Taktikk og gjennomføring mot IFK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    Taktikk og gjennomføring mot IFK

    Fugla-stallen sliter med skader og sykdom for tida, og Röslers valgmuligheter var begrensa, særlig på midtbanen. Heldigvis kom både Stoffe og Espen seg på beina til denne kampen. Röslers taktikk så ut til å være

    - Å forsterke midtbanen når verken Kasey eller Kiko var tilgjengelige ved at Sundgot hadde fått beskjed om å være mer tilbaketrukket enn han vanligvis skal være som hengende spiss. Espen er ikke helt selvskreven i ankerrollen selv på sitt beste, og var neppe helt i tipp-topp form. Dessuten valgte Uwe å bruke både Korén og Sundgot, heller enn bare én av dem og Trond Olsen. Robbie er ingen kantspiller, men forsterker midtbanen ytterligere, når han instinktivt trekker inn mot midten, selv om han gjør jobben ute på venstre kant defensivt.

    - Å satse på innlegg fra Riise og Andersson på høyresida, mens innlegg fra venstresida ble overlatt til Shane, samt stikkere og samspill Robbie-Ollie-Mykle. Naturligvis i tillegg til dødballene fra Andersson.

    Hvordan var gjennomføringa ?

    Stoffes dødballer og innlegg var uvanlig svake, antagelig som resultat av at han kom rett opp av senga og neppe var helt restituert. Riises innlegg var derimot mange og gode: Occean burde skårt på minst ett av dem, men heada dessverre midt i mål og rett på keeper. Som venta ble Robbie noe utilpass ("misbrukt") på kanten, og Arild bidro i denne kampen mest defensivt på midtbanen. Det var viktig nok, vi holdt nullen, med en meget stor porsjon flaks på IFKs ene dobbeltsjanse, og vi er fortsatt ubeseira i RL.

    Samspillet mellom Myklebust og Occean fungerte bedre enn mellom Occean og Mifsud, men det kan også være fordi Occean blir stadig bedre innkjørt i laget og spillemåten.

    Shanes innlegg er blitt mye bedre i det siste halve året, min eneste innvending nå er at de må være mer rett på, ikke så mye opp-og-ned (for mye bue): det gir keeperen tid og fordel til å plukke ned ballen rett over og foran panna til spissene våre. (Jeg husker ennå en lørdagstrening i fjor da Shane la flere ikke helt vellykte dødballer, og Uwe løper bort til ham, dirigerer Rambekk dit ballen skal legges, tar ett spark - og legger ballen rett på panna til Rambekk fra 25 meters hold: "Slik vil jeg ha det !" Det er sånt som gir autoritet.)

    Alt i alt en godt gjennomført kamp, gitt de litt rufsete fysiske forutsetningene både på spillersida og hva gjaldt baneforholda. Det lover godt for returkampen, som forhåpentligvis går på Åråsen. Andersson og Søgård bør da være i bedre form, Kiko, Mifsud og PSA kanskje også kampklare. Selv om Bertheussen gjorde det greit da Kippe måtte gå ut i går vil jeg heller ha PSA sammen med Rambekk. Med en mer "normal" midtbane tilgjengelig (Kiko, en Espen uten skada ankel) kan Trond Olsen få spilletid, iallfall mot slutten av kampen, og vi kan få en farligere venstreside. Haddad ser også ut til å være kampklar igjen, selv om han nok mangler en del både i trening og kamperfaring

    For øvrig noterte jeg meg også klar framgang på Heinz når det gjelder returer og utspark.

    gilbert
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7092

    #2
    Skarpt observert - karakterbok følger bare jeg fått sett kampen i opptak! Hadde mer enn nok med å holde kroppstemperaturen over tjue grader på Ullevi i går.

    Skuffende mange drita fjortisser som kom med bussen, forresten. Smaken er delt, men at bældrita sekstenåringer på sin første kveld borte fra mamma ikke er særlig imponerende bør de fleste være enige i.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Gale Isbre
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2005
      • 1164

      #3
      Opprinnelig skrevet av trigz
      Skuffende mange drita fjortisser som kom med bussen, forresten. Smaken er delt, men at bældrita sekstenåringer på sin første kveld borte fra mamma ikke er særlig imponerende bør de fleste være enige i.
      Veldig enig. Én ting er å være fjortis og drita, men å være vekselvis sovende/spyende FØR avspark er litt i overkant. Dessuten kunne jeg godt tenke meg å slippe nek som sitter og hyler ut artiklene i RB for seg selv klokka tre om natten...et krav for å få være med på bortetur burde kanskje være at man er gammel nok til å beherske stillelesning? :wink:

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7092

        #4
        Jeg kjørte med OKB og slapp dermed bussen. Godt var det, hadde jeg blitt nødt til å høre på fjortisshælvete i fem timer på hjemturen hadde noen mistet livet. Det jeg så under kampen var ille nok. Pinlig.

        Burde forsåvidt innført attenårsgrense på sånne turer, om ikke annet så for å få vekk den verste flatfylla. Tviler på at den jevne mor og far ville vært særlig fornøyd med at ingen har oppsyn med småtassene når de drar på tur med KFL.

        Ikke dermed sagt at ikke godt voksne supportere også bæler i seg endel øl, men jeg synes de er slitsomme nok til at sekstenåringer med en liter baileys innabords blir litt i overkant, på en måte...
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Gale Isbre
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2005
          • 1164

          #5
          Opprinnelig skrevet av trigz
          Jeg kjørte med OKB og slapp dermed bussen. Godt var det, hadde jeg blitt nødt til å høre på fjortisshælvete i fem timer på hjemturen hadde noen mistet livet.
          Håper intenst at du havner på samme buss som meg neste gang :wink:

          Kommentar

          • Latvijan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2005
            • 360

            #6
            Opprinnelig skrevet av trigz
            Burde forsåvidt innført attenårsgrense på sånne turer, om ikke annet så for å få vekk den verste flatfylla. Tviler på at den jevne mor og far ville vært særlig fornøyd med at ingen har oppsyn med småtassene når de drar på tur med KFL.
            Helt enig at det var enkelte pinlige elementer på stadion (tok ikke bussen jeg heller), men jeg er likevel sterkt uenig i at det bør være 18års grense på turene med KFL.
            Selv har jeg vært med på organiserte turer siden jeg var rundt 16, det er det mange andre meget aktive kanaris som også har vært.
            Dessuten er de som er under 18 som sliter mest med å komme seg på bortekamper dersom de ikke får bli med på bussturer. Det finnes faktisk mange flotte unge fans både jenter og gutter som oppfører seg eksemplarisk.
            Sist sesong merket vi allerede i Kristiansand at det var kommet til endel nye, som nok er på tur mere for alkoholens skyld enn for å følge LSK. Slike mennesker unge eller gamle er provoserende for oss som virkelig bryr oss om fotballen. Likevel blir det helt galt å utestenge ALLE under 18 på borteturer!

            Hvordan skal KFL fortsette å vokse hvis vi begynner å utestenge de yngre?

            Kommentar

            • Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

              #7
              Heinz imponerer. Han virker bedre trent og er stødig som en klippe nå. Klart førstekeepervalg i øyeblikket, det skal bli tøft for vår finske venn å sette ut Heinz...
              LSK Norges beste lag

              Kommentar

              Working...