Nettavisen: 13 Lillestrøm-spillere ute

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lillestrøm Kirke
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 1470

    Nettavisen: 13 Lillestrøm-spillere ute



    13 Lillestrøm-spillere ute
    Skadeproblemene i Lillestrøm er så alvorlige at klubben har avlyst helgas kamp mot Start.

    Lillestrøm har kun åtte spilleklare spillere i øyeblikket. Det har ødelagt for helgas treningskamp mot Start.

    Ifølge Romerikes Blad er Johan Petter Winsnes ute med brukket arm, Eirik Bertheussen er syk, mens kvintetten Frode Kippe, Pål Steffen Andresen, Khaled Mouehli, Kasey Wehrman og Pål Strand alle fortsatt er ute.

    Arild Sundgot har en betennelse i kneet, og Anders Rambekk er ute med lyskeproblemer. Robert Koren har spilt to landskamper på to dager, og var derfor uaktuell.

    Espen Søgård, Christoffer Andersson og Bjørn Helge Riise har alle slitt med skade og sykdom tidligere i vinter, og var uaktuelle ettersom romerikingene spiller en viktig Royal League-kamp mot IFK Göteborg neste uke.
    "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie
  • rEPPA
    *****istrator
    • Nov 2003
    • 3930

    #2
    Syv utespillere møtte sammen med to keepere og trener Uwe Rösler på Lillestrøm-trening i går. Noen timer senere var treningskampen mot Start søndag avlyst.


    LSK mangler et helt lag

    Syv utespillere møtte sammen med to keepere og trener Uwe Rösler på Lillestrøm-trening i går. Noen timer senere var treningskampen mot Start søndag avlyst.

    Av KNUT ESPEN SVEGAARDEN

    UTE: Robert Koren, Michael Mifsud og Kasey Wehrman er tre av spillerne som LSK-trener Uwe Rösler mangler. Foto: Espen Braata

    Scoringsvarsel på din mobil!

    Klikk her - scoringsvarsel for 448 lag!
    - Jeg har aldri opplevd maken, sier Uwe Rösler til VG. Listen over manglende A-spillere på trening teller 12 mann og ser slik ut:

    Forsvar: Eirik Bertheussen, Anders Rambekk, Frode Kippe, Pål Steffen Andresen, Christoffer Andersson, Pål Strand. Midtbane: Kasey Wehrmann, Kaled Mouelhi, Johan Petter Winsnes, Robert Koren. Angrep:

    Arild Sundgot, Michael Mifsud.

    - Vi har en viktig kamp i Royal League torsdag og vi kan ikke ta sjansen på selvmord her i Lillestrøm. De spillerne som kanskje kunne spilt, de må vi la få en-fire dager til på seg for å bli helt restituerte, sier Rösler.

    Sportslig leder Trond Are Gjone i Start sier til VG at sørlendingene var i en ganske lik situasjon i januar, og at de ikke vil presse LSK til å stille lag.

    - Jeg prøvde å ringe Tom Nordlie fire ganger i går, men han svarte ikke på henvendelsen min, sier LSK-trener Uwe Rösler.

    Tom Nordlie svarte heller ikke på VGs henvendelse i går kveld

    (VG 03.03.06 kl. 06:54)
    www.kfl.no/debatt

    Kommentar

    • JhnY
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 975

      #3
      det var som faen, håper alle mann er oppe å går til RL kvarfinalen....

      Kommentar

      • ChriZza
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 4265

        #4
        *Prøve å holde meg rolig*

        euhm...... Er nærvøs nuh jeg.. Er jeg alene ?

        :?

        Kommentar

        • Lars_K!
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2006
          • 271

          #5
          FuglaInfluensa

          Lillestrøm har hele ni mann på skadelista. Derfor måtte «Fugla» trekke seg fra treningskampen mot Start førstkommende søndag.


