Jeg mener at Tom Lund eller Tommy Lund hadde hevdet seg som en av verdens beste spiller, mange er uenige dette, hva mener dere??
hadde tom lund hevdet seg som en av verdens beste spillere??
Collapse
X
-
Re: hadde tom lund hevdet seg som en av verdens beste spille
Opprinnelig skrevet av alexnr10Jeg mener at Tom Lund eller Tommy Lund hadde hevdet seg som en av verdens beste spiller, mange er uenige dette, hva mener dere??Kommentar
-
Klart, noen vil hevde at Johan Cruijff var hakket hvassere...
...men det blir bare spekulasjoner uansett. Jeg så visstnok Tommy live èn gang, men husker det ikke. Og den norske serien på syttitallet og tidlig åttitall var ingen stor målestokk. Men han holdt utvilsomt høy europaklasse da han spilte. Ajax ville jo ha ham til å erstatte nettopp nevnte Cruijff da han ble solgt til Barca.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Re: hadde tom lund hevdet seg som en av verdens beste spille
Opprinnelig skrevet av alexnr10Jeg mener at Tom Lund eller Tommy Lund hadde hevdet seg som en av verdens beste spiller, mange er uenige dette, hva mener dere??Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av trigzKlart, noen vil hevde at Johan Cruijff var hakket hvassere...
...men det blir bare spekulasjoner uansett. Jeg så visstnok Tommy live èn gang, men husker det ikke. Og den norske serien på syttitallet og tidlig åttitall var ingen stor målestokk. Men han holdt utvilsomt høy europaklasse da han spilte. Ajax ville jo ha ham til å erstatte nettopp nevnte Cruijff da han ble solgt til Barca.
Ajax mente at det ikke fantes noen andre som kunne erstatte Cruyff Enn Tommy... Det er Lillestrømlingen sin det som gav trofasthet og flyskrekk en ny betydning :lol:Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.Kommentar
-
Dette er "verdenslaget" fra VM 1978,
VM 78 ble som
kjent arrangert i Argentina.
Verdenslaget VM 1978:
1. Keeper : Ulbado Fillol, Argentina
2. Høyre back : Toninho, Brasil (Antonio Dias Dos Santos)
3. Midtstopper : Ruud Krol, Nederland
4. Midtstopper : Daniel Passarella, Argentina
5. Venstre back: Ernie Brandts, Nederland
6. Midtbanen : Arie Haan, Nederland
7. Midtbanen : Dirceu, Brasil
8. Midtbanen : Mario Kempes, Argentina
9. Ytre høyre : Josè Munante, Peru
10. Midt spiss : Hans Krankl, Østerrike
11. Ytre venstre: Paolo Rossi, Italia
Jeg velger å påstå at hverken Hans Krankl
(nå får jeg vel Fjøra på nakken) eller
Paolo Rossi rekker Tommy opp til