Årsmøte i LSK 28.2. kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Årsmøte i LSK 28.2. kl. 18.00

    Jeg minner om årsmøtet i LSK kl. 18 i kveld. Håper mange LSK-medlemmer møter opp og deltar i viktige beslutninger for klubben.
  • ChriZza
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 4265

    #2
    Har postet denne under pressedekning, men er kanskje hel den skulle liggi :roll:

    Et lite jubelmøte (RB)

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      #3
      I flg. dagens papir-RB.
      Det var et forslag på årsmøtet om å bøtelegge spillere som pådrar seg unødvendige gule kort. Styret støttet ikke forslaget fordi de ikke ønsket å ha dette som tema med alle nye spillere. Forslaget falt mot to stemmer. Jeg har ikke den ordrette formuleringa foran meg og er nå litt usikker på om de mente at det kun var to som stemte for forslaget, resten mot. Eller om det var to stemmers overvekt. Jeg tror mest på den første varianten.

      Jeg synes ikke forslaget er så gæernt, selv om jeg ikke veit om jeg er for. Det er jo ikke så langt fra bøtelegging av spillere som møter for seint på trening. Men dette er vel ting som spillergruppa enes om foran hver sesong. Evt. kunne jo spillergruppa enes om bøtelegging også for unødvendig gule kort. Så er spørsmålet hvem som skulle vurdert hvorvidt det gule kortet er unødvendig eller ikke. Det er kanskje det største problemet. Det er liksom lettere å si at alle som kommer mer enn 10 min. for seint til trening, skal ha en bot.
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • Fugla
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 1718

        #4
        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
        Så er spørsmålet hvem som skulle vurdert hvorvidt det gule kortet er unødvendig eller ikke. Det er kanskje det største problemet.
        Helt enig og derfor mener jeg et slikt forslag er tøvete og lite gjennomtenkt...
        Homer Simpson.



        www.ultrassarp.no

        Kommentar

        • iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

          #5
          Noen som var der og kan skrive ett referat?
          Kanarifugla flyr høyt i år!

          Kommentar

          • Flisby`n
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 312

            #6
            Dette er ikke bare et tøvete forslag, det er helt meningsløst! Gule kort er en del av spillet, og Grønlunds eksempel fra årsmøtet er et godt eksempel.
            Samtidig er vel ikke dette meget lukerativt når man skal forhandle kontrakt med mulig nye spillere, eller reforhandle allerede eksisterende kontrakter...

            Jeg er for fair play, men reglene med gule kort straffer hardt nok som det er i dag med straff etter 3,5, og 6 gule kort.
            En kjeeempescoring av tommy!!

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #7
              Opprinnelig skrevet av Ulf Baadshaug på LSK-Lista
              Kort om årsmøtet:

              60 stemmeberettigede tilstede.

              Nytt styre:
              Leder Per Mathisen
              Nestleder Gunhild Lærum
              Økonomiutvalg Tom Johanssen
              Stadion/anlegg Birger Karlsen
              Arrangement Elite Per Chr. Eidevik
              Leder UA Trond Løken
              Sportslig UA Tina Svensson

              Vara 1 Rikard Røros
              Vara 2 Gunnar Falkum

              Ulf Børke gikk ut av styret etter 8 år og fikk mye skryt for måten han har håndtert kamparrangementene.

              Per Magne Misund og Birger Karlsen fikk LSK-statuetten.

              Samlet underskudd for LSK ble ca. 1,7 Mill. når man tar med tilhørende selskaper som Åråsen stadion og underskuddsgarantien på 5 Mill. som er overført LSK AS.
              Per Berg forklarte forøvrig underskuddsgarantien som at LSK AS har gratis husleie - siden LSK AS leier bane og tribuner av LSK og skal betale 25% av publikumsinntektene.

              En annen snill onkel, Per Mathisen/Åkrene Mek, hadde ettergitt gjeld på 600.000,-

              Det var fire forslag, de tre første fra styret:

              1. Styresammensetningen
              Styret ville at hvert medlem skal ha konkrete arbeidsoppgaver
              og at ungdomsavdelingen skule styrkes i styret ved å få to representanter.
              Enstemmig vedtatt.

              2. Reviderte lover
              I arbeidet med forslag nr. 1 hadde man oppdaget endel skrivefeil og
              gammel ordbruk. I tillegg har standardlover blitt innarbeidet.
              Enstemmig vedtatt at de nye lovene oversendes idrettsstyret for godkjennelse.

              3. Underskuddsgaranti/LSK Invest
              Istedenfor at LSK forplikter seg til å dekke 5. Mill. av et underskudd
              i LSK AS i 2006, går LSK inn med en 10% eierandel - verdt 2,62 Mill. -
              i selskapet LSK Invest AS.
              Underskuddsgarantien reduseres til 2,5 Mill.
              LSK Invest AS eksisterer og eies i dag 100% av Øie og har rettighetene
              til Occean, Riise, Myklebust, Kiko og Trond Olsen.
              I tillegg skal selskapet investere i fast eiendom, fordi det er tryggere
              og gir bedre avkastning.
              Per Mathisen tror det er mulig å få dekket det investerte beløpet,
              spesielt gjennom eiendomsinvesteringene.
              Med de spillerne som alt er kjøpt, er kapitalen til LSK Invest AS oppbrukt,
              så før nye spillere kan kjøpes, må det enten selges noen, eller ny
              kapital må komme inn.
              Det forhindrer ikke at LSK AS kan kjøpe spillere,
              LSK Invest AS skal ikke ha monopol på spillerkjøp.
              Enstemmig vedtatt at LSK kjøper seg inn med 10% i LSK Invest AS.

              4. Lønnsreduksjon for unødige gule kort.
              Dette var det eneste forslaget som kom fra utenfor styret, og det
              eneste som skapte litt kontrovers på hele årsmøtet.
              Forslagsstiller Bjørn Ødegaard ville at spillere som får unødige gule
              kort skal bøtelegges.
              Styret forklarte at bøter må avtalefestes på forhånd og altså må inn i
              kontraktene til hver enkelt spiller.
              Det ble en liten diskusjon om hva som egentlig er unødige gule kort,
              om gråsonene for fair play (Grønlund: "Hadde en København-spiller stilt
              seg foran ballen da Occean skulle ta frisparket, hadde han fått ros,
              selv om han hadde fått gult kort") og om at vi bør prøve å bli så
              gode at vi kan vinne uten tjuvtriksene.
              Styret gikk mot forslaget, som falt mot 2 stemmer.

              Alle valg ble gjennomført uten motkandidater og ved akklamasjon.
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #8
                Opprinnelig skrevet av Flisby`n
                Dette er ikke bare et tøvete forslag, det er helt meningsløst! Gule kort er en del av spillet, og Grønlunds eksempel fra årsmøtet er et godt eksempel.
                Jeg er ikke sikker på om jeg støtter forslaget. Men at det er helt meningsløst er jeg ikke enig i. F.eks så kunne man innført noen enkle kriterier i hva som er unødvendig og ikke. Å ta av seg trøya eller munnbruk er unødvendig. Alt annet er ikke. Dette er en enkel regel som kanskje kunne vært et enkelt virkemiddel for å redusere antall gule kort i klubben. Bare det å gjøre spillerne mer bevisst på dette, kunne hjulpet langt på vei.
                RoyVaadal.

                Kommentar

                Working...