Rösler plasserer Mifsud bakerst i køen
TØNSBERG (VG Nett) (Lillestrøm - IFK Göteborg 2-0, 2-0 sammenlagt) Michael Mifsud sto over det første oppgjøret mot IFK Göteborg på grunn av skade. Få dager etter spilte han landskamp for Malta.
Av JØRGEN MEBERG GILBRANT
BESTEMT TRENER: Uwe Rösler (sort lue nummer to fra høyre) har sine klare favoritter når det gjelder spissene i Lillestrøm. Foto: Scanpix
VG Nett følger:
Lillestrøm
Royal League 2005
Nå er han plassert bakerst i LSKs spisskø. LSK-trener Uwe Rösler har med viten og vilje skaffet seg et skikkelig luksusproblem på spissplassen . I dagens kamp mot IFK Göteborg storspilte Olivier Occean og Magnus Myklebust på topp, mens tidligere toppscorer Arild Sundgot gjorde sine saker godt i en dypere rolle.
I andre omgang kom Andreas Haddad inn og skapte flere farligheter. Eneste spiss med i troppen som ikke fikk sjansen til å vise seg fram var Michael Mifsud. Og det er ingen tilfeldighet.
Kritisk til landskampspill
- Michael var skadet for oss i den første kampen mot IFK. Og så spiller han plutselig landskamp for Malta noen få dager etter, sier en tydelig irritert Uwe Rösler til VG Nett.
Da må også malteseren tåle at han stiller bakerst i køen når spissplassene deles ut i Lillestrøm.
- Mifsud er bakerst i køen. Myklebust og Occean spiller glimrende og kommer ikke til å bli satt ut så lenge de fortsetter sånn. Haddad er en svært uforutsigbar spiller og bidrar også med mye når han får sjansen, sier Rösler.
- Vil spille spiss
Arild Sundgot er en annen spiss som er "vraket". LSKs tidligere førstespiss er degradert til offensiv midtbane. Lillestrøm fungerer glimrende på banen med store, tunge Sundgot som banebryter, men spissen selv innrømmer at han sikler på en plass litt høyere i banen.
- Jeg skulle mye heller spilt spiss ja, innrømmer Sundgot overfor VG Nett.
- Men kan du klage når Occean og Myklebust spiller så bra?
- Nei, jeg kan ikke klage uansett så lenge laget vinner!
Ønsket ikke å snakke
Det er i hvert fall ingen tvil om at Lillestrøm har en av eliteseriens sterkeste spissrekker.
- Jeg vil ikke sammenligne Lillestrøm med noen andre, men jeg har fem spisser jeg er veldig godt fornøyd med. Sundgot og Occean er fysisk sterke, mens Mifsud og Myklebust er svært raske. Haddal er den som finner på de spesielle tingene, forklarer Rösler til VG Nett.
Mifsud ønsket selv ikke å snakke med pressen etter kampen mot IFK Göteborg lørdag. Med seieren over det svenske laget kvalifiserte Lillestrøm seg til semifinalen i Royal League der Djurgården venter
(VG NETT 12.03.06 kl. 00:33)
Kommentar