Kampreferat: Treningskamp LSK 2 - Sandefjord: 2-1

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    Kampreferat: Treningskamp LSK 2 - Sandefjord: 2-1

    De siste par åra har jeg skrevet en del referater fra lørdagstreninger, treningskamper og andrelagets hjemmekamper. Årets første av denne typen (tre ting på én gang, på sett og vis) følger her:

    LSK stilte med bortimot andrelagsoppsett i dagens treningskamp klokka 1400 på KGB mot nyopprykka Sandefjord Fotball:

    Otto Fredrikson
    Nickolas Sparby-JP Winsnes-Eirik Bertheussen-Mats Jarnbjo
    Andreas Castilla-Truls Jørstad-Christian Hansen-Trond Olsen
    Diomande Alassane-Andreas Haddad

    Etter 52 minutter kom Thomas Ritter Bratshaug inn for Castilla på høyre kant. Etter 75 minutter kom Martin Mjelde inn for Alassane og tok høyrekanten, mens Bratshaug gikk opp på topp sammen med Haddad.

    Jeg regna ikke ut gjennomsnittsalderen, men den kan ikke ha vært mange måneder over 20 år. Sandefjord stilte uten sin faste VB og nye lagkaptein Tom Kristoffersen (skade), men med en velkjent Olav Zanetti på HB.

    1-0 etter 30 minutter ved Christian Hansen på innlegg fra Trond Olsen, som også ellers var meget aktiv og god. (Hansen kom nylig til Fugla fra Lørenskog.)
    1-1 etter 38 minutter på Sandefjords første skikkelige sjanse.
    2-1 etter 57 minutter ved Andreas Haddad, etter veggspill med Bratshaug.
    Etter dette var andrefugla litt heldige, da Tommy Knarvik først skøyt over på straffe (etter felling av JP), og deretter missa Sandefjord på en dobbeltsjanse der Otto redda mesterlig på skudd fra Zanetti. Det siste kvarteret pressa andrefugla på og kunne fort fått et tredje mål. Ingen tendenser til at eldre, mer erfarne og antatt bedre trente tippeligaspillere i SF sto distansen bedre enn våre juniorer, som en kanskje kunne venta.

    Av de førstelagsaktuelle gjorde Otto en grei jobb i buret. JP vil også i år være en solid potet-innbytter på flere plasser. Olsen viste god fart og gode dødballer. Haddad viste mye teknisk morsomt og jobber godt (også bakover - positivt), men nekter å gi fra seg ballen før han har prøvd både tre og fire dragninger og finter, og da er det i regelen for seint, selv om det ene veggspillet der han fikk ballen tilbake altså ga mål. Unggutta gjorde alle som én gode jobber, vanskelig å trekke fram noen spesielt.

    Hvis Sandefjord ikke har mer å vise fram enn de hadde i dag mot et veldig LSK 2-prega Fugla-lag, vil de, selv med forsterkninger, være en enda klarere dumpekandidat enn jeg hadde trodd i Tippeligaen.

    To-tre hundre frammøtte ble underholdt i solskinnet både av spillet og av en velkjent sykkelmann (også kjent under tilnavnet "Den hvite Diallo") ikke så langt fra meg, som ga løpende kampkommentarer, gode råd til dommeren og instruksjoner til LSK-spillerne og mindre oppmuntrende vurderinger til hvalfangerne.

    gilbert
  • Latvijan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2005
    • 360

    #2
    Hvordan spillte Diomande?

    (takk for fint referat, godt at du gidder)

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3208

      #3
      Opprinnelig skrevet av Latvijan
      Hvordan spillte Diomande?
      Han viste potensialet sitt (fart, teknikk) glimtvis, men jeg kan ikke si han imponerte meg spesielt eller prega kampen på noen som helst måte. Men han er bare 17 år, og kan lære mye hvis planen er å ha ham her mesteparten av tida til han fyller 18 i november og eventuelt kan skrive under da, hvis han fortsatt er aktuell.

