RB: Tommy trår til i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    RB: Tommy trår til i LSK

    Nei,det er ikke han Tommy, men dekkongen Tommy Sharif, som er oppkalt etter ham:



    Tommy trår til i LSK

    SKEDSMO:
    Tommy Sharif er blitt hele Norges dekkbaron. Nå har 29-åringen som i sin tid ble oppkalt etter Tom Lund, gått inn på eiersiden i LSK Invest AS.

    SATSER BALL: Tommy Sharif har slått seg opp som dekkbaron. 29-åringen satser nå på fotballspillere og eiendom gjennom selskapet LSK Invest AS.FOTO: MORTEN SVESENGEN

    Disse er eiere i LSK Invest AS

    Av: Morten Svesengen
    – Jeg blir den første med pakistansk bakgrunn som går inn i en norsk fotballklubb på denne måten. For meg er det viktig å gå foran og vise nye veier for andre med samme bakgrunn som meg. Jeg er stolt over den tilliten jeg har fått av Per Berg, sier Tommy Sharif.

    Hans selskap Sharif Invest AS er ett av til sammen ti selskaper som har gått inn på eiersiden i det nye investeringsselskapet LSK Invest AS. Egenkapitalen er omkring 26 millioner kroner, og Sharifs selskap sitter med 10 prosent av aksjene.

    Selskapet skal investere penger i fotballspillere og eiendom. Det frister Sharif veldig.

    – Interessen for fotball har økt veldig. Jeg har vært på mange kamper de siste årene, og har lenge vurdert å gå inn i LSK på en eller annen måte. Da dette dukket opp, var det noe jeg virkelig har lyst til å være med på, sier han.

    Vil gi noe tilbake
    Sharif mener det passer perfekt for profilen til bedriften hans å gå inn i LSKs investeringsselskap.

    – Med unntak av at noen av kundene mine holder med Vålerenga, passer dette perfekt, sier Sharif med et smil om munnen.

    Og forklarer:

    – Vi er og blir en romeriksbedrift. De som bor her har vist oss tillit, og det er de som er grunnen til at vi kan drive så bra som vi gjør. Med dette ønsker vi å gi noe tilbake. LSK er noe av det mest samlende vi kunne støtte opp om, sier Sharif.

    Foruten å følge LSK fra tribunen har han en helt egen LSK-historie.

    – Navnet mitt er Tasawer. Men da jeg ble født i 1976 begynte alle å kalle meg Tommy, fordi det var enklere. Grunnen var at den beste fotballspilleren på den tiden het Tom Lund. Jeg hadde aldri et talent som kunne gjøre meg til en ny Tommy, men nå har jeg fått sjansen til å bidra på min måte, sier han.

    Ingen småaksjonærer
    Sharif er ikke den eneste som har tent på ideen om å bli med i et eget investeringsselskap. Arkitekten bak selskapet, Per Berg, forteller at flere enn de ti som dannet selskapet denne uka, ville være med.

    – Det var enda flere som ville være med, men vi ønsket ikke mange små aksjonærer. Derfor endte vi opp med denne gruppen, sier Per Berg.

    Mange av dem som er med på eiersiden har sin bakgrunn fra byggebransjen. Derfor var det også naturlig at eiendom ble en del selskapets satsingsområder.

    Ut fra det Romerikes Blad kjenner til, er det nye selskapet involvert i ti eiendomsprosjekter i Skedsmo.
Working...