Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Helt sinnsykt ræva! Nå ryker vi på en kjempesmell, våre mest profilerte spillere forlater klubben nå en etter en. Det er et kjempestort press på laget med gullstempel og bærebjelkene forlater skuta på vei ned.
Satan i svart helvete!
Er vel bare Powell og Andersson som har forsvunnet foreløpig? Selvsagt synd å miste Andersson, men vi får da 3 mill for han, en god sum for en spiller som er nesten Bosman.
Skuta er ikke på vei ned, er den vel? Trodde den var på stø kurs oppover, jeg... :shock:
Trist at Andersson forsvinner til sommeren, men vi får håpe vi får tak i en erstatter til det. Gullet skal til Åråsen i 2006! :wink:
Enig med at dette var fryktelig trist, men jeg har trua på at det ordner seg. Syns ikke Shane er så dårlig som folk skal ha det til, og da kan Rambekk spille høyre, hvis ikke klubben fikser noen habile backer innen den tid.
Forskjellen på årets lag sammenliknet med det backløse året 1997 er at resten av laget er betydlig bedre.
Slik jeg ser det har alle de tre virkelig store gullkandidatene i år én plass på banen som er litt svakere enn ideellt; Vi kunne med fordel hatt et sterke forsvar, enga sliter med angrepsrekka og rosenborg har en av TLs svakeste keepere (med på landslaget skal'n spille!).
Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!
Robert Koren og Michael Mifsud sitter med kjepp i munn og nekter å forlenge. Man får bare håpe fornuften seirer og Koren får ut kølla og signerer. Vi er kanskje svakest bemannet i forsvarsfireren og nå forlater Lillestrøm`s mest solide og gjevntpresterende spilleren jeg har sett på mange år. Nå ser jeg for meg en lunken J. P. Winsnes blir flyende opp og ned som et albansk mineoffer uten sans og samling. Vi vil kanskje også miste de underholdene J.P ovetrekksfintene som virkelig får stemning opp på tribunen selv med 7 mål i ræva. Det skal selvfølgelig bli spennende og følge denne spilleren fremover og noen saftige raid på høyrekanten blir vel heller ikke å forakte.
Hmm, trist. Men sånn er nå en gang fotballen. Her gjelder det selvsagt å finne en erstatter som er på Stoffes nivå, eller høyere.
Hvilke erstattere kan være aktuelle?
Tror dette absolutt er det beste vi kunne forvente. Stoffe skal spille for oss til VM, og han vil garantert gi gass for å komme seg inn på det laget. Han ville uansett blitt solgt (eller gått gratis), så jeg tror at etter VM ville vi uansett ikke sett en Stoffe som kastet seg inn i taklinger med dødsforakt, eller som ga mer innsats enn nødvendig. Når vi da får beholde han til sommeren og får nok penger til å kjøpe en ny back, tror jeg vi skal se at dette var fornuftig.
Selvfølgelig ønsker ingen i ledelsen å selge "et seriegull" som mange sier. For det første tror jeg ikke vi tar gull i år, og for det andre henger det ikke på den ene spilleren. Skulle vi likevel være en seriøs gullkandidat gjør vi det nok tilnærmet like godt uten en spiller som vet han skal gå gratis til en tysk klubb etter siste seriekamp.
Nå gir vel du faen i å missbruke smileys? Ikke nok med at den eene etter andre renner inn på avdelingen for mentalt tilbakestående på Ahus, provoseres det med missbruk av de forpulte smileyene.
Nok er nok! Få meg inn i styret så skal ting ordnes!
Nå gir vel du faen i å missbruke smileys? Ikke nok med at den eene etter andre renner inn på avdelingen for mentalt tilbakestående på Ahus, provoseres det med missbruk av de forpulte smileyene.
Nok er nok! Få meg inn i styret så skal ting ordnes!
Trenger ikke å ta HELT av, fordi han har blitt solgt fom 1.juli...
