Ferdig i LSK....!?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 10.09.50
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1410

    #21
    Opprinnelig skrevet av christoffer
    Nei, det har jeg ikke.. Men ok det tok 1,5 år å finne en erstatter for Clayton
    Eeeh, Clayton var her til mai 2002 og Uwe kom i august samme år. Man må vel kunne si at du runder opp når du får det til å bli halvannet år.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7106

      #22
      Myklebust kan tre inn i Miffes sko i 2007. Ikke bekymret over det der i det hele tatt. Samtidig vil vi fortsatt ha Haddad, Sundgot og Occean i troppen. No problem. Hvis Miffe vil sitte på benken i Tyskland er det hans valg.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • christoffer
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2004
        • 326

        #23
        Opprinnelig skrevet av 10.09.50
        Opprinnelig skrevet av christoffer
        Nei, det har jeg ikke.. Men ok det tok 1,5 år å finne en erstatter for Clayton
        Eeeh, Clayton var her til mai 2002 og Uwe kom i august samme år. Man må vel kunne si at du runder opp når du får det til å bli halvannet år.
        OK, DET ER KJEMPELETT Å FINNE NYE KLASSESPISSER!!! Uansett hvordan man vrir og vender på det, om det ikke tok 1,5 år å erstatte Clayton, så tok det i alle fall ET år før det kom inn en ny spiss når Powell ble skadet i september 2001! Og når Uwe fikk kreft, Sundgot og Powell var skadet i 2003 var det jo også kjempelett å finne en erstatter, les:Petter belsvik.

        Kommentar

        • lsk_fugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2004
          • 864

          #24
          Mifsud vil nli dyyypt savnet i mitt hjerte! :cry:

          Kommentar

          • Gjest

            #25
            Som jeg skrev i et annet innlegg synes jeg han gjør et ufornuftig valg i å ikke forlenge med fugla. Rett og slett dum i hodet, eller særdeles uintelligent for å bruke andre ord. Fra å slite tribunen i Tyskland, til en veldig variabel halv sesong i Norge, til å ønske å spille på et høyere nivå - skjønner ikke hva han tenker med. Først burde han stabilisere seg på et høyt nivå i Eliteserien, før han pakker kofferten. Hvis han står god for hva som kom fram i nettavisen, synes jeg han burde stille bak i køen. Bak Haddad og Myklebust, i tempoens angrepsrekke. La han bli LSKs svar på Uniteds Solskjær, la han komme innpå de siste minuttene for å avgjøre kampene. Hvis han alikevell tenker å forlate den gule og svarte skuta, uten å generere noe penger tilbake til båten, fortjener han ikke å få tillit fra start i viktige kamper. La han blande saft, mens Haddad står for målene sammen med Sundgot og Occean.

            Kommentar

            • Bolsen3
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 1061

              #26
              Synes ikke det er så ille om vi mister Mifsud. Det kjipeste med det er at vi ikke får en eneste krone igjen for ham, men men...

              Vi har Sundgot, Myklebust, Haddad og ikke minst Occean... Det er overhodet ingen krise å miste Mifsud!

              Kommentar

              • Bolsen3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 1061

                #27
                Opprinnelig skrevet av biggie
                Som jeg skrev i et annet innlegg synes jeg han gjør et ufornuftig valg i å ikke forlenge med fugla. Rett og slett dum i hodet, eller særdeles uintelligent for å bruke andre ord. Fra å slite tribunen i Tyskland, til en veldig variabel halv sesong i Norge, til å ønske å spille på et høyere nivå - skjønner ikke hva han tenker med. Først burde han stabilisere seg på et høyt nivå i Eliteserien, før han pakker kofferten. Hvis han står god for hva som kom fram i nettavisen, synes jeg han burde stille bak i køen. Bak Haddad og Myklebust, i tempoens angrepsrekke. La han bli LSKs svar på Uniteds Solskjær, la han komme innpå de siste minuttene for å avgjøre kampene. Hvis han alikevell tenker å forlate den gule og svarte skuta, uten å generere noe penger tilbake til båten, fortjener han ikke å få tillit fra start i viktige kamper. La han blande saft, mens Haddad står for målene sammen med Sundgot og Occean.
                Helt uenig i at man bør sette Mifsud på benken pga dette. Er han i bedre form enn de andre spissene, så skal han spille fra start!

                Kommentar

                • Perern
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Jun 2004
                  • 19

                  #28
                  Skrev ikke Mifsud en 3 1/2 års kontrakt? Og har han ikke spilt for fugla 1 1/2 år?? I så tilfelle bør det jo være 2 år igjen av kontrakten? :?: :?:
                  Lillestrøm

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #29
                    Kontrakten begynte sommeren 2004, går ut ved sesongslutt 2006. 2 1/2 år, mao.

                    Kommentar

                    • bøllefrø
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2004
                      • 462

                      #30
                      Det er selvfølgelig kjipt å miste en god spiller gratis, men jeg er enig i at Myklebust kan gjøre mye av den samme jobben. Han er liten, rask og egentlig mer målfarlig. Har sjelden sett så unge spisser med så godt utviklet avslutningsteknikk. Så akkurat Myklebust har jeg veldig store håp for.

