Stoffe solgt!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimito
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 2601

    #41
    Må si at jeg synes klubben har gjort helt riktig i denne saken. 3,2 millioner for Andersson i tillegg til at vi får beholde han halve sesongen er rimelig bra og pengene kommer trolig godt med i jakten på en erstatter.

    At han ikke kommer til å spille bra for oss frem til sommeren er jeg egentlig ikke redd for da han skal kjempe seg med i Sveriges VM-tropp. Man må huske at Andersson ikke er førstevalget i den troppen og at han har alt å tape på ikke å levere på Åråsen. Som Gilbert nevner så er han i tillegg en veldig stabil spiller som ikke virker til å trenge ekstra motivasjon for å spille godt. Det taler også til hans fordel.

    Er ikke enig i at man kaster fra seg gullsjanser ved å selge Stoffe. Det er selvfølgelig trist å miste en så god spiller, men LSK lokker aktivt spillere til seg ved å være en klubb som ikke står i veien for gode spilleres karrieremuligheter. At man nå har et halvt år på å lete etter den riktige spilleren gjør også at man ikke trenger å handle desperat (som aldri er et godt utgansgpunkt).

    Det er også noen som hevder at dette vil ødelegge for Lillestrøms muligheter til å signere Koren og Mifsud, men dette er jeg langt fra sikker på. LSK viser jo nettopp med dette at klubben selger hvis de mottar et anstendig bud. Derfor burde det være greiere for nevnte spillere å skrive under uten å frykte at LSK vil gjøre seg vanskelige om "muligheten" står og banker på døra.

    Minuset her er selvfølgelig at salget på kort sikt svekker laget, men i prinsippet kan man faktisk ende opp styrket foran 2006. Gitt at Fjøra fisker opp en back før sesongen er i gang, så har vi plutselig Andersson/nysuperback i halve sesongen og nysuperback i resten. Dette forutsetter selvfølgelig at vi finner en back som svarer til tittelen nysuperback.
    Ferdigskåra

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3208

      #42
      Opprinnelig skrevet av Runbernt
      Opprinnelig skrevet av gilbert
      Dette alternativet gir oss tid til å lete etter erstattere, signaler til andre spillere (også til eventuelle nye) om at LSK ikke vil blokkere for videre karriere, men tvertom være et godt utstillingsvindu og springbrett, men at vi heller ikke selger bare for å tjene penger (selv om tre mill ikke er småpenger).
      Her tror jeg du er inne på noe meget viktig.
      Fjørtoft og co har ganske sikkert hatt mulige erstattere i kikkerten allerede en god stund. Sett at vi lukter på en skandinavisk back av god klasse (noen navn er alt nevnt). Hva har vi å tilby ? Ikke så reint lite, mener jeg:

      - Spill (fast plass når Stoffe forsvinner) for en klubb som har imponert i Royal League hittil, har klare ambisjoner i norsk serie og et mannskap som tippes høyt opp, og vil prøve seg på UEFA-cupen via Intertoto, som ikke er så vanskelig nåløye nå som det var tidligere

      - En spillestil som til og med danske og svenske forstå-seg-påere ser er langt mer variert og "spillende" enn vanlige stereotyper om norsk fotball og LSK-fotball, og gir gode muligheter for spillere med europeiske ambisjoner

      - Utstillingsvindu som iallfall ikke har gjort Christoffer Andersson mindre aktuell for det svenske landslaget

      - Springbrett videre når det som du sier kommer gode tilbud; et slikt konkret tilbud i kontraktperioden er opplagt mer verdt for spilleren sjøl enn å dra på prøvespillturné rundt i Europa som Bosmann etter sesongen, og da er det et avgjørende moment at LSK har vist seg fleksible ifht spillerens ønsker

      Hvorfor LSK ikke skulle være et like godt tilbud som nesten hvilken som helst annen nordisk klubb kan jeg ikke helt forstå.

      gilbert

      Kommentar

      • KristofferØ
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 587

        #43
        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
        Vi bør nok hente en erstatter og ikke tro at midstopper Rambekk på h.back er en varig løsning. Vi spilte uten backer i -97. Det virket ikke.
        Rambekk er Norges største potet...

