Forventninger for sesongen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lyn
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Mar 2005
    • 2

    Forventninger for sesongen

    Hei, jeg har et par spørsmål til dere supportere som jeg håper dere kan ta dere tid til å svare på. Jeg er skribent på Bastionens webside og vil vurdere de forskjellige lagene som deltar i årets Tippeliga. Og hvem vet ikke best om sitt eget lag enn dets supportere?

    1. Hvilke forventninger har dere til denne sesongen?

    2. Hvordan blir deres førsteellever seende ut i år?

    3. Vurdering av stallen.

    4. Plassering ved slutten av sesongen.

    Håper dere kan være så ærlige som mulig på spørsmålene. Takk...
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    1. Medalje.

    2. Umulig å si, vi har for mange gode spillere til at en førsteellever er mulig å sette opp. 8)

    3. Jævlig bra stall, dobbeldekning på de fleste plassene. Litt tynt i forsvaret, men på midtbanen og i angrepet har vi mange valgmuligheter.

    4. Tja.. 3. plass.

    Kommentar

    • Latvijan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2005
      • 360

      #3
      1. (Slå Lyn) Vinne Royal League. Komme høyere enn enga på tabellen...

      2. Umulig å si men følgende blir nok å se mye: Müller, Andersson, Kippe, Søgård, Sundgot, Koren, Occean og Mifsud...

      3. Beste stall på mange mange år. Rösler ønsker seg en spiller till, men det er lite trolig at det skjer.

      4. Alt annet enn topp tre vil være en skandale!

      Kommentar

      • Kimito
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 2600

        #4
        1. At kommentatorer kan finne ut litt mer om LSK anno 2006 enn stadig å messe om dødballer. I RL-kampen mot IFK nettopp presterte kommentatoren å si at det var en stor målsjanse til Lillestrøm da man fikk frispark fra ca. 30 meter.

        2. Occean, Koren, Kippe, Andersson...pluss hva enn Uwe finner fantastisk.

        3. Bred og den beste siden TV2 tippet LSK foran RBK i 1996 (mener jeg det var). Litt tynt på backene.

        4. Medalje eller skuffelse.
        Ferdigskåra

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1409

          #5
          1. Optimismen rår. I år skal vi være med i gullkampen, og definitivt ta medalje, og nok en gang bevise at vi er Norges beste supportere.

          2. Müller - Andersson, Kippe, Andresen, Strand - Riise Wehrman Koren Sørgård - Occean, Mifsud. Wehrman og Strand tilbake i form, og tipper dette er spillerne som gjennom året spiller mest. Men Mouelhi, Sundgot, Stefanutto og Rambekk kan like godt bli faste på laget som de som her er nevnt. De som kan si de er nærmest "sikre" på førstelaget, vil jeg si er: Müller, Andersson, Kippe, Koren, Riise og Occean.

          3. Stallen er svært bred, og vi har god dekning på alle plasser. Den sentrale midtbanen er det spesielt mange om beinet. Mouelhi, Wehrman, Koren og Sørgård er alle svært gode til tippeligaen å være. Trolig vil Rösler ofte bruke en skjev fomasjon på midtbanen for å bruke minst tre av disse spillerne samtidig, og heller trekke Pål Strand ned som offensiv back, eventuelt bruke Stefanutto i samme rollen. Sundgot melder seg også på i kampen om en rolle på den sentrale midtbanen, ettersom konkurransen i angrepet vil være svært hard. Myklebust og Olsen er spennende unge spillere, som kan få sitt gjennombrudd i år. Med skadeforfulgte Strand ute, er det kanskje en typisk venstrekant vi savner mest på laget (Olsen er noe uferdig, og kanskje best som ving i et 4-3-3 system, uten for mange defensive oppgaver.) Angrepet er strålende. Mifsud var svært god før han ble skadet i fjor, og er på full fart tilbake. Occean er en typisk målscorer som endelig spiller på et topplag, Sundgot er tidenes toppscorer i LSK, og Myklebust er et fantastisk talent, som ser ut til å modne mer for hver kamp han spiller.

