Kjøpe buss selv??

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jannis
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2005
    • 266

    Kjøpe buss selv??

    Kan Bydelsgutta fra Oslo Øst det, så hvorfor kan ikke Kanari-Fansen gjøre det??

    Kjøpe buss selv ( Finansiert av Sponsorer) som vi kan bruke til Borteturer.
    Dette MÅ da bli MYE billigere på lang sikt eller hva?
    Jeg har lappen på buss, og melder meg herved til og kjøre jeg.

    Jannis.
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    #2
    Om å eie eller leie...
    Jeg synes KFL skal bruke sine midler på langt andre ting enn å kjøpe en buss, som kanskje står ubrukt store deler av uken. Dessuten er det jo svært sjelden det bare er behov for èn buss på borteturene.
    Nei, fortsett som nå - selv om det finnes godhjerta sjåfører i vår midte

    Mvh
    Gammer`n
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • Tobben
      Jeg elsker å kjøre trikk
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2005
      • 1666

      #3
      Jeg liker ikke å si det, men nå har jo bydelslaget litt mer penger enn det vi har, og de spytter faktisk en del penger inn i *host*klanen*host*. Så derfor har de egne busser.

      Og det vi betaler for å reise med busser på overtid tjener jo kfl på?! Og da er vel det mer økonomisk på lang sikt. (Spark meg om jeg tar feil)

      Kommentar

      • andee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 1191

        #4
        Opprinnelig skrevet av Tobben
        Og det vi betaler for å reise med busser på overtid tjener jo kfl på?!
        Litt usikker på hva du mener med "overtid", men KFL tjener neppe penger på busstura dem setter opp. Petter har vel sagt at målet hele tida er å gå i null (hvis dem skulle ha så flyt at en tur går i pluss, så blir vel dette sponsing av en annen), men i realiteten så er vel dessverre borteturer i regi av KFL i langen et tapsprosjekt.

        Kanskje kan dette bli bedre om vi er tidligere ute med bestillinga av plassene våre? Sikkert billigere for Tony å booke buss ei uke før avreise enn bare noen timer før, fordi nitten stykker plutselig fant ut at dem òg ville til Skien.
        TS05 - Felt C

        Kommentar

        • LSK-jenta
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2004
          • 656

          #5
          Re: Kjøpe buss selv??

          Opprinnelig skrevet av Jannis
          Kan Bydelsgutta fra Oslo Øst det, så hvorfor kan ikke Kanari-Fansen gjøre det??

          Kjøpe buss selv ( Finansiert av Sponsorer) som vi kan bruke til Borteturer.
          Dette MÅ da bli MYE billigere på lang sikt eller hva?
          Jeg har lappen på buss, og melder meg herved til og kjøre jeg.

          Jannis.
          Melder du deg frivillig til å vaske etter de som søler øl, spyr og pisser på gulvet også? hehe.
          Tror nok folka i styret er glad de betaler et buss-selskap for den jobben.
          Det har vært tatt opp før og da har argumentene også vært at man ikke vil skape noen bussklikker "Vi som sitter på fuglabussen".
          Yvonne

          Kommentar

          • Tony
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4737

            #6
            Hvis det kommer en egen fugla buss så vil dete være gjennom private folk som kjøper bussen. Sånn er det også med Ultras bussen hvor folk har kjøpt opp andeler i bussen. I tillegg så bruker enga bussene aktivt om vinteren i forbindelse med hockey.

            Hos oss så kan man risikere at bussen står ubrukt fra november-april.

            I tillegg må man leie inn sjåfør, forsikring som helt sikkert er veldig billig...+vedlikehold og service av bussen. Kult hadde det sikkert vært, men jeg vil ikke være deleier i en kanaribuss

            Kommentar

            • Vestfold Kanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Oct 2004
              • 4583

              #7
              I enga miljøet går det en rekke busser til bortekampene som er i "privat regi". Ultras bussen, support bussen og vertshusbussene er privateide. Det er ikke klanen som eier disse, selv om klanen av og til subsidierer buss prisene noe.
              LOUD
              PROUD
              ULTRA

              Kommentar

              • iL
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 10771

                #8
                Vi har vurdert dette selv, men det er ikke økonomisk forsvarlig av mange grunner.

                Jeg har pratet med flere av de som driver enga busser og de går så vidt i null, men som regel i minus, selv om de bruker bussen året rundt. I det siste har de begynt å leie ut bussene til mange ting, b.la utrdrikkingslag, bryllup etc.
                I tillegg brukes bussene om vinteren til hockey kamper, og at de kan kjøre til og fra oslo sentrum -> ullevål.
                Alt dette bidrar til at bussene går rundt.

                Det vil ikke en LSK buss gjøre.
                Kanarifugla flyr høyt i år!

                Kommentar

                • lsk_fugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 864

                  #9
                  nei.. vi har vel ikke så mange bruksområder som de.. og den vil sikkert da bli som oftest utleid.. og ja.. bør som oftest ha mer en en buss også..

                  Kommentar

                  Working...