Lillestrøm verst i klassen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ON
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3639

Opprinnelig skrevet av Fritz
    Opprinnelig skrevet av Nordby
    og Fritz vil ikke selge mere fanziner nei :wink:
    OK, jeg gir meg :shock:
    Hehe, det jeg tenkte..back til topic

:wink: :roll:

Kommentar

• Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

Opprinnelig skrevet av gilbert
      Hvis en skal hisse seg opp over noe i media i dag, kunne en vel heller ta for seg dekninga i Blabladet og Vredens Gnag (både på nett og i papirutgavene) av gårsdagens RL-kamper. Her bekreftes at disse blekkene begge er medlemsblader for en viss "bydelsklubb": Oppslag over halvannen side over at denne klubben gikk videre (med et nødsskrik), mens du må leite (nesten) helt forgjeves for å finne en liten notis om at en annen norsk klubb vant sin pulje suverent og ubeseira foran fjorårets RL-mestere, og får skryt for spillet av Michael Laudrup, som meg bekjent aldri før har latt seg imponere av norsk fotball. (OK, det er lenger fra Akersgata til Tønsberg enn til Vallhall, men likevel.. Men ikke akkurat noen overraskelse, og jeg har slutta å bli mer enn bare litt oppgitt og irritert.)

Når det gjelder norske og utenlandske spillere i LSK har jeg i et annet innlegg akkurat notert meg at LSK starta kampen mot FCK med fire og avslutta med sju norske spillere, noe jeg ikke er spesielt flau over (takk Fjørtoft for U-21 rekruttering). FCK starta kampen med fire danske, og endte med en dansk keeper og en dansk midtstopper på banen (men med to nordmenn og et par svensker).

gilbert

Meget godt skrevet. TV2 Sporten har solgt ut rompa si til limsnifferne fra osloa styggeste bydel, fordi de feilaktig tror at noen gir balla i den kommerse møkkaklubben der. Snakk om å beise seg selv på leggen og tro at det kommer til å varme. TV2 Sporten har ikke hatt en eneste sending siden nyttår uten omtale av søppelklubben VIF, og har med det ingen troverdighet, ingen underholdningsverdi, ingen stolthet, ingen ære i behold. Det samme kan til dels sies om de andre mediene, som faktisk går rundt i en illusjon om at VIF er et populært lag. Så feil kan man ta. Jeg driter i VIF, og horemammaen som fødte den klubben.

Media glemmer glatt og nevne at vi har GODE utlendinger, trolig de beste i serien, og samtidig flere U-21 landslagsmenn enn noen andre eliteserielag, ja flere en alle andre lag og for den saks skyld. Det er på tide å heller gi LSK honnør for at vi tør gi unge norske talenter sjansen, i motsetning til visse KJØPELAG som praier avdanka "stjerner" som Iversen og Flo (pp).

Hvorfor skal man betale 2.000.000 millioner puck for en lodden fjolle med ulne holdninger (les: Martin Andresen), når man kan få en kanonspiller fra Island eller Slovenia for halve kostnaden, som man atpåtil kan selge til utlandet etter at han har fått fin sportslig utvikling i landeste fineste fotballklubb LSK ??

Og til slutt: hvorfor er det positivt med norske proffer i utlandet, men negativt med utenlandske proffer i Norge? Aner vi en nokså enorm DOBBELTMORAL oppi alt dette herre våset? Så lenge majoriteten av spillerne i Norge er Nordmann, er det ingen grunn til å felle krokodilletårer. HOLD KJEFT media, og hyll neste års mestre Lillestrøm Sportsklubb
      LSK Norges beste lag

Kommentar

• Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

Opprinnelig skrevet av Nordby
        Drit i det. Jeg gir egentlig FAEN i hvor spillerene våres kommer fra, så lenge vi er Norges beste lag. Selvom jeg selvfølgelig vil ha lokal forankring. Men om dem er fra nordmøre, eller afrika er samme for meg. Men er dem fra romerike er det noe spesiellt.
        Jeg håper du ser forskjell på en fra nordmøre og en fra Afrika :roll: :wink:

Kommentar

• mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
          hvorfor er det positivt med norske proffer i utlandet, men negativt med utenlandske proffer i Norge? Aner vi en nokså enorm DOBBELTMORAL oppi alt dette herre våset?
          WORD!
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
          Mr.Jordbakke

Kommentar

• CLAYTONZANE
            Medlem
            Møteplager
            • Jul 2005
            • 74

Så ikke innslaget men regner med at det var (r)Arild Rønsen som hadde innslaget. Han holder jo med det drittlaget!
            nei og nei

Kommentar

• Ola
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1651

Opprinnelig skrevet av gilbert
              Hvis en skal hisse seg opp over noe i media i dag, kunne en vel heller ta for seg dekninga i Blabladet og Vredens Gnag (både på nett og i papirutgavene) av gårsdagens RL-kamper. Her bekreftes at disse blekkene begge er medlemsblader for en viss "bydelsklubb": Oppslag over halvannen side over at denne klubben gikk videre (med et nødsskrik), mens du må leite (nesten) helt forgjeves for å finne en liten notis om at en annen norsk klubb vant sin pulje suverent og ubeseira foran fjorårets RL-mestere, og får skryt for spillet av Michael Laudrup, som meg bekjent aldri før har latt seg imponere av norsk fotball. (OK, det er lenger fra Akersgata til Tønsberg enn til Vallhall, men likevel.. Men ikke akkurat noen overraskelse, og jeg har slutta å bli mer enn bare litt oppgitt og irritert.)

Når det gjelder norske og utenlandske spillere i LSK har jeg i et annet innlegg akkurat notert meg at LSK starta kampen mot FCK med fire og avslutta med sju norske spillere, noe jeg ikke er spesielt flau over (takk Fjørtoft for U-21 rekruttering). FCK starta kampen med fire danske, og endte med en dansk keeper og en dansk midtstopper på banen (men med to nordmenn og et par svensker).

gilbert
              Vet ikke om noen fikk med seg Petter Nome's RL dekning på NRK1 fredag morgen kl. 0720?? Petter Nome, den største idioten i Norsk mediebildet, medberegnet Esten og Bertil, snakket varmt om Vålerenga og deres videre avansement i RL. Han smilte fra øre til øre, i det han avsluttet RL-dekningen, uten å nevne Lyn eller Lillestrøm med et ord.

Dette er så skittent at jeg vurderte å sette meg ned og skrive et brev til Bernander, men det ble bare med tanken...

Kommentar

• Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

Personlig føler jeg at Nordby absolutt har et poeng. Jeg er forholdsvis sikker på at en mann som Pompeius Magnus kunne gjort en god jobb på den problemfylte venstrebacken, men jeg synes Cicero absolutt burde sjekkes nøyere ut, med tanke på trenerteamet. Vi trenger en real retoriker vi kan slenge frem i media når ting spisser seg til. Og hva med foreksempel Nero på def.mid? Aggresjon og litt galskap kommer altid godt med.

Jeg vet dette er oppbrukt, men jeg fikk ikke være med. Det går bare ikke an.
                Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

Hva mediedekninga angår gidder jeg ikke uttale meg en gang. Ingenting overrasker meg lenger.
                  Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7134

Mediedekning: Glem aldri at de eneste to nyhetskildene du trenger for å få fyldig dekning av LSK er TV Romerike og Romerikes Blad.

Resten er for det aller, aller meste prostituerte hyklere som skriver det som selger aviser i slummen på Galgeberg. Eller forsåvidt på Tynset og i Nordfjordeid, for å ta to andre typiske steder med stor VIF-oppslutning.

Gi beng i dem - jeg har ikke kjøpt Dagbladet på tre år og kommer ikke til å gjøre det heller med det første. VG er en vits, og Aftenposten er ikke stort bedre.

For å si det med en litt mer saklig overtone (men samme budskap):
                    Hovedstadspressen dekker hovedstadslagene med en navlebeskuende mangel på hensyn til objektive nyhetskriterier som bare gjenspeiler det de fleste er skammelig klar over: norsk media er gjennomgående hårreisende dårlig i de aller fleste henseender og en skam for et samfunn som liker å kalle seg "opplyst". Denne diskusjonen dreier seg jo om andre forhold enn akkurat sportsdekningen, men prioriteringene som ligger til grunn for sportsdekningen er et godt bilde på det overfladiske bildet til objektiv nyhetsrelevans, -dybde og -interesse som rir store deler av rikspressen som en mare.