          Eller:

          HENGER MED NEBBET: Lillestrøm-trener Uwe Rössler er ikke fortvilet over skadesituasjonen.
          Foto: Robert S. Eik
          annonse
          Lillestrøm har hele ni mann på skadelista. Derfor måtte «Fugla» trekke seg fra treningskampen mot Start førstkommende søndag.

          LES OGSÅ:
          Tippeligaen
          TIL venter på nye Gamst-millioner
          TV 2-ekspert Bengt Eriksen sier opp i FireFireTo
          Dokken forlater Ham-Kam
          THOMAS SÆBØ
          Fredag 03.03.2006, 07:43
          oppdatert 08:06 Sigve Kvamme

          Dagbladets «vintervinner» og en av gullkandidatene til seriegullet har halve laget på sykestua mindre enn én uke før Royal League-kvartfinalen og drøye måneden før Tippeliga-starten.

          - Det er en nødsituasjon. Masse spillere er ute med skader eller er bare halvveis i form. Jeg er lei meg på Starts sine vegne, for Lillestrøm som klubb ønsker alltid å opprettholde sine forpliktelser. Jeg skal ringe Tom Nordlie for å forklare. Og jeg er sikker på at han forstår, sier Lillestrøm-trener Uwe Rösler til Dagbladet.





          Tilbake
          Rösler tror han skal få stablet et lag på beina til returkampen mot IFK Göteborg (0-0) på Åråsen neste torsdag.

          - Jeg tror et par spillere er på vei tilbake i trening. Både Pål Steffen Andresen, Frode Kippe og Khaled Mouhelhi er på vei tilbake. Vi hadde ikke hatt råd til å fått en eller to spillere til skadet mot Start, forklarer Rösler.

          Mest alvorlig er situasjonen for venstreback Pål Strand (lyskestrekk) og midtbanemotor Kasey Wehrman (betennelse i mageregionen). De kan få problemer med å rekke seriestart.

          - Jeg er ikke bekymret før seriestart. Spillere er på vei tilbake, sier Rösler - som er smigret over at Dagbladet sist tirsdag utropte Lillestrøm til vinterens vinner og for øyeblikket den fremste gullfavoritten.





          Topp 3
          - Det er hyggelig at dere skriver slik. Men vi var gode i fjor vinter også. Vi vil være med og kjempe sammen med 5-6 andre lag i toppen. Det er slutt på at Rosenborg dominerer. Det var kjedelig. Målet mitt er å etablere oss på blant de fire beste. Samtidig ønsker vi å gjøre det bedre enn i fjor da vi kom på fjerdeplass. Og et stort mål er å kvalifisere oss til spill i Europacup-spill, sier Uwe Rösler.

          Start-trener Tom Nordlie fikk ikke besvart Röslers henvendelser i går, men tar Lillestrøms forfall med fatning.




          - Hvis det er reelt at de har ni mann ute, kan jeg ikke henge ham for det, selv om vi mangler enda flere. Det er uansett surt å gå glipp av en viktig treningskamp. Nå blir vi trolig nødt til å trene i stedet, sier Nordlie til Dagbladet.

          Kommentar

          • rEPPA
            *****istrator
            • Nov 2003
            • 3930

            #6


            Stoppet av skader

            ÅRÅSEN::
            LSK har ikke nok spillere til å stille lag i lørdagens treningskamp mot Start. Åråsen-klubben har gitt sørlendingene beskjed om at kampen må avlyses.

            SKADESKUTT: Frode Kippe er bare en av mange spillere som LSK-trener Uwe Rösler har på sin skadeliste. Et lyspunkt er at mange av de skadde er i rask bedring.FOTO: LISBETH ANDRESEN

            Av: Morten Svesengen

            ? Vi skulle gjerne spilt denne kampen, men med så mange spillere som vi har ute nå kan vi ikke stille et godt nok lag. Da ville verken vi eller Start fått noe utbytte av kampen, sier LSK-trener Uwe Rösler.

            Forrige helg stilte LSK med et tilnærmet rekruttlag mot Sandefjord. En slik løsning var ikke aktuell nå.

