Hva driver Uwe med da.....

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fugla_4_ever
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 467

    #21
    Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
    Opprinnelig skrevet av Trofast kanari
    Så hvis man ikke er bra nok får city sitt a-lag skal
    man liksom spille på LSK?
    Så dårlig er vi ikke vel???
    Eller er vi?
    Nei.
    Manchester city burde heller være farmer-klubben til LSK.
    Ja for jeg kan tenke meg at tallentene våre, som ikke kommer inn på vårt 1. lag får spille for City, det er kanskje årets dummeste uttalelse!

    Dette er en kjempe god løsning, både for oss og City. Det er flere spillere som ikke kommer til på 1. laget til City som jeg gjerne ville hatt på Åråsen. Her skal de få utvikle seg til de er gode nok for City's 1. lag. Jeg regner med at Uwe har planer om å gjøre det slik at vi, i dette tilfellet, vil motta en sum penger som varmer godt i alle LSK-hjerter.

    Kommentar

    • Christer
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 388

      #22
      jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vi skal være farmer laget til city..
      jeg tror ikke de er så mye bedre enn oss.. de er et middelmådig engelsk lag.. og det er ikke så stor forskjell på middelmådige engelske lag og topp lagene i norge.

      Kommentar

      • Runbernt
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • May 2004
        • 127

        #23
        Jeg er skeptisk til en slik "avtale". Hva kan LSK tjene på dette?
        Det snakkes om å låne spillere som trenger match-trening i City. Her må vi være klar over at City har et tøft kamp-program gjennom en lang sesong. Alltid masse skader og suspensjoner.Hvem kan vi forvente å få låne??? Det er ikke snakk om de som de som ligger tett opp til en plass i start-elleveren. Disse er involvert og spiller jevnt mye i løpet av sesongen. Hva står vi da igjen med?
        Tror ikke det er så mye å hente her. Forskjellen på et godt norsk lag(les LSK) og ett middelmådig PremierLeague-lag(City) er ikke SÅ stor.
        Positivt at Uwe vil hente inspirasjon utenfra. Det er viktig. Det er helt sikkert noe LSK som klubb kan lære av City, så jeg vil ikke forkaste en samarbeidsavtale helt.
        Jeg går i alle fall ikke rundt og håper at en eller annen City-junior som føler han ikke får tillit av reservelagstreneren trer på seg den gule drakta neste sesong, samtidig som City henter Baron "gratis" fordi klubbene har et så "godt samarbeid"...
        Runbernt

        Kommentar

        • King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

          #24
          Er sjelden det kommer noe veldig godt ut av sånne avtaler, united har/har hatt sånne avtaler med både ifk gøteborg, oslo øst og antwerpen uten at det har skjedd all verden..

          Som United supporter så er ikke akkurat dette her drømmen for meg :roll:

          Men på den positive siden så er det bra at Uwe skaffer oss omtale ute i den store fotballverden. Kan også være fint hvis noen av våre spillere kan bli invitert til å trene sammen med city når det er "off season" her i Norge. Kanskje vi kan møte city i en treningskamp på åråsen neste sommer, hadde vært allright det...
          Ultras Felt C Lillestrøm

          Kommentar

          • LSK-supp.
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 1023

            #25
            Opprinnelig skrevet av fugla_4_ever
            Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
            Opprinnelig skrevet av Trofast kanari
            Så hvis man ikke er bra nok får city sitt a-lag skal
            man liksom spille på LSK?
            Så dårlig er vi ikke vel???
            Eller er vi?
            Nei.
            Manchester city burde heller være farmer-klubben til LSK.
            Ja for jeg kan tenke meg at tallentene våre, som ikke kommer inn på vårt 1. lag får spille for City, det er kanskje årets dummeste uttalelse!

            Dette er en kjempe god løsning, både for oss og City. Det er flere spillere som ikke kommer til på 1. laget til City som jeg gjerne ville hatt på Åråsen. Her skal de få utvikle seg til de er gode nok for City's 1. lag. Jeg regner med at Uwe har planer om å gjøre det slik at vi, i dette tilfellet, vil motta en sum penger som varmer godt i alle LSK-hjerter.
            Det var ment som en spøk, smarten. Ironi er kanskje ikke noe man lærer om på agronom-linja...

            Men siden du har så greie på det; hvilke spillere fra Man City's(eller hvilket som helst annet middels PL-lags) rekrutt-lag kan gå rett inn å ta en plass på første 11'eren til LSK til neste år?
            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

            Kommentar

            • general
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 1150

              #26
              selv om jeg er Man Utd så kan jeg se at dette(hvis det fungerer) ikke kan være noe annet enn positivt!!
              Forskjellen på andre sammarbeid og det vi kan få til med City er at vi har Uwe. Et idol der borte som høster stor respekt + at han er en slik ståpå kar som kan presse dette gjennom og få noe bra ut av det
              Seriegull 2016!!!