Tabloidmedia er prostituerte i forhold til annonsørene sine og gjør det de kan for å tekkes disse og til enhver tid treffe minste felles multiplum. At denne taktikken på lengre sikt slår feil og blir gjennomskuet ser vi jo i at VG og Dagbladet mistet til sammen 50.000 lesere i fjor. Samtidig gås det på tomgang: jeg vil for eksempel vedde på at "uvennskapet" mellom Nordli og Rekdal vil bli tema i tabloidpressen ved minst to anledninger i år, og da gjerne over en helside.

Samtidig vedder jeg sjela mi på at de samme gamle, negative stereotypene og karakteristikkene om Kanarifansen og LSK vil bli brukt mot oss for å diskreditere oss dersom vi gjør en god sesong. Hvorfor? Selvsagt for å tekkes de samme annonsørene, som samtidig i mange tilfeller vil være dypt involvert med de største klubbene i landet og dermed har egeninteresse av at andre klubber ikke fremheves foran sine egne, og dermed tar vekk den positive assosiasjonseffekten, som er alfa og omega innenfor alt som heter sponsing, fra dem selv.

Og samtidig må vi ta med i betraktningen de synergieffektrelaterte linjene som gjør at avisene selv, i kraft av sitt eget eksterne eierskap og disses utenforstående interesser og forbindelser trekker økonomiske veksler også i sekundær eller sågar tertiær rekke på at enkelte vinklinger, holdninger og beskrivelser hamres inn gang etter gang og gjøres til konsensus. Men det er en aaaaltfor lang diskusjon for meg her, nå.

Aaah, deilig å få strukket ut mine meeeget støle akademiker-bein. Nå skal jeg gi meg.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

Det er lettere å trykke en afrikaner til sitt hjerte, enn en trønder.
                      RoyVaadal.

Kommentar

• scages
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 1292

Hvem bryr seg om hva den storste eksponenten hva fordumming av det norske samfunn angaar? TV2 sender stort sett soppel, ingen ting aa ta seriost.

scages, som koser seg med muslimene i Malaysia.

Kommentar

• Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

Ola: Hva faen gjør du i malaysia??? fylte ikke du opp urettferdigturtilkultstedkvota di med Australia?
                          Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Rubinho
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2005
                            • 1501

[quote="RoyVaadal"]Det er lettere å trykke en afrikaner til sitt hjerte, enn en trønder.[/quote

det gjelder vel stort sett ALLE andre enn trøndere :lol:

Kommentar

• Realisten
                              -VIF-supporter-
                              Møteplager
                              • May 2004
                              • 73

TV2 Sporten har ikke hatt en eneste sending siden nyttår uten omtale av søppelklubben VIF, og har med det ingen troverdighet, ingen underholdningsverdi, ingen stolthet, ingen ære i behold. Det samme kan til dels sies om de andre mediene, som faktisk går rundt i en illusjon om at VIF er et populært lag. Så feil kan man ta. Jeg driter i VIF, og horemammaen som fødte den klubben.
                              Nå har det vel ikke vært spesielt mange saker om Vålerenga på TV 2 i det siste, men det virker som man har en tendens til å legge mer til saker om VIF enn saker om eget lag. Og ang Vålerenga som et populært lag; de hadde nest høyest hjemmesnitt og høyest bortesnitt i år.

Ang medienes dekning av RL sist uke, så er det kanskje ikke så rart Vålerenga fikk mer omtale enn LSK? LSK var tross alt klare for videre spill, noe VIF ikke var. Til informasjon skal vel TV Norge sende LSK live og ikke noen andre norske klubber i kvartfinalen. Hvorfor? Mye fordi LSK er det klart beste norske laget i RL så langt. Greit å være paranoid nå og da, men ikke la det hindre deg i å se klart.

