Stoffe solgt!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • frodekippe
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 480

    #61
    Opprinnelig skrevet av Lars_K!
    Jeg ble litt lei meg da jeg leste dette. Når sant skal sies så skjønner jeg jo stoffe litt også, han er en mann på snart tretti, snart, og dette er kanskje en gylden personlig mulighet til å både tjene penger og virkelig bli proff...

    Er det noen som vet hvordan b.h riise er på beck? Broren hans funker jo bra der på landslag, og ving på klubb lag? Kanskje litt lav.. Men som en back-up :lol: kan han vel duge til en MEGET god erstatter er på plass..

    En annen ting jeg håper er at de ligger gode avtaler for lsk sitt vedkommende ang. videre salg og bonuser etter kamper.. Hadde ikke gjort noe om han spilte inn mye penger på kontoen..

    Jeg tror også at fjøra har en i kikkerten, var det ikke slik at tre mill var for lite for noen uker siden (4-5 alt for mye for hannover)? Samtidig viser dette også hvor kompetent fjøra er, han blei kalt en amatør og at det var surrealistisk å kreve så mye for en spiller med så lite igjen av kontrakten.. Han krevde en god del penger for han, og til slutt så fikk vi en akseptabel sum.
    Jeg er helt enig med deg i at ut i fra Stoffes ståsted, så skjønner jeg dette. Ut i fra LSK's ståsted skjønner jeg egentlig det også i forhold til bedrifsøkonomiske hensyn.

    Men det gjør ikke saken noe hyggeligere. Uansett, ville Stoffe blitt borte. Tror jeg...

    Det må skaffe LSK et rykte videre på at vi bringer spillerne dit de vil, hvis de presterer i LSK også...

    Men vi må ha en mann ganske nå!!!!!!Og han skal være jævlig god!!!!
    FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

    Bjørn Lindahl

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      #62
      I følge RB forsvinner Stoffe fra Åråsen allerede 24. mai dersom han blir tatt ut i den svenske VM-troppen. FIFA har nemlig satt som krav at ingen VM-spillere skal delta i hjemlige serier etter denne datoen.

      Mvh
      Gammer`n
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • RoyVaadal
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 4055

        #63
        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
        I følge RB forsvinner Stoffe fra Åråsen allerede 24. mai dersom han blir tatt ut i den svenske VM-troppen. FIFA har nemlig satt som krav at ingen VM-spillere skal delta i hjemlige serier etter denne datoen.

        Mvh
        Gammer`n
        Det er faktisk så mye som 9 kamper før 24.mai, og bare 2 kamper etter 24.mai og fram til 1.juli.
        RoyVaadal.

        Kommentar

        • Bolsen3
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 1061

          #64
          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
          Opprinnelig skrevet av Bolsen3
          Opprinnelig skrevet av frodekippe
          Opprinnelig skrevet av Bolsen3
          Tar ikke dette så tungt, jeg. 3 mill for en spiller med et halv år igjen av kontrakten er en veldig bra pris. Jeg tror ikke vi har solgt gullet, det er mer en nok tid til å hente en grei erstatter. Per dags dato er ikke LSK gode nok for gull, men det er masser av tid til å hente en ny spiller... Er fortsatt optimist, selvom dette var en kjip nyhet...
          Hvis LSK ikke nå er gode nok for gull...når vi blir vi det da?

          Dette synes jeg er sjø-sprøyt.
          Vi mister en mann med utrolige evner.

          For din del Stoffe, håper jeg du slipper å slite benk i Hannover.

          Jan Åge: Hvem skal inn?
          Vi er ikke gode nok fordi vi ikke har en skikkelig høyre forsvarer etter 1 juli. Men med en ganske god spiller på plass før den tid, og kanskje også en på venstresida, så tror jeg vi kan kjempe om gullet.
          Bolsen3: Nå prøver du å vri deg unna. Din første påstand er at vi ikke har solgt gullet fordi vi ikke er gode nok til gull med Stoffe. Så hvorfor er vi ikke gode nok for gull med Stoffe på laget?
          Formulerte meg kanskje litt vanskelig. Litt feil å skrive per dags dato, men det jeg mener med det, er at jeg tror ikke vi er gode nok til å ta gull, selv med stoffe på laget fram til sommeren, HVIS vi ikke henter noen form for erstatter. Det vil bety at JPW er vår beste alternativ etter 1 Juli, noe jeg ikke tror holder til gull....skjønner? Med stoffe på laget hele sesongen tror jeg vi hadde vært gode nok for gull....

