Arild vil gjerne score
KØBENHAVN:
LSK-trener Uwe Rösler har gitt Arild Sundgot en fri rolle når det gjelder å komme seg inn i boksen for å avslutte fra sin offensive midtbaneposisjon.
Av: Per Kristian Torvik
– Det er score jeg vil. At Uwe synes det er viktig at jeg tenker på å avslutte selv om han bruker meg lenger tilbake enn jeg er vant til, gjør at jeg tenker på å komme til avslutninger hele tida, sier Arild.
– Kanskje burde du hatt et mål også denne gangen?
– Jeg var svært nær på et par headinger. En pasning fra Robert Koren burde jeg tatt ned på brystet og forsøkt et skudd. Men jeg var ikke klar over at jeg var ganske alene.
– En gang ble du taklet rett før du skulle skyte fra kort hold?
– Den var kanskje den største. Men forsvareren gjorde en god jobb og fikk slått ballen ut.
– Begynner du å forandre mening om det å spille på midten istedenfor spiss?
– Nei, det gjør jeg ikke. Men det hjelper når det går bra. Og det gjør det for oss nå, sa Arild.
Uwe Rösler var meget godt fornøyd med hans prestasjoner.
– For meg var Arild aller best hos oss denne gangen. Han var involvert stort sett hele kampen gjennom og prøvde gang på gang å komme til avslutninger. Han viser at han definitivt kan bli en meget god midtbanespiller, sa Uwe.
Arild selv var en av mange som ikke kunne fullrose 700 kanarifans på tribunen.
– De ga oss en fantastisk støtte i 90 minutter. Det gjør noe ekstra med oss når de stiller opp på denne måten midt i februar, sa Arild, og fikk støtte av medspillerne.