RB: LSKs formbørs

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    RB: LSKs formbørs

    RB: LSKs formbørs

    LSK har trent 14 dager på La Manga, vunnet gruppespillet i Royal League – og har imponert i fem kamper. RB-sportens formbørs viser fin stigning, men også spillere som har mer å gå på.

    Av: Per Kristian Torvik

    Christoffer Andersson 7

    Har vært stabil og god i alle kamper. Er blitt bedre i forsvar og gjør en viktig offensiv jobb. Fortsetter han slik, kan det meget vel bli VM-spill for den svenske landslagsbacken. Det betyr eventuelt at LSK må greie seg i fire kamper uten ham.

    Espen Søgård 7

    Er best på å løpe av alle i LSK – og den eneste av denne typen laget har. Samme hvilken spiller LSK kjøper inn, synes Espen sikker på laget. Er blitt bedre med ballen og trives aller best som indre høyre med Christoffer Andersson i nærheten.

    Frode Kippe 6
    Bortsett fra en middels innsats i sin første kamp på La Manga etter landslagstur til USA, har Frode stått fram som en klippe i LSK siden i november. Kan bli enda mer sentral som lagets selvfølgelige kaptein. Minus for pasningsspillet.

    Arild Sundgot 6

    Får sjelden spille på favorittplassen som spiss. Greier seg likevel meget bra som offensiv midtbanespiller. Har scoret i tre av de fire siste kampene og har ikke mistet målteften. Lojal spiller som har taklet turbulensen rundt et salg til Stabæk fint.

    Robert Koren 6

    Spilte meget godt i kamper for at par uker siden. Lir under at han ofte blir satt ut på venstrekanten, der han sjelden får markert seg med sine gjennombruddspasninger og gode teknikk. En utfordring for Rösler å bruke ham til det beste for laget.

    Olivier Occean 6
    Råsterk og målfarlig når han får det til å klaffe. Type som har materiale til å bli en toppspiss, men er fortsatt uferdig. Press på seg for å innfri en 8 millioners investering. Har Röslers tillit og får mange sjanser til å vise at han er et godt kjøp.

    Heinz Müller 6
    Har dokumentert god form etter sin strekkskade i januar. Meget god på streken og dyktig i en mot en situasjoner, der han vil redde poeng for LSK. Er også blitt bedre med ball i beina og med utsparkene, men må jobbe mer med den biten.

    Otto Fredrikson 5

    Pålitelig med beina og flink til å dirigere. Har stått bra i mange kamper, men tabber har skjemmet hans spill. Burde reddet to mot Vålerenga, og kom på etterskudd da Brøndby scoret en gang. Det er feil han ikke har råd til, hvis han vil bli førstevalg.

    Anders Rambekk 5

    Begynner å finne seg til rette som midtstopper og i posisjonen ved siden av Frode Kippe. Har et potensial på å komme framover på banen han ikke har utnyttet. Kan fort ende opp som venstre back igjen.

    Michael Mifsud 5

    Har vært ujevn i kampene og svingt fra det meget gode til det helt ordinære. På sitt beste er han en trussel mot ethvert forsvar, men han må jobbe med stabiliteten. Ligger best an til å få en spissplass ved siden av Olivier Occean.

    Magnus Myklebust 5

    Har ikke fått så mange sjanser i de viktigste kampen, slik Mifsud har fått. Men se opp for Myklebust. Han er målfarlig, kvikk i vendingene og god til å vri seg ut av vanskelige situasjoner. Er dessuten LSKs beste avslutter og kan få mange kamper i år.

    Bjørn Helge Riise 5

    Satt ut av spill med lungebetennelse. Har likevel kommet raskt tilbake og har tatt igjen det tapte innen kort tid. Ville ganske sikkert hatt en bedre karakter uten sykdom. Aggressiv, aktiv og god kantspiller, som vi bare har sett begynnelsen av.

    Per Magne Misund 4

    Tredjekeeper som har begynt en jobb i LSK utenom den aktive spillerkarrieren. Holder et akseptabelt nivå, men er neppe god nok til å måtte steppe inn på førstelaget over tid i den formen han er.

    Pål Steffen Andresen 4

    Har hatt problemer med en vond akilles og mangler en del på sitt beste nivå. Kjemper med Rambekk om midtstopperplassen ved siden av Kippe i øyeblikket. Finner han toppformen får han mange kamper også i år. Må bedre pasningsspillet.

    Shane Stefanutto 4

    Har fått tillit som venstre back helt siden cupfinalen i november. God offensiv på sitt beste, men sliter til tider defensivt og blir overspilt i en del kamper. Er neppe sikker på å fortsette som et førstevalg når det drar seg til før seriestart.