            ? Flere av dem som spilte mot Sandefjord er nå satt ut av spill. I tillegg sliter flere av spillerne fra kampen mot IFK Göteborg med skader. Vi ønsker ikke å risikere at de blir enda mer skadet foran kvartfinalen i neste uke, sier Rösler.

            Lang skadeliste
            Keeperne Otto Fredrikson/Heinz Müller, Trond Olsen, Andreas Haddad, Michael Mifsud og Shane Stefanutto er per i dag de eneste som kunne spilt mot Start.

            Av a-lagsspillerne dem som spilte mot Sandefjord, er verken Johan Petter Winsnes eller Eirik Bertheussen disponible. Winsnes brakk armen mot Sandefjord, mens Bertheussen er syk.

            Frode Kippe, Pål Steffen Andresen, Khaled Mouehli, Kasey Wehrman og Pål Strand er alle fortsatt ute.

            Arild Sundgot har en betennelse i kneet og trenger hvile for ikke å bli verre.

            Anders Rambekk har ikke trent de siste dagene på grunn av lyskeproblemer.

            Robert Koren fikk seg en smell og gikk ut i tirsdagens landskamp for Slovenia. Men var tilbake og spilte 45 minutter i den andre. Med to landskamper på to dager var han uansett ikke aktuell for treningskamp i helga.

            Espen Søgård, Christoffer Andersson og Bjørn Helge Riise var alle ute av trening en stund etter skade- og sykdom. De vil ikke bli brukt i en treningskamp rett foran en viktig Royal League-kamp.

            Mange snart friske
            Både Olivier Occean og Magnus Myklebust kunne muligens spilt for LSK mot Start, men Rösler ser ikke poenget med å stable opp et lag fullt av spisser.

            ? Framover på banen hadde vi ikke hatt noen problemer. Hovedproblemet er mangelen på midtstoppere og midtbanespillere. Da har det heller ingen verdi å spille, sier Rösler.

            I sin første sesong som trener gikk Rösler gjennom vinterforberedelsene nærmest uten skader. Da kom problemene utover i sesongen.

            Nå er situasjonen annerledes.

            ? Vi har slitt med mange skader i det siste, og nå må vi ta hensyn til det. Det ville være dumt å presse på, og dermed pådra seg flere langtidsskader, sier Rösler.

            På lengre sikt enn fram til lørdag, ser det heller ikke så ille ut.

            ? Veldig mange av dem som er ute nå, er forhåpentlig tilbake i trening i løpet av kort tid. Også Kasey Wehrman og Pål Strand som har vært ute lengst, venter vi inn i trening med laget igjen i nær framtid, sier tyskeren.
            www.kfl.no/debatt

            Kommentar

            • Trondeo
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3062

              #7
              Jeg er en smule nervøs, men ikke mer. Jeg føler på meg at flere spillere vil bli 100% spilleklare til kampen mot ifk. Etter det jeg leser er mange ute pga skade, fordi dem har vondt i f eks armen. Men jeg tror lsk droppet kampen mot start, fordi da er owe 100% sikker på at han får et stabilt lag mot ifk. (sorry viss jeg har gjentatt det jeg har skrevet, sånn er jeg bare ;P )

              Kommentar

              • e.d
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2005
                • 688

                #8
                her går man og aner fred og ingen fare, og så plutselig får man sjokk beskjed om at Fugla ikke klarer å stille lag pga skader og sykdom! Og det bare 6 dager før IFK - kampen! Jeg er ihvertfall ikke rolig.
                synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av e.d
                  her går man og aner fred og ingen fare, og så plutselig får man sjokk beskjed om at Fugla ikke klarer å stille lag pga skader og sykdom! Og det bare 6 dager før IFK - kampen! Jeg er ihvertfall ikke rolig.
                  Det er ingen dramatikk i dette. Rösler har bare funnet ut at Start-kampen ikke passer inn i oppkjøringa mot IFK-kampen. Regner med at vi har minst 16 spillere klare til torsdag eller lørdag.

                  Kommentar

                  Working...