              Kommentar

              • Guling
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2004
                • 484

                #27
                Hvorfor ikke prøve, uansett? Greit å si at det sannsynligvis ikke kommer så mye bra ut av det, men hva kan det skade?

                Kommentar

                • Kristian
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 690

                  #28
                  Det er ikke så altfor stor forskjell på middelmådige lag og dårlige lag i tippeligaen heller. Newcastle hadde ikke så god kontroll på Enga nei.

                  Kommentar

                  • King_Raymond
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4987

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Guling
                    Hvorfor ikke prøve, uansett? Greit å si at det sannsynligvis ikke kommer så mye bra ut av det, men hva kan det skade?
                    Jeg synes også at dette burde prøves. Taper jo ikke noe på å prøve ihvertfall...
                    Ultras Felt C Lillestrøm

                    Kommentar

                    • vaadahl
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Feb 2004
                      • 156

                      #30
                      Mye kan gå galt,kun city som kan tjene på dette.skal de plutselig kunne hente inn våre beste spillere(de vil seff.ikke ha de nest beste)mens vi bare får låne spillere som Kevin Missalot og Terry Bench .Låning av spillere har aldri vært gunstig. vi vet jo ikke helt hva dette er men ta det litt rolig Uwe
                      Jeg har sett alt.Tom lunds 4 mål mot clausnengen 73,solomålet mot Mjøndalen,Norges raskeste hat.trick av Erik Karlsen.Grønlunds Brassespark mot Rbk.og redningene til St.Claus

                      Kommentar

                      • King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av vaadahl
                        Mye kan gå galt,kun city som kan tjene på dette.skal de plutselig kunne hente inn våre beste spillere(de vil seff.ikke ha de nest beste)mens vi bare får låne spillere som Kevin Missalot og Terry Bench .Låning av spillere har aldri vært gunstig. vi vet jo ikke helt hva dette er men ta det litt rolig Uwe
                        Tror du virkelig uwe er så dum at han inngår en avtale som kun city kan tjene på som du sier? Og at de plutselig bare kan hente våre beste spillere når de føler for det... Ha litt mere tiltro til vår kommende trener a
                        Ultras Felt C Lillestrøm

                        Kommentar

                        • vaadahl
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Feb 2004
                          • 156

                          #32
                          gi ET eksempel på at en slik samarbeidsavtale har fungert,jeg regner med et svar like fort som du ALLTID er kjempenegativ til ting som ikke passer deg.
                          Jeg har sett alt.Tom lunds 4 mål mot clausnengen 73,solomålet mot Mjøndalen,Norges raskeste hat.trick av Erik Karlsen.Grønlunds Brassespark mot Rbk.og redningene til St.Claus

                          Kommentar

                          • King_Raymond
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4987

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av vaadahl
                            gi ET eksempel på at en slik samarbeidsavtale har fungert,jeg regner med et svar like fort som du ALLTID er kjempenegativ til ting som ikke passer deg.
                            Nope, kan ikke gi deg ETT eksempel på at en slik samarbeidsavtale har fungert. Har heller aldri sett en keeper i en straffespark konkurranse ta av seg keeperhandskene for så å redde en straffe, og så score selv, men det skjedde på torsdag. Også sjelden at noen scorer fra midtbanen, men beckham gjorde det på wimbledon på midten av 90 tallet. Har aldri klart å spise brødskive med Banos før heller, men for ett par uker siden så gikk det jaggu ner 2 skiver med banos gitt.

                            Med andre ord så kan det hende at denne samarbeidsavtalen kan fungere, selv om andre lignende avtaler ikke har vært noen suksess.

                            Jeg er ALLTID kjempenegativ til ting som ikke passer meg skriver du? Hva er det jeg har vært negativ til som ikke har passet meg?
                            Ultras Felt C Lillestrøm

                            Kommentar

                            • ON
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3639

                              #34
                              Banos :lol: *LÆTTIZ*

                              Kommentar

                              • Kimito
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 2601

                                #35
                                ....blip....
                                Ferdigskåra

                                Kommentar

                                • bøffelkanari
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • May 2004
                                  • 45

                                  #36
                                  hmm, svært vanskelig spørsmål.

                                  var det noen som så den fotball-dokumentaren på NRK og svensk tv som gikk for noen uker siden? Keegan var faktisk involvert i spekulasjoner om at han kan ha tatt i mot penger under bordet for spillerkjøp-og salg fra diverse farmerklubber.

