VG: Rösler plasserer Mifsud bakerst i køen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

    VG: Rösler plasserer Mifsud bakerst i køen

    TØNSBERG (VG Nett) (Lillestrøm - IFK Göteborg 2-0, 2-0 sammenlagt) Michael Mifsud sto over det første oppgjøret mot IFK Göteborg på grunn av skade. Få dager etter spilte han landskamp for Malta.


    Rösler plasserer Mifsud bakerst i køen

    TØNSBERG (VG Nett) (Lillestrøm - IFK Göteborg 2-0, 2-0 sammenlagt) Michael Mifsud sto over det første oppgjøret mot IFK Göteborg på grunn av skade. Få dager etter spilte han landskamp for Malta.
    Av JØRGEN MEBERG GILBRANT

    BESTEMT TRENER: Uwe Rösler (sort lue nummer to fra høyre) har sine klare favoritter når det gjelder spissene i Lillestrøm. Foto: Scanpix
    VG Nett følger:
    Lillestrøm
    Royal League 2005

    Nå er han plassert bakerst i LSKs spisskø. LSK-trener Uwe Rösler har med viten og vilje skaffet seg et skikkelig luksusproblem på spissplassen . I dagens kamp mot IFK Göteborg storspilte Olivier Occean og Magnus Myklebust på topp, mens tidligere toppscorer Arild Sundgot gjorde sine saker godt i en dypere rolle.

    I andre omgang kom Andreas Haddad inn og skapte flere farligheter. Eneste spiss med i troppen som ikke fikk sjansen til å vise seg fram var Michael Mifsud. Og det er ingen tilfeldighet.

    Kritisk til landskampspill

    - Michael var skadet for oss i den første kampen mot IFK. Og så spiller han plutselig landskamp for Malta noen få dager etter, sier en tydelig irritert Uwe Rösler til VG Nett.

    Da må også malteseren tåle at han stiller bakerst i køen når spissplassene deles ut i Lillestrøm.

    - Mifsud er bakerst i køen. Myklebust og Occean spiller glimrende og kommer ikke til å bli satt ut så lenge de fortsetter sånn. Haddad er en svært uforutsigbar spiller og bidrar også med mye når han får sjansen, sier Rösler.

    - Vil spille spiss

    Arild Sundgot er en annen spiss som er "vraket". LSKs tidligere førstespiss er degradert til offensiv midtbane. Lillestrøm fungerer glimrende på banen med store, tunge Sundgot som banebryter, men spissen selv innrømmer at han sikler på en plass litt høyere i banen.

    - Jeg skulle mye heller spilt spiss ja, innrømmer Sundgot overfor VG Nett.

    - Men kan du klage når Occean og Myklebust spiller så bra?

    - Nei, jeg kan ikke klage uansett så lenge laget vinner!

    Ønsket ikke å snakke

    Det er i hvert fall ingen tvil om at Lillestrøm har en av eliteseriens sterkeste spissrekker.

    - Jeg vil ikke sammenligne Lillestrøm med noen andre, men jeg har fem spisser jeg er veldig godt fornøyd med. Sundgot og Occean er fysisk sterke, mens Mifsud og Myklebust er svært raske. Haddal er den som finner på de spesielle tingene, forklarer Rösler til VG Nett.

    Mifsud ønsket selv ikke å snakke med pressen etter kampen mot IFK Göteborg lørdag. Med seieren over det svenske laget kvalifiserte Lillestrøm seg til semifinalen i Royal League der Djurgården venter

    (VG NETT 12.03.06 kl. 00:33)
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

    #2
    Personlig støtter jeg Rösler 100% på dette. Jeg synes Myklebust er en mer spennende spiller enn Mifsud, og dessuten er det en mann for fremtiden. At han blir bedre enn Mifsud noen gang har vært har jeg stor tro på. Og han fungerer jo veldig bra med Occean!
    Håper dette blir Myklebust sitt store gjennombruddsår.
    Fint at Haddad får sjansen også. Han er jo veldig teknisk og uforutsigbar, og snart kommer nok målene også.

    Mifsud vil nok også få sjansen håper jeg. Men med mindre han endrer innstilling og slutter å tro at han hører hjemme i Milan, så er det riktig at han er reserve... Men håper han skjerper holdningene, biter tenna sammen og skriver under ny kontraakt.

