RB: Frekkis til to millioner

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

RB: Frekkis til to millioner

Frekkis til to millioner

KØBENHAVN:
    (FC København – LSK 1-1). Olivier Occean har begynt nedbetalingen. Hans utligning mot FC København kan være verdt minst to millioner kroner.

Av: Per Kristian Torvik
    – Dommeren signaliserte at han ikke ville blåse i fløyta. Både keeper og forsvaret til København var uoppmerksomme. For meg var det bare å sette frisparket i hjørnet, sa Ollie.

Dermed er LSK sikret avansement til kvartfinalen som ener eller toer i gruppen – og en bonus på enten 1.2 millioner eller 800.000. Med mer suksess der og høye publikumstall på Åråsen, kan samlet premiesum i Royal League bli mye større.

Scoringen gjorde susen for Ollie denne gangen. Ellers syntes han et ble en vanskelig kamp for ham, selv om han hadde nok et mål inne. Det ble korrekt avblåst for offside.

– Det var ikke min beste kamp for klubben. Vi møtte et godt lag, med gode midtstoppere. De gjorde det vanskelig for oss på en tung bane.

– Hvordan har de siste 14 dagene vært?

– Vi hadde en god treningsleir med gode kamper på La Manga. Nå skal vi ut på Åråsen og slå Brøndby torsdag, sa Ollie.

Skapte mest
    Uavgjort var et riktig resultat. Trener Uwe Rösler syntes utligningen ga et riktig bilde av kampen.

- At vi vinner sjansestatistikken 7-5 mot det beste danske laget på deres egen bane var litt overraskende, selv om vi ikke var helt på høyde offensivt før pause. Det har nok en del å gjøre med at Occean og Mifsud ikke er vant til å spille så mye sammen.

Han var derimot meget godt fornøyd med avslutningen.

– At vi kjørte kampen og jaget en utligning de siste 20 minuttene viste at vi står en kamp 90 minutter.

FCK-trener Ståle Solbakken syntes også det var greit med ett poeng til hver.

– Vi burde punktert kampen og scoret 2-0. Da vi ikke greide det, var det fortjent at LSK fikk et resultat etter en god avslutning, sa den tidligere LSK-eren.

Danske journalister lurte på hvorfor han ikke brukte et par rutinerte spillere, som han lot hvile.

– Jeg må se så mange spillere som mulig i aksjon. De som var med i dag har godt av å møte et lag som LSK, som aldri gir motstanderne ett sekunds hvile.

Bunnsolid
    Ståle tror LSK kommer til å bli vanskelig å slå i serien i år.

– Det laget som skal komme foran dem skal være gode. LSK har en imponerende fin stall i år, sa han.

Christoffer Andersson har spilt bunnsolid i vinter. Det gjorde han også i Parken i går.

– En meget god kamp på av oss på en vanskelig bane. Jeg syntes vi fikk til en del godt spill mot en motstandere du ikke finner bedre i Skandinavia. Du merker at du møter kvalitet hele veien når du spiller mot København, sa Christoffer.

Solid var også keeper Heinz Müller, som hadde to klasseredninger.

– Ved baklengsmålet så jeg ikke ballen, fordi et par motspillere sto til venstre for muren. Ellers var jeg godt fornøyd både med redningene og igangsettingen og klarering med beina, sa Heinz.

I FARTEN: Olivier Occean var ikke helt fornøyd med egen innsats i Parken, men i glimt viste han hvilket driv han har i spillet sitt.

SJOKKSCORING: Olivier Occean har satt ballen i mål uten at Københavns spillere og publikum skjønte hav som hadde det skjedd før ballen lå i mål. Espen Søgård (t.v.) og Arild Sundgot jubler med ham. ALLE FOTO: ROYAL LEAGUE, PER KJÆRBYE
  • rEPPA
    *****istrator
    • Nov 2003
    • 3933

www.kfl.no/debatt

Kommentar

Working...