RB: Kulda koster LSK én million

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    RB: Kulda koster LSK én million



    ÅRÅSEN:

    LSK måtte nok en gang gi tapt for værgudene. Kvartfinalen mot IFK Göteborg spilles i Tønsberg. Til sammen har vinterens omberamminger kostet Åråsen-klubben én million kroner.

    TIL TØNSBERG: Olivier Occean og LSK må nok en gang til Tønsberg for å spille kamp i Royal League – slik de gjorde mot Brøndby tidligere i februar. FOTO: MORTEN HOLM/ROYAL LEAGUE/SCANPIX
    Av: Morten Svesengen
    At lørdagens kvartfinale mot IFK Göteborg ikke kan spilles på Åråsen, betyr at LSK taper billettinntekter – og pådrar seg større utgifter.

    Interessen rundt LSK er stor for øyeblikket. Laget regnes som en av de største gullutfordrerne. I tillegg lever spenningen i kvartfinalen mot gamletrener Arne Erlandsens IFK etter 0-0 i den første kampen.

    Et slikt utgangspunkt ville trolig samlet mellom 2.500 og 3.000 tilskuere på Åråsen til kvartfinale en lørdag ettermiddag. Til Tønsberg kommer det neppe mer enn 500.

    Mindre inntekter – mer utgifter
    For LSK betyr det bare i billettinntekter et tap på¨cirka 250.000 kroner.

    Tidligere i vinter måtte også LSK flytte Royal League-kampen mot Brøndby til Tønsberg. Tilskuerpotensialet var neppe like stort til kampen som ble spilt midt under OL, men mer enn 323 tilskuere ville det kommet til Åråsen.

    I tillegg må LSK betale 125.000 kroner for å leie banen i Tønsberg. Det betyr til sammen 250.000 kroner i leie.

    Forsøket på å få Åråsen klar til vinterens Royal League-kamper har også kostet LSK nærmere 300.000 kroner i bruk av undervarme. Dette kan nå se ut som penger som er brukt til liten nytte.

    Til sammen betyr det omkring én million i ekstra utgifter og tapte inntekter.

    – Vi beklager veldig at vi må flytte denne kampen. Men så lenge vi ikke var garantert en frostfri bane lørdag, hadde vi ikke noe valg, sier daglig leder i LSK, Frank Grønlund.

    Vurderer nye tiltak
    Han mener LSK har gjort hva de har kunnet for å få banen klar.

    – Vi har virkelig gjort et forsøk med de mulighetene vi har hatt. Men kuldegradene er blitt for mange. Hensynet til spillernes sikkerhet var avgjørende. Slik vi vurderte de værmeldingene vi fikk, ville banen vært for hard å spille på lørdag, sier Grønlund.

    LSK vil fram mot neste sesong vurdere hva de kunne gjort annerledes for å få banen spillbar.

    – Vi skal hente inn en ekspert som kan gi fortelle oss hva vi eventuelt kunne gjort. Foreløpig vet vi ikke om andre løsninger finnes, men vi vil i hvert fall undersøke mulighetene – og hva det eventuelt koster, sier Grønlund.

    Han utelukker ikke at en eventuell mesterliga-kamp ville blitt spilt på Åråsen i dag til tross for den strenge kulda.

    – Det er meget sannsynlig. Da ville vi hatt 40 millioner kroner å bruke på eventuelle tiltak for å holde banen åpen gjennom hele vinteren. Inntektene i Royal League er dessverre ikke like store, men det kan hende vi angriper vinteren annerledes om det blir aktuelt neste år, sier Grønlund.
  • JhnY
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 975

    #2
    leit ç bruke 1mil. pA noe som ikke blir brukt :/

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      #3
      Minus 17 og sur nordavind i Lillestrøm kl 07.30 i dag. Noen som fortsatt synes det er "latterlig" at man ikke spiller fotball utendørs på naturgress under slike forhold..?


      Mvh
      Gammer`n
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #4
        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
        Minus 17 og sur nordavind i Lillestrøm kl 07.30 i dag. Noen som fortsatt synes det er "latterlig" at man ikke spiller fotball utendørs på naturgress under slike forhold..?
        Spille fotballkamp kl. 07.30 på en fredags morgen er latterlig...
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7080

          #5
          Bygg en skikkelig hall med plass til 4-5000 tilskuere, så slipper vi slike dustediskusjoner. Selvfølgelig kan vi ikke spille fotball på Åråsen.

          Royal League er død med mindre turneringsledelsen blir mer fleksibel i forhold til hallfotball.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

            #6
            Nå må Skedsmo kommune våkne opp, og fatte hva den klubben her betyr for kommunen. Gi oss det vi trenger for å bygge den hallen da, nå!

            Petter

            Kommentar

            • Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

              #7
              Opprinnelig skrevet av petter
              Nå må Skedsmo kommune våkne opp, og fatte hva den klubben her betyr for kommunen. Gi oss det vi trenger for å bygge den hallen da, nå!

              Petter
              En hall hjelper ingenting i Royal League. Vi måtte uansett dratt til Tønsberg i morra selvom vi hadde hatt en hall å spille i.

              Vi får gjøre som i Parken og bygge tak over Åråsen

              Kommentar

              • sniper
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 5254

                #8
                Jeg vil ha en hall uansett. En grande hall, som vi gjerne kan kalle ronnie-hallen, jeg driter i det så lenge det er en hall som er vår.

                Petter

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av petter
                  Jeg vil ha en hall uansett. En grande hall, som vi gjerne kan kalle ronnie-hallen, jeg driter i det så lenge det er en hall som er vår.
                  Jeg synes forslaget ditt til navn er utrolig bra, men egennavn starter alltid med stor bokstav, så da blir det Ronniehallen som er den korrekte skrivemåten. :wink:
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • ulfpulf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2505

                    #10
                    Et helt kurant navn, men med tysk trener og legendarisk hjelpetrener, bør vi vel også vurdere Gunnarhalle?

                    Kommentar

                    • lsk_fugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2004
                      • 864

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                      Et helt kurant navn, men med tysk trener og legendarisk hjelpetrener, bør vi vel også vurdere Gunnarhalle?
                      haha :lol: :lol: kooonge navn da haha

                      Kommentar

                      • gj
                        Seniormedlem
                        • Nov 2003
                        • 3360

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                        Et helt kurant navn, men med tysk trener og legendarisk hjelpetrener, bør vi vel også vurdere Gunnarhalle?
                        Dagens. Fredag, it is.

                        Kommentar

                        • e.d
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2005
                          • 688

                          #13
                          Gunnarhalle er vedtatt. Da gjelder det bare å sende masse mail til politikerne å spørre når byggingen av Gunnarhalle kan komme igang.
                          synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                          Kommentar

                          Working...