    Kommentar

    • Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

      #3
      Dette er Rösler måte å si fra om at klubblaget skal prioriteres. Mifsud kommer til å spille mye i gullsesongen, garantert. Men Potensialet til Myklebust er enorm. Han er allerede mer verdt enn Fylla Jr. (Ivers)
      LSK Norges beste lag

      Kommentar

      • Håkon Henriksen
        Administrator
        • Nov 2003
        • 6411

        #4
        Husk også, det kommer skader og karantener.

        Så det blir nok en tid for alle.
        Håkon Henriksen
        -
        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
        -
        ALT FOR FUGLA

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          #5
          Det er ikke riktig å likestille Mifsud og Myklebust. Selv om begge er kortvokste og raske har de forskjellige egenskaper på banen. Myklebust har evnen, på egnehånd, å komme seg forbi 2-3 forsvarere med ballen i beina. Han virker som en mer smart spiller enn det Mifsud er. Mifsud er en mer bakromsspiller som nesten bor på offsidegrensa. Jeg vil tro han har mer fart enn Myklebust og er slikt sett enda farligere på gjennomspill i bakrom. Dessuten skyter han vanvittig hardt, mens Myklebust har en mer følsom fot som plasserer skuddet, som igjen fører til at han har en hyppigere scoringsprosent pr. skudd enn Mifsud (det siste er synsing fra min side).

          Kommentarer?
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • Thomas E
            Juniormedlem
            Bøffel
            • Mar 2006
            • 22

            #6
            Jeg støtter også Üwe....Jeg syns at det er litt rart at han er skada når lsk skal spille, mens et par dager etter er han plutselig klar får landslags spill...Lan heller få tilbake tiliten til Üwe på trening :!: :!: :!:
            Er du dum og er sta holder du med vål\'enga
            Er du bli og er glad holder du med fugla!!!

            Kommentar

            • Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

              #7
              Håper Magnus får en kjempe sesong. Har hatt trua siden han kom til oss og han har allerede markert seg med en del mål - sådan pene også(ref Odd kampen borte i fjor). Syntes det er helt greit av Uwe å fortelle det så lenge han reiser skada. Det døve oppi her er at han signerer nok ingen kontrakt så lenge han blir 3--4 valget....??

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7092

                #8
                Mifsud har falt atskillig i mine øyne de siste ukene. Det virker som om han har meeeeget høye tanker om egen storhet, faktum er at han har scora seks - 6 - mål for oss på en og en halv sesong. Han har veldig mye mer å bevise før han bør tillegge seg primadonnanykker. Se på Koren i kontrast, som har vært strålende for oss i to fulle sesonger. Ikke tegn til nykker der i gården.

                Myklebust bør spille hvis han presterer bedre enn konkurrentene sine. Mifsud bør tenke mer på denne sesongen, og ikke så mye på hvor han spiller til neste år, ellers kan det bli lite fotball på ham i år.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • pondus73
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 612

                  #9
                  Mifsud bør ikke få spille så lenge han ikke er bedre enn sine konkurrenter, det støtter jeg Üwe i fullt ut! Setter man seg selv foran klubben så kan man få holde benken varm, evt kose seg i andre divisjon!!!!
                  Kjenner at jeg lett blir irritert på spillere som tror de er bedre enn det de er!!
                  ------eLSKe-------

                  Kommentar

                  • sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

                    #10
                    Sammenligner man avis-artiklene
                    nedenfor, så har Mifsud havnet
                    mellom "barken og veden".
                    Blitt gjenstand for den evige maktkampen
                    mellom klubb og landslag.
                    Hvor mange ganger har ikke Norge hentet
                    spillere som klubbene mener burde ha blitt
                    "hjemme"? Har ennå friskt i minne konflikten
                    mellom NFF og Leeds United vedr. Eirik Bakke.

                    The times of Malta 28.februar:
                    It transpired yesterday that Norwegian
                    top-division club Lillestrom were reluctant to
                    release the 24-year-old Mifsud, citing a slight injury.

                    However, the MFA insisted that Mifsud be allowed to honour
                    his call-up.
                    Lillestrom eventually relented on their initial
                    stance but only agreed to release Mifsud 48 hours
                    before the match as stipulated in the FIFA regulations.

                    "Slight injury": Hva slags skade hadde Mifsud og hvor alvorlig
                    var den? Noen som husker?

                    Nettavisen 12.mars:
                    "Trosset Rösler, ble vraket
                    Michael Mifsud dro på landskamp mot Lillestrøms vilje.
                    Det får konsekvenser.