          4. Det lukter gull lang vei..!

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #6
            Re: Forventninger for sesongen

            1. Hvilke forventninger har dere til denne sesongen?
            Alt annet en gull er en gedigen skuffelse.

            2. Hvordan blir deres førsteellever seende ut i år?
            Müller - Andersson, Kippe, Andresen, Rambekk - Riise, Mouelhi, Koren, Søgård - Occean, Mifsud

            Det gjør vondt å benke Sundgot, men jeg tror Rösler satser på en stor og sterk og en liten og rask spiss.

            3. Vurdering av stallen.
            Keepere: To gode keepere, men ingen av Reitmaier-kaliber
            Forsvar: Tre jevngode stoppere i Kippe, Andresen og Rambekk. Rambekk må vike. Han tar venstrebacken fra Stefanutto pga. større defensiv trygghet. Vi mangler dobbeltdekning på backene, men Andresen kan gjøre en god jobb der. Tror Bertheussen er litt for fersk.

            På midtbanen er det vanskelig å finne plass til alle de gode spillerne våre. Riise er antakelig den eneste som er sikker på plassen sin. Søgård og Koren er også bankers på laget. Jeg synes det er vanskelig å utelate Mouelhi, men han vil nok få konkurranse når/hvis Wehrman blir skadefri. Pål Strand er et alternativ på venstresiden når han blir skadefri, håper ikke han blir (mis)brukt som back. Trond Olsen vil sikker også få mange sjanser på kanten.

            Angrep: Tippeligaens beste angrep. Tror det blir Occean + Mifsud/Myklebust på topp i 4-4-2. Mifsud skaper kaos i ethvert forsvar, mens Myklebust er en fantastisk avslutter. Sundgot vil ofte vikariere for en suspendert Occean utover i sesongen, og vil sikkert også få mye spilletid på midten. Occean blir Tippeligaens toppscorer med 17 mål. Haddad er en joker.

            4. Plassering ved slutten av sesongen.
            1. plass

            Kommentar

            • Ola
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1651

              #7
              1. Hvilke forventninger har dere til denne sesongen?
              Medalje i serien, finale i RL, semi i cup'n, knuse VIF, knuse Lyn og knuse Ræva i første kamp.

              2. Hvordan blir deres førsteellever seende ut i år?
              Kun Andersson og Koren er 100% sikker på laget, så det er vanskelig å svare på.

              3. Vurdering av stallen.
              Offensivt har vi aldri vært bedre og bredere. Midtbanen er meget sterk. Forsvaret er bra, men tynt. Hadde trengt en bra høyreback og en bra venstreback for at vi kunne begynt å snakke om "komplett stall". Keeperene holder middels god TL-standar.

              4. Plassering ved slutten av sesongen.
              Jeg er ganske sikkert på det vil stå mellom LSK og VIF. Må tippe 1.plass, men det forutsetter minimalt med skader på defensive spillerne.

              Kommentar

              • Rubinho
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2005
                • 1501

                #8
                Opprinnelig skrevet av Ola
                1. Hvilke forventninger har dere til denne sesongen?
                Medalje i serien, finale i RL, semi i cup'n, knuse VIF, knuse Lyn og knuse Ræva i første kamp.

                2. Hvordan blir deres førsteellever seende ut i år?
                Kun Andersson og Koren er 100% sikker på laget, så det er vanskelig å svare på.

                3. Vurdering av stallen.
                Offensivt har vi aldri vært bedre og bredere. Midtbanen er meget sterk. Forsvaret er bra, men tynt. Hadde trengt en bra høyreback og en bra venstreback for at vi kunne begynt å snakke om "komplett stall". Keeperene holder middels god TL-standar.