                      Men det er helt feil å sette Mifsud på benken. er han god nok, skal han selvsagt spille. Worst case mister vi Koren, Miffe og Stoffe - da skal vi ha vunnet seriegull og være komfortable for at det skal smake godt.

                      Den jeg virkelig bekymrer meg over å eventuelt miste, er Koren. Han er det ikke tretten av på dusinet for å si det sånn, og det vil bli lettere å erstatte både Stoffe og Mifsud innenfor rimelige økonomiske grenser.

                      Kommentar

                      • MagnetMagne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2004
                        • 446

                        #31
                        Nå skal det sies at Mifsud ikke er klar for noen storklubb enda. Han har ikke prestrert en dritt i årets sesong (for sesongen starter som kjent ikke før rundt påsketider, og da er det ingen som ser tilbake på treningskampene). I fjor presterte han godt fram til han ble skadet, men det er ikke gitt at han skal få en vannvittig god sesong i år (selv om Magneten både håper og tror). Uten sammenligning forøvrig så ser vi jo denne vinglete trønder'n som har vært europa rundt på jakt etter ny klubb. Mest sannsynlig vil han igjen ende opp i Norge igjen.

                        Helt greit at Miffe har ambisjoner, men syntes det er rimelig breialt å melde over 2 måneder før seriestart at han skal spille i en stor liga neste sesong.

                        MagnetMagne som tipper pipa får en annen lyd når fugla har kvaifisert ser til CL neste år..
                        Snart neste hælj.....

                        Always Hardcore
                        TS05

                        Kommentar

                        • RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av MagnetMagne
                          MagnetMagne som tipper pipa får en annen lyd når fugla har kvaifisert ser til CL neste år..
                          Tror du han da vil komme løpende til LSK og be dem kjøpe han fri fra hans treårskontrakt med en belgisk klubb?
                          RoyVaadal.

                          Kommentar

                          • Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

                            #33
                            At disse spilerne (Stoffe, Koren, Miffe) gjerne kunne tenke seg lukrativere kontrakter i større ligaer, betyr ikke det samme som at de vil motta tilbud om dette.

                            Da må de fortsette å imponere. Det lukter det gullkamt av!!!

                            Og jeg er sikker på at ikke alle tre kommer til å forsvinne fra LSK. Muligens en spiller, max to. Men ikke alle tre.

                            Det er forskjell på drømmer og virkelighet, og enn så lenge spiller disse tre på et herlig lag i fremgang og det er sikkert ikke verdens verste situasjon å befinne seg i. De tjener sikkert ikke dårlig hos oss nå heller. Samtidig er det greit å ha ambisjoner, slike spillere vil vi jo ha.

                            Og så må spillerne spørre seg hva som er kulest: å være etablert spiller i en middels sterk liga, eller å bli kastet ut av laget i en stor liga ?

                            Koren har nok det som skal til for å brilliere i en topp liga, Stoffe og Mifsud KAN lykkes, men det er ikke gitt på forhånd. At de kommer til å gjøre det bra her, dersom de blir, er vel nå bevist.
                            LSK Norges beste lag

                            Kommentar

                            • fugla_4_ever
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 467

                              #34
                              Det er et stort tap å miste Mifsud. Ikke bare er han en god enkelspiller som er rask med ballen og kjapp i vendingene, men i tillegg skaper han ufattelig mye rom for resten av laget. Mifsud skaper liv å røre i motstanderens forsvar bare ved å ta de løpene han gjør. Det skaper mye rom for de andre spissene våre, jeg syntes for eksempel Sundgot blir mye bedre når han spiller med Mifsud, nettop fordi han får mer rom å boltre seg i da forsvaret hele tiden må være oppmerksomme på kjappe Mifsud's hyppige løp. Ser noen mener at Mykle kan ta over for Miffe, men vet ikke om jeg er helt enig der. Mykle løper mindre, er ikke SÅ kjapp i vendingene og har ikke de tekniske ferdighetene helt på plass.

                              NÅ skal det jo sies at det ikke er selvfølgelig at Miffe forlater fugla. Han ville i så fall ikke bli den første spilleren som ønsker å forlate en norsk klubb til fordel for en større liga, men ender opp med å signere ny kontrakt. Steffen Iversen er vel et typisk eksempel på at det skal mer enn bare kjeften til for å bli utenlandsproff!

                              Kommentar

                              • Rubinho
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2005
                                • 1501

                                #35
                                Synd Miffe drar..han er en bra spiss. Men Lsk har mange offensive spillere i stallen nå..det som er viktig er å ha konkuranse på spiss plassene..at Lsk opprettholder nivået på 5 spisser..Altså går Miffe kommer en ny yndling- Lsk har vært gode til å avle, kjøpe u name it spillere å bli gla i! Mcmanus, Helguson, Diallo..osv osv..og jeg tror Lsk vil fortsette med det!

