Kristian Torvik
    – Jeg slo et av mine mislykkede hjørnespark. Heldigvis så jeg Espen i returrommet og tenkte at han løp opp den ballen. Det gjorde han og skapte målsjansen som ga oss ledermålet, sa Christoffer Andersson.

    Søgård vant ballen, spilte ut igjen til Christoffer, som fra dødlinjen hadde nok av muligheter foran mål. Der kom fire LSK-spillere, klare til å sette ballen i nettet. Først ute var Arild Sundgot, som forhåpentligvis har funnet scoringsformen igjen.

    Fire minutter seinere ble Olivier Occean spilt gjennom av Robert Koren. Canadieren gjorde ingen feil og punkterte kampen.

    Sikker på laget
    Espen Søgård er midtbanetypen LSK bare har én av. Derfor er han ganske sikker på laget. Ingen løper mer enn han, ingen klager mindre over hard trening.

    – Balansen på midtbanen er helt avgjørende for at et lag skal lykkes. Vi må ha ballspillere og ballvinnere. Espen er en vinner, sier trener Uwe Rösler.

    Lagkameratene kan heller ikke få fullrost ham.

    – En drøm for meg som back å ha Espen foran meg. Det gjør jobben min enklere, mener Christoffer.

    – Espen jobber hardt for laget og dermed også for meg. Alle lag trenger en spiller som vinner baller. Dessuten blir han bedre og bedre til å bruke ballen. Sliter han med det, kan han bare vinne den og gi den videre til meg, ler Robert Koren.

    – Espen er bare super å ha på laget, slik han jobber for alle andre, sier Arild Sundgot.

    Søgård tar imot, men gjør ikke noe nummer ut av sin innsats.

    – Når ballen kommer ut fra feltet, etter at vi har hatt corner, da er det min jobb å plukke den opp. Det har jeg gjort mange ganger. At det ble mål denne gangen er jo moro. Styrken min på banen er å løpe og presse motstandere. Da må jeg gjøre det for å få spille.

    – Hva synes du om denne kampen?

    – Rubin er et tøft lag som det er vanskelig å spille mot. Vi fikk vist vår fysiske styrke. Det nytter ikke å miste konsentrasjonen mot disse gutta. Da har vi tapt. Jeg synes det er viktig å spille slike kamper for å få internasjonal erfaring, sier Espen.

    4-4-2 beste
    Uwe Rösler valgte å gå tilbake til 4-4-2 etter en halvtime, da Trond Olsen måtte forlate banen. Grunnen var ikke at han var misfornøyd med forsøket.

    – Jeg synes mye av det vi gjorde i 30 minutter også var bra. Men pasningene var litt upresise, Michael Mifsud gjorde feil med ballen og Trond Olsen mangler en del fysikk. Vi kommer til å fortsette å jobbe fram to formasjoner, som vi skal beherske.

    At det ble bedre med 4-4-2 i 2. omgang kan ha å gjøre med at Rubin byttet nesten hele laget. Men at LSK hevet seg, er det ingen tvil om.

    – Vi løp dem i senk. Når fire mann står i kø for å score når vi tar ledelsen, gjør meg glad, sa Uwe Rösler.
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • lsk_fugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2004
      • 864

      #3
      endelig får søgård den skryten han fortjener! ingen bedre fightere!!

      Kommentar

      • KristofferØ
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 587

        #4
        Også er han fra FETSUND! *stolt*
        I år så tar vi ostepop
        Vi elsker Lillestrøm
        HEI!

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          #5
          Opprinnelig skrevet av KristofferØ
          Også er han fra FETSUND! *stolt*
          Og han hater Enga like mye som oss på tribunen. Og enda viktigere, han elsker virkelig LSK!!
          Herlig type!!

          Kommentar

          • Bæng
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Nov 2005
            • 146

            #6
            jessjess...hater enga og er fra fetsund...akuratt som meg
            Fetsund Kanris...

            Ufc www.ultrasfeltc.com

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #7
              Re: RB: Grovarbeideren (Søgård)

              Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
              Sikker på laget
              Espen Søgård er midtbanetypen LSK bare har én av. Derfor er han ganske sikker på laget. Ingen løper mer enn han, ingen klager mindre over hard trening.
              Søgård er blitt en slags 12te mann. Vi har jo nesten aldri alle elleve spillerne skadefrie. Dermed kommer han sikkert til å spille flertallet av kampene også i år.
              Uansett så fikk artikkelen meg til å sette opp de jeg anser som har en sikker plass i elleveren:

              Heinz
              Stoffe, ?, Kippe, ?
              Riise, Robbie, ?, ?
              Occean, ?

              Min påstand blir da at disse seks er sikre på en elleverplass hvis de er skadefrie og i matchform.

              Den siste midstopperplassen kjemper Steffi og Rambekk om.

              Påsan er nok også sikker på laget dersom han er skadefri og i matchform. Men siden han er så mye skadet, og i øyeblikket langtidsskadd, så regner jeg ikke han blant de sikre.

              Shane eller Rambekk tar nok venstrebacken hvis Påsan ikke er med.

              Kiko eller Kasey skal ha en midtbaneplass. Mest sannsynlig Kiko siden Kasey er langtidsskadd og må opp i sin beste matchform for å dunke ut Kiko igjen.

              Søgård kan ta den siste plassen på midtbanen i en 4-4-2-formasjon,
              men Sundgot kan bli valgt foran hvis ikke Sundgot får tillitt som spiss.

              På topp er det full storkrig blant fire kanonspillere om den siste plassen.

              Dersom det blir 4-3-3 så detter Søgård ut av laget og vi spiller med tre av spissene eller Olsen.

              De andre som ikke er nevnt regner jeg ikke som førsteelleveralternativer uten at flere enn Påsan og Kasey blir skadd.
              RoyVaadal.

              Kommentar

              Working...