RB: Joker nord (Trond Olsen)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vegar Hjermundrud
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 423

    #21
    Opprinnelig skrevet av Glenn
    Herregud mann! Har du ikke SETT Team Antonsen!?!
    ;p
    Team Antonsen? Vålerengasupporterne? Nei.
    Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

    Kommentar

    • Rubinho
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2005
      • 1501

      #22
      Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
      Opprinnelig skrevet av Torolf
      Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
      Opprinnelig skrevet av Rubinho
      Der mista du en stjerne hos meg vegard :lol:
      Hva skal jeg si? At jeg fyller livet med andre ting enn fjernsyn?
      Nå sender vel forhåpentlig NRK snart reprise på "Husker du?" og "Trim for eldre". Det er vel mer i din gate, Vegar?
      Aaah! Trim for eldre! Der var det mye å hente for en ung og fremadstormende fysioterapeut! Og så husker jeg selvsagt Grant Hart fra Husker Du. Det var han som lagde de kuleste låtene (f.eks. "Charity, Chastity Pudence and Hope).
      Veit ikke hva som er værst ..at du ikke kjenner til "Joker Nord" -eller at du hoster opp noe fra "Husker du" som er fra tv tiden da Adam gikk i knebukser..

      (ps - Hvis du blir prisutddeler i årets supporter cup ..ja da veit jeg nesten ikke om vi stiller lag :lol: - tar self ikke seiren på forskudd,hehe)

      Kommentar

      • sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

        #23
        Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
        Opprinnelig skrevet av Glenn
        Herregud mann! Har du ikke SETT Team Antonsen!?!
        ;p
        Team Antonsen? Vålerengasupporterne? Nei.
        Er du konsekvent på at du ikke ser TV laget av vif-support?

        Petter

        Kommentar

        • Vegar Hjermundrud
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 423

          #24
          Opprinnelig skrevet av Rubinho
          Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
          Opprinnelig skrevet av Torolf
          Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
          Opprinnelig skrevet av Rubinho
          Der mista du en stjerne hos meg vegard :lol:
          Hva skal jeg si? At jeg fyller livet med andre ting enn fjernsyn?
          Nå sender vel forhåpentlig NRK snart reprise på "Husker du?" og "Trim for eldre". Det er vel mer i din gate, Vegar?
          Aaah! Trim for eldre! Der var det mye å hente for en ung og fremadstormende fysioterapeut! Og så husker jeg selvsagt Grant Hart fra Husker Du. Det var han som lagde de kuleste låtene (f.eks. "Charity, Chastity Pudence and Hope).
          Veit ikke hva som er værst ..at du ikke kjenner til "Joker Nord" -eller at du hoster opp noe fra "Husker du" som er fra tv tiden da Adam gikk i knebukser..

          (ps - Hvis du blir prisutddeler i årets supporter cup ..ja da veit jeg nesten ikke om vi stiller lag :lol: - tar self ikke seiren på forskudd,hehe)
          På jobben har jeg selvsagt fått autiststempelet pga evnen til å huske totalt uvesentlige småting. Jeg husker faktisk med stor glede klippene av Odd Grythe som får krampelatter som gjest hos Dan Børge da Vaktmesteren i Trond-Viggos skikkelse svingte innom mens Jo Benkow satt der alvorlig og ikke skjønte noe som helst.

          Husker Du (med tødler over uene) var imidlertid et amerikansk band som spilte hard rock med islett av punk rett før grungebølgen. Grant Hart var trommeslager i bandet, skrev en del av låtene og sang sine egne bidrag. Husker Du ble oppløst pga Harts heroinproblem (yrkesskade i de kretser).
          Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

          Kommentar

          • Vegar Hjermundrud
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 423

            #25
            Opprinnelig skrevet av petter
            Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
            Opprinnelig skrevet av Glenn
            Herregud mann! Har du ikke SETT Team Antonsen!?!
            ;p
            Team Antonsen? Vålerengasupporterne? Nei.
            Er du konsekvent på at du ikke ser TV laget av vif-support?

            Petter
            Bare hvis de mingler med Odd-supportere.
            Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              #26
              Ærlig talt, Vegard. Nå synes jeg du er realt urettferdig mot Bob. Bob hadde(har) den feteste stemma i rocken, og sangene hans holdt da et mye mer stabilt høyt nivå. Ta Could You Be The One?, Private Plane, Bed Of Nails, Turn It Around, Something I learned today, Hardly Getting Over It, og min personlige favoritt: Celebrated Summer. Når det er sagt var selvsagt Grant også et geni, men han hadde en tendens til å spa opp enkeltsanger som overhodet ikke holdt nivå, som Too Much Spice, You're a Soldier og Actual Condition.
              Når det er sagt ga han oss jo perler som She Floated Away(utrolig), No Promise Have I made(pop-perfeksjon), Green Eyes og groteske og jævlige Diane(fy faen for en tekst) og sist, men overhodet ikke minst, svanesangen You Can Live At Home.