                                Konklusjon: Veeldig synd Miffe dra, meeen tror Lsk skal klare seg- har trua på den nye ledelsen mht å hente nye GODE spillere.

                                Detta blir et morro år :lol:

                                Kommentar

                                • King_Raymond
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4987

                                  #36
                                  Vi har nok av gode spisser så vi er ikke avhengig av Mifsud, ikke i årets sesong heller, så det er ingen krise hvis han sitter på benken noen kamper på vårsesongen, mens Occean, Arild og Mykle dunker inn mål og Mifsud ombestemmer seg å signer 3 års kontrakt med fugla!
                                  Ultras Felt C Lillestrøm

                                  Kommentar

                                  • hoyt
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 2850

                                    #37
                                    Mifsud uttaler til media at han gjerne vil til en større klubb og en bedre liga, men at han skal gjøre en helvetes god sesong for fugla før han drar når kontrakten hans går ut.

                                    Det jeg synes skurrer ved denne uttalelsen er at han sier han skal gjøre en sesong som det gnistrer av.
                                    Jeg ser det slik, hvis han gjør en dårlig sesong for Lillestrøm i år, vil neppe "storklubber" stå i kø for å signe han.

                                    MEN: Gjør han en kjempesesong vil han bli svært ettertraktet, noe gode,raske spisser automatisk blir. Er han da uten kontrakt ved sesongslutt, vil han kunne dra vederlagsfritt, og Lsk står kun igjen med et draktsett som kun passer til den minste spilleren på småguttelaget.

                                    Poenget mitt er, hvis han skriver under og gjør det godt i år, vil garantert tilbudene komme, og han får helt sikkert lov å gå av LSK, som igjen tjener penger på han. Gjør han det dårlig, får han fortsette flere år under Uwe Rösler, og i en norsk liga som holder relativt høyt nivå.

                                    Jeg tipper Gylvi Einarsson hadde det mer morsomt som toppscorer for oss, enn som innbytter for et drittlag i engelsk førstedivisjon som han er nå.
                                    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                    - Nosa

                                    Kommentar

                                    • Ketil Cantona
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6813

                                      #38
                                      En slik uttalelse noen mnd før den kanskje mest spennende serien noensinne for oss med hjertet i LSK syntes jeg han kunne spart seg for(evnt media som har skapt). Vi alle her inne vet at denne mannen holder tippeliga nivå og thats it! Han spilte vel 24 kamper for Kiaserslautern og putta 2 mål? Hva betyr det, jo penger betyr mer en Champions League, Royal, og serieGULL(får vi håpe). Hvis han hadde skrevet under for noen nye år med maks klausul trur jeg det hadde lønnt seg. Ser at mange har tassen som favoritt spiller men jeg mener vi har flere gode valgmuligheter. Beklager Mifsud men respekten ble borte(ja jeg vet han ville bruke oss som sprinbrett) å jeg håper Fjøra selger deg til en 3 divisjonsklubb i Tyskland, Tyrkia eller Belgia!! Uten hjerte vil jeg helst ikke se deg i noen lagoppstilling i det hele tatt. Oliver, Mykle, Haddadd og Sundgodt er mer enn gode nok!! :roll:

                                      Kommentar

                                      • gamle-perta
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2418

                                        #39
                                        En slik uttalelse noen mnd før den kanskje mest spennende serien noensinne for oss med hjertet i LSK syntes jeg han kunne spart seg for(evnt media som har skapt).
                                        Mifsud er opptatt av sin egen karriere. Punktum. Det var han når han kom, det er han nå. I hjemlandet er han stor stjerne, og jeg husker at flere på Åråsen hevet øyenbrynene over hans væremåte de første månedene her. Han manglet vel ikke akkurat selvtillit , for å si det sånn.
                                        Men "egoisme" er ofte gode egenskaper hos en idrettsutøver, og om Miffa bruker det til noe positivt for laget så er det ok for meg.
                                        Og jeg tror fortsatt ikke det vil stå en kø av oppkjøpere på Åråsen til høsten.
                                        Han forblir nok hos oss... 8)

                                        Mvh
                                        Gammer`n
                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)

                                        Kommentar

                                        • ChriZza
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 4265

                                          #40
                                          Nå er det jo mye mulig at en liten kommentar har blitt blåst opp slik som media er veldig flinke til å gjøre..
                                          Håper jo på det, for en slik "ærlighet" kan virke veldig dårlig på imaget hans, og vårt inntrykk av han som person..

                                          Er jo ikke han som bestemmer hvor tilbudene kommer fra, og det virker veldig dumt å komme med den kommentaren nuh..
                                          Han har jo vært borte i lang tid pga skade og har et stykke igjen før han er helt på topp igjen..
                                          Er jo ingen som titter etter han nå..

                                          Satser på at han skjønner at det er her han skal være, litt til ihvertfall..
                                          Og også gjør seg fortjent til akkurat det.

                                          Kommentar

                                          Working...