Det er på tide å heller gi LSK honnør for at vi tør gi unge norske talenter sjansen, i motsetning til visse KJØPELAG som praier avdanka "stjerner" som Iversen og Flo (pp).
                              Du kunne vel funnet noen bedre eksempler enn disse to vel? Som for eksempel Andresen og Vaagan Moen til Brann, Ødegaard til RBK etc. Disse to spillerne du nevner kom gratis til Vålerenga. Vålerengas dyreste spiller, Magne Hoseth, kostet langt mindre enn f.eks. det LSK betalte for Occean. Likevel er det Vålerenga som er kjøpeklubb. Det finner jeg interessant.

Hvorfor skal man betale 2.000.000 millioner puck for en lodden fjolle med ulne holdninger (les: Martin Andresen), når man kan få en kanonspiller fra Island eller Slovenia for halve kostnaden, som man atpåtil kan selge til utlandet etter at han har fått fin sportslig utvikling i landeste fineste fotballklubb LSK ??
                              Enig i alt unntatt det at LSK er landets fineste fotballklubb . Faktum er at norske klubber fremdeles tror de lever på slutten av 90-tallet hvor prisene var astronomiske. Rent sportslig vil det jo lønne seg å kjøpe fire-fem utlendinger fremfor én dyr spiller som kommer fra en annen norsk klubb. Dersom en eller to av utlendingene slår til, vil jo lage bli langt bedre.

Kommentar

• bjarmann
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 2994

realisten er vif fan :twisted:
                                I år så tar vi alt

Kommentar

• Bekkis
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 441

vi kan jo ikke si at lillestrøm ikke er en kjøpeklubb, alle klubber i norge har blitt det... sånn er utviklingen. men lillestrøm kjøper/signerer unge spillere som får utviklet seg. det er bedre enn å kjøpe en halvavdanka trønder som stort sett ikke får utretta en dritt...

Kommentar

• pondus73
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2004
                                    • 612

Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                    realisten er vif fan :twisted:
                                    så lenge man diskuterer saklig og greit så er det vel rom til alle!!!
                                    ------eLSKe-------

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

Opprinnelig skrevet av Realisten
                                      TV2 Sporten har ikke hatt en eneste sending siden nyttår uten omtale av søppelklubben VIF, og har med det ingen troverdighet, ingen underholdningsverdi, ingen stolthet, ingen ære i behold. Det samme kan til dels sies om de andre mediene, som faktisk går rundt i en illusjon om at VIF er et populært lag. Så feil kan man ta. Jeg driter i VIF, og horemammaen som fødte den klubben.
                                      Nå har det vel ikke vært spesielt mange saker om Vålerenga på TV 2 i det siste, men det virker som man har en tendens til å legge mer til saker om VIF enn saker om eget lag. Og ang Vålerenga som et populært lag; de hadde nest høyest hjemmesnitt og høyest bortesnitt i år.

Ang medienes dekning av RL sist uke, så er det kanskje ikke så rart Vålerenga fikk mer omtale enn LSK? LSK var tross alt klare for videre spill, noe VIF ikke var. Til informasjon skal vel TV Norge sende LSK live og ikke noen andre norske klubber i kvartfinalen. Hvorfor? Mye fordi LSK er det klart beste norske laget i RL så langt. Greit å være paranoid nå og da, men ikke la det hindre deg i å se klart.

Det er på tide å heller gi LSK honnør for at vi tør gi unge norske talenter sjansen, i motsetning til visse KJØPELAG som praier avdanka "stjerner" som Iversen og Flo (pp).
                                      Du kunne vel funnet noen bedre eksempler enn disse to vel? Som for eksempel Andresen og Vaagan Moen til Brann, Ødegaard til RBK etc. Disse to spillerne du nevner kom gratis til Vålerenga. Vålerengas dyreste spiller, Magne Hoseth, kostet langt mindre enn f.eks. det LSK betalte for Occean. Likevel er det Vålerenga som er kjøpeklubb. Det finner jeg interessant.

Enig i alt unntatt det at LSK er landets fineste fotballklubb . Faktum er at norske klubber fremdeles tror de lever på slutten av 90-tallet hvor prisene var astronomiske. Rent sportslig vil det jo lønne seg å kjøpe fire-fem utlendinger fremfor én dyr spiller som kommer fra en annen norsk klubb. Dersom en eller to av utlendingene slår til, vil jo lage bli langt bedre.
                                      Joa. Realisten godtar jo til og med at jeg kaller klubben hans for en son of a bitch, respect for det.