        Men synes det hadde vært deilig om LSK hadde brukt penger.. De starta med Occean, og spellera er ofte litt bedre når de koster peng enn når de kommer gratis fra Ull/Krisa...

        Opprinnelig skrevet av Kimito
        Må si at jeg synes klubben har gjort helt riktig i denne saken. 3,2 millioner for Andersson i tillegg til at vi får beholde han halve sesongen er rimelig bra og pengene kommer trolig godt med i jakten på en erstatter.
        Grunnen til at Stoffe blir hos fugla fram til 1. juli er at overgangsvinduet i ligaene som spiller over vintern ikke har lov til å hente spillere mellom rundt 1. feb (?) og fram til 1. juli..

        Skal ikke nevne hva jeg frykter.. =)
        I år så tar vi ostepop
        Vi elsker Lillestrøm
        HEI!

        Kommentar

        • sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

          #44
          Stoffe intervjuet av Fotbolldirekt.com


          Christoffer Andersson till Hannover
          26/02/06 18:12

          Christoffer Andersson lämnar norska Lillström för tyska
          Hannover. Till sommaren förstärker den svenske l
          andslagsmannen Bündesliga-laget.
          - Det här är något man längtat efter länge,
          konstaterar ytterbacken.

          - Det har varit på gång en längre tid, säger Christoffer
          Andersson när FotbollDirekt.com når honom på plats i Tyskland.
          - Klubbarna har förhandlat sedan i början på januari.
          Så det har inte varit någon blixtaffär även om det gick
          snabbt på slutet när de kom överens.

          Det är en märkbart glad 27-åring som under dagen
          signerat ett avtal med klubben. Kontraktet börjar gälla
          från och med den första juli och sträcker sig enligt uppgifter
          över två och ett halvt år.
          - Jo, det här är något man längtat efter länge, säger
          den märkbart upprymde ytterbacken.

          Flytten innebär förutom en ny sportslig utmaning för
          den förre HIF-spelaren, förhoppningsvis även
          en given plats i det svenska landslaget.
          - Det går ju hand i hand med varandra, konstaterar försvararen.

          Men härnäst väntar alltså spel i Lilleström i ytterligare
          ett halvår innan det bär av till Tyskland. Men den norska
          klubben går inte lottlös trots att Anderssons kontrakt löper ut till sommaren.
          Spekulationer säger att norrmännen kan tillgodose sig
          omkring fem miljoner kronor för övergången.

          Sedan tidigare återfinns en annan svensk ytterback,
          Fredrik Stenman, i Bündesliga-klubben Bayer Leverkusen.


          Oskar Nyström
          FotbollDirekt.com

          Kommentar

          • frodekippe
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 480

            #45
            Opprinnelig skrevet av Bolsen3
            Tar ikke dette så tungt, jeg. 3 mill for en spiller med et halv år igjen av kontrakten er en veldig bra pris. Jeg tror ikke vi har solgt gullet, det er mer en nok tid til å hente en grei erstatter. Per dags dato er ikke LSK gode nok for gull, men det er masser av tid til å hente en ny spiller... Er fortsatt optimist, selvom dette var en kjip nyhet...
            Hvis LSK ikke nå er gode nok for gull...når vi blir vi det da?

            Dette synes jeg er sjø-sprøyt.
            Vi mister en mann med utrolige evner.

            For din del Stoffe, håper jeg du slipper å slite benk i Hannover.

            Jan Åge: Hvem skal inn?
            FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

            Bjørn Lindahl

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #46
              Kanskje på tide å hente hjem Peter Werni? Jeg tviler dessverre på at han står høyt på ønskelista til Rösler og Fjørtoft.

              Kommentar

              • KristofferØ
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 587

                #47
                Opprinnelig skrevet av Torolf
                Kanskje på tide å hente hjem Peter Werni? Jeg tviler dessverre på at han står høyt på ønskelista til Rösler og Fjørtoft.
                Ikke at jeg har noe med valget av erstatter å gjøre, men ingen førstedivisjonsspillere står særlig høyt på min ønskeliste heller.. Selv om han har hatt mange års tro tjeneste i fugla før.. Blir det Werni, synes jeg Fjørtoft viser at vi ikke har gullambisjoner.. Og det må vi da ha med dagens tropp!
                I år så tar vi ostepop
                Vi elsker Lillestrøm
                HEI!

