"Nye" LSK i farta
Collapse
X
-
Re: "Nye" LSK i farta
Opprinnelig skrevet av jovehttp://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=93174
LA MANGA: Lillestrøm - Rubin Kazan 2-0. Publikum på Åråsen kan glede seg til motstanderne skal ut i løpsdueller med Lillestrøm-spissene i år. Ingen slår LSK på fart.
Av Arild Sandven, 05.02.2006 kl. 10:56
Michael Mifsud - en av LSKs raske menn på topp. Her i duell med Rubins Macbeth Sibaya. (Foto: Digitalsport)
- Ikke alle andre trenere ser etter det, men jeg har alltid ment at det er fart som er fremtidens fotball, sier LSK-trener Uwe Rösler til Aftenposten. Han har sikret seg raske spillere over hele banen, og lagkameratene kårer stopperen Pål Steffen Andresen til den aller raskeste, foran nyervervelsen fra Bodø/Glimt, Trond Olsen.
Og mens tidligere LSK-utgaver har satset mye på kraftfotball og dødballer, vil årets lag utvilsomt trives best når ballen kommer ned på gresset og gjerne ut på kantene.
Vi har vanskelig for å se det eliteserielaget som kan matche LSK i fart på topp. FFK har Brian West, Molde har Stian Ohr, Lyn har kanskje Ezekiel Bala og mange lag har én eller to kvikke spisser.
Velger og vraker
Men ingen kan velge og vrake blant dem som Rösler og LSK, som rundt store og sterke målscorere som Olivier Occean og Arild Sundgot har små og kvikke angripere som Bjørn Helge Riise, Michael Mifsud, Magnus Myklebust og Trond Olsen.
- Det er mange raske angripere rundt i klubbene, og jeg vil ikke snakke om eller sammenligne oss med andre lag. Men jeg er fornøyd med dem vi har, sier Rösler.
Han jakter på de beste kombinasjonene på topp, men det betyr ikke nødvendigvis en fast makker til Olivier Occean.
- Vi vil også kunne bytte fra motstander til motstander, og det kan være forskjell på hva vi benytter på hjemme- og bortebane, sier LSK-treneren, som begynte kampen mot russiske Rubin Kazan i går i 4-3-3-formasjon med Mifsud og Olsen på hver sin ving og Occean i midten. Men da Olsen måtte gå ut med en lyskeskade like før pause, kom Sundgot inn som "hengende spiss" bak Occean og Mifsud.
15-meter viktigst
Det er blitt noen år siden siste 40-metertest i klubben, og uansett er ikke 40 meter distansen det er viktigst å løpe fort i fotball.
- Ofte bare 10-15 meter, eller til og med bare fem, fastslår LSK-kvartetten.
Og på de første meterne er det få som slår spillere som Michael Mifsud og Magnus Myklebust, mens Trond Olsen også kan holde toppfarten et godt stykke lenger.
FAKTA
Michael Mifsud
Alder: 24.
Høyde/vekt: 1,64m/62 kg.
Klubber: Sliema Wanderers, Kaiserslautern - til LSK sommeren 2004.
Eliteseriekamper/mål i fjor: 15/6.
Landskamper/mål: 37/11 for Malta.
Magnus Myklebust
Alder: 20.
Høyde/vekt: 1,72m/ 72 kg.
Klubber: Gursken, Hødd - til LSK før 2005-sesongen.
Eliteseriekamper/mål i fjor: 19/3.
Landskamper: 38/6 for U-landslag (12/2 for U21).
Trond B. Olsen
Alder: Fyller 22 i dag.
Høyde/vekt: 1,73m/70 kg.
Klubber: Lyngen/Karnes, Bodø/Glimt - ny i LSK 2006.
Eliteseriekamper/mål i fjor: 24/3.
Landskamper: 36/11 for U-landslag (11/3 for U21).
Bjørn Helge Riise
Alder: 22.
Høyde/vekt: 1,78m/73 kg.
Klubber: Aalesund, Viking, Standard Liège, FC Brussels - til LSK i juni i fjor.
Eliteseriekamper/mål i fjor: 13/0.
Landskamper: 16/5 for U21, ingen tidligere.RoyVaadal.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RubinhoDenne linken er allerede lagt ut under et annet tema :"positive oppslag"- greit å holde orden :?: :!: :wink:Kommentar
-
I denne "positive oppslag"-tråden så har jeg kommet med en rekke spørsmål som fortsatt står ubesvart. Uten gode svar på disse spørsmåla så forholder jeg meg fortsatt til RoyVaadals Forum-tips nr.2 (Nyhetsartikler om Fugla i media fortjener ofte en ny tråd). Derfor la jeg ut denne saken som egen tråd selv om den allerede var sendt ut på slutten av en annen tråd.
Jeg deler også Torolfs bekymring.
Ellers var det strålende at du var så raskt ute med denne positive, spennende Fugla-saken, Rubinho!RoyVaadal.Kommentar
-
Positiv omtale om lsk-tråden skal vel ikke inneholde kommentarer om hver link som limes inn? Skal vel bare være en samling av all positiv omtale som lsk får...
ON topic, Syntes det er spennende at røsler satser på et hurtig lag, spennende at man ikke alltid skal bruke lufta, men også gressmatta. Tror dette blir et år med mye fart og spenneing, gleder meg like mye som unger gjør når nissen kommer på julaften :lol:Kommentar
Kommentar