Flopp, Hoseth og Iversen er sterneeksempler. Uansett pris er de dyre å lønne. Og ja, en klubb som henter inn 50 mann på 4-5 år og dumper/klarer ikke utvikle/utnytte potensialet i mer enn 10 av de er en kjøpeklubb i mine øyne. VIF er en kjøpeklubb og har vært det lenge, både i Fotball og i Hockey. Heller hente en spiller til, enn å betale lønn og kommunale utgifter i tide er mottoet der i gården, det finnes ingen moral, ingen stolthet, kun ei pottesur kjærring av en trener.

Og selvfølgelig er LSK Norges fineste fotball-klubb. Vi har Tom Lund. Dere har kjærring og sytepave kjetil Rekdal. You ain't got shit. Vif burde få seg ny klubblogo, to tomme kanyler i kors over ei Felleskjøpsmerke. Mø Mø :-)
                                      LSK Norges beste lag

Kommentar

• Fugla
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 1718

Opprinnelig skrevet av Harvest
                                        Selvsagt. Er jo kun søpla fra Oslo som skal vinkles positivt og slikkes der hvor sola aldri skinner.
                                        ... hvis man da ikke bruker et rektoskop og vinkler det mot solen...
                                        Homer Simpson.

www.ultrassarp.no

Kommentar

• Realisten
                                          -VIF-supporter-
                                          Møteplager
                                          • May 2004
                                          • 73

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                          Flopp, Hoseth og Iversen er sterneeksempler. Uansett pris er de dyre å lønne.
                                          Joda, men tror du virkelig f. eks. Martin Andresen tjener dårlig i Brann? Jeg tør påstå at han i hvert fall tjener like mye som det f.eks Iversen/Flo/Hoseth tjener i Vålerenga. Forskjellen er altså at Andresen kostet/koster Brann langt mer enn bare sign-on-fee og lønn. Blir litt dumt å kalle en klubb for kjøpeklubb når majoriteten av spillere er, i fotballtermologien, hentet inn gratis.

Og ja, en klubb som henter inn 50 mann på 4-5 år og dumper/klarer ikke utvikle/utnytte potensialet i mer enn 10 av de er en kjøpeklubb i mine øyne.
                                          Men hvor mange i LSKs A-stall har vært der lengre enn 4-5 år? Det er ikke mange. Det samme gjelder de fleste andre klubbene i Norge. Start hentet flere spillere enn samtlige konkurrenter i fjor. Brann, RBK og nå LSK har brukt mer penger på kjøp av spillere. Uttrykket kjøpeklubb er så utvannet i moderne fotball at det like gjerne kan gjelde alle klubber.

VIF er en kjøpeklubb og har vært det lenge, både i Fotball og i Hockey. Heller hente en spiller til, enn å betale lønn og kommunale utgifter i tide er mottoet der i gården, det finnes ingen moral, ingen stolthet, kun ei pottesur kjærring av en trener.
                                          Vi prater fotball nå. At Vålerenga Hockey er på randen av både det ene og det andre er allment kjent. Og nå er vel ikke Uwe Rösler en solskinnsperson heller da

Men for å dreie tilbake til temaet i denne tråden: Er det ikke et faresignal for norsk fotball når så mange utlendinger hentes inn? Man prater ikke om de utlendingene som hever nivået i norsk fotball, men heller de som ikke gjør det. De som kan ta plassen fra unge lovende norske talenter.

Selv om flere her inne hevder at det ikke spiller noen rolle om spilleren er fra en annen landsdel eller fra utlandet, vil det ikke være det beste for norsk fotball om norske spillere foretrekkes foran utlendinger? Dersom man reduserer antall utlendinger i norsk fotball vil flere norske spillere få muligheten. Dersom flere norske spillere får spille regelmessig, vil kanskje noen av dem være med på å heve standarden på landslaget på sikt. Og hvis landslaget gjør det bra, vil også klubbene gjøre det bra. For eksempel ved å slippe kvalifisering til europacupene.

Kommentar

Working...