Nettavisen: LSK vil henge etter

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

Nettavisen: LSK vil henge etter

Denne saken har stått to andre steder i Forumet allerede, men er etter min mening for stor til ikke å bli toppsak. Derfor opprettes en ny tråstump.

Opprinnelig skrevet av sparwasser
    Hentet fra nettavisen:

LSK vil henge etter
    Deltakelsen i Intertoto-cupen betyr at Lillestrøm vil henge etter i en periode i Tippeligaen.

LA MANGA (TV 2 Nettavisen): Tidligere har norske lag kviet seg for å delta i Intertoto-cupen, blant annet fordi lagene har blitt hengende etter i den hjemlige serien. Lillestrøm lå helt i toppen for et par år siden, men på tabellen så det ikke sånn ut. Årsak: De hadde vunnet like mye som topplagene, men hadde spilt 2-3 færre kamper.

Må flyttes
    I år vil det skje igjen i juli. LSKs kamper mot Odd, Lyn og Brann må alle flyttes på grunn av deltakelsen i Intertoto-cupen.

Men i år bryr ikke klubben seg om at de blir hengende etter på tabellen. Uwe Rösler tenker nemlig ikke som tidligere LSK-trenere.

- Vi vil spille så mange kamper mot utenlandske lag som mulig. For å utvikle spillerne våre. Og vi kan få brukt hele troppen. Vi ønsker at alle i troppen får spilletid, og kanskje kan vi klare å kvalifisere oss for UEFA-cupen via Intertoto-cupen, sier trener Uwe Rösler til TV 2 Nettavisen.

Kampen mot Odd 2. juli er foreslått flyttet til 12. juli. Kampen mot Lyn 16. juli er foreslått flyttet til 2. august, mens Brann-kampen 23. juli er foreslått flyttet til 26. juli.

Ikke noe problem
    - Men det er ikke noe problem for oss i år. Det eneste problemet vi kan få er at vi får for mange tøffe kamper på kort tid, samtidig som vi har skader, sier Rösler.

- Det som teller er uansett plasseringen etter sesongens siste kamp. Om vi ligger på 6. eller 7. plass et par uker før slutt, og så hadde måttet spille 2-3 ekstra kamper de siste ukene, så ville jeg gladelig tatt det hvis vi likevel tok bronse eller sølv til slutt, sier LSK-treneren.

- Hvor stor sjanse tror du LSK har til å vinne Intertoto, og nå UEFA-cupen?

- Jeg ser det som en fantastisk sjanse. Se på kampene våre mot FC København og Brøndby. Og vi hadde en god statistikk mot topplagene vi møtte i fjor. I siste runde i Intertoto møter vi sikkert et topplag fra Tyskland, Frankrike, Italia eller Spania, men med litt hell og en god trekning – hvorfor skulle det ikke gå, spør Rösler.

07.02.06 13:44
    http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/t...icle553564.ece
    RoyVaadal.
  • pal
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 422

Re: Nettavisen: LSK vil henge etter

- Det som teller er uansett plasseringen etter sesongens siste kamp. Om vi ligger på 6. eller 7. plass et par uker før slutt, og så hadde måttet spille 2-3 ekstra kamper de siste ukene, så ville jeg gladelig tatt det hvis vi likevel tok bronse eller sølv til slutt, sier LSK-treneren.
    Hvorfor ikke gull?
    hilsen pål

Kommentar

Working...