                                  av den grunn er jeg skeptisk. LSK ledelsen må i hvertfall ha et svært våkent øye med i forhold til overganger. Keegan er blitt beskyldt for å ha tatt en for stor del av overgangssummen, husker ikke alle detaljene.

                                  tror uansett ikke at vi har så mye å vinne på en sånn situasjon, de spillera som blir aktuelle blir vel kanskje typer som Robbie Winters og Ben Wright. håper uansett Rösler bruker kontaktnettet sitt for å skaffe oss gode spillere i fremtida, uten å nødvendigvis knytte oss opp mot andre klubber!

                                  Kommentar

                                  • Kristian
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2004
                                    • 690

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                    Opprinnelig skrevet av vaadahl
                                    gi ET eksempel på at en slik samarbeidsavtale har fungert,jeg regner med et svar like fort som du ALLTID er kjempenegativ til ting som ikke passer deg.
                                    Nope, kan ikke gi deg ETT eksempel på at en slik samarbeidsavtale har fungert. Har heller aldri sett en keeper i en straffespark konkurranse ta av seg keeperhandskene for så å redde en straffe, og så score selv, men det skjedde på torsdag. Også sjelden at noen scorer fra midtbanen, men beckham gjorde det på wimbledon på midten av 90 tallet. Har aldri klart å spise brødskive med Banos før heller, men for ett par uker siden så gikk det jaggu ner 2 skiver med banos gitt.

                                    Med andre ord så kan det hende at denne samarbeidsavtalen kan fungere, selv om andre lignende avtaler ikke har vært noen suksess.

                                    Jeg er ALLTID kjempenegativ til ting som ikke passer meg skriver du? Hva er det jeg har vært negativ til som ikke har passet meg?
                                    Unnskyld meg.. PSA scorte BAK midtbanen mot Molde, bedre eksempel.
                                    Uansett, Banos er digg. :!:

                                    Kommentar

                                    • Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

                                      #38
                                      [IRONI]Jeg synes det er veldig viktig og riktig at vi kun forsøker å finne negative momenter ved en sånn avtale.[/IRONI]

                                      Noen som har hørt det gode argumentet "dette har vært forsøkt før."? Akkurat like idiotisk som "dette har ikke vært forsøkt før." Sørg for å kunne begge utenat, så kan man hindre en hver form for utvikling.

                                      Dessuten så må vel uansett spillere på lån fra ManCity starte i 2. divisjon. De må jo venne seg til TL-nivået... :wink:
                                      Knurr...

                                      Kommentar

                                      • kanari76
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Jan 2004
                                        • 90

                                        #39
                                        hva er det folk er så neggative for da? er det fordi det er city? er det virkelig så mange man.u fans blandt kanarifansen

                                        Det er slutt på den tiden da norske spillere gikk for flerfoldige millioner til utlandet!, det var grunnen til at så mange lag i tippeligaen nesten gikk konk for noen år tilbake(lillestrøm inkludert) fordi de regnet med million salg av spillere til utlandet, når det uteble fikk alle sjokk. vi må forstå at norske spillere er ikke VERDENS beste, de er til nød middels gode.

                                        nå vil noen si der tar du feil hva med solskjær, carew, riise, berg. og til det vil jeg si: alle land kan enkelte ganger få frem verdens stjerner. kan noen nevne en annen topp spiller fra Ungarn enn Ferenc Puskas?
                                        så om lillestrøm får solgt noen spillere til england skal vi være fornøyd med de pengene de får, og om vi itillegg får lånt noen unge lovende spillere er dette også positivt.
                                        I don\'t mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that\'s how it comes out.
                                        -Bill Hicks

                                        Kommentar

                                        • Anders_Bakken
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2004
                                          • 542

                                          #40
                                          Det bør vel ikke være en målsetning å selge unna spillere som gjør det bra fort som faen for enhver pris....kontunitet i stallen er en viktig faktor for å bygge opp et storlag etter min mening.
                                          Når det gjelder dette opplegget Uwe prøver å gjennomføre så er jeg både for og i mot. For å starte med det negative....engelsk fotball er oppskrytt, det er ikke flere enn 3-4 lag i Premier League som ligger et par hakk over de beste i Norge. Hvordan kan vi da få nytte av spillere fra et middelmådig premier league lag...som selfølgelig ikke låner ut de beste spillerne sine...? Men det er jo ikke tvil om at vi sikkert har en del å lære av city på andre områder....
                                          Alt i alt så tror jeg ikke det er noe å tape på et samarbeid...så sant Uwe bruker hue (som han helt sikkert gjør) og ikke binder seg til noe som kun kommer city til gode.

                                          Kommentar

                                          Working...