                Kommentar

                • BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1422

                  #48
                  Stoffe ville forsvunnet uansett, vi får han halve seongen, og vi har fått igjen penger for han. Får vi klar en erstatter som er tilnærmet like god, synes jeg dette var helt riktig å gjøre. Men det er selvfølgelig også veldig trist...

                  Angående erstattere, så burde det vel gå an å forhøre seg med RBK angående Robbie Russell.. Synes han var svært god de gangene jeg så han før han dro til bartelandet, og han sliter nå benken... Lars Kristian Eriksen og TE Bertelsen bør også undersøkes, men disse er trolig for dyre. Mener vi kan likegjerne se etter en venstreback... Med mindre Stefanutto plutselig vokser veldig som spiller, regner jeg med å se Rambekk på backen uansett. Om han spiller høyre eller venstre, er vel det samme.. (Han er vel høyrebent?)

                  Kommentar

                  • Bolsen3
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 1061

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av frodekippe
                    Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                    Tar ikke dette så tungt, jeg. 3 mill for en spiller med et halv år igjen av kontrakten er en veldig bra pris. Jeg tror ikke vi har solgt gullet, det er mer en nok tid til å hente en grei erstatter. Per dags dato er ikke LSK gode nok for gull, men det er masser av tid til å hente en ny spiller... Er fortsatt optimist, selvom dette var en kjip nyhet...
                    Hvis LSK ikke nå er gode nok for gull...når vi blir vi det da?

                    Dette synes jeg er sjø-sprøyt.
                    Vi mister en mann med utrolige evner.

                    For din del Stoffe, håper jeg du slipper å slite benk i Hannover.

                    Jan Åge: Hvem skal inn?
                    Vi er ikke gode nok fordi vi ikke har en skikkelig høyre forsvarer etter 1 juli. Men med en ganske god spiller på plass før den tid, og kanskje også en på venstresida, så tror jeg vi kan kjempe om gullet.

                    Kommentar

                    • blue
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2004
                      • 1429

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av BD
                      Angående erstattere, så burde det vel gå an å forhøre seg med RBK angående Robbie Russell..
                      Det siste vi trenger er enda en spiller som ikke er fra EU/EØS!
                      Fugla 4 Life!

                      Kommentar

                      • blue
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2004
                        • 1429

                        #51
                        Sparby og Winsnes spilte bra mot Sandefjord igår.

                        Kanskje vi allerede har bra dekning på høyrebacken... :roll:
                        Fugla 4 Life!

                        Kommentar

                        • Sem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2005
                          • 1626

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av blue
                          Sparby og Winsnes spilte bra mot Sandefjord igår.

                          Kanskje vi allerede har bra dekning på høyrebacken... :roll:
                          Kan jo hende det er noen B-lagsspillere som har stort potensiale på høyrebackplassen. Ikke veit jeg, men det hadde vært spennende om den neste storbacken kom fra egen stall...

                          Kommentar

                          • Messias
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 624

                            #53
                            Stoffe kan ikke erstattes, jeg kommer til å savne han dypt

                            Kommentar

                            • Sem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2005
                              • 1626

                              #54
                              Alle kan erstattes...

                              Allikevel; Christoffer Andersson er den beste backen jeg noengang har sett i en Lillestrøm-drakt, foran blant andre Schiller og Bergdølmo...

                              Så det blir ikke lett å erstatte den mannen, men umulig er det ikke!

                              Kommentar

                              • 10
                                Juniormedlem
                                Bøffel
                                • Aug 2005
                                • 24

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av blue
                                Sparby og Winsnes spilte bra mot Sandefjord igår.

                                Kanskje vi allerede har bra dekning på høyrebacken... :roll:
                                asså skal vi spelle ball med de store gutta og sikte oss inn på medaljer tror jeg vi må ha noe bedre enn de gutta der. winsnes kan sikkert gå inn og gjøre en grei jobb i en og annen match men han er og blir stallfyll etter min mening, en som kan komme inn mot slutten av matcher for å trygge ledelsen osv... han andre kan sikkert bli god på sikt men skal vel bemerke seg med godt spill på b-laget gjennom en hel sesong før det i det hele tatt blir snakk om noe mer enn juniorkontrakt.