      En eldre afrikaner ble observert som kunne ligne litt på John Shittu, men vi gikk ut fra at det måtte være en annen... Likevel er det vel tryggest å holde best mulig tak i Diomande hvis han er et så stort talent som Rösler mener.

      gilbert

      Kommentar

      • ON
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3639

        #4
        Åssen gikk det med Sparby...?

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #5
          Opprinnelig skrevet av gilbert
          Opprinnelig skrevet av Latvijan
          Hvordan spillte Diomande?
          Han viste potensialet sitt (fart, teknikk) glimtvis, men jeg kan ikke si han imponerte meg spesielt eller prega kampen på noen som helst måte. Men han er bare 17 år, og kan lære mye hvis planen er å ha ham her mesteparten av tida til han fyller 18 i november og eventuelt kan skrive under da, hvis han fortsatt er aktuell.
          Det er jo greit at karen får spilt obligatoriske kamper på et visst nivå og ikke bare driver med treninger. Kan vi bruke Diomande i 2.divisjon? I så fall så må vi vel ha en kontrakt av en eller annen type?
          Tror ikke det er heldig for hans utvikling hvis han ikke får spilt seriøse kamper på ett år.
          RoyVaadal.

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3208

            #6
            Neimen om jeg veit hvordan han skal få spilt seriøse kamper i de forhåpentligvis lange periodene han er her og trener med Fugla. Treningskamper, naturligvis, særlig fram til seriestart og i pauser i serien. Ellers blir det vel junior, der kan vi vel kanskje bruke ham uten proff-kontrakt. Uten at jeg er sikker på sammenlikninga spilte jo David Vidarsson for oss som junior, bl.a. da LSK vant JET-turneringa i 2003 (men han var vel godt over 18 og hadde kontrakt).

            Hvor mange U-21 landskamper han har spilt og kan få for Senegal i denne perioden veit jeg heller ikke, men han må jo vise noe for å beholde plassen her også.

            Et annet spørsmål er oppholds- og arbeidstillatelse. I det nærliggende og famøse tilfellet med en viss John Obi Mikel og to kompiser skulle de vel gå på NTG (selv om de visstnok ikke var der særlig mye, i det dobbeltsleipe opplegget til Bjarmanns og Brogelands nye "klubbkamerat", M. Andersen i FC Lightning).

            gilbert

            Kommentar

            • Dinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 884

              #7
              Opprinnelig skrevet av Nordby
              Åssen gikk det med Sparby...?
              Jeg lurer på det samme!?
              twitter @amundsakis
              ΘΥΡΑ 13

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3208

                #8
                Jeg følger nok de førstelagsaktuelle med noe større interesse enn unggutta, og Sparby var et nytt bekjenskap for meg. Det jeg kan si er at begge backene i perioder sleit med til dels betydelige problemer, men det skulle da også bare mangle mot et lag som har kvala til Tippeligaen og nylig forsterka laget ytterligere. Stort sett kom sidebackene relativt greit ut av det defensivt, tackla, klarerte og bidro også offensivt. Beklager å ikke kunne være mer uttømmende, men kanskje noen andre av de to-tre hundre tilskuerne er innom her og kan supplere ?

                gilbert

                Kommentar

                • Svart og gul
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2004
                  • 394

                  #9
                  Jeg fikk ikke sett innsatsen til Sparby, men hvis han spilte høyreback så spilte han i så fall mot venstrekanten Arkivuo som er finsk a-landslagsspiller. Altså ikke den enkleste jobben for en unggutt...

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #10
                    Tenkte jeg skulle hoste opp denne tråden fra treningskamp-tida i vinter.
                    Også med andrelaget vårt da. Det var dem vi skulle brukt i dag!
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      #11
                      Rub it in....
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • gj
                        Seniormedlem
                        • Nov 2003
                        • 3360

                        #12
                        Dårlig gjort, Roy!

                        Noen som vet hvilket lag Sandefjord stilte med her? (spiller vel egentlig ingen rolle...)

                        Kommentar

                        Working...