Det alternativet LSK kom frem til her var kanskje det beste, nå får LSK penger som dem kan bruke på en ny spiller. Viss dem hadde holdt på stoffe sesongen ut ville dem ikke fått et rødt øre...Kanskje fint å fikse ny spiller som holder ut i 5 år til..?
I et forsøk på å svelge skuffelsen har jeg følgende kommentarer:
Klubbledelsen må alltid vurdere flere faktorer mot hverandre. Her ser det nå ut som en hadde tre alternativer: selge for fem millioner i januar, for tre til 1. juli eller å se Stoffe dra gratis etter sesongen. Dette alternativet gir oss tid til å lete etter erstattere, signaler til andre spillere (også til eventuelle nye) om at LSK ikke vil blokkere for videre karriere, men tvertom være et godt utstillingsvindu og springbrett, men at vi heller ikke selger bare for å tjene penger (selv om tre mill ikke er småpenger).
Stoffes innsats framover er kanskje noe usikker, men hvis vi hadde nekta helt på noe han opplagt synes er en meget god sjanse hadde vel motivasjonen og lojaliteten heller ikke vært helt på topp ? Jeg er slett ikke sikker på at vi nå vil få den halvhjerta redd-for-å-bli-skada innsatsen flere av oss sikkert følte under Zanes "oppsigelsestid" i 2002. Jeg ser Stoffe som en langt mer stabil (og innsatsfylt) spiller. Zane hadde egentlig bare én eneste glansperiode, for Fugla i 2001. Verken før eller siden viste han noe som helst tilsvarende. Akkurat som Gylfi også hadde en halv midt-sesong med suksess; det garanterer ingen suksess videre.
Hovedpoenget mitt er at den noe dårlige erfaringa med spillere på oppsigelse vi hadde med Zane, og delvis med bosmann-Gylfi i slutten av 2004, ikke bare hadde med motivasjon å gjøre, men også med at de var spillere som svingte i prestasjonene. Det kan ingen si om Stoffe (noen få litt svakere kamper i fjor høst til tross), og jeg venter meg heller ikke laber innsats fram til 1. juli.
Spørsmålet om hvor lett vi kan finne erstatter må vi overlate til Fjørtoft. Jeg trøster meg (litt) med hvilke spillere han og Rösler har henta til LSK på halvannet år: Myklebust, Rambekk, Müller, Riise, Reitmaiser, Olsen, Mouelhi, Haddad (for ikke å nevne Occean).
Stoffes sorti er trist, men forventa. Først hvis vi selger Sundgot, Korén og/eller Mifsud midt i sesongen uten erstattere kommer jeg til å nedjustere forhåpningene om Trippel-gull i 2006: Først Royal League, så serien og så cup'en......
Det må jobbes kontinuerlig med å holde på klassespiller. 2 Sesonger er alt for lite for en spiller av Stoffe sitt kaliber. Selv lurer jeg på hva faen folk driver med når du ser ting som at Koren ville signert kontrakt for flere måneder siden om tilbudet lå fremme. Selv i 2004 sesongen så man hvilken spiller Koren ville bli og en kontraktforlengelse skulle vært fremlagt for LENGE siden. Sånn det jobbes nå, med tullet rundt Sungodt og pisset rundt Koren og Andersson blir jeg pisset forbanna og selvfølgelig veldig oppgitt. Nå må Fjørtoft se til helvete å lære av sine egne feil og få vippa en kontrakt i kassa på Koren før det renner fullstendig over!