                                Kommentar

                                • RoyVaadal
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 4055

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                                  Opprinnelig skrevet av frodekippe
                                  Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                                  Tar ikke dette så tungt, jeg. 3 mill for en spiller med et halv år igjen av kontrakten er en veldig bra pris. Jeg tror ikke vi har solgt gullet, det er mer en nok tid til å hente en grei erstatter. Per dags dato er ikke LSK gode nok for gull, men det er masser av tid til å hente en ny spiller... Er fortsatt optimist, selvom dette var en kjip nyhet...
                                  Hvis LSK ikke nå er gode nok for gull...når vi blir vi det da?

                                  Dette synes jeg er sjø-sprøyt.
                                  Vi mister en mann med utrolige evner.

                                  For din del Stoffe, håper jeg du slipper å slite benk i Hannover.

                                  Jan Åge: Hvem skal inn?
                                  Vi er ikke gode nok fordi vi ikke har en skikkelig høyre forsvarer etter 1 juli. Men med en ganske god spiller på plass før den tid, og kanskje også en på venstresida, så tror jeg vi kan kjempe om gullet.
                                  Bolsen3: Nå prøver du å vri deg unna. Din første påstand er at vi ikke har solgt gullet fordi vi ikke er gode nok til gull med Stoffe. Så hvorfor er vi ikke gode nok for gull med Stoffe på laget?
                                  RoyVaadal.

                                  Kommentar

                                  • RoyVaadal
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 4055

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    Kanskje på tide å hente hjem Peter Werni? Jeg tviler dessverre på at han står høyt på ønskelista til Rösler og Fjørtoft.
                                    Det er jo en back (eller to) vi trenger, og ikke en midtstopper som skal skyve Eirik B ut av 2.laget.
                                    RoyVaadal.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #58
                                      Som alle andre på forumet synes jeg dette var trist, men likevel ikke uventet. Stoffe har lenge signalisert at han vil til en større liga, og han ville uansett ha gått etter sesongen. Tror alt i alt at løsningen er god:

                                      - klubben får penger.
                                      - Stoffe er profesjonell, og spiller for svensk landslagsplass. Jeg er ikke i tvil om at han vil yte maks for fugla frem til sommeren.
                                      - LSK har tid til å finne erstatter.
                                      - LSK viser andre spillere at klubben kan være et springbrett.

                                      Målsettingene for sesongen 2006 bør ikke bli dårligere på grunn av dette, men forutsetningen er at 1 til 2 klassebacker signes senest til sommeren, helst før.

                                      Kommentar

                                      • Lars_K!
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2006
                                        • 271

                                        #59
                                        Jeg ble litt lei meg da jeg leste dette. Når sant skal sies så skjønner jeg jo stoffe litt også, han er en mann på snart tretti, snart, og dette er kanskje en gylden personlig mulighet til å både tjene penger og virkelig bli proff...

                                        Er det noen som vet hvordan b.h riise er på beck? Broren hans funker jo bra der på landslag, og ving på klubb lag? Kanskje litt lav.. Men som en back-up :lol: kan han vel duge til en MEGET god erstatter er på plass..

                                        En annen ting jeg håper er at de ligger gode avtaler for lsk sitt vedkommende ang. videre salg og bonuser etter kamper.. Hadde ikke gjort noe om han spilte inn mye penger på kontoen..

                                        Jeg tror også at fjøra har en i kikkerten, var det ikke slik at tre mill var for lite for noen uker siden (4-5 alt for mye for hannover)? Samtidig viser dette også hvor kompetent fjøra er, han blei kalt en amatør og at det var surrealistisk å kreve så mye for en spiller med så lite igjen av kontrakten.. Han krevde en god del penger for han, og til slutt så fikk vi en akseptabel sum.

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7100

                                          #60
                                          Fankern også. Nå har vi solgt på oss et problem.

                                          Håper Fjørtoft har en god erstatter på gang, men tviler på det. Hvis vi skal kjøpe løs en mann på Stoffes nivå fra kontrakta vil det bli et meget dyrt kjøp.

                                          Det blir bronse på oss i år. Backene våre holder ikke nivået med Stoffe ute.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...