    Khaled Mouelhi 4

    Her et godt fotballhode og slår de lekreste pasninger. Men tunisieren sliter med å finne seg helt rette i den norske fotballen og trenger mer tid til det. Gjør han det blir han en reell utfordrer til Kasey Wehrman sentralt.

    Trond Olsen 4

    Minuset med Olsen er at han har et stykke igjen til et fysisk nivå LSK forlanger. På plussiden har han en hurtighet som få andre. I tillegg skyter han like godt med begge beina og kan bli en spiller som får avgjørende rolle i kamper som ligger og vipper.

    Eirik Bertheussen 3

    Har sin styrke i duellspillet, men må komme i bedre fysisk form. Er et godt stykke unna til å være en mann en kan stole på som midtstopper i et mannskap som skal være et topplag. Må bli bedre til å orientere seg på dette nivået.

    Kasey Wehrman -

    Lekte så vidt med ballen de siste dagene på La Manga. Må nærmest håpe på et under om han skal bli klar til seriestarten, selv om det er LSKs medisinske apparats mål. Mener selv han trenger seks ukers trening med laget før han er klar for eliteserien.

    Pål Strand

    Er enda lenger unna førstelaget enn Wehrman. Trente ikke med ball på La Manga og kan sannsynligvis ikke være klar før tidligst i mai. Blir han frisk er han aktuell som back og midtbanemann på venstresiden.

    Johan Petter Winsnes -

    Har begynt å trene for fullt etter sin akillesskade. Har tid til å spille seg i form og bli en mann som er med i Röslers vurderinger etter hvert. Men neppe høyaktuell for seriepremieren.

    Diomande Alassane -

    17-åring fra Elfenbeinskysten, som LSK har til hensikt å hente foran neste sesong. Rask og teknisk god spiller som er med på landets yngre landslag. Fysisk langt framme etter norsk målestokk.

    Mats Jarnbjo -

    Ung LSK'er som fikk sjansen til å være med på a-lagets treningsleir for første gang – og kjenne på nivået. Må satse på å få spille flest mulig kamper i 2. divisjon, så får tiden vise hva det blir til videre.

    Kim Jarnbjo -

    Tvillingbror Jarnbjo var uheldig da han fikk tilbud om å være med til La Manga. Gikk skadet i 14 dager og måtte trene alternativt. Fikk nok likevel et godt innblikk av hva trening på dette nivået krever.

    Truls Jørstad -

    Unggutten fra Ull/Kisa skal være med LSK fram til 1. mars i denne omgang. Da blir det foretatt en vurdering. Har greid seg bra med gode medspillere og har ambisjoner om å spille toppfotball.

    Andreas Haddad -

    Har vært skadet i foten og hatt vondt i mageregionen under La Manga-oppholdet. Dermed har han ikke fått vist trener Rösler at han er en seriøs utfordrer til serielaget. Må bli frisk og spille kamper snarest mulig.
  • Rubinho
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2005
    • 1501

    #2
    Så kommer de store spm..

    Er LSK i for tidlig form og kommer det en nedtur snart??

    Det kan jo egentlig bare gå værre så bra som gutta har spillt i det siste :!:

    Håper formen vedvarer :!:

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      #3
      Jeg dreit meg ut og lagde en ny tråd som var lik denne.
      Kan Forum-ansvarlige slette hele den andre tråden. (Synes ikke "stenging" er godt nok).
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #4
        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
        Jeg dreit meg ut og lagde en ny tråd som var lik denne.
        Kan Forum-ansvarlige slette hele den andre tråden. (Synes ikke "stenging" er godt nok).
        Nope, vi sletter ikke, vi liker å ha kontroll og kunne dokumentere alle tabber
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #5
          Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
          Jeg dreit meg ut og lagde en ny tråd som var lik denne.
          Kan Forum-ansvarlige slette hele den andre tråden. (Synes ikke "stenging" er godt nok).
          Nope, vi sletter ikke, vi liker å ha kontroll og kunne dokumentere alle tabber
          Kan dere ikke i hvert fall endre tittelen på den andre tråden til "RoyVaadal dreit seg ut" 8)
          RoyVaadal.

          Kommentar

          • Chessheim-kanaris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 1022

            #6
            Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
            Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
            Jeg dreit meg ut og lagde en ny tråd som var lik denne.
            Kan Forum-ansvarlige slette hele den andre tråden. (Synes ikke "stenging" er godt nok).
            Nope, vi sletter ikke, vi liker å ha kontroll og kunne dokumentere alle tabber
            Kan dere ikke i hvert fall endre tittelen på den andre tråden til "RoyVaadal dreit seg ut" 8)
            at du skal få spesial behandling synes jeg er teit... hihi
            mvh Lsk's nye fysioterapeut

            Kommentar

            Working...