              Men, on a mer generell note: Hva faen skjer med at det ikke går an å få tak i Flip Your Wig i Norge??? Det er jo en skam! Har alle de andre(bortsett fra ultrahardcoregreiene dem starta med), men denne får jeg bare ikke tak i. Det samme gjelde de første soloskivene til Bob, samt noe som helst av Grant sine greier, som forsåvidt jeg har forstått er helt fabelaktige. Har du noen anelse om hvor man kan få tak i slikt?

              Dere andre: Skam dere. Det er mye verre å aldri ha hørt om amerikansk musikks største gave til verden enn å aldri ha sett Joker Nord.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • Vegar Hjermundrud
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 423

                #27
                Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                Ærlig talt, Vegard. Nå synes jeg du er realt urettferdig mot Bob. Bob hadde(har) den feteste stemma i rocken, og sangene hans holdt da et mye mer stabilt høyt nivå. Ta Could You Be The One?, Private Plane, Bed Of Nails, Turn It Around, Something I learned today, Hardly Getting Over It, og min personlige favoritt: Celebrated Summer. Når det er sagt var selvsagt Grant også et geni, men han hadde en tendens til å spa opp enkeltsanger som overhodet ikke holdt nivå, som Too Much Spice, You're a Soldier og Actual Condition.
                Når det er sagt ga han oss jo perler som She Floated Away(utrolig), No Promise Have I made(pop-perfeksjon), Green Eyes og groteske og jævlige Diane(fy faen for en tekst) og sist, men overhodet ikke minst, svanesangen You Can Live At Home.

                Men, on a mer generell note: Hva faen skjer med at det ikke går an å få tak i Flip Your Wig i Norge??? Det er jo en skam! Har alle de andre(bortsett fra ultrahardcoregreiene dem starta med), men denne får jeg bare ikke tak i. Det samme gjelde de første soloskivene til Bob, samt noe som helst av Grant sine greier, som forsåvidt jeg har forstått er helt fabelaktige. Har du noen anelse om hvor man kan få tak i slikt?

                Dere andre: Skam dere. Det er mye verre å aldri ha hørt om amerikansk musikks største gave til verden enn å aldri ha sett Joker Nord.
                Takk, Erlend! Jeg har alltid likt å ha en popfeeling i musikken jeg hører på og jeg synes Grant hadde litt mer øre for melodilinjene som festet seg direkte i hjernen enn Bob Mould, men det er smak og behag. Min favoritt er nok den doble "Warehouse: Songs and Stories".
                Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  #28
                  Da er vi veldig enige, warehouse er en av mine alltime favorittplater, sannsynligvis kun forbigått av en The Policesamler og mesterverket over alle mesterverk, The Queen Is Dead av The Smiths.

                  Jeg skal være enig i at Grant hadde et fantastisk øre for popmelodier og hooks, men han manglet intensiteten, desperasjonen og engasjementet(han hadde alt dette seff, men ikke i like stor grad) i stemma som gjorde, og fortsatt gjør Bob Mould til en av verdens beste låtsnekrere.

                  I og med at du er glad i ordentlig pop(det er en utbredt misfortåelse at Britney, Madonna, Robbie Williams og den slags dritt er pop, dette er faktisk søppel og intet annet. ekte pop har kunstnerisk verdi og varighet) bør du, om du ikke har gjort det før, sjekke ut Stone Roses, The Smiths(verdens uten sidestykke eller tvil beste band), The Jam og The Police, som er mye mer enn Every Breath You Take.

                  Godt å finne flere som kan joine meg og Fritjof i godmusikksmakklubben.


                  PS! til dere modder der ute; kan noen av dere fjerne lasse kongobiten fra nicket mitt? Folk tror jo at jeg heter Lasse(det gjør jeg ikke, jeg heter Erlend).
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #29
                    Beklager at jeg nevnte Odd Grythes "Husker du?" i en bisetning.

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      #30
                      Ingenting å beklage, du ga oss som kan musikk muligheten til å belære og opplyse de vantro.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      Working...