De som tror at Stoffe kommer til å spille dårlig for oss nå fremover, tenker ikke på at mannen har som mål å komme med i Sveriges VM-tropp. Han må bevise at han er verdig en plass på laget til Sverige! Så jeg regner hvertfall med at Stoffe gir 110%
Det må jobbes kontinuerlig med å holde på klassespiller. 2 Sesonger er alt for lite for en spiller av Stoffe sitt kaliber. Selv lurer jeg på hva faen folk driver med når du ser ting som at Koren ville signert kontrakt for flere måneder siden om tilbudet lå fremme. Selv i 2004 sesongen så man hvilken spiller Koren ville bli og en kontraktforlengelse skulle vært fremlagt for LENGE siden. Sånn det jobbes nå, med tullet rundt Sungodt og pisset rundt Koren og Andersson blir jeg pisset forbanna og selvfølgelig veldig oppgitt. Nå må Fjørtoft se til helvete å lære av sine egne feil og få vippa en kontrakt i kassa på Koren før det renner fullstendig over!
Enig i noe av det du sier. Selvfølgelig må vi gjøre alt vi kan for å få signa stjerne spillere på langtidskontrakter, men vi må da alle sammen forstå at vi fortsatt holder med et lag i tippeligaen. Vi har ikke nubbsjanse til å beholde stjernespillere som Koren og Stoffe hele karrieren. Er du så god som disse gutta, så er det klart at du har ambisjoner om å spille i en mer respektert og attraktiv liga. Sånn har det vært i alle år, og sånn vil det fortsette å være.
Det du sier om Fjørtoft er jeg veldig uenig i. At mannen har en litt spes personlighet, og til tider kan åpne kjeften litt vel mye, så skal det sies at han har gjort STORE ting for sportsklubben. Stoffe og Robbie kom før Fjørtoft satt ved roret, så kan ikke skylde på han når disse gutta ikke signa for flere år. Det han derimot har gjort, er å signe den beste spissen i i tippeligaen på en 5 års kontrakt!!!! Det er helt fantastisk jobba hvis du tenker etter hvilke forutsetninger vi har her i Norge. Om mannen bøtter inn mål i halvannet år, og vi i tillegg kommer oss ut i Europa, så kan vi snakke om en salgssum i 30 millioners klassen. Det andre alternativet er at mannen kan bøtte inn mål i 3 sesonger framover uten at vi trenger å tenke på salg, og også etter disse 3 sesongene kan vi sitte igjen med en pen slump penger.
Fotball hverdagen her til lands er desverre sånn. Spillere i Tom Lund og Bjarmann klassen vokser desverre ikke på trær. Fornyelse hører med, og der syntes jeg det nye teamet med Fjørtoften, Berg og Uwe i spissen har fikset veldig bra så langt.
Skal jeg plukke ut en av de få tingene som Arne E sa i sin tid som jeg faktisk har vært enig i, så må det være; "Er man tippeligatrener, så er man nødt til å tenke kortsiktig!" (til en viss grad i hvertfall)
Dette alternativet gir oss tid til å lete etter erstattere, signaler til andre spillere (også til eventuelle nye) om at LSK ikke vil blokkere for videre karriere, men tvertom være et godt utstillingsvindu og springbrett, men at vi heller ikke selger bare for å tjene penger (selv om tre mill ikke er småpenger).
Her tror jeg du er inne på noe meget viktig. For at vi i lille LSK (i europeisk målestokk) skal være en attraktiv klubb for spillere i Stoffe- og Robbie- klasse, tror jeg vi må signalisere at vi gir dem en sjanse om gode tilbud dukker opp. Det er kanskje vår mulighet til knytte til oss spillere av dette kaliberet, og ha glede av dem noen sesonger før de går videre i karrieren.
Og legg merke til at jeg skrev gode tilbud. Vi skal ikke "gi dem bort" til middelmådigheter. Hannover er et godt bundesliga-lag. 3 millioner er en bra sum når vi skal ut å finne erstatter. Backer er ikke de dyreste.
Dette syns jeg ikke er det verste som kunne skjedd. Vi kan bruke god tid og være nøye når erstatter skal hentes. Det blir ikke noe hastverkskjøp i sommer.
Stoffe har vært meget god i LSK, og det kommer han til å være resten av tiden her. Når man spiller om en plass i en VM-tropp sliter man ikke med motivasjonen...
Kommentar