          Kommentar

          • RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

            #65
            Bolsen3: Da skjønner jeg hva du mener. Vi har ikke solgt gullet, fordi vi kan hente en erstatter i tide.
            RoyVaadal.

            Kommentar

            • stolte bønder
              Medlem
              Møteplager
              • Nov 2005
              • 76

              #66
              dette er tragisk! håper fjøra har tenkt gjennom detta ordentlig! kan bli vansklig med erstatter ja! jævla møkk!

              Kommentar

              • King_Raymond
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4987

                #67
                Synes heller at klubben burde ha gamblet på å ha Stoffe ut sesongen selv om vi da ikke hadde fått de 3 millionene så hadde vi hatt større sjans på å vinne gullet. Gullet er verdt litt mer enn 3 millioner :roll:
                Ultras Felt C Lillestrøm

                Kommentar

                • Trondeo
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3062

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                  Synes heller at klubben burde ha gamblet på å ha Stoffe ut sesongen selv om vi da ikke hadde fått de 3 millionene så hadde vi hatt større sjans på å vinne gullet. Gullet er verdt litt mer enn 3 millioner :roll:
                  Uten stoffe, ingen gull? Hadde vært rimelig leit viss det hadde vært sånn...


                  LSK har 5 mnd på seg for å skaffe seg en ny spiller. Dette klarær han fjøra ;P

                  Kommentar

                  • MoBee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 958

                    #69
                    Krise?

                    Det er trist dette, men rull inn folkens. Hvis lsk nå har solgt gullet pga dette så kan man jo ikke ha seriøs tro på gull... Hva hvis han hadde blitt skada? Hadde det alene vært grunnen til ikke å vinne gull...? Da er jo ikke laget godt nok.
                    Jeg skjønner Stoffe, skjønner lsk og vil bare nyte de matchene vi har igjen med stoffe.
                    Tenkt til neste år... Når vi mister Koren, mifsud og sikkert et par til som har vist seg frem i år...
                    Fotballen er blitt sånn, dessverre, at vi må utenlands for å finne spillere, og disse bruker alltid klubbene som springbrett. Kan hende elsker de fansen, men klubben er som regel bare en buisnesspartner.

                    Personlig tro jeg på gull i år, med eller uten den ene spilleren. Og dessuten, fjøra har jo vist seg å klare jobben sin...

                    Kommentar

                    • RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                      I følge RB forsvinner Stoffe fra Åråsen allerede 24. mai dersom han blir tatt ut i den svenske VM-troppen. FIFA har nemlig satt som krav at ingen VM-spillere skal delta i hjemlige serier etter denne datoen.

                      Mvh
                      Gammer`n
                      Det er faktisk så mye som 9 kamper før 24.mai, og bare 2 kamper etter 24.mai og fram til 1.juli.
                      Veldig bra av Gammer'n å komme med denne infoen. Det er gull verdt med slik info på Forumet. Viktig LSK-info som bare står i papirutgaver.

                      Men i stresset med å få ut denne infoen til folket så har det lurt seg inn en feil. RB skriver faktisk 14.mai. Da er det bare 7 eliteseriekamper igjen for Stoffe hvis han skal til VM, og siste kamp blir da borte mot vif 12.mai

                      Det er merkelig sløvt av Forumet å ikke rette opp denne feilen før det har gått en halv dag(!). Noen må da ha sett denne feilen? Kanskje det er noen på Forumet som ikke får sove i natt pga. skyldfølelsen...
                      RoyVaadal.

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #71
                        Er det noen som følger godt med hos bookmakerne og som visste hvordan oddsen for LSK-gull var rett før Stoffe-salget slik at vi kan sammenligne hvor mye oddsen er justert etter salget?
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal

                          Det er merkelig sløvt av Forumet å ikke rette opp denne feilen før det har gått en halv dag(!). Noen må da ha sett denne feilen? Kanskje det er noen på Forumet som ikke får sove i natt pga. skyldfølelsen...
                          Ikke jeg i hvert fall. Når jeg ser saker jeg allerede har lest i papirutgaven gidder jeg ikke lese det nøye en gang til. Stolte på at Perta klarte å gjengi noen enkle fakta riktig.