                4. Plassering ved slutten av sesongen.
                Jeg er ganske sikkert på det vil stå mellom LSK og VIF. Må tippe 1.plass, men det forutsetter minimalt med skader på defensive spillerne.
                Bra sumering, men står mellom Vif og lsk?? Lsk , rbk , kanskje lyn vil ligge i toppen..apene blir for spinkle i år..

                Kommentar

                • Mr.Lee
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2006
                  • 736

                  #9
                  1. Hvilke forventninger har dere til denne sesongen?
                  Knuse enga. Sterk kandidat til seriegull, komme langt i cupen (semifinale/finale hadde vært knall) og vinne RL :wink:
                  2. Hvordan blir deres førsteellever seende ut i år?
                  nesten samme som Torolf:
                  Müller - Andersson, Kippe, Andresen, Rambekk - Riise, Wehrman, Koren, Søgård - Occean, Mifsud
                  3. Vurdering av stallen.
                  En fin og bred stall, med en anelse for få spillere i forsvar.
                  Norges største luksus problem i midtbane rekka (Riise, Søgård, Wehrman, Mouelhi, Strand, Koren, Olsen) og kan godt være jeg har glemt noen.
                  4. Plassering ved slutten av sesongen.
                  Jeg trur RBK og LSK (andre kan melde seg på) kommer til å kjempe om gull i år. Håper, og tror derfor at vi kan sparke vekk vif fra tronen og sette på oss kronen som vi sist gjorde i 1989.

                  Kommentar

                  • hoyt
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 2850

                    #10
                    Ja skal vi se..

                    Opprinnelig skrevet av lyn
                    1. Hvilke forventinger har dere til sesongen?
                    Jeg forventer et offensivt Lsk med ambisjoner om et trofe. Vi ble lovet det av kaptein Kippe i fjor etter sesongslutt. Jeg har tro på topp 3, og en ny cupfinale om marginene er på vår side.

                    Hvordan blir deres førsteellever seende ut i år?
                    Noen usikkerhetsmomenter er det, men her er mitt forslag:

                    Heinz Müller
                    Christoffer Andersson, Frode Kippe,Anders Rambekk,Shane Stefanutto
                    Bjørn Helge Riise, Espen Søgård,Robert Koren
                    Arild Sundgot
                    Olivier Occean, Micheal Mifsud


                    Vurdering av stallen.
                    Pr.dags dato har vi en av de beste stallene jeg har sett på Åråsen på lang tid. Dobbel dekning på de fleste steder.

                    Minussiden:
                    Jeg er usikker på keeperne, og om shane stefanutto kan gjøre en god jobb på venstrebacken. Han er strålende offensivt, men sliter med posisjonering defensivt.

                    Det blir spennende å se hvem vi henter inn som erstatter for Andersson på høyrebacken. Om vi kan være med å kjempe om gull, er avhengig av en god erstatter her.

                    Jeg er også litt bekymret for høyrekanten. Riise er den eneste rene kanten som holder høyt nivå, og blir han skadet så hemmer det spillet vårt på høyresiden. Vi så jo hva som skjedde når Pål Strand ble skadet i 2001, og vi mistet hele venstresiden. Vingspill er viktig i LSK!

                    Plussiden:
                    Vi har mange gode spisser, noe som er veldig viktig for en toppklubb. Vi har mye fart både fremover på banen, så vel som bakover. Midtbanen er godt sammensatt med hardtarbeidende Søgård, Magiske Korèn, Raske uforutsigbare Riise, og en lur rev i Sundgot som fungerer som et bindeledd mellom spissene og midtbanen. Wehrman og Mouelhi er gode alternativer sentralt, og Trond Olsen/Pål Strand kan gå inn og gjøre en god jobb på venstresiden.

                    Plassering ved slutten av sesongen
                    Mitt tips er 3.plass. Håpet om gull er der, men jeg velger å være forsiktig i mine forhåndstips. Det er mange gode lag i Norge om dagen.

                    ----------------------

                    Håper dette hjalp noe..
                    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                    - Nosa

                    Kommentar

                    Working...