                    Malteseren hadde fått reisenekt av Lillestrøms
                    medisinske apparat, men dro likevel på landskampen.

                    Det har fått konsekvenser.

                    - Michael er kanskje forbannet på meg. Men det er visse regler
                    i klubben som alle må følge, sier Rösler til VG.

                    LSK-treneren påpeker at andre benyttet sjansen da Mifsud
                    var borte. Derfor regnes Olivier Occean, Arild Sundgot,
                    Andreas Haddad og Magnus Myklebust nå foran 24-åringen.

                    LSK-manager Jan Åge Fjørtoft påpeker at dette er en internsak
                    og vil ikke si noe om hvilke reaksjoner LSK vil komme med
                    overfor Mifsud".


                    Nå i ettertid, og med fasiten for hånden, det er klart Mifsud
                    også for sin egen del burde ha meldt forfall til landskampen.
                    LSK er et langt bedre "utstillingsvindu" enn den ubetydelige
                    landskampen Malta mot Georgia. Nå har han blitt plassert
                    på LSK-benken og må belage seg på spill for 2.laget.

                    Sitter igjen med følelsen av at LSK setter nå
                    hardt mot hardt for å tvinge Mifsud enten til
                    forhandlingsbordet vedr. ny kontrakt
                    eller for å få ham til å forlate klubben.

                    Forhåpentligvis blir Miffe forbanna på en positiv måte
                    og tar opp kampen om en plass på første-elleveren igjen.

                    Kommentar

                    • KristofferØ
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 587

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                      Det er ikke riktig å likestille Mifsud og Myklebust. Selv om begge er kortvokste og raske har de forskjellige egenskaper på banen. Myklebust har evnen, på egnehånd, å komme seg forbi 2-3 forsvarere med ballen i beina. Han virker som en mer smart spiller enn det Mifsud er. Mifsud er en mer bakromsspiller som nesten bor på offsidegrensa. Jeg vil tro han har mer fart enn Myklebust og er slikt sett enda farligere på gjennomspill i bakrom. Dessuten skyter han vanvittig hardt, mens Myklebust har en mer følsom fot som plasserer skuddet, som igjen fører til at han har en hyppigere scoringsprosent pr. skudd enn Mifsud (det siste er synsing fra min side).

                      Kommentarer?
                      Myklebust skyter også hardt, men han er mye flinkere til å holde ballen langs bakken på skuddene sine.. Mifsud klemmer mer til og håper den sitter, og når den gjør det så hører du susinga i tverrliggern.. (Lyn på Åråsen, Søpla på Åråsen og RBK-LSK er de jeg kommer på i farta..) Jeg har større tro på Myklebust, fordi han passer Tippeligaen bedre enn Mifsud.. Typisk kommende norsk klassespiss!

                      Mifsud scorer mye mål, det er sant. Han er en Sundgot! Ikke i bygninga såklart, men han har en tendens til å være på rett sted til rett tid, akkurat som stakan sjæl.
                      I år så tar vi ostepop
                      Vi elsker Lillestrøm
                      HEI!

                      Kommentar

                      • Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                        Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                        Det er ikke riktig å likestille Mifsud og Myklebust. Selv om begge er kortvokste og raske har de forskjellige egenskaper på banen. Myklebust har evnen, på egnehånd, å komme seg forbi 2-3 forsvarere med ballen i beina. Han virker som en mer smart spiller enn det Mifsud er. Mifsud er en mer bakromsspiller som nesten bor på offsidegrensa. Jeg vil tro han har mer fart enn Myklebust og er slikt sett enda farligere på gjennomspill i bakrom. Dessuten skyter han vanvittig hardt, mens Myklebust har en mer følsom fot som plasserer skuddet, som igjen fører til at han har en hyppigere scoringsprosent pr. skudd enn Mifsud (det siste er synsing fra min side).

                        Kommentarer?
                        Myklebust skyter også hardt, men han er mye flinkere til å holde ballen langs bakken på skuddene sine.. Mifsud klemmer mer til og håper den sitter, og når den gjør det så hører du susinga i tverrliggern.. (Lyn på Åråsen, Søpla på Åråsen og RBK-LSK er de jeg kommer på i farta..) Jeg har større tro på Myklebust, fordi han passer Tippeligaen bedre enn Mifsud.. Typisk kommende norsk klassespiss!

