Lillestrøm verst i klassen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RuneK
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 861

    #41
    . [quote="Realisten"]
    Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
    ....., vil det ikke være det beste for norsk fotball om norske spillere foretrekkes foran utlendinger? Dersom man reduserer antall utlendinger i norsk fotball vil flere norske spillere få muligheten. Dersom flere norske spillere får spille regelmessig, vil kanskje noen av dem være med på å heve standarden på landslaget på sikt. Og hvis landslaget gjør det bra, vil også klubbene gjøre det bra. For eksempel ved å slippe kvalifisering til europacupene.
    Nei tror du tar feil her.
    Jeg mener at innporten av spillere også hever kvaliteten lenger ned i divisjonene og med dette vil flere unge spillere få bedre matching allerede i 2 div og oppover.
    En annen ting er at spillet i de øverste divisjonene er bedre enn tidligere nå og det er jevnere oppgjør enn på 90 tallet.

    Importen av utenlanske spillere har vel også gjort sitt i at fotballen har mer publikum nå enn på 90 tallet også. Dette begrunner jeg med at mange av utlendingene har kvaliteter som lokker og som blir viktige profiler for enkelte klubber. Bare se på hvilke spillere LSK har hatt så kan dere selv tenke dere hva LSK hadde vært uten.
    Støtt FuglaTifo
    Kontonr: 6201 05 41919

    Kommentar

    • Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

      #42
      PS var ikke jeg som skrev det, men klansapen som besudler siden her. Daegen, det er så mange arbeidledige aper at de til og med har tid til å drive å messe med våre sider.

      Rykk ned allerede, VIF, det er snart på tide med en tur ned i Adeccoligaen igjen snart nå, dere begnner vel snart å savne sumpa der dere hører hjemme.

      2. klasses liga for 2. klasses mennesker
      LSK Norges beste lag

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        #43
        Opprinnelig skrevet av Realisten
        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
        Flopp, Hoseth og Iversen er sterneeksempler. Uansett pris er de dyre å lønne.
        Joda, men tror du virkelig f. eks. Martin Andresen tjener dårlig i Brann? Jeg tør påstå at han i hvert fall tjener like mye som det f.eks Iversen/Flo/Hoseth tjener i Vålerenga. Forskjellen er altså at Andresen kostet/koster Brann langt mer enn bare sign-on-fee og lønn. Blir litt dumt å kalle en klubb for kjøpeklubb når majoriteten av spillere er, i fotballtermologien, hentet inn gratis.

        Hvem snakker om Andresen? Ikke jeg. Jeg driter i hele Brann, og Andresen er en møkkamann med elendige holdninger ("jeg haater LSK altsåååå, nei giiid" - Andresen er ei kjærring. Dersom VIF ikke hadde hentet inn to gjennomsnitts busslaster med spillere siden Psykopaten Rekdal kom inn, hadde vi ikke kalt dere kjøpelag. Da hadde vi nøyd oss med å bare kalle dere et dritlag. For VIF er et dritlag, eller kan du se noen annen grunn til at hele Norge hater dere? VIF er like populære som i Fotball-Norge, som jøder i Palestina.


        Og ja, en klubb som henter inn 50 mann på 4-5 år og dumper/klarer ikke utvikle/utnytte potensialet i mer enn 10 av de er en kjøpeklubb i mine øyne.
        Men hvor mange i LSKs A-stall har vært der lengre enn 4-5 år? Det er ikke mange. Det samme gjelder de fleste andre klubbene i Norge. Start hentet flere spillere enn samtlige konkurrenter i fjor. Brann, RBK og nå LSK har brukt mer penger på kjøp av spillere. Uttrykket kjøpeklubb er så utvannet i moderne fotball at det like gjerne kan gjelde alle klubber.

        Den som shopper mest, blir lagt mest merke til og stemplet. Dette burde dere vist, men siden VIF er en klubb uten moral, uten stolthet, så dreit man idet. Alt er OK så lenge vi vinner. Dumper vi en Bolthof eller fjorten underveis, who cares ? VIF har ALDRI stått sammen og jobbet seg ut av problemer, de går rett på transfermarkedet og shopper som ei nyskilt kjærring i overgangsalderen. Det pløsete fetttrynet Fredriksen sitter på arslet og skriver sjekker. For ei padde han er.


        VIF er en kjøpeklubb og har vært det lenge, både i Fotball og i Hockey. Heller hente en spiller til, enn å betale lønn og kommunale utgifter i tide er mottoet der i gården, det finnes ingen moral, ingen stolthet, kun ei pottesur kjærring av en trener.
        Vi prater fotball nå. At Vålerenga Hockey er på randen av både det ene og det andre er allment kjent. Og nå er vel ikke Uwe Rösler en solskinnsperson heller da

        Hele klubben er gjennomsyret av samme ukultur, det henger igjen fra de dagene man ikke var splittet. Typisk av klansaper å ikke støtte opp om Kokoss Hockeylaget sitt forresten. Annet en å KANSKJE stille opp under en evt finale og sole seg i glansen av en NM tittel. VIF hockey har snart landets dårligste snitt, fordi klansapene har sviktet

        Få på deg brillene, Uwe Rösler har, med unntak av de førset serierundene da han blr bortdømt av en samlet ræva norsk dommerstand, vært en solstråle, gutten har smilerynker fra øre til øre. Rekdals smil kan vel knapt hans egen mor huske å ha sett, mannen er tvers igjennom råtten.

        Men for å dreie tilbake til temaet i denne tråden: Er det ikke et faresignal for norsk fotball når så mange utlendinger hentes inn? Man prater ikke om de utlendingene som hever nivået i norsk fotball, men heller de som ikke gjør det. De som kan ta plassen fra unge lovende norske talenter.

        Selv om flere her inne hevder at det ikke spiller noen rolle om spilleren er fra en annen landsdel eller fra utlandet, vil det ikke være det beste for norsk fotball om norske spillere foretrekkes foran utlendinger? Dersom man reduserer antall utlendinger i norsk fotball vil flere norske spillere få muligheten. Dersom flere norske spillere får spille regelmessig, vil kanskje noen av dem være med på å heve standarden på landslaget på sikt. Og hvis landslaget gjør det bra, vil også klubbene gjøre det bra. For eksempel ved å slippe kvalifisering til europacupene.
        Norge har fortsatt langt færre utlendinger, enn Europas beste ligaer. No problemo. Det er et godt tegn for LSK, at vi har en mix av gode utlendinger med en viss rutine, og unge norske talenter. Slik kan man få et lag, som igjen pisser på VIF i blinde, slikt vi har hatt for vane.
        LSk er rett og slatt en bedre Sportsklubb, lett

        Seriegull MED STIL 2006 til LSK. Say no more
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        Working...