                          Kommentar

                          • gamle-perta
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2418

                            #73
                            Stolte på at Perta klarte å gjengi noen enkle fakta riktig.
                            Sorry, leste bare notisen i full fart før jeg la på sprang til jobben. Var et øyeblikk i tvil om det var 14. eller 24. mai da jeg satte meg ned for å poste meldingen, men landet på det jeg innerst inne håpet, kanskje...
                            Skal skjerpe meg!

                            Mvh
                            Gammer`n
                            Mvh
                            Gammer´n (Per T)

                            Kommentar

                            • christoffer
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2004
                              • 326

                              #74
                              Hvis man sier at man ikke kan ta gull uten stoffe, sier jeg at vi hadde vunnet cuppen 05 uten stoffe..

                              Kommentar

                              • Marianne
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2005
                                • 179

                                #75
                                Jøje meg, makan til sutring. Hvis gullhåpet var avhengig av én spiller, var vel ikke det håper veldig realistisk uansett. Stoffe er god, og det hadde vært fint å få beholde ham, men gurimallaogherreminhatt. Laget vårt er mer enn én spiller. Gi nå folk en sjanse til å finne en erstatter, i alle fall...

                                Kommentar

                                • artois
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • May 2004
                                  • 176

                                  #76
                                  Personlig tror jeg gullet glapp for oss allerede i fjor når vi lot Sasa og Soltvedt få gå....

                                  Men fra ironi til alvor; dette er et scoop av Fjørtoft (nok en gang, selv om det denne gangen er snakk om et slag).
                                  Stoffe sier jo selv i noen avisartikler etter at salget ble klart at dette var hans sjanse, og at han er glad for at det ble noe av. Med andre ord, han hadde med overveiende sansynlighet forlatt oss ved kontraktslutt. Og han kunne vel også fritt signert for en ny klubb 1. juli, og da spilt sesongen ut for oss, og vi hadde sittet igjen med kroner null.
                                  Nå får vi altså over 3 mill for en spiller som er i sin "Bosmann-sesong", og det er helt klart sinnsvakt bra, med tanke på at vi får gleden av å ha han på banen i omtrentlig ni ligamatcher. Og gjør han ikke jobben sin i de ni ligamatchene, ja da kommer han ikke til VM heller, så motivasjonen skulle være grei nok den.

                                  Solgte vi gullet ved å selge Stoffe?
                                  Tja, hvorfor tok vi ikke gull i fjor da? Han spilte jo da....

                                  Men men, sånn er nå vi fotballsupportere, noen skal for enhver pris være kritiske til styre og stell, det er liksom dems "stil", ingenting er bra nok. Jeg er sikker på at dersom setene på Åråsen av en eller annen grunn blei bytta ut til grønne, så hadde sikkert noen beskyldt Fjøra for det også, og ja, vi hadde antagelig drevet bort supportere og muligens også sendt seriegullet på dør.
                                  Vi har solgt klassespillere før, og vi har kjøpt klassespillere igjen. Vi lever i Norge og spiller i Norsk Tippeliga folkens, vi er ikke mer eksotiske enn det.
                                  Mortus vivis praecipant
                                  ¤ Brigate Giallo ¤

                                  Kommentar

                                  • RoyVaadal
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 4055

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av artois
                                    med tanke på at vi får gleden av å ha han på banen i omtrentlig ni ligamatcher. Og gjør han ikke jobben sin i de ni ligamatchene, ja da kommer han ikke til VM heller
                                    Nei, nei. Det skal være sju (7) ligamatcher. Se diskusjonen over om trykkfeilen på når Stoffe evt. drar til VM...
                                    RoyVaadal.

                                    Kommentar

                                    • gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                      Nei, nei. Det skal være sju (7) ligamatcher. Se diskusjonen over om trykkfeilen på når Stoffe evt. drar til VM...
                                      Når det gjelder VM så kunngjør svenskene sin tropp i morgen, tirsdag 9/5, om jeg ikke tar helt feil. Tror tidspunktet er kl. 18.30.
                                      Tipper sjansen for at Stoffe blir tatt ut til 50/50.

                                      Mvh
                                      Gammer`n
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

                                      Kommentar

                                      • Lars_K!
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2006
                                        • 271

                                        #79
                                        Skal jeg være dønn ærlig så tror jeg ikke oddsen er så god som 50/50.
                                        Jeg synes mao ikke at han har levert så god kvalitet i årets sesong som i fjor.
                                        Men hvis det svenske landslaget baserer uttaket på media er han med.

                                        Kommentar

                                        Working...