                        Mifsud scorer mye mål, det er sant. Han er en Sundgot! Ikke i bygninga såklart, men han har en tendens til å være på rett sted til rett tid, akkurat som stakan sjæl.
                        Langt ifra enig - Mifsud har som skrevet over kun putta 6 mål på 1 1/2 år. Sundgothar vel putta godt over 20..... Hvis Mifsud trur han er så jævlig od så forventer jeg at Uwe får han skikkelig ned på jorda før sesongstart. La Kippe sette inn noen xtra taklinger på trening slik at han skjønner hva dette går ut på :wink: :roll:

                        Kommentar

                        • ulfpulf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2505

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Paddis
                          La Kippe sette inn noen xtra taklinger på trening slik at han skjønner hva dette går ut på
                          Bare ikke la Heinz Müller gjøre det.

                          Kommentar

                          • RoyVaadal
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 4055

                            #14
                            Det kan jo bli spennende å se hvor mange toppklubber som står i kø for å kjøpe Mifsud etter at han har vært ut og inn på laget i 2006.
                            RoyVaadal.

                            Kommentar

                            • bjarmann
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 2936

                              #15
                              håper bare ikke mifsud begynner å sutre nå å forlater klubben. har stor tro på han denna sesongen, men det han gjorde var bare jævla dumt, håper uwe setter han på plass så michael lærer åssen uwe vil ha det i lsk
                              I år så tar vi alt

                              Kommentar

                              • blue
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2004
                                • 1429

                                #16
                                Jeg støtter Uwe 100% i denne saken!
                                Fugla 4 Life!

                                Kommentar

                                • Harvest
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2006
                                  • 855

                                  #17
                                  100% støtte til Uwe i denne saken. Nytter ikke å komme med enorme primadonnanykker og tro at man er en spiss i verdensklasse når man har sora 6 ganger på over et år. Først må han bevise over en lengre periode at han virkelig er fantastisk god. Da kan han få lov å drømme om Mila og Barcelona... men han havner sikkert i Belgisk 2. divisjon eller noe...
                                  Iron Maiden's gonna get you.

                                  Kommentar

                                  • KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

                                    #18
                                    Er enig i de fleste her. Det er jo ikke få ganger Mifsud har stått over kamper for oss, men reist til Malta like etterpå og kom skadet tilbake. Husker at dette irriterte meg den første høsten han var her. Men han må fortsatt være en viktig del av laget og han bør ikke fryses ut eller noe. Men en liten markering er på sin plass. Blir ikke overrasket om det er Mifsud og Occean som starter mot RBK. Etter min mening er Mifsud flinkere til å finne rom å løpe i og på den måten rive opp forsvaret til motstanderen. Men han mangler litt på taktisk klokskap og avslutninger. Myklebust er kaldere og mer følsomme avslutninger. Haddad hadde en herlig dragning på slutten i går. Håper han lykkes med slikt framover.

                                    Kommentar

                                    • lsk_fugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2004
                                      • 864

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Harvest
                                      100% støtte til Uwe i denne saken. Nytter ikke å komme med enorme primadonnanykker og tro at man er en spiss i verdensklasse når man har sora 6 ganger på over et år. Først må han bevise over en lengre periode at han virkelig er fantastisk god. Da kan han få lov å drømme om Mila og Barcelona... men han havner sikkert i Belgisk 2. divisjon eller noe...
                                      er enig med Rösler i denne saken.. men mifsud var i fjorårs sesongen skada for det meste.. og visst han ikke hadde blitt skada trur jeg seiegullet hadde stått høyt oppe i premieskapet til lsk.. men det skal sies at myklebust har blitt utrolig mye bedre i år.. etter hva jeg har sett av han.. har vært god og bevegelig i de kampene han har spilt i år.

                                      Kommentar

                                      • MoBee
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2004
                                        • 958

                                        #20
                                        Springbrett

                                        Greit at Mifsud var god i noen kamper i fjor, men å gå ut slik han har gjort, å si at dette er uansett siste sesong på Åråsen, ødelegger utrolig mye for meg. Det er så utrolig tydelig at han ikke prioriterer Lsk og da prioriterer jeg heller ikke han. Jeg blåser i hvor god han er. Jeg elsker Lsk, ikke utenlandske enkeltspillere som ikke bryr seg om klubben. Støtter Der Uwe 100%, han viser stort lederskap i denne saken. nydelig

                                        Kommentar

                                        Working...